Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Który 1.8 lepszy do gazu - cewka podwójna czy cztery osobno?


kam_p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Pytanie odnośnie gazu w silnikach 1.8. Szykuje się do zakupu Audi a4 b5 1.8 avant i wstępnie szukam sobie już warsztatu, w którym zamontują mi gaz. Od jednego gazownika usłyszałem, że nie ma problemu z instalowaniem gazu do tych silników jednakże bardzo szybko strzelają cewki zapłonowe po zamontowaniu gazu. Stąd moje pytanie, która wersja silnikowa jest "pewniejsza" do instalacji gazowej, ta z podwójną cewką (dość kosztowna w cenniku inter cars) czy wersja z czterema cewkami na każdy cylinder? (cena cewek trochę niższa) Czy to jest w ogóle prawda, że cewki nie wytrzymują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę.

Jakby co to kupuj wersję z 4 cewkami.

Małe EOT:

Kup te 1.8 ale z suszarką bo bez nie jeździ a spalanie podobne:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 100 tys na gazie mam i z cewkami spokoj. Mam dwie kd silnika ADR

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak suszarka padnie to też duży koszt naprawy a ja szukam złotego środka. ;)

Powiem Ci tak:

Ile kosztuje ta suszarka???jak Cie najdzie na moc to wtedy polecisz po kosztach.

Dużo jest tematów,poszukaj,przeczytaj,przemyśl,upij się potem znów przemyśl :decayed:

Ja bym nie brał auta bez T ale nie oznacza to ze Ci narzucam:hi:

Sory za EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę we wrześniu szukać już samochodu dla siebie to wtedy się rozejrzę też za turbo. Ale na razie zastosuje się do Twojej rady wesz82 tylko zmienię kolejność najpierw pójdę się upić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 1.8T każdy mówił że turbo turbo padnie zesra sie niewiadomo co. Jeździłem 5 lat - zrobiłem 100tys. - najlepszy silnik jaki miałem nic sie nie działo szczególnie z turbem :wink:

pozatym bierzesz a4 w ktorym zawieszenie kosztuje koło 2 tysi, więc turbo to jaki problem przepraszam bardzo? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o dwóch różnych silnikach. Jeden to 1,8 wolnossący i on ma podwójną cewkę a drugi to 1,8turbo, on ma cztery pojedyńczych cewki. Tym pierwszym jeździłem 6 lat z gazem i zero kłopotów. Tym drugim jeżdżę 1,5roku i nic z cewkami się nie dzieje. Nie patrz na nic i kupuj 1,8T a najlepiej w Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.8T w aczy i 1.8 w a4 b5 avant obie zagazowane na nowo w zeszlym roku

w 1.8T cewki po 2 tygodniach od gazowni padly 2 sztuki

w 1.8 podwojna cewka wsio ok lacznie ze na starych swiecach dolatal rok - w tym tygodniu wymienilem swieczki

co do spalania to nie prawda ze podobne, w 1.8 pali na miescie duzo mniej ok 10-12l

gdzie w 1.8T 180hp ok 16l

ale tez i dwa zupelnie inne auta o innych stylach jazdy itp

na trasie roznica w spalaniu to ok 2l - aczy ok 10-11 a4 z 1.8 8-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.8T w aczy i 1.8 w a4 b5 avant obie zagazowane na nowo w zeszlym roku

w 1.8T cewki po 2 tygodniach od gazowni padly 2 sztuki

w 1.8 podwojna cewka wsio ok lacznie ze na starych swiecach dolatal rok - w tym tygodniu wymienilem swieczki

co do spalania to nie prawda ze podobne, w 1.8 pali na miescie duzo mniej ok 10-12l

gdzie w 1.8T 180hp ok 16l

ale tez i dwa zupelnie inne auta o innych stylach jazdy itp

na trasie roznica w spalaniu to ok 2l - aczy ok 10-11 a4 z 1.8 8-9

Z tymi cewkami to chyba loteria jak się trafi tak później jest.

---------- Post dopisany at 00:29 ---------- Poprzedni post napisany at 00:25 ----------

Arre ile już latasz na tych nowych cewkach i jaki był koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.8T w aczy i 1.8 w a4 b5 avant obie zagazowane na nowo w zeszlym roku

w 1.8T cewki po 2 tygodniach od gazowni padly 2 sztuki

w 1.8 podwojna cewka wsio ok lacznie ze na starych swiecach dolatal rok - w tym tygodniu wymienilem swieczki

co do spalania to nie prawda ze podobne, w 1.8 pali na miescie duzo mniej ok 10-12l

gdzie w 1.8T 180hp ok 16l

ale tez i dwa zupelnie inne auta o innych stylach jazdy itp

na trasie roznica w spalaniu to ok 2l - aczy ok 10-11 a4 z 1.8 8-9

Arre jak pali Ci 16 litrów to musisz nieźle ciskac :) chodź miałem kiedyś lepsi wynik w swoim AJQ z lekkim programem osiągnąłem wtedy prawie 19l

1.8T jest wlasnie do ciskania :decayed:

leje od pelnego do pelnego i h mnie interesuje czy 16-18 czy 20 :kox:

mam 1.8T w aczy i 1.8 w a4 b5 avant obie zagazowane na nowo w zeszlym roku

w 1.8T cewki po 2 tygodniach od gazowni padly 2 sztuki

w 1.8 podwojna cewka wsio ok lacznie ze na starych swiecach dolatal rok - w tym tygodniu wymienilem swieczki

co do spalania to nie prawda ze podobne, w 1.8 pali na miescie duzo mniej ok 10-12l

gdzie w 1.8T 180hp ok 16l

ale tez i dwa zupelnie inne auta o innych stylach jazdy itp

na trasie roznica w spalaniu to ok 2l - aczy ok 10-11 a4 z 1.8 8-9

Z tymi cewkami to chyba loteria jak się trafi tak później jest.

---------- Post dopisany at 00:29 ---------- Poprzedni post napisany at 00:25 ----------

Arre ile już latasz na tych nowych cewkach i jaki był koszt?

cewki wymienialem zaraz po gazie 2 padly w ciagu tygodnia-dwoch

a trzecia kupielm na zas i w sumie tez zalazylem jakos

120-150 za sztuke Beru nie pamietam teraz dokladnie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki wymienialem zaraz po gazie 2 padly w ciagu tygodnia-dwoch

a trzecia kupielm na zas i w sumie tez zalazylem jakos

120-150 za sztuke Beru nie pamietam teraz dokladnie :whistling:

Jaki był objaw padnięcia cewek? Jak sprawdziłeś, która strzeliła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki wymienialem zaraz po gazie 2 padly w ciagu tygodnia-dwoch

a trzecia kupielm na zas i w sumie tez zalazylem jakos

120-150 za sztuke Beru nie pamietam teraz dokladnie :whistling:

Jaki był objaw padnięcia cewek? Jak sprawdziłeś, która strzeliła?

auto nie palilo na dany cylinder

swiece byly nowe wiec zostawaly cewki

zatrymujesz po kolei doplyw gazu do wtryskiwacza ( zaciskasz rurke )

tam gdzie zacisniesz i nic sie nie zmieni to wiedz ze cos sie stalo :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie palilo na dany cylinder

swiece byly nowe wiec zostawaly cewki

zatrymujesz po kolei doplyw gazu do wtryskiwacza ( zaciskasz rurke )

tam gdzie zacisniesz i nic sie nie zmieni to wiedz ze cos sie stalo :grin:

Dobry sposób, będę wiedział na przyszłość. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie palilo na dany cylinder

swiece byly nowe wiec zostawaly cewki

zatrymujesz po kolei doplyw gazu do wtryskiwacza ( zaciskasz rurke )

tam gdzie zacisniesz i nic sie nie zmieni to wiedz ze cos sie stalo :grin:

Dobry sposób, będę wiedział na przyszłość. Dzięki.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1,8 avant na sekwęcji cztery lata mam te auto i jedynie co robiłem to pompa paliwa ale to moja wina klocki tył przud oleje podstawowe żeczy co trzeba wymieniać co jakiś czas w karzdym aucie teraz wymiana zawiechy komplet kosztuje około 750zł nie najwyrzsza połka ani najnirzsza po między ale to po 4 latach wymieniam to nie jest aż tak kosztowne jak na taki okres eksplatacji ogulnie nie narzekam na te auto :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to mogę się wypowiedzieć bo miałem 1,8 ADR pod maską którego SWAPowałem na 1,8t APU. Wiec buda się nie zmieniła, instalacja LPG się nie zmieniła, ale za to silnik i moc. ADR oszczędniejszy w mieście. Nie dużo ale jednak - mowa o zakorkowanym Poznaniu. Po prostu 1,8t nie ma jak wykorzystać swojej mocy. Za to na trasie APU zdecydowanie oszczędniejszy od ADR, nie mówiąc już o komforcie jazdy.

Co do cewek - zdecydowanie lepiej mieć 4 zamiast jednej podwójnej, choć w B5 chyba nie wychodziły jeszcze wolnossaki na pojedynczych cewkach. Jeśli chodzi o ich żywotność to chyba podobnie, natomiast znacznie łatwiej wymienić jedną cewkę, czy zdiagnozować problem z cewką w 1,8T gdzie są osobne, niż w ADR gdzie jest podwujna. Nie mówiąc już o tym że ciężko dostać używkę do ADRa, nowy zamiennik kosztuje 500-600, nowy oryginał coś ponad 2tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki padają, bo te auta mają co najmniej 14 lat.

Na LPG są bardziej obciążone z racji innego(słabszego) przewodnictwa prądu przez gaz. Dlatego niedomagania cewki objawiają się najpierw na LPG.

Pojedyncze cewki pozwalają wymienić pojedynczą sztukę i zaoszczędzić kasę.

W ADR zrobiłem małego moda i zamontowałem 2 cewki z CC wydając około 60zł razem z kablami WN zamiast 600zł na oryginał. Ale to rozwiązanie dla odważnych i potrafiących grzebać pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...