Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kopci i pachnie olejem


bebeto

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dawno zakupiłem S4B6 z 2003 roku z udokumentowanym przebiegiem 115tys km. Wszystko ładnie pięknie, auto zbiera się jak trzeba wygląd super i w ogóle jestem mega zadowolony. Po przejechaniu jakiś 300km po zakupie, zaczęło mi dymić lekko z lewej rury, oraz słabiej z prawej. Dym koloru białego, oraz zapach oleju. Na zimnym po odpaleniu kopcenia brak, dopiero po rozgrzaniu zaczyna się problem. Na racingforum znalazłem informacje że to może być przez brudną odmę. Liczyłem że w tym jest problem, ale niestety odma jest czysta. Gdzie szukać problemu? Zaczynam powoli wątpić w to że udało kupić się perełkę...

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały lub lekko siwy dymek. Ile na 1000km hmm powiem Ci szczerze że nie zauważyłem zużycia. Jedynie po dość długiej jeździe pokazuje kontrolke od oleju a z "min" obok ale z tego co zauważyłem(dopiero raz) wyjąłem bagnet żeby sprawdzić stan, po czym włożyłem i kontrolka zniknęła. To samo jak silnik ostygnie. Szukam pomysłu świecie? Katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak sprawdziles stan to ile bylo?Malo?uzupelniles??Spada dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym to logiczne że nie dało sie sprawdzić ale następnego dnia stan taki sam jak wcześniej. Nie ubywa a zapach oleju za autem czuć. W środku zapachu brak. Problem maja tylko Ci co jadą za mną a ja przyspieszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi i kopci olejem, którego nie spala ? Jak świeci Ci się kontrolka od oleju "MIN", to masz go naprawdę mało lub masz uszkodzony czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h.

Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby poszły uszczelniacze to nie dymiłby na niebiesko?

Dziś sprawdziłem i jednak gdzieś trochę oleju zniknęło... Coś między 0.5 a 1L na ponad 1000 km. Silnik czysty z góry i z dołu to samo. "Wypluł" wydechem? Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś nie poci się w nie widocznym miejscy z pokrywy zaworów, i nie leci na kolektory ?? Ja uważam że zurzycie leju rzędu 0,5-1L na 1000 km w tym silniku i z pedałem w podłodze gdzie średnia wyszła 140 km/h to chyba raczej norma,.


Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h.
Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem.

A kontrolka zapala się żółta czy czerwona ?? Żółta - poziom Czerwona - niby ciśnienie / temeratura, i może być uszkodzony czujnik który siedzi w misie. i możliwe że to jest uszczelniacz na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3.0 v6 i tez z lekka ubywa mi oleju i dymi na biało.Ale po przejrzeniu mechanika okazało się,ze właśnie wspomniany przez Ciebie przewód odmy był do wymiany(cały popękał).,,dymienie'' lekko ustąpiło. Po wymianie wszelakich uszczelnień podązając do odmy - silnikiem tez nie ,,buja''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz w moich postach tam masz opisane co i jak się sprawdza.Pozdrawiam.Pisz w razie ustalenia przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zatankowałem gaz u ruskich i samochód zaczął skakać jak żaba, dusić się itp. Zapewne kraszone przez Putina ;) pojechałem na vaga a tam wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze. Co może być przyczyną? Czy świece to dobry strzał? One też mogłyby powodować kopcenie i zużycie oleju? Mechanik ze mnie słaby więc proszę się nie śmiać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca, cewka... Najpierw sprawdź to. Odnośnie tytułu tematu... Coś się zmieniło ?

Świec pewnie nie zmieniałeś od zakupu, na pewno nie zaszkodzi wymiana wszystkich ośmiu.

Po wyjęciu świec sprawdź, czy nie są zarzucone olejem. To może mieć związek z kopceniem.

Pzdr.

Edytowane przez Alex913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

kolego nie jezdzij na tym oleju ,jest to nie odpowiedni olej do tego auta ,ja jezdze na fusch 0w30 fulll syntetik o jest spoko tylko że drogi ale opłaca się miec taki zalany olej do takiego silnika daje rade w zimie i w lato super naprawde polecam

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione, cewki zamienione tzn ich kolejność i błąd wypadania zapłonu zniknął a auto wróciło do żywych i nawet jakieś takie bardziej dynamiczne :D 0w30? Gdzieś czytałem o motulu 5w40(i taki na ich stronie polecają) potem ktoś pisał o 10w60 i tak szczerze wymieniam w sobotę olej ale nie wiem jaki wlać. Może wtedy dymienie ustąpi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...