Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ARJ 2.4 165 KM] Audi a4 b5 1999r Nie pali na któryś cylinder


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Mam problem od miesiąca z moją Audiczką... problem jest taki podczas jazdy zaczęło trzepać silnikiem po powrocie do domu podpoiłem pod vag i nie pokazywało żadnego błędu i zacząłem od wymiany;świece nie pomogło wymiana kabli nie pomogło wymiany cewki nie pomogło i przy okazji zacząłem od wymiany uszczelek dekli klawiatury i ezektora bo był zapchany kupiłem oryginał 130zł, wyczyściłem całą odmę wyczyściłem przepustnice i ją zaadaptowałem podczas tych wszystkich wymian odłączyłem akumulator i jak już wszystko poskręcałem i podłączyłem akumulator i dopaliłem dalej efekt był ten sam trzepało silnikiem i śmierdziało paliwem, podłączyłem kompa i pokazały się błędy

bd-2908jp_eanxrxp.jpg

i okazało się że zalewa mi świece na trzecim cylindrze sprawdziłem świece i iskra była. kupiłem wtrysk i zrobiłem podmiankę i tez objaw jest ten sam i ten san błąd sprawdziłem kable od wtryskiwaczy miernikiem i na wtyczce 3 cylindra jest około 12.50 volt a na pozostałych jest około 8,50 volt po przekręceniu stacyjki na on, po odpaleniu samochodu było na 3 cylindrze 14 volt a na pozostałych było około 10.50 volt to trzeba jeszcze sprawdzić kable na 3 cylindrze od wtryskiwacza i nie ma zwarcia i wychodzi na to że jest uszkodzenie ECU i chciałem sie dowiedzieć bo znalazłem takie same ECU o tych samych numerach co u mnie i jak podmienię to co muszę zrobić jak zamienię ECU na nowe kupione...

Bardzo proszę o podpowiedź co muszę zrobić pisałem o tym na innym forum (audiA6) Pozdrawiam ...........

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano

Na pewno zakodować immo bo bez tego nie ruszy - nie wiem jakiej generacji masz immobilizer ale po roczniku chyba 2 ( masz polifta z 1999?), tu masz całe procedury opisane http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

Trzeba spisać kodowanie ze starego sterownika i na takie samo zmienić nowe.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź a ja to zrobię sam czy trzeba oddać sterowniki do warsztatu który się tym zajmuje, bo byłem wczoraj w warsztacie i powiedziano mi ze nie zrobie tego sam trzeba to oddać do jakiegoś warsztatu w Krakowie i koszt takiej usługi bedzie mnie kosztował około 1000zł plus koszt nowego ECU około 200zł

to moje ECU: i znalazłem takie same za 200zł

komp-maej_eaqawaq.jpg

Proszę o podpowiedzi i ewentualny namiar na kogoś co się zna na rzeczy........

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano (edytowane)

No to kwota niezła. Na pewno potrzebowałbyś kabelka żeby wyciągnąć pin immo bo trzeba zgrać nowy sterownik z zegarami itd. dużo tłumaczenia i sam w tą stronę tego nie robiłem ( podmieniałem licznik tylko , ale filozofia podobna ). Napisz może w temacie spotów Krakowskich albo Śląskich ktoś się znajdzie chętny pomóc , albo w temacie o wymianie licznika na pełen FIS.

Ty masz prawie na pewno immo2 więc potrzebowałbyś tylko pin nowego sterownika

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Dzięki "Banan" a da się go jakoś wyciągnąć jeżeli bym kupił bez tego pinu ???

Opublikowano (edytowane)

Może po wpięciu do swojego auta kabelkiem np. Vag K+CAN Commander a jak nie nim to pozostanie jakiś elektronik lub punkt gdzie dorabiają klucze dla nich to pikuś no i raczej nie za 1000 tyś zł

Naprawdę w Olkuszu nie ma nikogo? We Wrześni płaciłem np. 50 zł za wyciągnięcie pinu z licznika z którym kabelek sobie nie radzi , elektronik robił to programatorem na OBD bez wypinania licznika z auta.

Edytowane przez Banan
Opublikowano (edytowane)

Wiesz byłem u jednego mechaniora to od razu mi powiedział ze nic nie zrobię sam że trzeba to oddać do Krakowa tam przeprogramują mi tego nowego kompa za 1000zł dla tego pytam wszędzie bo nie chce żeby mine naciągali na kasę już jest mało takich warsztatów co doradzą i powiedzą prawdę, a też nie chce że by mi zgrzebali cały samochód ile dam rady to sobie zrobię sam i dlatego siedzę na forach i pytam wszystkich może ktoś się spotkał już z takim problemem, jeszcze będę pytał innych mechaniorów i tych co dorabiają klucze, fajnie dziękuje "Banan" że odpisujesz.....Pozdrawiam

ps: kabelek mam ale programu nie mam i tego komputerka jeszcze nie kupuje czekam na konkretną odpowiedź co trzeba zrobić,

ale dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział ze daje mi gwarancje rozruchową 14dni i możliwość zwrotu. (200zł)

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano

A jaki masz kabelek?

Opublikowano (edytowane)

obd2 z rs232 kkl kupiony ze 6 lat temu...

201409162_eqphxwq.jpg

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano (edytowane)

No to nim pinu nie ruszysz. Można spróbować programem VAGEppromPromagramer bo tylko z nim współpracuje kabelek KKL ale on nie łączy się z ECU silnika ( przynajmniej u mnie , może spróbuje kiedyś jeszcze raz ) , natomaist wyciąga piny z liczników VDO.

a może na rs232 pójdzie......ja mam na usb

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Sa jakieś kabelki na alledrogo za 75zł

VAG K+CAN COMMANDER WERSJA 1.4 FULL taki trzeba kupić to możne zainwestuje ??

Opublikowano (edytowane)

Tylko że ja nie jestem pewien czy on odczyta eeprom ECU Bosch


Zanim kupisz kabelek to spróbuj ściągnąć Vag K+Can Commander 2.5 - w katalogu masz plik tester.ini , otwórz w notatniku i pod [COM] przy KWP wpisz port COM twojego interfejsu. Potem uruchom program i pamiętaj żeby wybrać protokół K line....może zadziała ( tak twierdzą na forum w USA ;) ) , spróbuje u siebie z ciekawości jutro jak znajdę chwilkę

Edytowane przez Banan
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie udało mi sie uruchomić audi, dzisiaj odebrałem nowe ECU i zamontowałem podłączyłem vag i usunąłem błędy co prawda nie dało sie ich wykasować zrobiłem adaptacje na próbe w " 17 - Instruments"

i skasowałem jeszcze raz błędy zostały tylko dwa jutro dodam zdjęcie, ale przestała migać kontrolka kluczyka i audi odpaliło ale juz nic więcej nie zrobiłem bo do pracy trzeba było iść jutro będę robił drugie podejście

bd-sondy1_eqsqnwq.jpg

Pozdrawiam.....cdn:

Witam audi działa po wymianie i adaptacji nowego ECU, pali ładnie a tak sie kopci ze nic nie widać za samochodem okazało się ze wypalało sie paliwo z KATALIZATORÓW, wczoraj przy odpalaniu pierwszym coś zaczęło sie tłuc jak by oleju nie było tak na 2 sekundy i potem ucichło auto stało trzy tygodnie nie odpalane miał ktoś tak? dzisiaj sie przejechałem nic sie nie działo auto jechało dobrze ale cała wieś była zadymiona,kopci sie jak nie wiem błędów niema, :D

Kopcenie to było wypalanie sie paliwa z kolektorów. Juz jest dobrze nic nie kopci i jeszcze mam problem ze sądami bede sie bawił dopóki nie będzie dobrze..Pozdrawiam

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano

jesli chodzi o klekot po staniu 3tygodniowym to normalna rzecz, wszystkie plyny byly na dnie

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie jestem już po wymianie ECU , niestety te pierwsze co kupiłem udało mi się je zwrócić bo niby było takie same jak moje ale pochodziło z audi A6 automat miałem błędy z komunikacją abs i błąd braku skrzyni automatycznej, teraz kupiłem ECU od audi A4 kombi niestety też ze skrzynią automat co prawda w niczym to nie przeszkadza po adaptacji jest wszystko ok, audi działa pięknie,jeszcze mam malutki problem ze sondą będę ją wykręcał i wypalał palnikiem zobaczę czy to pomoże bo to jest ta co ją zalewało paliwem.

bd-sondy1_eqsqnwq.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano

Witam ponownie jestem już po wymianie ECU , niestety te pierwsze co kupiłem udało mi się je zwrócić bo niby było takie same jak moje ale pochodziło z audi A6 automat miałem błędy z komunikacją abs i błąd braku skrzyni automatycznej, teraz kupiłem ECU od audi A4 kombi niestety też ze skrzynią automat co prawda w niczym to nie przeszkadza po adaptacji jest wszystko ok, audi działa pięknie,jeszcze mam malutki problem ze sondą będę ją wykręcał i wypalał palnikiem zobaczę czy to pomoże bo to jest ta co ją zalewało paliwem.

Pozdrawiam

Przekoduj ten sterownik bo aito bd wiecej palić . Na rozruch automat dostaje więcej paliwa . Przy zmianie biegu bd podbijal obroty :wink:
Opublikowano (edytowane)

Jak będzie miał sczęście to przyjmie kodowanie - niektóre sterowniki są zdefiniowane ( zwłaszcza te do aut bez Can )......albo są do automatu albo manual.

Edytowane przez Banan
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie jestem już po wymianie ECU , niestety te pierwsze co kupiłem udało mi się je zwrócić bo niby było takie same jak moje ale pochodziło z audi A6 automat miałem błędy z komunikacją abs i błąd braku skrzyni automatycznej, teraz kupiłem ECU od audi A4 kombi niestety też ze skrzynią automat co prawda w niczym to nie przeszkadza po adaptacji jest wszystko ok, audi działa pięknie,jeszcze mam malutki problem ze sondą będę ją wykręcał i wypalał palnikiem zobaczę czy to pomoże bo to jest ta co ją zalewało paliwem.

Pozdrawiam

Przekoduj ten sterownik bo aito bd wiecej palić . Na rozruch automat dostaje więcej paliwa . Przy zmianie biegu bd podbijal obroty :wink:

Masz racje podbija mi obroty przy zmianie biegu .Co masz na myśli przekoduj sterownik jak to mam zrobić..???

Zrobiłem jeszcze adaptacje przepustnicy ale zobaczę jutro z rana.....czy będzie mi podbijać obroty.

Edytowane przez MEL0N
Opublikowano

Nie umiem aż tak wyjaśnić . Robił mi to znajomy . Bo wyskakiwal błąd od skrzyni że nie może sie połączyć ze sterownikiem .

Opublikowano

Nie umiem aż tak wyjaśnić . Robił mi to znajomy . Bo wyskakiwal błąd od skrzyni że nie może sie połączyć ze sterownikiem .

wyżej dodałem zdjęcie z błędem...taki miałeś..??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...