Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu w czasie postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jednak, to nie wszystko. Nie za każdym razem, bo ostatnio tego nie wykryłem ale okazuje się, że po uśpieniu napięcie pojawia się na bezpieczniku 26 - 0,05A po wyjęciu jego z 0,06 spada na 0.01 - 0,02 (pobór skacze w tych granicach). Czy to jest normalne, że ma być tam napięcie po uśpieniu, czy powinno pojawiać się po kluczyku ? Jakieś rady, gdzie szukać przyczyny ?

Opublikowano

Jeżeli masz 0,05 A to już jest ok i aku nie powinien się rozładowywać, a jeżeli chodzi o bezpiecznik to napisz konkretnie który i w której skrzynce, bo według instrukcji niema bezpiecznika o nr 26.

Opublikowano
49 minut temu, bin85 napisał:

Jeżeli masz 0,05 A to już jest ok i aku nie powinien się rozładowywać, a jeżeli chodzi o bezpiecznik to napisz konkretnie który i w której skrzynce, bo według instrukcji niema bezpiecznika o nr 26.

bezpieczniki_mk4.gif

Też tak myślałem, że będzie ok, ale dzisiaj wsiadłem do auta a tu zonk, nie dopalił a wczoraj jeździłem. Więc dzisiaj szukałem dalej i właśnie to zaobserwowałem. W bocznej skrzynce jest nr 26, który odpowiada za podgrzewanie lusterek i szyby tylnej. Jak pisałem wcześniej po uśpieniu pokazuje mi pobór na 0,06, po wyjęciu tego bezpiecznika 0,01 - 0,02. I nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Opublikowano

Dobra z tym bezpiecznikiem nie zauważyłem że chodzi o B6, 

0,05A jest wartością poprawną i nie jest w stanie rozładować sprawnego akumulatora przez jeden dzień, może po dłuższym czasie ten prąd jeszcze rośnie ?

Opublikowano

Miałem podpięty miernik kilka godzin i cały czas było 0,05. Dzisiaj po wyjeciu tego bezpiecznika było cały czas 0,01 - 0,02A. Tylko zastanawia mnie tao grzanie szyby. Jutro popatrzę do innego audi czy też po uśpieniu jest tam napięcie na tym bezpieczniku.

Opublikowano

Na tym bezpieczniku jest cały czas napięcie ponieważ  jest zasilany bezpośrednio z akumulatora i odpowiada on również za klimatronik

Opublikowano
18 godzin temu, bin85 napisał:

Na tym bezpieczniku jest cały czas napięcie ponieważ  jest zasilany bezpośrednio z akumulatora i odpowiada on również za klimatronik

Klimatyzacja zasilana jest z bezpiecznika nr 1. Na chwile obecną jeżdżę z wyciągniętym bezpiecznikiem i auto pali, klima działa. Masz rację co do zasilania bezpiecznika 26, bo sprawdzałem w innej b6 i też jest. Czeka mnie pewnie prucie instalacji, żeby zobaczyć co jest nie tak z tym przewodem. 

Opublikowano

Nie ma sensu na razie pruć instalacji bezpiecznik zasila część klimatronika odpowiedzialną za sterowanie grzaniem szyby, możesz odłączyć tylko ten przewód przy klimatroniku jeżeli pobór prądu spadnie to sam klimatronik może być uszkodzony, ale jeszcze raz podkreślam że nawet gdyby był uszkodzony to prąd 0,05A nie rozładuje akumulatora w jeden dzień ponieważ jest to jak najbardziej poprawna wartość.

Dla przykładu, w 100% sprawnym samochodzie z niefabrycznym radiem i dokładanym alarmem + jakaś blokada zapłonu zejście poniżej 0,05A jest praktycznie nierealne.

Kolega ma b6 to postaram się sprawdzić u niego jaki jest pobór prądu w obwodzie bezpiecznika nr 26.

Opublikowano (edytowane)

Ok. Kolejny dziwny przypadek. Bezpiecznik nr 26 wyjęty, grzanie lusterek i szyby jak i klimatyzacji działa. 

Edytowane przez r7adek
Opublikowano

Jeszcze jest możliwość że ktoś już grzebał i masz klimatronik z B7 wtedy trzeba właśnie przerabiać sterowanie grzaniem szyby.

Opublikowano
W dniu 12.01.2018 o 11:38, bin85 napisał:

Jeszcze jest możliwość że ktoś już grzebał i masz klimatronik z B7 wtedy trzeba właśnie przerabiać sterowanie grzaniem szyby.

Tylko, że do tej pory nic się nie działo. Klimatronik był zmieniany ale numerem dobrany z b6. Jeszcze będę patrzył czy czasem prąd nie jest pobierany we wtyczce klimatronika.

Opublikowano

Lekko się ochłodziło, problem wrócił. Dzisiaj coś mnie tknęło i sprawdziłem czujnik jakości powietrza bo go dokładałem i jakie zdziwienie - po odpięciu pobór zmalał. Podpiąłem vcds i pokazuje jakiś błąd tego czujnika. Wypnę go na kilka dni i zobaczymy.

Opublikowano

I to nie to. Teraz jak odpinam bezpiecznik 29 odpowiedzialny za kompa to napięcie spada do 0,02. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i nic. Cyba czas jednak na jakiegoś elektromechanika, bo ręce opadają. Ostatnio wystarczyło 8 godzin i nie odpalił.

Opublikowano

ja mam podobnie, pobor w granicy 0,04-0,07, samochod postoi 3-4 dni i nie odpala, dałem aku na gwarancje, zobaczymy co napisza. Ładowanie mam w normie

Opublikowano

To jeszcze spoko 3-4 dni. Mi ostatnio rozładowało w ciągu 8 godzin i  nie odpaliłem. U mnie też ładowanie w normie. W tygodniu jeszcze sprawdzę skrzynkę z kompem na podszybiu, może jest tam jakaś wilgoć i robi zwarcie na bezpiecznikach. I ewentualnie sprawdzę przewód od tego bezpiecznika 29 dokąd biegnie i co jeszcze zasila.

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez jary1982
Opublikowano

może by padł i szybciej tylko go garażuje w domu :)

o tyle to dziwne bo pobiera srednio 0,06 czyli aku powinien wytrzymac spokojnie 3 tygodnie bez odpalania...

Opublikowano (edytowane)

Być może masz to co u mnie, że nie za każdym razem jak zamkniesz auto jest taki pobór. Ja u siebie zaobserwowałem wczoraj, że czasem pobór jest tylko 0,02, by np. po 30 minutach wzrasta do 0,49 lub jest na odwrót, najpierw jest 0,49 i po godz. spada do 0,02 i  wtedy odpala normalnie.

Edytowane przez r7adek
Opublikowano

samochodu zazwyczaj nie zamykam bo stoi w garażu w domu, sprawdzałem pare godzin i wartosci byly od 0,04 do 0,08.. ale zeby do takich wartosci zejsc to musi minac z 15minut az wszystko sie wygasi

Opublikowano (edytowane)

Przyłączam się do tematu. U mnie to samo.

Wszystkie bezpieczniki z boku przeorałem oraz bezpieczniki i przekaźniki pod kierownicą. Czy są jeszcze gdzieś bezpieczniki pod maską na przykład? Nadal pobór mam 0,49A po godzinie czasu nawet, przy pozamykanych drzwiach fizycznie ale niezablokowanych z pilota. Jak odłącze Little box tracker od ubezpieczyciela to spada do 0,4A. W świeta po 3 dniach akumulator padł i kupiłem nowy, bo stary i tak miał 10 lat. No ale problem złodzieja prądu nadal pozostaje nierozwiązany. Jak będzie pogoda to spróbuje odłączyć dołożony przeze mnie moduł zmieniarki Yatour z modułem Bluetooth i zestawem głośnomówiącym podłączanym do oryginalnego radia, ale nie sądze żeby to było to, bo osobnego plusa do tego modułu nie podłączałem, tam jest tylko plus z radia. Raz drinkiem whiskey oblałem radio i moduł climatronic niechcący, może climatronic mam przywarty gdzieś?

Jeszcze jest możliwość, że woda się gdzieś wdarła do puszki chyba z komputerem w podszybiu, bo jakieś miesiąc temu w ścianie grodziowej pod akumulatorem miałem z pół wiadra wody, bo odpływy miałem zatkane. Może woda gdzieś wdarła się gdzieś do tej puszki i przywiera pobierając 0,4A? Nie mam jak się dostać do tej puszki, bo listwa podszybia zawdza mi ?

Tyle rzeczy pozostało mi do sprawdzenia. Aż odechciewa mi się tego kabrioleta. Jak można komputer pod szybą zamontować, jak tam notorycznie woda z szyby się leje. Niemiecka myśl technologiczna tragedia.

Może go na komputer wrzucić i sprawdzić, może wykaże co kradnie prąd?

Koledzy pomocy pieprzone 0,4A zabija mi nowy akumulator.

Edytowane przez Iptables

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...