Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk- turbo,wydech, jakaś nieszczelność?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. Od dłuższego czasu zauważyłem taka przypadłość u siebie. Po odpaleniu zimnego silnika przy gwałtownym puknięciu w pedał gazu słychać jakby świst, gwizd, pisk cieżko określić. Dobrze słychac podczas jazdy jak sie wciśnie tak żeby turbo wstało. Dźwięk zanika po rozgrzaniu silnika, wtedy słychac tylko delikatne świszczenie turbo- normalne .
Macie na to jakiś pomsył? Może kolektor pęknięty albo któraś z uszczelek przy turbinie? Jedzie auto normalnie ale dźwięk irytuje.

Słychać go z okolic turbibny, kolektora- gdzieś tam.

Jeszcze jedno po co jest ten zaworek?

https://www.google.pl/search?q=058906283f&client=firefox-a&hs=e1d&rls=org.mozilla:pl:official&channel=np&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Ro8NVLCsHbKv7AaQxYCIBA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1173&bih=792#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-x1PqiIG3IVLNM%253A%3B0EdivmJ8SxGalM%3Bhttp%253A%252F%252Fc1552172.r72.cf0.rackcdn.com%252F441495_x800.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ecstuning.com%252FES2663423%252F%3B800%3B600

Jest on wczepiony w rure dolotu na wysokości turbo. Podczas jego pracy słychać tak jakby grzechotał i sie zastanawiam czy to nie on wydaje te dźwięki. Po jego odczepieniu nie słyszę już tego dźwięku ale nie wiedziałem czy mogę sie przejechać z odpiętą wtyczką czy nie.

oczywiście po tym wyrzucił jakiś błąd ciśnienia doładowania N75...

Opublikowano

Zaworek to tak jak piszesz n75 czyli zworek sterujacy praca turbiny, dzwięk jego pracy to takie cykanie ale raczej nie słyszalne w kabinie podczas jazdy, wtyczkę mozesz odpiac na próbe i przejechac sie, doładowanie będzie tylko niższe i wyrzuci bład.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ok to spróbuje. Bo właśnie podczas pracy jak naciskali na pedał gazu to czułem jakby grzechotał w środku i dziwnie brzęczał.

A nieszczelność na kolektorze czy przy turbinie idzie jakoś sprawdzić??? Bo dziwne jest to że na ciepłym to zanika całkowicie. Tak jakby się pod wpływem ciepła rozszerzyło i zakleiło jakaś dziurkę może, nie wiem .....

Opublikowano

Zaworek to tak jak piszesz n75 czyli zworek sterujacy praca turbiny, dzwięk jego pracy to takie cykanie ale raczej nie słyszalne w kabinie podczas jazdy, wtyczkę mozesz odpiac na próbe i przejechac sie, doładowanie będzie tylko niższe i wyrzuci bład.

witam. U mnei po odpaleniu słychac " pierdzenie" w miarę jak obroty spadaja to dzwiek ustepuje. podczas jazdy przy dodaniu gazu znowu brzeczy. zmieniałem kata na zamiennik i nowe uszczelki sa wiec moge to wykluczyc. Dzwiek od tyłu slinika, moze to jest egr(jakis wezyk sie odpiął) Jestes Z okolic Radomska??

Opublikowano

nie nie jestem. Tylko to nie jest "typowy" dźwięk pierdzenia wydechu czy coś. Bo na wolnych tego w ogóle nie słychać

Opublikowano

u mnie "wypala" się na łączeniu katalizatora z wydechem, i tez jak odpalę po krótkim postoju to Świerszczy... po chwili gdy wejdzie w temperature uszczelni sie i jest spokój :)

Opublikowano

Tylko u mnie się to dzieje dopiero po dodaniu gazu gwałtownym albo podczas jazdy z wcisnietym pedałem dość dobrze. Po odpaleniu na ssaniu czy już na wolnych obrotach jest cichutko a jak się rozgrzeje to jest podczas jazdy wsio okey

Opublikowano

u mnie "wypala" się na łączeniu katalizatora z wydechem, i tez jak odpalę po krótkim postoju to Świerszczy... po chwili gdy wejdzie w temperature uszczelni sie i jest spokój :)

U mnei bardziej jest to skrzeczenie. Jak dodajesz gazu powoli na jałowym to cisza. jak depniesz to skrzeczy. zastanawiałem sie na egrem teraz pomyslałem o odkurzaczu. sam juz nie wiem co to jest

Opublikowano

nie nie u mnie to SAI nie jest na 100%

Opublikowano

Zaworek to tak jak piszesz n75 czyli zworek sterujacy praca turbiny, dzwięk jego pracy to takie cykanie ale raczej nie słyszalne w kabinie podczas jazdy, wtyczkę mozesz odpiac na próbe i przejechac sie, doładowanie będzie tylko niższe i wyrzuci bład.

witam. U mnei po odpaleniu słychac " pierdzenie" w miarę jak obroty spadaja to dzwiek ustepuje. podczas jazdy przy dodaniu gazu znowu brzeczy. zmieniałem kata na zamiennik i nowe uszczelki sa wiec moge to wykluczyc. Dzwiek od tyłu slinika, moze to jest egr(jakis wezyk sie odpiął) Jestes Z okolic Radomska??
Jesli o mnie pytasz to tak :rolleyes:
Opublikowano

Zaworek to tak jak piszesz n75 czyli zworek sterujacy praca turbiny, dzwięk jego pracy to takie cykanie ale raczej nie słyszalne w kabinie podczas jazdy, wtyczkę mozesz odpiac na próbe i przejechac sie, doładowanie będzie tylko niższe i wyrzuci bład.

witam. U mnei po odpaleniu słychac " pierdzenie" w miarę jak obroty spadaja to dzwiek ustepuje. podczas jazdy przy dodaniu gazu znowu brzeczy. zmieniałem kata na zamiennik i nowe uszczelki sa wiec moge to wykluczyc. Dzwiek od tyłu slinika, moze to jest egr(jakis wezyk sie odpiął) Jestes Z okolic Radomska??
Jesli o mnie pytasz to tak :rolleyes:

tak, o Ciebei pytałem. wyslalem wiadomosc na priv

Opublikowano (edytowane)

Więc odczepiłem wtyczkę i jest ciszej, a podczas jazdy praktycznie niesłyszalne. Tylko czy nie wynika to z mniejszego ciśnienia??
Nie mam pojęcia. Jest jakiś sposób żeby wykluczyć nieszczelność gdzieś na wydechu czy pęknięty kolektor? A może szukać innej przyczyny?...

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano (edytowane)

w sensie miałby być lużny WG tak?? Ale nie objawiało by się to jakimś spadkiem mocy czy coś??? i czemu po rozgrzaniu jest okey?

Czyli trzeba wyjąć turbo?? :facepalm:

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano

Może po rozgrzaniu, rozszerza się metal i luz jest mniejszy.

Aby zobaczyć wg wystarczy wyjąć katalizator.Co do spadku to może turbina później wstaje bo wg nie jest szczelne.

Oczywiście to tylko gdybanie, trzeba zobaczyć.

Może logi by coś pomogły

Opublikowano

logi robiłem niedawno to były ok i turbo niby wstawało dobrze....

Kurcze czyli zostaje mi wyjęcie kataryny. A ręką na dźwigni nie wyczuje tego luzu klapki wg???


????


????

Opublikowano

Czytam ten temat i mam pytanie. U mnie jest podobnie tzn. Jadę sobie powiedzmy te 3500-4000rpm i zmieniam bieg w momencie puszczenia gazu słychać jakby psss, ale bardziej podobne ono jest do gwizdu. Czy to normalny objaw? Wydaje mi się, że mam słabszą moc tzn nie zbiera się dobrze(a przynajmniej takie mam odczucie) Ciągnie gdzieś do 4500rpm na IV biegu, dalej wkręcić to już trzeba sporo pomęczyć ją, Co o tym myślicie? pewnie logi, ale w których grupach?

Opublikowano

logi robiłem niedawno to były ok i turbo niby wstawało dobrze....

Kurcze czyli zostaje mi wyjęcie kataryny. A ręką na dźwigni nie wyczuje tego luzu klapki wg???

????

????

Proszę o odpowiedź czy musze zwalić turbo czy idzie jakoś inaczej looknąć na WG :(

Opublikowano

Pisałem że odkręcasz kata, dużo łatwiej niż turbinę.Można trochę też zobaczyć odkręcając sondę lambda ale raczej potrzebna kamera

np ta:

http://allegro.pl/endoskop-warsztatowy-usb-dti-ve003s-fi-7mm-i4590325307.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...