Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co To Za Dźwięk I Skąd?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przed chwila po zakonczonej jezdzie slychac taki dzwiek. Jakby z EGR. Takie "bzykanie i upuszczanie" Co to moze byc???

przed chwila sprawdzilem vagiem i wyskoczyly takie bledy:

ca5o7emr.png

Nie wytrzymalem i wyciagnalem zawor egr. Po rozebraniu ukazal sie taki widok

qxbezk6b.jpg

Czy jest mozliwosc wymiany tego kola zebatego???

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

Z ew. uzywki mozesz przelozyc, IMHO - lepiej wywalic to ustrojstwo, zaslepic i po problemie, przy okazji jeszcze sobie chipa machnac na 160-170KM ;-)

Opublikowano (edytowane)

Z ew. uzywki mozesz przelozyc, IMHO - lepiej wywalic to ustrojstwo, zaslepic i po problemie, przy okazji jeszcze sobie chipa machnac na 160-170KM ;-)

170KM to juz mam ;) Wywalic caly zawor egr???

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano (edytowane)

Wywalanie EGR-a i klapy gaszącej, to tylko u, albo pod nadzorem tunera ,co ma ten silnik w jednym palcu :naughty: .

Najrozsądniej jeśli chodzi o finansową stronę przedsięwzięcia, było by połączyć to ze zmianą programu .

Jeżeli ilość koni i niutków ci odpowiada, to po prostu wymień EGR.

Patrząc na pozostałe błędy , to masz też problem z klapą gaszącą i ciśnienie doładowania nie osiąga założonej granicy regulacji. :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Z tym cisnieniem autko jutro idzie do mechanika. Ma popatrzyc na turbo. Sporadycznie sie zawiesza. Zawieca sie kontrolka od swiec. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu blad znika. Jest mozliwosc wymiany samego kola zebatego czy trzeba caly egr wymienic??? Ilosc koni mi na razie odpowiada. Ale wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia ;)

Opublikowano

Z tego co wiem, to nie ma dostępnych samych kółek zębatych, trzeba kupować całość, do wyboru masz tylko nówkę , albo używkę.

Turbo bym na razie zostawił w spokoju, dojdź do ładu z EGR-em i klapą gaszącą, bo to może być ich wina , że ciśnienie w dolocie nie osiąga odpowiedniej wartości.

Dopiero jak ogarniesz te dwie rzeczy, a z doładowaniem będzie nadal problem , to bym się przyjrzał turbinie i jej sterowaniu :wink:

Opublikowano

Z tego co wiem, to nie ma dostępnych samych kółek zębatych, trzeba kupować całość, do wyboru masz tylko nówkę , albo używkę.

Turbo bym na razie zostawił w spokoju, dojdź do ładu z EGR-em i klapą gaszącą, bo to może być ich wina , że ciśnienie w dolocie nie osiąga odpowiedniej wartości.

Dopiero jak ogarniesz te dwie rzeczy, a z doładowaniem będzie nadal problem , to bym się przyjrzał turbinie i jej sterowaniu :wink:

Myslisz ze egr mogl byc przyczyna pierwszego bledu? Wczesniej pokazywalo tylko blad z doladowaniem. Wczoraj dopiero wyskoczyly bledy zwiazane z egr i klapa.

Opublikowano

No nie, dopiero teraz się od Ciebie dowiedziałem że błąd związany z ciśnieniem doładowania masz już od jakiegoś czasu...

W tej sytuacji nie wiązał bym go z awarią EGR-a i klapy gaszącej :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Jutro zawioze auto do znajomego i niech szuka co z tym doladowniem. Jak odbiore autko to dam znac co i jak. Dzieki.


Autko odebrane od mechanika. Egr wymieniony na uzywke. Turbinka wyciagnieta i w miare mozliwosci wyczyszczona. Pojezdimy i zobaczymy co bedzie z tym cisnieniem. Po przyjechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta wyskoczyl blad silnika :wallbash: i po podlaczeni vaga blad:

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Chyba mnie trafi...

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

W tym silniku to normalne - sory ale TTTM.

Opublikowano

W tym silniku to normalne - sory ale TTTM.

Co masz konkretnie na myśli? :co:

Opublikowano

Jutro zawioze auto do znajomego i niech szuka co z tym doladowniem. Jak odbiore autko to dam znac co i jak. Dzieki.

Autko odebrane od mechanika. Egr wymieniony na uzywke. Turbinka wyciagnieta i w miare mozliwosci wyczyszczona. Pojezdimy i zobaczymy co bedzie z tym cisnieniem. Po przyjechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta wyskoczyl blad silnika :wallbash: i po podlaczeni vaga blad:

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal

P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Chyba mnie trafi...

Już wcześniej pisałem, że masz problem z EGR-em i klapą gaszącą :decayed:

Sprawdź kabelki, jak o.k. to szukaj używki .... albo nówki :hi:

Opublikowano

Kable sa ok. Musze szukac przepustnicy. Ale problem z niedoładowaniem nadal występuje. Nie wiem gdzie szukac przyczyny. Blad pojawia sie sporadycznie. Doslownie po zgaszeniu i odpaleniu przejechalem 80km i nic-spokoj.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

W B7 przepustnica popularnie zwana "klapą gaszącą " ma nieco rozszerzone zdania, sterownik silnika podczas jego pracy w niektórych sytuacjach powoduje że klapa ustawia się w położeniach pośrednich pomiędzy zamkniętym a otwartym.

Dla tego do ogólnej diagnozy ważne jest by ona była sprawna, jej niesprawność może powodować inne nieprawidłowości w pracy silnika :decayed:

Opublikowano

W mechaniźmie przepustnicy takze zdzierają sie ząbki na trybach a takze wyrabia sie uszczelnienie ośki przez co dostaje sie olej z ukł.dolotowego do wnetrza modułu klapy gaszącej i tam tez może zajść do nie przepustowości napięcia między stykami (olej prądu nie przewodzi) i może dojsć do zakłuceń sygnałow jak i pracy elementu. U mnie tylko olej sie dostal i rozpuścił uszcz.pokrywy co powodowalao kapanie oleum na silnik(czego nie znoszę) i wymieniłem ją -koszt zamiennika 750zl, aso 1950zl. :-D naturalnie zamienik. Stara lezy umyta na zaśkę.

Opublikowano

Pisząc TTTM miałem na myśli niekończące się usterki.

Gdybym ja robił to auto to przede wszystkim zrobił bym logi dynamiczne bloków wartość zadana i otrzymana ciśnienia doładowania.

Przed tym wyczyścił bym (dobrze umył) przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania.

Potem 3 lub 4 bieg i od 1000obr do odcinki zapis logów dynamicznych w/w.

Taka diagnoza pokaże Ci co chce sterownik silnika a co mu twój osprzęt daje.

Opublikowano (edytowane)

No widzisz , obydwaj jesteście z grodu Kraka :decayed: , chyba najlepiej by było jakby kolega Radosław do Pawła po prostu podjechał :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Szczerze to dopiero zaczynam ogarniac temat audi. Czy logi moge wykonac wedlug tej instrukcji:

1. Na 1 rzut do analizy idzie grupa 011 - której wskazania mówia nam ile ECU zadaje ladowania, a ile faktycznie laduje w wartosciach wzglednych (sumarycznie z cisnieniem atmosferycznym).
Aby otrzymac wynik bezwzgledny od wartosci odejmujemy 1bar (cisnienie atmosferyczne)

1 kolumna - obroty silnika
2 kolumna - cisnienie zadane
3 kolumna - cisnienie aktualne

Porównujemy wartosci w kolumnie 2 i 3

Najczesciej mamy takie przypadki
I. Jezeli wartosci 3 sa stale mniejsze niz 2 - mamy dziure w dolocie /naprawiamy
II. Wartosci 3 i 2 pokrywaja sie - jest pieknie przechodzimy do analizy kolejnych logów
III. jw, ale w okolicy 2k-2,5k rpm wystepuje lekki wzrost wartosci 3 w porównaniu do 2, po czym dalej wartosci (lub po krótkim ich obnizeniu) sie pokrywa / jest pieknie przechodzimy do analizy kolejnych logów. Efekt opisany to overboost i notlauf - zupełnie normalne zjawisko
IV. jw, ale wzrost wartosci jest bardzo duzy lub ciagły, po czym wartosci w kolumnie 3 spadaja na dlugo, lub calkowicie - mamy zapieczone kierownice, lub problem ze sterowaniem turbo (najczesciej uszkodzony zawór N75)

Problem z przepustnica na razie ustał. Po skasownaiu bledu jak reka odjal. A czy niesprawna klapa gaszaca moze miec wplyw na turbine???


No widzisz , obydwaj jesteście z grodu Kraka :decayed: , chyba najlepiej by było jakby kolega Radosław do Pawła po prostu podjechał :hi:

Chyba sie bedzie trzeba umowic ;)

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

Problem z przepustnica na razie ustał. Po skasownaiu bledu jak reka odjal. A czy niesprawna klapa gaszaca moze miec wplyw na turbine???

Na turbinę raczej nie, ale na jej pracę pośrednio i owszem, żeby turbina dawała odpowiednie ciśnienie to musi ją napędzać odpowiednia ilość spalin, przy odpowiednim ustawieniu kierownic VNT, i żeby to ciśnienie trafiło do cylindrów ( czytaj ilość powietrza) i proces się zamknął w koło, to klapa gasząca nie może przyjmować dowolnych położeń, tylko takie , jakie od niej wymaga sterownik silnika ........

Opublikowano

Jeśli klapa gasząca będzie uszkodzona i np. cały czas otwarta to żadnych problemów nie będzie jedynie przy gaszeniu sinika trochę więcej Ci budą będzie szarpało.

Oczywiście nie powinno tak być bo poduszki pod silnikiem dość szybko Ci się rozlecą.

Jednak jeśli chodzi o jazdę - no problem.

Wysłałem Ci info na priv.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...