Nexmader 0 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Witam Serdecznie Otóż mam uporczywy problem z ABSem. Przez ok pół roku jeździłem bez ABS ponieważ VAG wykazał uszkodzenie prawego przedniego czujnika ABS. Kilka dni temu kupiłem czujnik i zabrałem się za jego wymianę, stary czujnik niestety się zapiekł więc miałem problem z jego wyjęciem ale jak już się udało z grubsza oczyściłem miejsce w którym się znajdował i popsikałem wd40 do środka w stronę koronki. Po złożeniu wszystkiego ABS nadal się palił. Gdy zgasiłem auto i zapaliłem jeszcze raz kontrolka zgasła natomiast jadąc ok 10km/h na suchej nawierzchni abs zaczął pracować po czym znów zapaliła się kontrolka. Dzisiaj podpiąłem ponownie samochód pod Vaga i wyskoczyły dwa błędy dotyczące tylnego lewego czujnika (G46) jeden z tego co pamiętam oznaczał jego uszkodzenie a drugi jakieś zwarcie lub przerwe (chyba do plusa) po skasowaniu tego błędu odpaliłem auto i ruszyłem w drogę. Pierwsze hamowanie - sukces - z 50km/h do zatrzymania wszystko elegancko ale tylko do zatrzymania gdyż znowu zapaliła się kontrolka i po ABS. Podpiąłem VAG - brak błędów. Ponownie uruchomiłem samochód kontrolka zgasła i kilka razy hamowałem z ok 50km/h do zatrzymania a ABS działał aż miło. Niestety podjeżdzając pod dom znów się zapaliła kontrolka. Podpiąłem VAG i wyskoczyły wspomniane wyżej dwa błędy dotyczące lewego tylnego czujnika ABS. Dodam jeszcze co najlepsze że ok dwa tygodnie przed wymianą czujnika podpinałem VAG i był tylko błąd prawego przedniego czujnika ABS - nie było żadnych błędów które teraz wyskakują po wymianie. Bardzo proszę Was Koledzy o pomoc bo niedługo to wymienie wszystkie czujniki (lewy z przodu też wcześniej wymieniałem) a ABS dalej nie będzie działał Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Odległość czujnika ustawiłeś poprawnie? Ma być 0,8-1,0 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexmader 0 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zakładalem czujnik na oko tak jak lewy który po wymianie działał dopóki prawy się nie zepsuł. Pytanie czy może to być tego wina skoro błąd wychodzi od czujnika tylnego lewego koła którego w ogóle odkąd mam samochód nie ruszalem. Jeśli może to mieć związek to jak prawidłowo ustawic ta odległość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Użyj szczelinomierza o grubości 0,8mm i ustaw taką szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexmader 0 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Czyli do tego zabiegu muszę odkręcić przegub rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Z tyłu nic nie trzeba rozkręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesio82 0 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Cześć, podłączam się do tematu bo mam podobne problemy z ABSem i to od długiego czasu. Gdzie konkretnie trzeba ustawić tą szczelinę? Tam jest czujnik o kształcie walca, koszyczek mocujacy i dziura w którą ten walec ma wejść. Edytowane 14 Września 2014 przez czesio82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Cześć, podłączam się do tematu bo mam podobne problemy z ABSem i to od długiego czasu. Gdzie konkretnie trzeba ustawić tą szczelinę? Tam jest czujnik o kształcie walca, koszyczek mocujacy i dziura w którą ten walec ma wejść. najpierw podepnij pod komputer by dowiedzieć się o które koło Ci chodzi a potem możesz regulować odległość czujnika ( walca jak to nazwałeś )od koronki ABS.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesio82 0 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Właśnie już kiedyś podpisałem pod VAGa i wszystkie miały bardzo niewielką prędkość obrotową, pamiętam że różnica była tak nieznaczna że uznałem to za identyczność. Spróbuje jeszcze raz w wolnej chwili podpisać kompa i sprawdzić ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiush 1 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 ja miałem podobnie musisz tak jak koledzy piszą wyżej ustawić poprawnie czujnik ABS ale najpierw na VAG sprawdzić który i problem zniknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexmader 0 Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Problem rozwiązany, przyczyną był faktycznie uszkodzony czujnik tylnego lewego koła. Nic nie ustawiałem szczelinomierzem, wszystkie założone na oko, wymieniłem ten lewy czujnik tylnego koła i od razu problem zniknął. Po odpaleniu samochodu od razu cieszyłem się sprawnym absem Temat do zamknięcia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się