Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] nie PALI zimny, WINA MECHANIKA???


dmarco

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę życzliwych forumowiczów, [b5 1Z] 1996r. przebieg 180 tyś.

Silnik pracuje bardzo równo, auto bardzo zadbane, niezniszczone, również w środku nie wyglada na swoje 12 lat,

ale od kiedy je sprowadziłem z Francji (pół roku temu) kopcił gdy mocno cisnąłem (obroty powyżej 2 tyś) - strasznie dymił na CZARNO i miał słabe PRZYSPIESZENIE. Z uruchomieniem silnika nie było żadnych problemów :>

3 tyg. temu znany w okolicy mechanik usunął kłopot z kopceniem. Podobno problemem był:

(1)zabrudzony przepływomierz,

(2)nieszczelność przewodów biegnących od turbiny do silnika,

(3)zawór spalin wymagał rownież przeczyszczenia.

koszt naprawy 150 zł + ok. 15 liter paliwa wyjeżdzone lub spuszczone z baku przez mechanika :angry:

Teraz auto ma super przyspieszenie, zużycie paliwa takie same jak było(6l/100), niestety juz w sierpniu kiedy odebrałem samochód od mechanika gorzej zapalało kiedy silnik był zimny.

pojechałem z reklamacją, mechanik krętacz :disgust: zamontował zawór przeciwdziałający cofaniu się paliwa

bo podobno to było powodem kłopotów - koszt 40 zł, poprawy brak :kwasny:

Teraz kiedy temp spadła do 5 st. pow. zera auto bardzo źle pali, silnik zaskakuje po nawet 10 sek. i zaraz po tym POJAWIA SIĘ WIELKA CHMURA SIWEGO DUMY!

Do tego mechanika wiecej już nie pojadę bo czuję że koleś coś kreci :kwasny:, poza tym dowiedziałem się że to u niego norma :blink:

Boje sie co bedzie gdy przyjdą mrozy. Wiem że musze jechać na vag-a do innego fachury, ale może ktoś z forumowiczów mi również coś poradzi?

A4 RULEZZZZ pozdo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopdobnie to tylko zbieg okolicznosci ... [naprawa wraz ze spadkiem temperatur na dworzu]

Twoj problem to na 99% zly kat wtrysku z ktorym mechanik nie ma nic wspolnego ... :wink4:

zrob 000 BS a stanie sie jasnosc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady odnośnie kąta wtrysku :)

a co sądzicie o mechaniku? auto stało u niego za pierwszym razem 4 dni :angry:, za drugim 3 dni :angry:, a mechanik mnie codziennie zwodził że musi jeszcze sprawdzić jedno a później drugie, a później jeszcze coś musiał sprawdzić i mu się przeciągneła naprawa :kwasny:

nie mogę uwierzyć że 45 letni rzeczoznawca PZU pracujący jako mechanik od 25 lat nie wpadł na ten pomysł od razu tylko sciemniał z zaworkiem od paliwa:disgust:

nie chce się go czepiać ale mojego ojca juz tez ściemniał, teraz mu juz nie wierze :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tobie wybebeszył pare gratów w dobrym stanie a zamontował cos w gorszym stanie :mysli:

zdarzaja sie i tacy fachowscy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzał ktoś świece żarowe ???

jeszcze przy tych temperaturach swiece duzej roli nie graja i nawet bez nich [wszystkie spalone] powinien odpalac bezproblemowo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mam jak się mojej bryczce umyśli kilka postów niżej był mój problem jak temperatura jest około 5 st i świece nie grzeją to muszę dłużej pokręcić dziś było grzanie koło sekundy i powiem że raz podgrzałem i zapalił na tyk wczoraj natomiast jak postał z 9 godzin pod robotą to musiałem z 8 sekund kręcić nie było grzania świec a jak do roboty wyjeżdżałem to włączyły się świeczki. U siebie kąt wtrysku mam dobry i inne parametry sokół sprawdzał i jest ok. Tak myślę może akumulator mam do kitu ale jak kręci koło 10 sekund to chyba nie wprawdzie mówiąc może być przyczyną że nie daje takiego napięcia rozruchowego, później sprawdzę ten zaworek przeciw zwrotny może to jest przyczyną tego, na koniec sprawdzę najważniejsze wprawdzie filtr paliwa wymieniałem rok temu, ale może jest zawodniony i trzeba go odwodnić nie wiem czy dobrze napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmarco kąt wtrysku do ustawienia...

*grippen mi też ostatnio dłużej kręci ale to wina niższych temperatur, gdy spadnie do 5 stopni lub poniżej będzie dobrze palił na dotyk...

co do odpalenia dziś z ciekawości zobaczyłem wężyk co idzie do filtra i on jest cały popękany gołym okiem tego nie widać natomiast jak się go lekko naciśnie to wtedy widać jest prawie cały popękany u mnie ma on długość koło 10 cm później łączy się z jakimś plastikowym czy coś w tym stylu nieiem czy ori jest tak łączony może to też jest przyczyną zapowietrzanie itp wymienię i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tez swiecie, bo one zawsze maja znaczenie, nawet jak jest 20*C na dworze, pamietaj ze silnik jest wykonany z metalu, ktory oddaje cieplo - jest duzo zimniejszy od otoczenia , a temperatura zaplonu ON jest stala, wiec cos musi zagrzac te komory - czyli niepsrawne swiece przy temp. ok 5*C maja duze znaczenie przy pierwszym zaplonie po dluzszym postoju...

Jak ktos uwaza, ze nie, to polecam taki tescik :)

Po nocy odpalic auto na jedej swiecy zarowej - zobaczysz jak pieknie szarpie silnikiem , albo sprobowac odpalic wogle bez swiec - rezultat bedzie taki, jak wyzej opisany, czyli chwile bedzie trzeba pokrecic.

Oczywiscie kat statyczny tez trzeba sprawidzc, ale swiece mozna sprawdzic samemu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tez swiecie, bo one zawsze maja znaczenie, nawet jak jest 20*C na dworze, pamietaj ze silnik jest wykonany z metalu, ktory oddaje cieplo - jest duzo zimniejszy od otoczenia , a temperatura zaplonu ON jest stala, wiec cos musi zagrzac te komory - czyli niepsrawne swiece przy temp. ok 5*C maja duze znaczenie przy pierwszym zaplonie po dluzszym postoju...

Jak ktos uwaza, ze nie, to polecam taki tescik :)

Po nocy odpalic auto na jedej swiecy zarowej - zobaczysz jak pieknie szarpie silnikiem , albo sprobowac odpalic wogle bez swiec - rezultat bedzie taki, jak wyzej opisany, czyli chwile bedzie trzeba pokrecic.

Oczywiscie kat statyczny tez trzeba sprawidzc, ale swiece mozna sprawdzic samemu!

Ale weź pod uwagę że jeżeli temperatura otoczenia jest 7 stopni to świeczki nie będą grzały natomiast jeżeli spadnie po niżej 5 to wtedy się załączają [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 10:06_________________________________________________Dziś jak wyjeżdżałem do roboty to nawet nie było tak zimno bo świeczki nie grzały musiałem też koło 8 sekund kręcić.

Wie może ktoś jaka jest średnica tego wężyka co się łączy z filtrem paliwa i tym plastikowym bo muszę go wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tez swiecie, bo one zawsze maja znaczenie, nawet jak jest 20*C na dworze, pamietaj ze silnik jest wykonany z metalu, ktory oddaje cieplo - jest duzo zimniejszy od otoczenia , a temperatura zaplonu ON jest stala, wiec cos musi zagrzac te komory - czyli niepsrawne swiece przy temp. ok 5*C maja duze znaczenie przy pierwszym zaplonie po dluzszym postoju...

wytlumacz mi jedno : ale co maja robic swiece [jakie maja znaczenie] w wyzszych temperaturach otoczenia [np.20 stopni] skoro ECU ich nie zalancza ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze jak jest temp około 6 stopni to juz powoli widać która świeczka nie domaga. u mnie teraz zauwazyłem ze jest tak ze; rano odpala od razu od przekrecenia z kluczyka ale nie równo pracuje silnik i jest minimalne falowanie na obrotach przez około 10 sekun pozniej jest git i do na stepnego rana. mozliwe ze jest to juz świeca albo cos gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zalaczaja? a to nie wiem, mi tam sie lampki zaswiecaja :) to wydaje mi sie ze swieczki grzeja...

swoje doznania opisalem na podstawie doswiadczen z renault kangoo :) tam grzeja zawsze ...

po za tym, czy problemem jest sprawdzic swiece? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz kable od świec weź miernik i spr oporność na każdej świecy i wszystko bedziesz wiedział :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki sam problem z odpaleniem co rano i po 8 godz. w pracy. Już chciałem wymieniać świece żarowe w ciemno bo mi akumulator nie daje rady. Niestety nie posługiwałem się nigdy miernikiem i nie wiem jak sprawdzić świece. Jak będę kupował świece to jakiej firmy mam kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podłącze miernik do świecy to jaką oporność powinna mieć dobra a jaką spalona świeca żarowa? napiszcie bo już chcę iść zdejmować obudowę z silnika i szukać świec żarowych.[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 17:07_________________________________________________wiesz jaką cenę mają w aso? miałem zamiar kupić zamiennik. tzn. że mam zapomnieć o zamiennikach?[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 17:09_________________________________________________czy akumulator o zbyt małej pojemności może mieć wpływ na pracę świec? mam aku 54ah i wiem że jest za słaby do diesla. czy powinienem najpierw wymienić aku i potem sprawdzić świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. opornosci nie znam ,zawsze robilem to tak jak napisalem powyzej

ad 2. nie mam pojecia, ale jak kupisz jakis shit to nawet zimy nie przezyja

ad 3. slaba bateria moze ich niedogrzewac, bo wlaczaja sie napewno. Mozesz to prosto sprawdzic - kiedy swiece sa zalaczone zacznik krecic rozrusznikiem, jezeli po wylaczeniu swiec rozrusznik bedzie krecic szybciej , tzn. ze ta bateria jest za slaba albo juz nie ma 100% sprawnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...