Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana rury odmy


Tosik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chciałem przedstawić jak wymienić rurę odmy nr.028 103 491J ponieważ to częsta przepadłość w naszych silnikach jeśli przebieg jest większy:

Aby dostęp do rury był łatwy i przyjemny, należy wykręcić parę elementów przedstawionych na obrazku:

0f0b5fbd851d4d94.jpg

http://images28.fotosik.pl/274/0f0b5fbd851d4d94.jpg

Potrzebne narzędzia:

f27bc40c438638ddmed.jpg

http://images27.fotosik.pl/273/f27bc40c438638dd.jpg

krok po kroku jak wymontować rurkę odmy:

1.Odkręcamy górną osłonę silnika (klucz nasadowy nr. 10)

2.Odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy, aby go potem nieco odchylić. Odpinamy czujnik na dole zbiorniczka

25968e7274dfeca5med.jpg

http://images32.fotosik.pl/358/25968e7274dfeca5.jpg

3.Odkręcamy rurę intercoolera (klucz nr.7)

57a5648dc8d555b8med.jpg

http://images35.fotosik.pl/9/57a5648dc8d555b8.jpg

7e5cd296f0d90c02med.jpg

http://images41.fotosik.pl/9/7e5cd296f0d90c02.jpg

odkręcamy śrube widoczna na zdjęciach (klucz nr.10)

f50aa2a4a7b5a135med.jpg

http://images31.fotosik.pl/359/f50aa2a4a7b5a135.jpg

Następnie wyjmujemy rurę intercoolera i odkręcamy śrubę mocującą filtr paliwa aby go trochę wysunąć (klucz nr.10)

2d5fcda02a7a2b0emed.jpg

http://images31.fotosik.pl/359/2d5fcda02a7a2b0e.jpg

4.mamy już dostęp do dwóch śrub mocujących rurę odmy znajdujących się przy bloku silnika które należy wykręcić za pomocą: imbusa nr.6,redukcji, przedłużki i dużej grzechotki połączonych razem ze sobą

9db3131f25460f02med.jpg

http://images50.fotosik.pl/9/9db3131f25460f02.jpg

b022fba9c54024bcmed.jpg

http://images41.fotosik.pl/9/b022fba9c54024bc.jpg

9bd33ef6045b0562med.jpg

http://images33.fotosik.pl/364/9bd33ef6045b0562.jpg

5.Odkręcamy opaskę rury odmy (klucz nr.7)

dedf086a442644c2med.jpg

http://images50.fotosik.pl/9/dedf086a442644c2.jpg

6.mamy już odkręconą rurę odmy która należy wyjąć i zamontować nową (proponuję kupić orginał w serwisie koszt 121zł bo zamienniki szybko pękają i znów silnik cały w oleju)

7.Montaż oczywiście tak jak wymontowywaliśmy postępując odwrotnie do opisu

Myślę że z tym opisem każdy powinien sobie dać radę :> Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę śmiało pisać :naughty:

POWODZENIA :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie ponieważ wczoraj wymieniłem rurę odmy - co prawda w AFN'ie ale to to samo. Kupiłem rurę oryginał z oringiem coby nie było fuszerki. Po zdjęciu starej rury miejsce na bloku dokładnie oczyściłem papierkiem ściernym, odtłuściłem benzynką, poskładałem i niestety dalej cieknie! Z jaką siłą dokręcać te śruby do bloku?

Klucza dynamometrycznego nie mam ale raczej mocno żeby dobrze dociskało? Nie chcę przesadzić żeby ten plastik nie pękł. Stara rurka właśnie przy bloku przy śrubach jest popękana - myślę że ktoś to na siłę dociągał właśnie i przesadził. Proszę o info.

Zastanawiam się czy nie dać do tego trochę silikonu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis! Też nie dawno wymieniałem rurę odmy w moim AHU ale obyło się bez odkręcania tych wszystkich elementów i też dało radę bez większych problemów. Z dojściem też było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopie kotlecik z przed ponad roku :naughty:

jako że mam pytanie odnośnie wymiany odmy, myśle że to najbardziej odpowiednie miejsce.

zmieniłem u siebie odme na taką jaka podana w pierwszym poście (taki sam nr części) i wszystko pasowało tip-top z tym że moja w samochodzie miała w połowie długości taki zbiorniczek:

odma.th.jpg

wie ktoś może czy jest on potrzebny i ewentualnie jaką spełnia funkcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest o ile sie nie myle separator odmy. Potrzebny. WWiększe krople oleju ci w nim zostają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro potrzebny to dlaczego AFN nie miały tego?

no i jeżeli zbierają sie w nim większe krople to jak sie zbiorą to i tak pójdą na dół, raczej nie mają osobnego ujścia... wiec czy pójdą od razu (wersja bez zbiorniczka) czy pozniej jako jedna większa kropla to bez znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro potrzebny to dlaczego AFN nie miały tego?

no i jeżeli zbierają sie w nim większe krople to jak sie zbiorą to i tak pójdą na dół, raczej nie mają osobnego ujścia... wiec czy pójdą od razu (wersja bez zbiorniczka) czy pozniej jako jedna większa kropla to bez znaczenia

Jest to odolejacz i pojawił się w AFN-ie w modelach poliftowych dokładnie od 99 roku. Dzięki temu masz mniej syfu w dolocie i warto to założyć nawet w starszych modelach które tego nie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio miałem wymieniana te rure od odmy i zastanawiam się czy nie założyć właśnie jakiegoś separatora bo do dolotu z odmy wciąga olej :kwasny:

Z tym że jak założyłem nowa rurę to nie będę jej przerabiał tylko taki separator zrobię już na tej idącej od trójnika na górze do rury dolotu przed turbo.

Ale to tak sorki, OT było odnośnie zbiorniczka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomorzcie czy to moze byc wina takowej "odmy". tak wiec dzisiaj mierzac na bagnecie stan oleju mam na minimum , a 2 tyg. temu mialem wiecej:/ mam caly silnik zabrudzony tak jakby olejem czy czyms, olej wymienialem ze wszystkimi filtrami we wrzesniu (7 miechow temu) czy to mozliwe ze przez ta odme jakos moj olej sie ulotnil czy to juz autko polyka, zaznaczam ze ta rurke z odmy kolega mi uszkodzil przy wymianie swiec i powiedzial ze to nic takiego i tasma scot oblepil, ale dzisiaj dotykajac ja to cala brudna i tak jakby z niej , moglo usyfic silnik, ale czemu az tyle mi oleju jadlo?

Chyba umyje caly silnik by znalesc usterke wyciekow... czy wymieniac cala odme jak w tym watku jest opisane?

http://img708.imageshack.us/img708/7138/screenshot065z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszasz ten temat tuz w trzecim wątku. Miałeś już wymienić ten uszkodzony kawałek? Co do ubytku oleju to jeżeli podczas wymiany tej świecy silnik nie był tak zabrudzony to masz już miejsce wycieku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomorzcie czy to moze byc wina takowej "odmy". tak wiec dzisiaj mierzac na bagnecie stan oleju mam na minimum , a 2 tyg. temu mialem wiecej:/ mam caly silnik zabrudzony tak jakby olejem czy czyms, olej wymienialem ze wszystkimi filtrami we wrzesniu (7 miechow temu) czy to mozliwe ze przez ta odme jakos moj olej sie ulotnil czy to juz autko polyka, zaznaczam ze ta rurke z odmy kolega mi uszkodzil przy wymianie swiec i powiedzial ze to nic takiego i tasma scot oblepil, ale dzisiaj dotykajac ja to cala brudna i tak jakby z niej , moglo usyfic silnik, ale czemu az tyle mi oleju jadlo?

Chyba umyje caly silnik by znalesc usterke wyciekow... czy wymieniac cala odme jak w tym watku jest opisane?

screenshot065z.jpg

Może przez odme ubywać. Ja zanim te rurke naprawiłem to dolewałem od wymiany do wymiany ponad pół litra. Teraz z 5tys i trzyma tyle ile było. Tylko ja miałem walnieta te rurke tam na dole przy wejściu do skrzyni korbowej i tez silnik upiep...ony w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez odme ubywać. Ja zanim te rurke naprawiłem to dolewałem od wymiany do wymiany ponad pół litra. Teraz z 5tys i trzyma tyle ile było. Tylko ja miałem walnieta te rurke tam na dole przy wejściu do skrzyni korbowej i tez silnik upiep...ony w oleju.

dzisiaj dobralem sie do tego gdzie ten olej sie leje i silnik brudzi ( z dołu), mam tak samo jak u ciebie kolego leci mi z od spodu spod tej rurki ktora jest przykrecana na 2 sruby. Teraz pytanie czy musze ta rure wymienic na nowa czy moze sam oring uszczelke pod tym wezem przykrecanej do czesci silnika (oczywiscie jak jest tam jakas uszczelka)???.

ps. Bardzo ciezko tam bylo sie dostac malo miejsca ale sie udalo powycieralem wokol rury i odpalilem auto i poruszalem z gory reka ten waz odmy po tym zbiorniczku i bylo widac jak olej sie tam zbiera...

odmawyciek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez odme ubywać. Ja zanim te rurke naprawiłem to dolewałem od wymiany do wymiany ponad pół litra. Teraz z 5tys i trzyma tyle ile było. Tylko ja miałem walnieta te rurke tam na dole przy wejściu do skrzyni korbowej i tez silnik upiep...ony w oleju.

dzisiaj dobralem sie do tego gdzie ten olej sie leje i silnik brudzi ( z dołu), mam tak samo jak u ciebie kolego leci mi z od spodu spod tej rurki ktora jest przykrecana na 2 sruby. Teraz pytanie czy musze ta rure wymienic na nowa czy moze sam oring uszczelke pod tym wezem przykrecanej do czesci silnika (oczywiscie jak jest tam jakas uszczelka)???.

ps. Bardzo ciezko tam bylo sie dostac malo miejsca ale sie udalo powycieralem wokol rury i odpalilem auto i poruszalem z gory reka ten waz odmy po tym zbiorniczku i bylo widac jak olej sie tam zbiera...

odmawyciek.jpg

Własnie w tym miejscu :good:

Niestety te rurki lubia tym miejscu pękac i na 90% do wymiany rurka.

Zamiennik kupisz za około 50zł a oryginał za kolo 100zł.

Ja kupiłem zamiennik i narazie jest ok ale do tej pory nie chcialo mi sie jeszcze umyc silnika :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez odme ubywać. Ja zanim te rurke naprawiłem to dolewałem od wymiany do wymiany ponad pół litra. Teraz z 5tys i trzyma tyle ile było. Tylko ja miałem walnieta te rurke tam na dole przy wejściu do skrzyni korbowej i tez silnik upiep...ony w oleju.

dzisiaj dobralem sie do tego gdzie ten olej sie leje i silnik brudzi ( z dołu), mam tak samo jak u ciebie kolego leci mi z od spodu spod tej rurki ktora jest przykrecana na 2 sruby. Teraz pytanie czy musze ta rure wymienic na nowa czy moze sam oring uszczelke pod tym wezem przykrecanej do czesci silnika (oczywiscie jak jest tam jakas uszczelka)???.

ps. Bardzo ciezko tam bylo sie dostac malo miejsca ale sie udalo powycieralem wokol rury i odpalilem auto i poruszalem z gory reka ten waz odmy po tym zbiorniczku i bylo widac jak olej sie tam zbiera...

odmawyciek.jpg

Własnie w tym miejscu :good:

Niestety te rurki lubia tym miejscu pękac i na 90% do wymiany rurka.

Zamiennik kupisz za około 50zł a oryginał za kolo 100zł.

Ja kupiłem zamiennik i narazie jest ok ale do tej pory nie chcialo mi sie jeszcze umyc silnika :wink4:

ja bylem wczoraj zamowic te rurki w AutoData, powiedzieli ze niemaja zamiennikow, ze niema ich wogole (chyba sciema bo ty kupiles) ze sa z ASO do sprowadzenia za 110zl noi zamowilem bo musze to zrobic 110zl rurka dluzsza z oringiem, a 42zl ta ktora nad zbiorniczkiem separatora oleju...

Ps. Powiedz mi ile ci zajelo wymienienie tego i co odpinales by miec lepszy tam dostep bo tam tak malo miejsca ze szok:D pozdr0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem w InterCars i po rabacie wyszło nie całe 60zł.

Ale sa i tacy którzy twierdzą że nie warto kupiwac zamiennika że nie wytrzymuja tyle co te ori z ASO.

Mi wymieniał mechanik bo szukali mi wycieku z układu chłodzenia wiec przy okazji wymielili mi tez filtr paliwa. Po odkręceniu filtra juz jest ładny dostęp choć podobno pare osób z forum gimnastykowało sie i bez odkrecania niczego wymienili te odmę. Dlatego to już musisz wybadać jak Ci będzie najwygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem w InterCars i po rabacie wyszło nie całe 60zł.

Ale sa i tacy którzy twierdzą że nie warto kupiwac zamiennika że nie wytrzymuja tyle co te ori z ASO.

Mi wymieniał mechanik bo szukali mi wycieku z układu chłodzenia wiec przy okazji wymielili mi tez filtr paliwa. Po odkręceniu filtra juz jest ładny dostęp choć podobno pare osób z forum gimnastykowało sie i bez odkrecania niczego wymienili te odmę. Dlatego to już musisz wybadać jak Ci będzie najwygodniej.

no wlasnie pytam:) bo jak w garazu szukalem wycieku to po wyciagnieciu filtru paliwa i jak za pompa wtryskowa te wszytskie rurki odgielem to doszedlem ze to ta rurkla odmy mi przepuszcza i leje po silniku, ale malo miejsca tam jest:D noi jade zaraz odebrac "taile" i w weekend do garazu do wymiany...:P wiem napewno ze koszyk wykrece ale tam jest kolo miski olejowej tez filt oleju i rurki leca niewiem czy ktoras mozna odpiac czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...