Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło Audi A4


BF10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zwracam się z takim pytaniem, mam Audi A4 B5 z końcówki 1996 roku, silnik 1.8 benzyka KAT, czy ten samochód posiada dwumase ? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mój posiada to twój także,

wymiana nie jest skomplikowana tylko troszkę po kieszeni boli :grin:

Edytowane przez darko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak według Was wygląda kwestia zastąpienia dwumasa zwykłym sztywnym zamachem? Są jakieś skutki uboczne typu telepawki po takiej akcji? Czeka mnie wymiana sprzęgła i jestem pewien ze dwumas też będzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaczyna mi się chyba ślizgać sprzęgło - jak depnę mu w podłogę pod górkę na trójce, to czasem zrywa i obroty momentalnie rosną w górę a auto nie przyśpiesza, jak puszczę gaz i nacisnę znowu to już jest ok. Również odkąd mam auto to jak daję za dużo gazu przy ruszaniu to przy puszczaniu sprzęgła to czuć takie wibracje mocne "dududud". Co prawda nauczyłem się ruszać bardzo delikatnie od zera i problem nie występuje, ale te wibracje chyba nie są normalne.

Ze względu na koszta i fakt, że nie zamierzam wymieniać dwumasy (która rzekomo była wymieniana już, co może być oczywiście kłamstwem) chciałbym to zrobić sam. Mogę mieć dostęp do kanału, ale coś mi się wydaje, że to ustrojstwo będzie dość ciężkie i będą problemy.
Nie wymieniałem tego nigdy i mam parę pytań.
-Czy w 1.8t trzeba podnosić silnik aby to zrobić?
-Co jest najbardziej problematyczne przy tej wymianie?
-Czy to łożysko o którym wszędzie czytam trzeba wprasowywać, czy normalnie się je wkłada?

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia co do sprzęgła. Przy podjeżdżaniu pod krawężniki itp. zawsze muszę dawać sporo gazu, a i tak słabo mi podjeżdża. Dla porównania jak czasem jeżdżę Fabią która ma jedynie 60KM (u mnie 150...) to podjeżdża pod to samo bez problemowo na samym sprzęgle bez dodawania gazu... Czy to też wskazuje na zużyte sprzęgło u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim łożysku kolego piszesz? Oporowym z zestawu?

Co do krawężników to się nie dziw jak Ci się sprzęgło ślizga to i siły nie ma podjechać pod coś wyższego.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadz sobie zestaw kola sztywnego z audi80 , abk/ace i sprzgło z ace , lub sprzegło z 1z jak zechcesz program zrobic to do 190ps wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadz sobie zestaw kola sztywnego z audi80 , abk/ace i sprzgło z ace , lub sprzegło z 1z jak zechcesz program zrobic to do 190ps wystarczy

Planuje po zajeżdżeniu tego silnika wkładać 1.8t. Te sprzęgło w moim przypadku wytrzyma? Chyba powinno? Do zwykłego 1.8 też podchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darko, wiem, że dwumasa to dość spory wydatek :D Na razie chodzi dobrze, ale wolę być przygotowanym na wszelkie ewentualności :D Czy wielu z Was wymieniało dwumase ? Czy często zdarza się, że dwumasa odmawia posłuszeństwa ?

Edytowane przez BF10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo dwumasa nie siada od razu.

Zastanawiam sie czemu zastanawiacie się nad wymianą dwumasy w PB??

Albo samochód musiał mieć ciężki żywot,taszcył przyczepy,zawsze komplet ludzi itd albo właściciel nie dbał o dwumase.

To nie klekot nie ma tylu nm wiec nie siada tak jak w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim łożysku kolego piszesz? Oporowym z zestawu?

Co do krawężników to się nie dziw jak Ci się sprzęgło ślizga to i siły nie ma podjechać pod coś wyższego.

Słyszałem o igiełkowych i oporowych, nie wiem które się tam wymienia. W zestawie typowym wiem, że jest oporowe, ale może ono jest jednocześnie igiełkowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim łożysku kolego piszesz? Oporowym z zestawu?

Co do krawężników to się nie dziw jak Ci się sprzęgło ślizga to i siły nie ma podjechać pod coś wyższego.

Słyszałem o igiełkowych i oporowych, nie wiem które się tam wymienia. W zestawie typowym wiem, że jest oporowe, ale może ono jest jednocześnie igiełkowe :P

To są 2 różne łożyska.

Igiełkowe jak całe to sie smaruje i styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo dwumasa nie siada od razu.

Zastanawiam sie czemu zastanawiacie się nad wymianą dwumasy w PB??

Albo samochód musiał mieć ciężki żywot,taszcył przyczepy,zawsze komplet ludzi itd albo właściciel nie dbał o dwumase.

To nie klekot nie ma tylu nm wiec nie siada tak jak w dieslu.

Spotykałem się z rozwalonymi dwumasami w benzyniakach. Dwie sztuki rozleciały mi się w dwóch audi 80 (2.6 i 2.8). To nie jakieś potwory i mocy ani momentu aż tak wiele nie maja. Same auta tez nie miały przejechane ponad 300 tyś i były bez Q. W B5 1.8 i tak czeka mnie rwanie skrzyni z powodu sprzęgła to się okaże. Nie ukrywam , że przy okazji wstawienie sztywnego koła to nieduży wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywne koło w benzynie może zda egzamin.

Wszystko zależy od tego jak auto jest użytkowane.

Ostatnio koleś podjechał gofrem R32 zrobiliśmy fajnych parę rund po mieście bez żadnych strzałów ze sprzegła.

3 tyg po tym koleś sprzedał tego Gofra i po 2 tyg dostał telefon ze dwumasa do wymiany.

Ktoś kto kupił go nie mogł sie powstrzymać i kosztowało go to ok 5tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas dwumasem, ale czy ktoś kto własnoręcznie zrzucał skrzynię pomoże mi poznać odpowiedzi na zadane pytania?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas dwumasem, ale czy ktoś kto własnoręcznie zrzucał skrzynię pomoże mi poznać odpowiedzi na zadane pytania? :P

Jeżeli chodzi Ci o łożyska to patrz wyżej :angry::wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa tygodnie temu sam wymieniałem kompletne sprzęgło z dwumasą.

silnika nie musisz podnosić,

trzeba podeprzeć skrzynię,odkręciłem dwururkę tą między wydechem a katem,

odkręcasz lewarek biegów i obok jest jeszcze jeden wspornik przykręcony do skrzyni,

odkręcamy poduchy skrzyni od sań i same łapy od skrzyni,

potem wszystkie śruby dookoła skrzyni i wyjeżdżamy skrzynią do tyłu i na dół,

oporowe masz w komplecie a igiełkowe to chyba to w bloku silnika,

warto też przy okazji zrzucenia skrzyni wymienić zimering na wale ale do tego trzeba ściągnąć dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg.licznika 213tys. a ile cofnięte to tego nie wie nikt :)

jak kupiłem auto ponad 2 lata temu to raz na jakiś czas pojawiało się szarpnięcie i stuk podczas dodawania i odejmowania gazu-szarpnęło,stuknęło parę razy i dwa-trzy miechy był spokój,później znowu stuk,puk kilka razy i znowu cisza jakiś czas,

przez ostatnie parę dni przed wymianą zaczęło telepać budą a stuki i szarpnięcia były prawie za każdym razem po dodaniu gazu,

dwumas rozsypany kompletnie-w środku wszystko grzechotało jak drobne w skarbonce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szczęście nic nie stuka. No ale przy wymianie sprzęgła nie wymienić dwumasy to trochę głupota. Tym bardziej , że robię wszystko sam. Albo z gleby albo od święta z kanału jak mam dostęp. Ty założyłeś nowy/regenerowany dwumas czy inny używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...