...radek... Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Przed chwila po zakonczonej jezdzie slychac taki dzwiek. Jakby z EGR. Takie "bzykanie i upuszczanie" Co to moze byc??? przed chwila sprawdzilem vagiem i wyskoczyly takie bledy: Nie wytrzymalem i wyciagnalem zawor egr. Po rozebraniu ukazal sie taki widok Czy jest mozliwosc wymiany tego kola zebatego??? Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez ...radek...
ChilliPalmer Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Z ew. uzywki mozesz przelozyc, IMHO - lepiej wywalic to ustrojstwo, zaslepic i po problemie, przy okazji jeszcze sobie chipa machnac na 160-170KM ;-)
...radek... Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Z ew. uzywki mozesz przelozyc, IMHO - lepiej wywalic to ustrojstwo, zaslepic i po problemie, przy okazji jeszcze sobie chipa machnac na 160-170KM ;-) 170KM to juz mam Wywalic caly zawor egr??? Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez ...radek...
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Wywalanie EGR-a i klapy gaszącej, to tylko u, albo pod nadzorem tunera ,co ma ten silnik w jednym palcu . Najrozsądniej jeśli chodzi o finansową stronę przedsięwzięcia, było by połączyć to ze zmianą programu . Jeżeli ilość koni i niutków ci odpowiada, to po prostu wymień EGR. Patrząc na pozostałe błędy , to masz też problem z klapą gaszącą i ciśnienie doładowania nie osiąga założonej granicy regulacji. Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez piotrsob1
...radek... Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Z tym cisnieniem autko jutro idzie do mechanika. Ma popatrzyc na turbo. Sporadycznie sie zawiesza. Zawieca sie kontrolka od swiec. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu blad znika. Jest mozliwosc wymiany samego kola zebatego czy trzeba caly egr wymienic??? Ilosc koni mi na razie odpowiada. Ale wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Z tego co wiem, to nie ma dostępnych samych kółek zębatych, trzeba kupować całość, do wyboru masz tylko nówkę , albo używkę. Turbo bym na razie zostawił w spokoju, dojdź do ładu z EGR-em i klapą gaszącą, bo to może być ich wina , że ciśnienie w dolocie nie osiąga odpowiedniej wartości. Dopiero jak ogarniesz te dwie rzeczy, a z doładowaniem będzie nadal problem , to bym się przyjrzał turbinie i jej sterowaniu
...radek... Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Z tego co wiem, to nie ma dostępnych samych kółek zębatych, trzeba kupować całość, do wyboru masz tylko nówkę , albo używkę. Turbo bym na razie zostawił w spokoju, dojdź do ładu z EGR-em i klapą gaszącą, bo to może być ich wina , że ciśnienie w dolocie nie osiąga odpowiedniej wartości. Dopiero jak ogarniesz te dwie rzeczy, a z doładowaniem będzie nadal problem , to bym się przyjrzał turbinie i jej sterowaniu Myslisz ze egr mogl byc przyczyna pierwszego bledu? Wczesniej pokazywalo tylko blad z doladowaniem. Wczoraj dopiero wyskoczyly bledy zwiazane z egr i klapa.
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 No nie, dopiero teraz się od Ciebie dowiedziałem że błąd związany z ciśnieniem doładowania masz już od jakiegoś czasu... W tej sytuacji nie wiązał bym go z awarią EGR-a i klapy gaszącej
...radek... Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Jutro zawioze auto do znajomego i niech szuka co z tym doladowniem. Jak odbiore autko to dam znac co i jak. Dzieki. Autko odebrane od mechanika. Egr wymieniony na uzywke. Turbinka wyciagnieta i w miare mozliwosci wyczyszczona. Pojezdimy i zobaczymy co bedzie z tym cisnieniem. Po przyjechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta wyskoczyl blad silnika i po podlaczeni vaga blad: 012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent Chyba mnie trafi... Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez ...radek...
Pawelkiwi Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 W tym silniku to normalne - sory ale TTTM.
...radek... Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2014 W tym silniku to normalne - sory ale TTTM. Co masz konkretnie na myśli?
piotrsob1 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Jutro zawioze auto do znajomego i niech szuka co z tym doladowniem. Jak odbiore autko to dam znac co i jak. Dzieki. Autko odebrane od mechanika. Egr wymieniony na uzywke. Turbinka wyciagnieta i w miare mozliwosci wyczyszczona. Pojezdimy i zobaczymy co bedzie z tym cisnieniem. Po przyjechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta wyskoczyl blad silnika i po podlaczeni vaga blad: 012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent Chyba mnie trafi... Już wcześniej pisałem, że masz problem z EGR-em i klapą gaszącą Sprawdź kabelki, jak o.k. to szukaj używki .... albo nówki
...radek... Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Kable sa ok. Musze szukac przepustnicy. Ale problem z niedoładowaniem nadal występuje. Nie wiem gdzie szukac przyczyny. Blad pojawia sie sporadycznie. Doslownie po zgaszeniu i odpaleniu przejechalem 80km i nic-spokoj. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
piotrsob1 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 W B7 przepustnica popularnie zwana "klapą gaszącą " ma nieco rozszerzone zdania, sterownik silnika podczas jego pracy w niektórych sytuacjach powoduje że klapa ustawia się w położeniach pośrednich pomiędzy zamkniętym a otwartym. Dla tego do ogólnej diagnozy ważne jest by ona była sprawna, jej niesprawność może powodować inne nieprawidłowości w pracy silnika
SotoM Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 W mechaniźmie przepustnicy takze zdzierają sie ząbki na trybach a takze wyrabia sie uszczelnienie ośki przez co dostaje sie olej z ukł.dolotowego do wnetrza modułu klapy gaszącej i tam tez może zajść do nie przepustowości napięcia między stykami (olej prądu nie przewodzi) i może dojsć do zakłuceń sygnałow jak i pracy elementu. U mnie tylko olej sie dostal i rozpuścił uszcz.pokrywy co powodowalao kapanie oleum na silnik(czego nie znoszę) i wymieniłem ją -koszt zamiennika 750zl, aso 1950zl. :-D naturalnie zamienik. Stara lezy umyta na zaśkę.
Pawelkiwi Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Pisząc TTTM miałem na myśli niekończące się usterki. Gdybym ja robił to auto to przede wszystkim zrobił bym logi dynamiczne bloków wartość zadana i otrzymana ciśnienia doładowania. Przed tym wyczyścił bym (dobrze umył) przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania. Potem 3 lub 4 bieg i od 1000obr do odcinki zapis logów dynamicznych w/w. Taka diagnoza pokaże Ci co chce sterownik silnika a co mu twój osprzęt daje.
piotrsob1 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) No widzisz , obydwaj jesteście z grodu Kraka , chyba najlepiej by było jakby kolega Radosław do Pawła po prostu podjechał Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez piotrsob1
...radek... Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Szczerze to dopiero zaczynam ogarniac temat audi. Czy logi moge wykonac wedlug tej instrukcji: 1. Na 1 rzut do analizy idzie grupa 011 - której wskazania mówia nam ile ECU zadaje ladowania, a ile faktycznie laduje w wartosciach wzglednych (sumarycznie z cisnieniem atmosferycznym).Aby otrzymac wynik bezwzgledny od wartosci odejmujemy 1bar (cisnienie atmosferyczne)1 kolumna - obroty silnika2 kolumna - cisnienie zadane3 kolumna - cisnienie aktualnePorównujemy wartosci w kolumnie 2 i 3Najczesciej mamy takie przypadkiI. Jezeli wartosci 3 sa stale mniejsze niz 2 - mamy dziure w dolocie /naprawiamyII. Wartosci 3 i 2 pokrywaja sie - jest pieknie przechodzimy do analizy kolejnych logówIII. jw, ale w okolicy 2k-2,5k rpm wystepuje lekki wzrost wartosci 3 w porównaniu do 2, po czym dalej wartosci (lub po krótkim ich obnizeniu) sie pokrywa / jest pieknie przechodzimy do analizy kolejnych logów. Efekt opisany to overboost i notlauf - zupełnie normalne zjawiskoIV. jw, ale wzrost wartosci jest bardzo duzy lub ciagły, po czym wartosci w kolumnie 3 spadaja na dlugo, lub calkowicie - mamy zapieczone kierownice, lub problem ze sterowaniem turbo (najczesciej uszkodzony zawór N75) Problem z przepustnica na razie ustał. Po skasownaiu bledu jak reka odjal. A czy niesprawna klapa gaszaca moze miec wplyw na turbine??? No widzisz , obydwaj jesteście z grodu Kraka , chyba najlepiej by było jakby kolega Radosław do Pawła po prostu podjechał Chyba sie bedzie trzeba umowic Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez ...radek...
piotrsob1 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Problem z przepustnica na razie ustał. Po skasownaiu bledu jak reka odjal. A czy niesprawna klapa gaszaca moze miec wplyw na turbine??? Na turbinę raczej nie, ale na jej pracę pośrednio i owszem, żeby turbina dawała odpowiednie ciśnienie to musi ją napędzać odpowiednia ilość spalin, przy odpowiednim ustawieniu kierownic VNT, i żeby to ciśnienie trafiło do cylindrów ( czytaj ilość powietrza) i proces się zamknął w koło, to klapa gasząca nie może przyjmować dowolnych położeń, tylko takie , jakie od niej wymaga sterownik silnika ........
Pawelkiwi Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Jeśli klapa gasząca będzie uszkodzona i np. cały czas otwarta to żadnych problemów nie będzie jedynie przy gaszeniu sinika trochę więcej Ci budą będzie szarpało. Oczywiście nie powinno tak być bo poduszki pod silnikiem dość szybko Ci się rozlecą. Jednak jeśli chodzi o jazdę - no problem. Wysłałem Ci info na priv.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się