Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uboga mieszanka.


dr_eV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu miałem problem z wypadjącymi zapłonami na losowych cylindrach. Wymienione zostały świece, bo nie wiedziałem ile poprzedni właściciel na nich jeździł. Wymieniony został także MAF. W akcji oddajesz stary dostajesz nowy z jakimś tam rabatem o nr 0986 280 217 ( po otwarciu pudełka okazało się, że jest tylko naklejka z takim nr, a na obudowie jest oryginał tj. 280 218 063). Nic to nie dało, a winowajcą okazał się zaworek zwrotny odpowietrzający skrzynię korbową.(nr 035103245G w intercarsie dali taki HP112 281 czyli zamiennik).

Myślałem, że wszystko jest ok. Niestety pojawia mi się błąd i czasami check zapala.

17544 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka zbyt uboga

Dziś wracając do domu, znów się check zapalił, to po dojechaniu do parkingu zacząłem oglądać przewody. Okazało się, że cybant widoczny na zdjęciu był nie przykręcony. Pytanie w tym miejscu brzmi: od czego jest ten przewód i ten zawór przed nim? I czy on mógł być winowajcą?

IMG_20140730_154423.jpg

zrobiłem również parę screenów z Vag'a, robione parę dni temu:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Druga część tematu to jakich bloków zrobić logi dynamiczne, aby sprawdzić czy wszystko w silniku jest ok? Między innymi nowy MAF, DV itp. oraz do jakich obrotów robić logi?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cybant raczej nie był winowajcą, zawór przed nim to n80 czy zawór od odpowietrzania zbiornika paliwa, zrób logi dynamiczne 002+033 020+118+115 na trójce od 1,5 tys do odcinki, wczesniej skasuj błedy nawet jak nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jak zrobię to wrzucę. Zobaczymy czy po dokręceniu tego wężyka też wywali błąd. I ew. jeszcze wężyki na spokojnie posprawdzam. Chociaż mało prawdopodobne, bo przed wymianą wcześniej wspomnianych rzeczy, nie wyskakiwała za uboga mieszanka.

Zrobiłem dziś logi statyczne bloków 001,032,033 zaraz po skasowaniu błędu... na dynamiczne warunków na razie nie ma.

Grupy: 033,032,001

Grupy: 033,032,002 jak dodawałem gazu wartość spadała w 33

W weekend wrzucę dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz oprócz logów dynamicznych, zrobić test szczelności dolotu kompresorem, i sprawdzic odme bo masz gdzieś dziure i ciągnie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/log_181701.html - 002,033

http://vaglog.rtnet.pl/log_181704.html - 020,118,115

http://vaglog.rtnet.pl/log_181702.html ta robiona jeszcze raz na autobanie jak się wracało, jw.

szczelność będę w weekend sprawdzał.. zastanawiam, się czy ten zaworek wymieniony domyka do końca... bo to jakiś zamiennik był, a przed wymianą błędu nie było.

Proszę o spojrzenie na logi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie pozostaje nic innego jak sprawdzić szczelność bo napewno jest gdzieś dziura , turbo wolno wstaje i niedoładowuje, jak załatasz wszystko to zrób kolejne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam jeszcze pytanie odnośnie bloku 020, co w nim jest zawarte? i jakie wartości są poprawne?

Co do dziury, to w którym miejscu może być ona najbardziej prawdopodobna? Bo jeżeli turbo wolno wstaje, to możliwe, że gdzieś w okolicy Turba? Ostatnie Pytanie, wg logów zawór dv sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 czyli cofanie zapłonów idealnie byłoby gdyby była same zera, u Ciebie nie jest tak, ale tragicznie tez nie jest, rozwiąż problem błedu a moze kanał 20 sie poprawi, najlepiej sprawdzić cały dolot, szczególnie podciśnienia pod kolektorem i odme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam nadzieję, że w tygodniu znajdę trochę czasu i to posprawdzam dokładnie. Zacznę od odmy w okolicach zaworu 035103245G. Może tam coś poszło przy jego wymianie, jakiś stary przewód czy coś. Na razie dzięki i do usłyszenia.


Znalazłem prawdopodobnie przyczynę lewego powietrza, z odmy była pęknięte kolanko 06A103213F (nr 2 na etce) , co z obudowy filtra do trójnika wchodzi.. w sumie jak się je złapało to się rozpadło... w 033 wartości oscylują miedzy +-4 %, w sumie bez logów dynamicznych już czuć, że przy 2k zaczyna się lepiej zbierać niż wcześniej.. logi zrobię i oczywiście wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też nieszczelność i powodem był pęknięty wąż (kolanko). Na twojej fotce po prawej stronie widać metalowe rurki, one na końcu mają gumowe kolanka. U mnie dziura była w tym dolnym co idzie do turba. Zobacz u siebie, może tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie na razie wygląda ok bo wymianie tego kawałka odmy, auto się dobrze zbiera. Wczoraj wartości nie przekraczały 5 % na jałowym więc raczej jest w normie, dziś jak wrócę z pracy to zobaczę czy błędu żadnego nie wywalił, jeżeli tak to pozostaje dalej szukać :)

Tym też , się przyjrzę w weekend jak osłona zrzucę na kanale :) Dzięki za sugestię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5% to jeszcze sporo, dobrze jeszcze obadaj dolot najlepiej by było sprawdzić kompresorem ale nie kazdy ma taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 5 % byłom jak się prze gazowało i nogę z gazu się puściło, a tak to niecałe 3 wskakiwało, zaraz pójdę i kompa podłączę zobaczę czy coś nie wyskoczyło :) układ najlepiej kompresorem by było sprawdzić, ale niestety nie mam takiej możliwości.


Zrobiłem logi statyczne Kanału 033,032 i 001

Pierwsze przyjechałem do mojej pod robotę i wyglądały tak:

http://vaglog.rtnet.pl/log_182182.html

Zgasiłem silnik i zanim pojechaliśmy odpaliłem jeszcze raz, były na początku ok jak dodałem gazu wygląda jak niżej:

http://vaglog.rtnet.pl/log_182183.html

I żem zgłupiał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok w 032 regulacje długoterminowe sa blisko zera wiec nie powinno byc już wiekszych nieszczleności, w 033 jest regulacja chwilowa tam wartości mają przeważnie wieksze odchyłki ale nie ma sie tym co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 032 bylo 1,3 % :) jak widac na logach :) ale spojrzę jeszcze po jakiejś dłuższej jeździe, ale tak jak piszesz wygląda na to, że nie ma większych nieszczelności. Ale jeszcze przejrzę tak dla pewności dolot od MAF'a do turbiny i za turbiną.


Po dłuższej jeździe, tj. około 100 km korekta w 032 1,1 % sonda przed katalizatorem, za katalizatorem -0,4 %, więc jest już ok. Zostają jeszcze logi dynamiczne i sprawdzenie DV i zaworu :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie odnośnie tego zaworu 035103245G czy objawem jego usterki może być puszczanie powietrza w obie strony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja nieco podepnę się pod temat.

Objawy podobne jak u kolegów wyżej. Zassany mocno korek, telepanie silnikiem.

Gdy szczypcami zacisnę przewód gumowy np. 10 w ETCE z rys. 103-91 to silnik się stabilizuje. Lekko dmucha po odkręceniu korka.

Dodatkowo też zaworek zwrotny nad ezektorem (07C133529A) puszcza w obie strony. Dopiero przy mocniejszym dmuchnięciu blokuje przepływ "pod prąd".

Wymiana zwrotnego na 100%, ale czy 035103245G również wymieniać ? Skoro są takie objawy przy zaciskaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ze względu na niską cenę od razu kupiłem ten zaworek + jeden taki typowy zwrotny i się przydał...

Tak więc uszkodzony był zawór odpowietrzający (co siedzi w trójniku przy obudowie filtra oleju) oraz jeden z jednokierunkowych, który zamontowany jest nad ezektorem.

Teraz wolne obroty stabilne. Z obrotów schodzi dużo szybciej, raczej normalnie.

Jedyny problem jaki pozostał - to podskakujący korek, nadal powietrze dmucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...