WojnoP Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Witajcie, jestem nowym użytkownikiem forum i AUDI (1.8 benz 125KM, sedan) i nie do końca ogarniam wyszukiwarkę. Problem mam następujący, jeżdżąc po mieście gdy zatrzymuję się na skrzyżowaniach (włączona klima, wideorejestrator, światła, radio, kierunek i wciśnięty hamulec) to obroty skaczą od około 400 do 1200. Skoczy kilka razy i stabilizuje na około 860 (wg programu diagnostycznego). Jeżeli nie używam klimy lub jest włączona na minimum (1 stopień) to problem nie występuje lub występuje sporadycznie. Byłem u mechanika (znajomego) wyciągnął przepustnicę, która okazała się czysta, jednak nie byliśmy pewni na ile dokładnie powinna się domykać, bo zostaje szpara którą można domknąć ręką. Przy rozbieraniu okazało się że magik który składał to wcześniej wciskał kolanko (rura od filtra powietrza) na przepustnicę na chama i uszczelka która tam jest została ścięta. Problem w tym że gdy zadzwoniłem do serwisu wg ich schematu tam nie ma żadnej uszczelki. I teraz nasuwa się pytanie czy ta uszczelka powinna tam być czy nie, oraz gdzie ją dostać (lub choć dorwać numer tej części co by po serwisach poszukać). Może ktoś wie o którą część mi chodzi. A tak przy okazji w którym miejscu w tym modelu jest słynna odma, bo jakoś nie mogę odnaleźć takiego wątku. Z góry dzięki za pomoc WojnoP
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 1. Jest uszczelka gumowa na rurze dolotowej (od środka, taka jakby wkładka) która idzie na przepustnicę. Jest też uszczelka między przepustnicą a kolektorem ssącym, bynajmniej w moim ADR była. Być może w późniejszych modelach stosowana była jakaś masa uszczelniająca. Tak miałem na przykład w APU. 2. Przepustnica po wyjęciu powinna być całkiem zamknięta. Minimalny procent jej otwarcia jaki jest możliwy bez użycia większej siły to zakres pracy regulatora biegu jałowego który jest zamontowany pod samą przepustnicą - stanowi jej część. 3. Odma jest na bloku silnika, pod kolektorem ssącym, zaraz za miarką oleju.
WojnoP Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 1. Dzięki za informacje, czyli mam rozumieć ze przepustnica może być uszkodzona i się nie domyka? Czy to się w jakiś sposób regeneruje? Jak to sprawdzić? 2. Dokładnie o tę wkładkę mi chodziło, nie wiesz może gdzie mogę ją znaleźć?
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 O regeneracji nie słyszałem. Jak już to szukać używki, ceny 50-100 zł. Co do uszczelki to nie wiem. Swoją puściłem razem z rurą dolotu.
WojnoP Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Dzięki serdeczne za pomoc, pozdrawiam.
tomik77 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 W moim samochodzie obroty zawsze falowały na klimie zaraz po puszczeniu gazu. Wydawało mi sie że ten typ tak ma. Mały moment, niskie obroty i przy tej wielkości silnika klima tak go dusi. Może ktoś się jeszcze wypowie czy przy tym silniku jest to norma.
Arkadiush Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 W moim samochodzie obroty zawsze falowały na klimie zaraz po puszczeniu gazu. Wydawało mi sie że ten typ tak ma. Mały moment, niskie obroty i przy tej wielkości silnika klima tak go dusi. Może ktoś się jeszcze wypowie czy przy tym silniku jest to norma. ja tak nie mam akurat. mimo klimy 18 itp mi działa spoko.. może coś z przepustnicą masz i dlatego tak Ci dusi
Bubu05 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Nawet panda 1.1 ma klime i nic nie dusi, jeżeli na wyłącznej klimie jest ok to sprawdzilbym sprężarek klimatyzacji
dread535 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 łopatki w przepustnicy sa regulowane. sa zamocowane na rdzeniu takimi 2 zlotymi srubkami na torx. jak ostatnio czyscilem przepustnice to tez mialem delikatny przeswit. przed przepustnica zalozony jest taki 20cm kawalek rury z zaworkiem od spodu. na ten kruciec zalozony jest węzyk od podcisnienia, ktory idzie pod kolektorem dolotowym i wychodzi miedzy 3-4 dolotem chyba. sprawdz ten wezyk czy nie jest przetarty, bo idzie b.blisko przepustnicy i sie o nia ociera. u mnie byl juz dziurawy i mialem takie same objawy jak Ty. wymienilem i teraz jest ok
jacek70 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 A błędy sprawdzałeś. Wszyscy (ja też) zaczynają od czyszczenia i adaptacji przepustnicy,a to w 99% nic nie pomaga. U mnie winna była sonda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się