Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam mega problem z autem 1.9 awx a mianowicie temperatura silnika podnosi się aż do czerwonej kreski na liczniku, szczególnie przy jeżdzie pod górę i w mieście w korkach. Wcześniej ciężko sie rozgrzewał a nawet bardzo rzadko dochodził do 90 stopni. co może być tego przyczyną?? termostat??

Opublikowano

myśle za na 90% termostat do wymiany masz..nie załapał 90 stopni nawet na dłużej trasie?

Opublikowano

Dokladnie zatrzymywal sie na okolo 50 stopni przy trasie ok.70 km. Od kilku dni zauwazylem ze juz po mniej wiecej 10 minutach jazdy wskazowka rosla w oczach do 90 stopni. A dzis po troche dluzszej jezdzie po miescie skoczyla do 100 stopni i szla dalej zatrzymalem sie odczekalem z dziesiec minut i bylo znow 90 i jakos dojechalem do domu

Opublikowano

Sprawdź termostat. Zresztą co tam sprawdzać wymień go na nowy i tyle. Koszt śmieszny. Jak będzie dalej to samo to się pomyśli.

Opublikowano

Czy po podłączeniu do komputera progrsm pokaże jakiś błąd termostatu?? Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie.

Opublikowano

nie podłaczaj kompa..termosta w sklepie z 40zł kosztuje..kup i chociaż bedziesz pewne ze masz nowy i bedziesz mogł to wykluczyć..a płyn kiedy wymieniałes?

Opublikowano

Termostat tylko i wyłącznie Wahler albo Vernet. Z naciskiem na ten drugi.

Opublikowano

Pompa wody też może być.

Opublikowano

Jutro kupuje termostat mam nadzieje że uda mi się samemu go wymienić

Opublikowano

Gdybyś uzupełnił profil to bym Ci powiedział czy łatwo:)

Opublikowano

Wczoraj wieczorem odebrałem auto od mechanika który wymienił mi termostat. Temperatira po jakiś 10 min doszła do 90 stopni i się wskazówka zatrzymała ale zauważyłem że z nawiewów leci zimne powietrze nawet jak dałem na HI. Co jest?? Dodam że przed wymianą nie sprawdzałem czy jest ogrzewanie bo przeciż lato to ustawione miałem 19 stopni

Opublikowano (edytowane)

Układ zapowietrzony. Możliwe , że sama nagrzewnica. Może koleś który wymieniał Ci termo nie odpowietrzył Ci układu. Nie wiem jak jest u Ciebie bo nie pamiętam ale znajdź pod maską przewody od nagrzewnicy które wchodzą w grodź silnika i obmacaj je na gorącym silniku. Oba muszą parzyć w rękę.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Własnie jestem po troche dluzszej jezdzie po miescie i klops znowu temperatura na 100 stopni. Może faktycznie pompa wody skoro nie działa też ogrzewanie

Opublikowano

Jak masz słaby obieg i słabą pompę może nie goni płynu jak trzeba i nagrzewnica nie dostaje tyle ile powinna. W końcu jest najwyższym punktem w układzie. Sprawdź ręką te przewody od niej jak pisałem. Możesz tez spróbować samemu odpowietrzyć

Opublikowano

We wnęce obok akumulatora masz dwa węże które idą do nagrzewnicy. na jednym z nich zobaczysz taki mały otworek. Musisz popuścić obejmę i zsunąć ten wąż na tyle by przez otworek mógł wylewać się płyn. Jeśli nie leci to znaczy że zapowietrzony. Musisz tylko popuścić zbiornik wyrównawczy unieś go nieco do góry i poczekać.Sprawdź też zaworek na spodzie zbiornika czy czasem nie wypuszcza płynu. Jesli masz kropelki lub ślady zacieków pod zbiorniczkiem może to świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.Czyli uszczelka pod głowicą (RACZEJ) możliwe też ze pompa padła zdarza się że pęka plastikowy wirnik.

Opublikowano

Na początek wielkie dzięki chłopaki za zainteresowanie się tematem i za wszystkie porady i odpowiedzi :). Faktycznie po rozgrzaniu się silnika nawet powyżej 90 stopni te węże od nagrzewnicy były zimne. Wczoraj odebrałem autko od mechanika i okazało się że przyczyną była zepsuta pompa. Korzystając z okazji wymieniłem cały rozrząd. Teraz auto nagrzewa się ładnie do 90 stopni i trzyma :)!!! Oczywiście wróciło też ogrzewanie już po paru minutach z nawiewów leci ciepełko :) jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się tematem pozdrawiam

Opublikowano

moja pompa wody (originalna) padla po 72tkm.

Opublikowano

Szczepan, przyczyn tego może być wiele. Pompa wody, uszczelka pod głowicą, termostat, pęknięta głowica... Ale pierwsze co bym zrobił to wymienił czujnik temperatury cieczy chłodzącej a dopiero później kombinował coś dalej. Czujnik kosztuje kosmiczne 36zł ( w dodatku jest to orginalny czujnik, nie jakaś podróba). Jeśli to nie pomoże to trzeba działać dalej.


Nie zauważyłem, że problem rozwiązany xd Wybacz :)

Opublikowano

U mnie rozwiązany wszystko wróciło do normy a pompa byla zepsuta dokladnie te plastikowe łopatki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...