Revivel Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu samochód zaczął mi słabo odpalać (długo kręci). Przy okazji wymiany napinacza i oleju wymieniłem też filtr paliwa samochód zachowuje się jakby trochę żwawiej ale dalej ciężko odpala, przy około 140km/h samochód praktycznie w ogóle nie przyśpiesza, obroty ledwo idą w górę. Wcześniej miałem też problemy z mocą podczas jazdy samochód potrafił prawie całkowicie przestać reagować na gaz, po ponownym odpaleniu juz wszystko było w porządku. Samochód tak samo odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku. Edit: jeżeli wchodzą tutaj jacyś mieszkańcy Białej Podlaskiej to prosiłbym na pw o namiary na jakiegoś dobrego mechanika. Edytowane 8 Września 2014 przez Revivel
wesz82 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Co do tego ze jest slaby to jest typowy notfaul i teraz albo kierownice w turbo albo n75 nie domaga.poszukaj na forum a sam znajdziesz odpowiedzi jak to zriagnozowac.najlepiej jest zrobic komplet logow i wrzucic je do obczajenia jezeli nie masz jak dogadaj sie z kims z klubu i na jakims zlocie sie to ogarnie.
Revivel Opublikowano 8 Września 2014 Autor Opublikowano 8 Września 2014 Problemy z turbiną mogą być przyczyną ciężkiego odpalania samochodu? Postaram się zakupić kabel i zrobić te logi, jakieś instrukcje bądź polecane kable/programy? Czym jest notfaul?
Homiczek Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) notlauf to żargonowe określenie błędu przeładowania - za dużego ciśnienia turbo. Ale to zazwyczaj utnie moc i auto do wyłączenia zapłonu mocy w ogóle niema - niezależnie od prędkości a odpalanie to może świecie żarowe sie zużyły albo ew pompa wtryskowa już nie domaga. ale to może być też przepływka, więc zrób logi Edytowane 8 Września 2014 przez Homiczek
wesz82 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Problem z turbo to inna sprawa niz orpalanie chyba ze silnik nie ma komprechy... Swiece odpadaja bo w temp 5 stopni pomagaja ale nie teraz. Kup kabelek masz wsio opisane a na szybko posprawdzaj wezyki od sterowania turbo.
Homiczek Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Swiece odpadaja bo w temp 5 stopni pomagaja ale nie teraz. podłącz sobie żarówkę do listwy a nie patrz tylko na kontrolkę do zobaczysz
OLIVER Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Swiece odpadaja bo w temp 5 stopni pomagaja ale nie teraz. podłącz sobie żarówkę do listwy a nie patrz tylko na kontrolkę do zobaczysz Dokładnie ...świece zarowe przy takich obecnych tęperaturach(+) odpadają .To znaczy nie grzeją tak zwanego grzania wstepnego ...dopiero po odpaleniu dogrzewają przez około 2-3 minuty chuba ze obroty wzrosną po wyżej 2,5tys to również wyłączane są automatycznie 1. czy przed wymianą filtra paliwa też był problem z odpalaniem? Podłącz kompa i sprawdź kąt wtrysku Dawkę paliwa Sprubuj odłączyć wtyczkę z czujnika temperatury i odpal ...czy jest różnica .... (po tej operacji zapisze ci się błąd czujnika tem. ale to nie szkodzi ...i w niczym nie przeszkadza ..jak podepniesz kompa to go skasujesz .... Wykonaj test czujnika temp czy pokazuje to samo do ECU i na pulpit..jak już bedziesz miał kompa podłaczonego .... To tyle na dzień dobry......
Revivel Opublikowano 8 Września 2014 Autor Opublikowano 8 Września 2014 Przed wymianą filtra również był ten problem ale nie aż tak tzn. kręcił 5-6s a teraz kręci 10-15 a czasem odpali z miejsca (b. rzadko). Co do czujnika temp, gdzie znajduje się ta wtyczka i jak ją odłączyć, i tutaj pamiętam że była taka sytuacja że po odpaleniu(10-15s odpalałem) ciepłego silnika wskaźnik temp leżał całkowicie i przez jakiś czas ani drgną ale po jakiś 10min jazdy wskoczyło 90stopni, może to ma jakieś znaczenie(niema szans żeby się tak schłodził zgasiłem go na jakieś 5min)? Poza tym na gumie od przewodu intrecoolera zrobiła się dziura, prowizorycznie to zakleiłem i tak samochód czeka na zakup części. Staram się zdobyć ten kabelek coby zrobić logi bo kupno na razie odpada. Chodzi o tą gumę:
OLIVER Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Co do czujnika temp, gdzie znajduje się ta wtyczka i jak ją odłączyć, Odkręć plastikową osłonę z silnika , idź za tym wężem od chłodnicy w kierunku silnika co masz zaznaczony czerwoną strzałką . Dojdziesz do plastikowego trujnika i od tyłu ..czuli od sciany grodziowej w tym trujniku jest czujnik tęmperaturu płynu ....(plastikowa niebieska wtyczka cztero pinowa) zabezpieczona takim zabezpieczeniem z drutu , sciskasz do kupy te uszka druciane i zsuwa ci się wtyczka z czujnika .... Myslę że zrozumiesz jak zobaczysz to .... Co do tego łącznika to raczej musisz zastosować nowy bo zadne reperowanie tu nie pomoze .... tu masz przykładowe aukcje.... http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=%C5%82%C4%85cznik+gumowy+kolektor+ss%C4%85cy+audi+a4+1%2C9+tdi&bmatch=s0-default-0905&requestDescription=1&mode=desc [/url]">http:// Edytowane 8 Września 2014 przez OLIVER
Revivel Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Przez jakieś 3tyg odkąd zaczęły się problemy z odpalaniem/spadkiem mocy prawie nie ruszałem samochodu ponieważ i tak nie miałem pieniędzy na jakiekolwiek naprawy, dziś wymieniłem tą gumę. Samochód odpalił za jakimś 5-6 razem, puścił czarnego kleksa i dymi. Odpala tak samo z podłączony czujnikiem temp i odłączonym. Z tego co powiedział mi kumpel chyba mam zalane wtryski.. Odłączałem też przepływomierz powietrza i odpala tak samo źle. Odkąd kupiłem samochód zalałem do niego kolo 100l ruskiej ropy cała reszta to ropa z cpnu. Jutro lub w poniedziałek zrobię logi, czy z nich będzie wiadomo czy wtryski są zepsute? Ogólnie coś czuje że wpierniczyłem się w jakiegoś grata.. Mogą być jakieś inne przyczyny dymu i takiego czarnego kleksa?
vp-tdi Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Jutro lub w poniedziałek zrobię logi, czy z nich będzie wiadomo czy wtryski są zepsute? raczej wątpie ,chyba ze korekcje bedą kosmiczne Revivel ani przepływka ani żadne węże nie maja nic do odpalania . 1 co sprawdzić kąt wtrysku oraz bloki pomiarowe pompy wtrysowej i wtryskiwaczy ,zrób logi statyczne BS i MS gr 000 .001 .004. 013
Szwartz Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Witam Revivel,mam to samo auto i ten sam problem czy udało ci się opanować odpalanie?
CPS86 Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 Witam Mam ten sam problem - brak mocy i ciężkie odpalanie. Samochód z trudem się rozpędzał powyżej 90km/h, czyli wyglądało na to że turbina przestała działać, poniżej tej prędkości zachowywał sie tak jak zwykle. Jakiś czas temu zostawiłem auto do mechanika - diagnoze N75 - wymienili i już jest wszystko OK, samochód ma moc powyżej 90km/h, jednak wciąż słabo odpala. Kupiłem sobie kabel i podłączyłem do Vaga: 4 Faults Found:00575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej01262 - Elektrozawór ograniczenia ciśnienia doładowania - N75, Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N7500553 - Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G7000522 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 Samochód czasami odpala szybciej, czasami wolniej - ostatnio musiałem mielić ok 5 sekund zanim odpalił. Pytanie - skoro wymienili N75 - dlaczego jeszcze występuję ten problem. Czy inne wyżej wymienione problemy mogą mieć związek z odpalaniem? pozdrawiam,
Homiczek Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 00522 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 temp może mieć wpływa na odpalanie. znajdz temperature wody w blokach pomiarowych i porównaj ze wskazaniem na zegarach. to są zazwycaj 2 różne czujniki i może ten podpięty do sterownika silnika jest uwalony. a reszta błędów powróciła po wymianie n75 ? czy wtedy błędy nie był skasowane. a jak to wszystko dalej jest to podejrzewam instalacje elektryczną silnika, bo te czuniki mogą być podłączone razem
CPS86 Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 (edytowane) Mały update z mojej strony. Podłączyłem samochód pod komputer w południe i usunąłem wyżej wymienione błędy. Żeby mieć pewność, że owe błędy już nie występują,kilkanaście minut temu postanowiłem się przejść do samochodu jeszcze raz, przeskanowałem no i okazało się że nic nie ma. Także wychodzi na to, że po prostu mechanicy po naprawie zapomnieli usunąć błędy. Cóż samochód dalej słabo odpala. W moim poprzednim poście zapomniałem napisać coś najważniejszego. Mechanicy sprawdzili ciśnienie w cylindrach i okazało się, że we dwóch jest zbyt małe i to jest niby przyczyna słabego odpalania. Nie podali mi dokładnych wyników, ale powiedizlei że na jednym było coś koło 5, na drugim ok 7. Stwierdzili nieszczelność zaworów na głowicy, będą to gdzieś wysyłać i koszt naprawy ok 1300zł. Niestety mam do tego wątpliwości. Samochód po odpaleniu chodzi normalnie - silnik nie trzęsie, pracuje normalnie, jak zwykle, cicho i stabilnie, moc jest. Słabo tylko odpala, jak już się uruchomi to jest ok. I jeszcze jedno -> przy odpalaniu biały dym z wydechu. pozdrawiam. Edytowane 27 Września 2014 przez CPS86
Revivel Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem. W moim przypadku za ciężkie odpalanie okazał się być winny rozrusznik.. Spadek mocy był spowodowany pękniętą guma którą pokazałem pare postów wyżej, a dym był przez moją głupotę i laniem gównianego paliwa/ jazdą bardzo często na rezerwie/oparach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się