Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 Adr Nierówna Praca I Wypadanie Zapłonu.


Mesiah

Rekomendowane odpowiedzi

Robię kolego co mogę. Musi się udać bo mam świra na punkcie kultury pracy i mnie trafia jak stoję gdzieś na światłach itp. Jedno jest pewne , nie wymieniaj cewki bo to nic nie da.
W razie czego dysponuje jedną popękaną na podmiankę gdyby ktoś chciał sprawdzić swoją. U mnie stara/nowa 0 różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na forum jeszcze jeden pomysł zaraz skocze do garazu i spróbuje go wykonać, a mianowicie ściągnąć pasek od sprężarki klimy może sie juz kończy i stawia opór jak sie zmnieni coś to dam znać ja osobiście kulture pracy silnika przezyje, ale moja żona nie, a za tydzień szykuje mi sie trasa Morąg - Katowice i nerwicy dostane jak mi będzie truła z tylnego siedzenia przez 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh tak jest z kobietami:) Masz rodzinę w Morągu? A tak w ogóle wątpię żeby pasek pomógł. U mnie jest to samo po zdjęciu wszystkich pasków prócz pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś spotkał się z rolką która jest za bardzo odsunięta od bloku i ściąga mi pasek? Uwieczniłem to na filmiku na poprzedniej stronie. Rolkę mocuje się na tulejce która dzisiaj stoczyłem o 2mm i jutro spróbuję to zmontować. Tylko jakim cudem tak wyszło? łożysko firmy NTN czyli jedno z najlepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba podobnie pasek ściąga ale mniej niż u ciebie, a robiłeś ten test przelewowy z wtryskami bo ten dźwięk trochę mi przypomina moje pracujące wtryski gazowe, dużo głośniej stukają niż PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk ucichł sam z siebie i jest ok. Testu nie robiłem. Co do poprzedniej rolki to owszem było z tym ustawieniem lepiej ale była to rolka starego typu na innej tulejce i innym tłumiku więc nie można ich porównywać bezpośrednio. Jak pisałem wcześniej stoczyłem z tulejki ok 1.5mm i pasek ustawił się wzorowo. Radko kiedy jest tak idealnie na kołach. Tak czy inaczej pytanie aktualne bo kto słyszał o takich przeróbkach z rolka.


Przy okazji zahaczyłem jeszcze znajomego mechanika magika (robi pełne kapitalki itp). Jak zobaczył i usłyszał ta całą historie to wywalił gały. Zdjąłem górną osłonę rozrządu i oblukał jak to leży. Twierdzi , że rzadko kiedy pasek układa się tak dobrze (idealnie zgrywa się z kołami). Jak dowiedział się , że tulejka musiała być stoczona bo mi tarł pasek o obudowę to nie wierzył. Cyrk jakiś.


Panowie żadnych więcej pomysłów? Dzisiaj doszedł miernik kompresji. 1 i 2 gar po 13.5 bar 3 i 4 po 13. Ciśnienie lepsze niż się spodziewałem. Kończą mi się pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 4 chodzi identycznie jak opisał Mesiah, słowo w slowo sam bym tego lepiej nie ujął. Wymieniłem silniczek krokowy, przeczyszczona przepustnica, wszystkie filtry powymieniane, nie mam kata. Czeka mnie tylko wymiana rozrządu i mam wrażenie, że ten silnik chyba poprostu tak ma. Mam dwa pytanka: Pękła mi odma i wymieniłem ją sam wiec prawdopodobnie w komputerze dalej jest jakiś bład. Może mieć to jakiś wpływ na pracę silnika? i co ile kilometrów powinno sie w 1.8 wymienić rozrząd? Bo mam 123tys. prawdopodobnie był wymieniany raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź koniecznie na kompa , sprawdź błędy i najlepiej emisje spalin. Rozrząd wymienia się niby co 90 tyś ale z 10 bym odjął. W Twoim wypadku wymiana od razu.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź koniecznie na kompa , sprawdź błędy i najlepiej emisje spalin. Rozrząd wymienia się niby co 90 tyś ale z 10 bym odjął. W Twoim wypadku wymiana od razu.

ok dzieki, bede sledzil temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to tu martwica. Napisałem co mogłem i nikt się nie odzywa:) Jeśli znajdę coś we własnym zakresie dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłeś silniczek krokowy skoro go nie ma? Za regulację wolnego biegu odpowiada przepustnica która jest jednym elementem z potencjometrem i właśnie regulatorem biegu jałowego.

Zaraz po przekręceniu zapłonu można zobaczyć jak przepustnica minimalnie się uchyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj niechcący zauważyłem jeszcze jeden objaw złej pracy mojego motoru. Niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły po nagłym wciśnięciu pedału gazu w podłogę (szybki gaz do dechy) motor nie wkręca się na obroty przez ok 1s tylko dusi się i słychać buczenie z dolotu. Po tej krótkiej chwili idzie już normalnie. To trwa dosłownie chwile i tylko niechcący to zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie. Wymieniłem rozrząd i teraz czekam aż ktoś znajdzie winowajce, ponieważ nie posiadam dużego budżetu na naprawę. Dzisiaj jadę na szarpaki i VAG. Mój mechanik powiedział, że to może być wina pompy paliwa lub samego filtra, który jest zwyczajnie zapchany i czasami daje więcej paliwa a czasami nie i dlatego trzęsie. Na dniach postaram się wymienić filtr i dam znać jeśli chodzi o efekty. Mam nadzieję, że ktoś to w końcu rozwiąże zanim auto mi się rozwali. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam dość tego badziewia. Ręce opadają. Filtr paliwa wymieniłem a stary był oryginalny jeszcze. W środku wypłynęła czysta benzyna i był drożny więc to nie to. Z drugiej strony słyszę pompę paliwa. Dźwięk jakby silniczka elektrycznego bez buczenia. Po odpaleniu leci paliwo z węża powrotnego więc ciśnienie musi być raczej ok. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Logów nie robiłem bo nie mam u kogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że paliwo leci wcale ni świadczy o tym że ciśnienie musi być ok. Pompa ciśnieni może dawać ok, ale nie koniecznie regulator ciśnienia paliwa musi działać dobrze,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc mam kolejny punkt zaczepienia. Skomentujesz jakoś objaw :

"Niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły po nagłym wciśnięciu pedału gazu w podłogę (szybki gaz do dechy) motor nie wkręca się na obroty przez ok 1s tylko dusi się i słychać buczenie z dolotu. Po tej krótkiej chwili idzie już normalnie. To trwa dosłownie chwile i tylko niechcący to zauważyłem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może to być wina pompy. Zaskakuje dopiero po jakimś czasie. Mam tak samo. VAG nic nie wykazał, szarpaki też, poduszki całe, filtry wymienione. Mam znajomego w serwisie audi i postaram się go zapytać może coś wie więcej na ten temat. Dziwne, bo facet z mojego miasta to samo ma. Czyżby te silniki tak działały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie tak działają. To moje 3 auto z tymi objawami. Zaczęło się os Passata 1.8 rp (komplet świec , przewodów , palec , kopułka , cewka wymienione) potem było audi 80 2.6 abc (tez komplet wymieniony). Teraz kupiłem A4. Krew mnie już zalewa bo kupa kasy poszła a auto dalej ma kulturę traktora. Ta grupa VAG mi powoli bokiem wyłazi.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...