voyte Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Witam ! W ostatnim czasie odkryłem w moim A4 problem dotyczący wskaźnika temperatury silnika (przy zegarach). Przy odpalaniu pojazdu (rano) wskaźnik, po przekręceniu kluczyka wskakuje od razu na około 70*C, następnie po rozgrzaniu utrzymuje się przy około 90*C, ale co jakiś czas zaczyna pokazywać około 110*C i wraca do 90-95*C. Weryfikowałem to na panelu klimatronika (kanał 51) i temperatura rano przy odpaleniu, np dzisiaj wynosiła 17*C, i później (po rozgrzaniu) utrzymywała się na 90*C - w mojej ocenie pokazuje poprawnie (nie zgrywa się jednak ze wskaźnikiem w zegarach). Termostat jest nowy, wentylator klimy wymieniony (nie działał), w warsztacie wymienili mi również jeden czujnik temperatury (jak wyczytałem na forum są chyba dwa). Mechanik poinformował, że raczej coś jest nie tak z zegarami. Zastanawiam się czy ma rację, czy może (jeżeli są dwa) wystarczy wymienić drugi czujnik temperatury ? Mniej więcej tak to wygląda (zdjęcie na górze - uruchomienie rano; zdjęcie dolne wariacja wskaźnika - po kilku minutach wraca do około 90*C - na klimatroniku ciągle jest OK czyli rano zimno, w trakcie jazdy nie więcej niż 90*C). http://www.bikepics.com/pictures/2695040/
fazi777 Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Mam podobny przypadek, tylko u mnie przed wymianą czujnika temperatury wskaźnik strasznie się wachał, skakał momentalnie z 90 do 110 i potem wracał, po wymianie czujnika rozgrzewa się i stoi na 110. Sygnał z drugiego czujnika w tym samym miejscu poprawnie wskazuje w okolicach 90. Z tego co mówił mechanik to wina może być licznika bo sygnał z tego czujnika jest potem konwertowany przez licznik. Ale nie wiem czy w liczniku da się to naprawić, może ktoś odpowie na to pytanie.
voyte Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 OK. Dzięki za info !! Może mi ktoś wskazać gdzie znajdują się te czujniki i czy kupować oryginalne czy wystarczą zamienniki ?
dread535 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 a jaki masz licznik? Jaeger? jesli tak to wina licznika moim zdaniem, z tego co wiem to lubialy pokazywac glupoty.
kapete Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 (edytowane) W moim przypadku była wina licznika, ponieważ wariował jeszcze wskaźnik paliwa zapodałem nowy licznik z temeraturą oleju i napięciem ładowania. Wyszło w tych samych pieniądzach co naprawa starego. A VAG co mówi, test licznika robiłeś? Edytowane 18 Września 2014 przez kapete
Norbas Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Panowie jakie powinno być wskazanie temperatury na zimnym silniku po przekręceniu stacyjki ? Zastanawiam się czy problem jest w liczniku czy w czujniku cieczy chłodzącej...
dread535 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 No nie powinno pokazac nic ale mozliwe ze lekko dygnie jak wlaczysz zaplon. Nie moze pokazac przeciez 70 st na przyklad. U mnie na vagu pokazuje 50 st na zimnym. W sumie nie wiem czy to prawidłowo ale podczas nagrzewania jest bezbłędnie;) Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Norbas Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 U mnie na zimnym silniku po przekręceniu zapłonu pokazuje się ponad 60 st. Po odłączeniu czujnika ta sama sytuacja :/
dread535 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 A jaki licznik? Jak sie nagrzeje to polazuje cos wiecej czy nie? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Norbas Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) VDO nie wiedzę, żeby miał wybite więc chyba jaeger. Jak się nagrzeje to pokazuje 93 st Muszę wyciągać licznik, żeby sprawdzić? Edytowane 3 Października 2014 przez Norbas
dread535 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Nie musisz wisac to normalnie. Albo VDO albo Jaeger. Jesli Jaeger to stawiam na winę licznika. Ale w razie watpliwosci wydaj 20zl na nowy czujnik temp. I bedzie jasne;) Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Norbas Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 No nic tak jak piszesz zacznę od czujnika dzięki za pomoc
MichalBurnout Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Dzis wziąłem się za wymianę króćca który jest z tyłu głowicy, plastikowy, wchodzą do niego dwa czujniki, jeden na 4 piny, juz go wymieniałem bo nie wskazywał mi wogóle temperatury na zegarach, a drugi 2-wu pinowy też jest od temperatury bo jak wpisałem jego oznaczenie(025906041) to wyskoczyło, że to tez czujnik temp. Po co są dwa i dlaczego jeden na 4 piny drugi na 2 ?
dread535 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Nie wiem. Ja mam jeden. Moze ten drugi współgra z klima...masz klime? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
MichalBurnout Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Tak, mam klimę, znalazłem, mam akurat AEB ale o to samo chodzi: W ADR sa 2 czujniki jeden 4 pinowy daje odczyt do ECU i na deske a drugi 2 piny do klimatronika obok siebie z tyłu silnika, jeśli źle pisze niech mnie ktoś poprawi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się