Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca na zimnym silniku A4 B6 2.0 ALT


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Sprawa wygląda następująco. Jak zapalam silnik po nocy czyli totalnie zimny to przez okres do rozgrzania silnika przy przyspieszaniu silnik troche szarpie (dławi się) z tym, że nie jest to straszne szarpanie powiedziałbym delikatne ale występuje. Po 2-3 minutach jak złapie temperaturę jest ok. Dodam jeszcze, że obroty na zimnym silniku nie falują

Panowie nikt nie pomoże :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem, kupilem cztery miechy temu audi a4 b6 2.0 alt , czy moze doszles juz co to , za odpowiedz zgory dzieki. I jeszcze jedno czy łyka ci olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia przeplywomierz + cewki + węże podcisnienia + sonda rwgulacyjna

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam ten sam problem, delikatne szarpania silnika przy przyśpieszaniu dopóki nie złapie kilku stopni, później jest już ok

jak sprawdzić na vagu przepływomierz ? wiem że pokazuje dobrze prawie 105 g/s przy pełnym bucie, czy to wystarczy aby stwierdzić że jest ok ? :)


a węże podciśnienia jak pisał wyżej wandej, jak najlepiej sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co kolega wyżej, czyli po ruszeniu na zimnym silniku zaczyna dławić się/szarpać. po ok 2 minutach problem znika. Najlepiej jest jak z 2 minuty chodzi na wolnych obrotach i dopiero ruszę. Filtr paliwa wymieniony z 1,5 roku temu. Wymienione świece.

Powiem, że na przeglądzie gazu gość wspominał coś o lewym powietrzu. VAG nie nie pokazuje.

Ktoś może wie co może być przyczyną tego ?

Edytowane przez chris061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja walczyłem z tym długo.

to raczej sprawa przepływomierza, jednak o dziwo ostatnio mi nie szarpie :o

dodam że auto garażowane, problem występuje gdy zostawiam auto na dworze gdzie temp. czasami jest minusowa.

jak na razie nawet nie bujnie. mam spokój więc nie ruszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że właśnie przy niższych temperaturach jest gorzej. Sprawdzałem przepływomierz VAgiem i wskazywał ok 105 g/s, więc przyjąłem, że jest ok.

Dziwny objaw, bo ani to samochód przez 2 minuty się nie rozgrzeje, ani to co innego.

A jak tam praca silnika na LPG TomOskroba ? u mnie po awarii uszczelki pod pokrywą zaworów i kiedy zalało mi świece olejem, wymieniłem świece i jedną cewkę bo było przebicie. Fachowcy do teraz nie mogą wyregulować LPG i puki 90 stopni nie osiągnie to trzeba uważać przy ruszaniu bo szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, mam identycznie widze, że identyczny rok auta i problemy ;)

szarpanie po dobrym wystrojeniu zmniejszyło się, ale nie do końca. czasami jak się zapomnę i szybciej odpuszczę sprzęgło to tak walnie z przodu jakby miało zawias wywalić ^^

zimny VAG, nie chce mi się jednak zostawiać na 2 dni fury u gazownika, nie każdy umie to zrobić. ja już miałem tego dosyć i to olałem

przyzwyczaiłem się już.

co do oleju to też miałem tłuste te ostatnie jak wyjmowałem, ale po prostu wymieniłem na nowe i już.

zobaczymy jak będę obecne wymieniał. jeżeli będą w oleju to będzie trzeba spojrzeć na tą uszczelkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w załączeniu przesyłam logi z ostatniego pomiaru bloków. Niestety logi z rozszerzeniem csv. Wykonałem logi dynamiczne przy obrotach 1560 - 6200. Jeżeli mógł by ktoś spojrzeć swoim fachowym okiem i powiedzieć czy widzi coś tam dziwnego będę wdzięczny. 

Ogólnie Z tego co odczytałem to przepływomierz pokazuje dobre wartości gdyż przy obrotach 6200 rpm - 104,75 g/s. 

Z rana przy odpalaniu dalej obroty falują, a nawet czasami auto potrafi zgasnąć. Po wymianie 2 cewki i 4 świece oraz filtr paliwa. 

Może pompa paliwa się kończy ? ktoś wie jak sprawdzić vagiem ?

 

LOG-01-001-002-033.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz sondę lambda kompletnie uwaloną , albo mega popaprane spalanie. Tak czy siak silnik idzie strasznie na ubogo ( dużo powietrza, mało paliwa) więc nie ma się co dziwić, że są cuda. 

Logi na gazie czy benzynie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rade napisał:

Albo masz sondę lambda kompletnie uwaloną , albo mega popaprane spalanie. Tak czy siak silnik idzie strasznie na ubogo ( dużo powietrza, mało paliwa) więc nie ma się co dziwić, że są cuda. 

Logi na gazie czy benzynie ? 

Dzięki kolego za szybką odpowiedź. Jak wykonałem logi to samochód przerywał i nie chciał iść jak nigdy dotąd. 

Ostatnio błędy jakie kasowałem były związane z katalizatorem i i wypadaniem zapłonu na cyl 1.  Ogólnie sprawdzałem teraz świece i zauważyłem nalot jasny szary. Poczytałem że to jest spowodowane zbyt ubogą mieszanką.  

To były logi na benzynie. Na LPG idzie dużo lepiej, lecz nie czuje mocy 130 km w tym samochodzie.

 Dziś wykonam test kolejny raz i zobaczę jakie wyjdą logi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie jak to jest na benzynie to jak dla mnie to masz gdzieś ładną nieszczelność w układzie dolotowym. Przejrzyj wszystkie złączki od przepływomierza do kolektora dolotowego włącznie. On ma takie gumowe złączki, które lubią się wysuwać: https://postimg.org/image/u6f3319vd/ 

Poczytaj jak tego szukać, podpowiem, że plakiem można psikać i jak skoczą obroty to masz nieszczelność w danym miejscu.

Jak byś robił jeszcze raz logi to : wyczyść błędy tak żeby się korekty skasowały i zrób logi z grup : 1( obroty),32 ( korekty),33 (lambda). ale i tak stawiam na nieszczelność a potem na to co silnik widzi przez lambdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chciałem się zapytać. Znalazłem jakiś otwór przy kolektorze. Wygląda na fabryczny, ale nie jestem pewien co to jest, może przez to łapie lewe powietrze ?

23113453_1549316915134836_1123172314_n.j

23191752_1549316838468177_402836242_o.jp

23131112_1549316785134849_772467995_o.jp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór jest fabryczny https://postimg.org/image/8jiiolmcj/

Popatrzył bym jeszcze w okolicach gdzie są zamontowane wkrętki od gazu. Bez psiknięcia czymś to raczej za wiele się nie wypatrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało się wyczyścić przepustnice. Efekt bardzo dobry, po kilku godzinnym postoju zostały jescze lekkie falowania przez kilka sekund. Jutro sprawdze jak po nocy. Jakoś dalej mocy nie czuje. Ma jakby spóźniona reakcję, muli a później jakoś idzie. 

Szukam dalej.

Dziś nie dałem już rady zrobić logów po tym zabiegu, ale na dniach wrzucę jak wyszło. 

Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem logi na postoju/na obrotach 1500-6000 LPG i PB. Ogólnie z rana jest już ok, w między czasie wymieniłem świece na irydowe, muszę teraz instalację LPG dać do regulacji. Niestety odczuwalny brak mocy i przerywanie na benzynie. Jak dodaje gazu w podłogę to dławi się na benzynie, na LPG nie ma szarpania, tylko odczuwalny spadek mocy. Rozkładam ręce, może dodatkowo pompa paliwa siada ?

 

cyt:

Otwór jest fabryczny https://postimg.org/image/8jiiolmcj/

Popatrzył bym jeszcze w okolicach gdzie są zamontowane wkrętki od gazu. Bez psiknięcia czymś to raczej za wiele się nie wypatrzy

Na czwartek jestem ustawiony na regulację gazu - niech wyregulują i sprawdzą nieszczelności. 

 

 

LOG-01-002-032-033 postoj PB new.csv

LOG-01-002-032-033 postoj na LPG.csv

LOG-01-002-032-033 na obrotach LPG new.csv

LOG-01-002-032-033 na obrotach PB new.csv

Edytowane przez chris061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PB na postoju wygląda OK, komputer sobie reguluje raz na plus, raz na minus, to jest OK. Lambda wg mnie działa OK, ale nie jestem mechanikiem.

Na LPG na postoju kosmos, lambda skacze do -10 , czyli jest za bogato i go zalewa...

W czasie jazdy wydaje mi się, że masz nieszczelność i to dużą, bo od razu jak dodałeś gazu lambda +25 , czyli ubogo.

Zrobił bym jeszcze tak: wyłącz gaz, skasuj błędy żeby skasować korekty i zrób przy okazji z 50km na benzynie. Próbowałeś może jazdy tylko na benzynie ? Komputer gazu wpływa na komputer silnika poprzez dawkę paliwa/powietrza. ECU silnika na podstawie lambdy robi korekty, ale jak gaz jest beznadziejnie ustawiony to i na benzynie będzie próbował robić korekty wg tego co widział wcześniej na gazie. Albo się sam po dłuższej jeździe ustabilizuje albo trzeba mu pomóc kasując korekty.

Szukaj nieszczelności mimo wszystko , a potem gaz. Jak masz kumatego gazownika to CI poszuka w całym dolocie dziury, ale jak takiego, który powie, że go reszta nie interesuje tylko instalacja to Ci to nic nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...