Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi na benzynie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Audi A4 B6 3.0V6 2001 r dymi zimny z ,,dwu''rurki,po rozgrzaniu się uspokaja i na gazie również brak oznak dymienia.Wymieniłem przewód odmy i sprawdzono mi wtryskiwacze i niby wszystko jest oki.Dym ma kolor biały i deko smierdzi?Co może być przyczyna?!

Opublikowano

Płynu nie ubywa? Kompresja mierzona, oleju też nie ubywa? Przyczyn może parę UPG chociaż bardziej stawiam na uszczelniacze zaworowe lub pierścienie te lubią się zapiekać.

---------- Post dopisany at 17:14 ---------- Poprzedni post napisany at 17:13 ----------

Aaa oleju nie ubywa i czym ten dym śmierdzi? Silnik zapala lekko czy na początku ma problem z przekręceniem?

Opublikowano

Ani plynu ani oleju wydaje mi się nie ubywa.Pojecia nie mam.Przewod odmy był pekniety i mechanik mowil ze to było przyczyna,ale po wymianie jak odpalam zimny to dalej dymi.Dym smierdzi jakby olejem nie jest to ,,pachnaca''para,auto odpala od pierwszego także ok.Wczesniej silnik ,,skakal ''na wolnych obrotach i teraz po wymianie przewodu odmy i ustawieniu gazu jest ok,pracuje płynnie i na lpg i pb.

Opublikowano

Uszczelniacze w głowicy. Możliwe że czeka Cię remont głowic. Kiedy są zimne są twarde i przepuszczają olej kiedy dostaną temp. wtedy się trochę rozszerzają i lepiej uszczelniają.

Opublikowano

to niezle...ile takowy remoncik może kosztowac i co jeszcze ewentualnie może byc:facepalm:

Opublikowano

Same uszczelniacze to koszt chyba 35zł/30szt w IC po rabatach, jeśli chodzi o remont głowicy to cena jest zależna od jej stanu.

Ja za sprawdzenie na mikropęknięcia, sprawdzenia spłaszcza wodnego, wymiana paru zaworów i gniazd zaworowych oraz prowadnic zapłaciłem 680 netto za głowice lewa(od kierowcy) i 450 netto za prawa.

Cena zależna od stanu jak wyżej pisałem, do tego dochodzi dwie uszczelki pod głowice w moim przypadku 118zł/szt. + szpilki ale nie pamiętam how much, uszczelki pod kolektor wydechowy chyba 12zł/szt x2, to takie must be(no może oprócz szpilek) .

Na upartego uszczelka pod kolektor dolotowy x2 i pokrywy zaworów x2 oraz uszczelki wydechu x2 :naughty:

Dodatkowo warto sprawdzić jakie masz odczyty zmiennych faz. W moim przypadku do wymiany poszły(profilaktycznie) wszystkie dla pewności 210zł komplet/Inter Cars lub serwis chyba 240zł

Przed rozebraniem warto sprawdzić kompresje na każdym z cylindrów, choć sama wymiana pierścieni to droga zabawa, wszystko zależne od kompresji na cylindrach.

A te plastikowe odmy wyjeb**** od razu wszystkie :facepalm:

Oczywiście rozrząd składamy na blokadach :decayed:

Opublikowano

Tomek o których odmach piszesz ? i co wymieniałeś od zmiennych faz. Ciekawi mnie to bo poprzedniemu właścicielowi kiepsko to poskładali i daleko jest od ideału

Opublikowano

Odmy, odpowietrzenie głowic i wału korbowego - czyli te takie plastikowe rurki co idą w dolot. Ja też przy okazji wymieniłem wężyki podciśnień niżej jest wątek ze schematami jednego i drugiego.

Nie mam swojej fotki, ale na zdjęciu z allegro zaznaczyłem Ci mniej więcej o co chodzi. Na każdym wałku masz takie 3 pierscienie, one odpowiadaja za prawidłowy przepływ oleju do kół.

4376096984.jpg

---------- Post dopisany at 02:13 ---------- Poprzedni post napisany at 02:02 ----------

Schemat odm(odpowietrzenie silnika)

odmy.jpg

Schemat podciśnień(powietrza wtórnego)

podcisnienia.jpg

i pierścienie uszczelniające(numer części według Etki na screenie)

pierscienie.jpg

Ja te pierścienie akurat zamawiałem w IC bo chyba 2 złote taniej niż ASO (na sztuce) mi wyszło z tego względu że InterCars ma mega rabaty w Audi a ja mam duże w InterCarsie:decayed: no i 2 sprawa za ściągniecie do IC nic nie płaciłem, a z ASO wysyłka 20zł, nie chce mi się już szukać rachunku to bym podał Ci numer tego w IC.

Opublikowano

No kasa niezla 1,5 tyś strzela jak nic...:facepalm:Na razie bede tak latał bo dziś np. zaszedłem do garażu ,odpaliłem a dymku nic a nic:wink:Nie możliwe ze raz jest to raz tego niema.Za jakiś czas pojade do fachowca niech obluka i podepnie kompa.

Jednak płynu i oleju zaczyna mi brakować,ale czy to jest spowodowane ,,wydmuchem''uszczelki pod głowica to nie wiem.Proszę o podpowiedz...

Opublikowano

Uszczelke można sprawdzić bez problemu w benzynkach, podjedz na jakiś lepszy wasztat i niech zrobia test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i będzie wsio jasne. Ja płaciłem 40zł, chyba ze jesteś z moich okolic to Ci zrobię :)

Opublikowano

No niestety jestem z Podlaskiego i to tyle.Musze zaczerpnąć wiedzy odnośnie ,,dobrego'' mechanika i wtedy się wypowiem na forum co i jak.Jak to wygląda te sprawdzenie?Ile ma być tego CO2 czy ma go w ogóle nie być :angry: tak z ciekawości? Pozdrawiam.

Opublikowano

Najlepiej jakby nie było w ogóle :decayed: Na na rozgrzanym silniku zakładasz takie ustrojstwo na zbiorniczek wyrównawczy jak do pędzenia bimbru :hi: i Ci bąbelkuje jeśli płyn zmieni barwę tzn że jest przedmuch na którejś z głowicy....

Opublikowano (edytowane)

To niezle podpytam u siebie czy mechanik ma takowe ustrojstwo.Bo rozumiem ze innej przyczyny niema skoro zanika płyn?!Jeśli takowe powietrze pojawi się w tym ustrojstwie to co uszczelka do wymiany i co za tym jeszcze idzie,prócz planowania głowicy?

Edytowane przez pietas a4
Opublikowano

Wszystko zależy ile masz gotówki :decayed:

sprawdź Co2 jeśli uszczela to zmierz kompresje(chociaż mogą wyjść bzdury)

i potem

na 100% uszczelniacze(32zł koszt/30szt)

planowanie

uszczelki pod kolektor wydechowy

i wersja bardziej $$

sprawdzenie na mikro pęknięcia głowic, przejrzenie zaworów + ew. wymiana, sprawdzenie płaszcza wodnego

uszczelki pod kolektor dolotowy, pokrywę zaworów.

ceny gratów możesz zerknąć tutaj http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/grupy/15510

Opublikowano (edytowane)

Oki dam znaka jeśli ogarne temat chociaż potrzebuje czasu jak na razie bo kasa jest ale na wakacje :)Jest 2 auto B5 więc nas wspomoże a tym będę latał ,,odświętnie''.Pozdro.

Płyny uzupełniłem i będę obserwował autko.Mam niedługo dalszy wyjazd więc zobaczymy.

Edytowane przez pietas a4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...