Jump to content
IGNORED

Plastiki oraz ogólna jakość wnętrza


Przemcioo
 Share

Recommended Posts

Panowie, Miło jakby ktoś napisał jak u was wygląda jakość plastiów, spasowanie ich czy wydają jakiekolwiek odgłosy...jeśli tak to przy jakich przebiegach. Jestem na tym punkcie trochę chory więc proszę o wasze opinie...

Link to comment
Share on other sites

To moje drugie B6 i mogę powiedzieć że spasowanie tych plastików jest dobre, prawie nic nie skrzypi, nie trzeszczy i nie drga. Czasem coś w okolicy klimatronika czy schowka. Ale jakość tych plastików jest fatalna, gorsza niż w chińskim kalkulatorze. Praktycznie wszystkie są pokryte jakąś farbką którą wystarczy niechcący dotknąć paznokciem aby zedrzeć czy zarysować :facepalm: Ta farbka jest tak miękka że aż dziwne że rąk nie brudzi. Dotyczy to nie tylko przycisków i pokręteł czy środkowego tunelu i klapy schowka ale nawet plastików bagażnika. Nawet na te plastiki na progach które co prawda nie są niczym pokrywane ale też trzeba uważać aby ich nogą nie tknąć bo są wykonane z jakiegoś tandetnego tworzywa które się łatwo rysuje. Wydaje mi się ża w marce o takiej renomie takie kwiatki nie powinny mieć miejsca. Nie wiem czym się kierowali projektanci czy wykonawcy tych elementów bo to nawet nie są względy ekonomiczne - koszt wykonania z jednolitego tworzywa nie jest chyba wyższy niż tworzywa pokrytego tą miękką farbką? Technologia wykonania przełącznika który się nie ściera pod palcem też nie jest chyba kosmiczna...

Dodatkowo łatwo pękają zamykania schowka i podłokietnika oraz łamie się zawias schowka który ma zrobiony specjalny karb aby się łatwo wyłamywał. W moim a4 mam wnętrze w stanie praktycznie idealnym ale kosztem tego że znajomi i rodzina uważają mnie za maniaka który nie pozwala w samochodzie niczego dotykać :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź!!

Co do tej ścieralności guziczków itp. właśnie słyszałem i w sumie widziałem u kolegi...Trochę to dziwne. Troszkę mnie podłamałeś tą tragiczną jakością plastików...musze jutro chyba pojechać na jakiś komis i podotykać trochę. Teraz znów dylemat "świeższe i trochę gorsze jakościowo a4 czy solidne c5 a6..

Link to comment
Share on other sites

A4 gorsze jakościowo specjalnie to nie jest, może trochę wnętrze. Ale też miałem ten dylemat sprzedając pierwsze A4 B6 i znów wybrałem A4 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja dla odmiany pochwalę. Wcześniej jeździłem Focusem I i w okolicach 160000km było znacznie gorzej, więcej rzeczy trzeszczało oraz wygłuszenia kabiny w zasadzie nie stwierdzono. Teraz w A4 mam znacznie ciszej, wszystko jest lepiej spasowane i wyższej jakości - przejedźcie się czymś tańszym to zobaczycie jak dobrze jest w Audi :) Typową wadą tego modelu jest wycierający się włącznik świateł. Naprawdę jest ok, choć moje auto mimo 235000km jeździło do niedawna na zachodzie Niemiec więc nie miało się jak roztrzeszczeć.

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem goflem IV.... więc dlatego jestem tak sceptycznie nastawiony do każdego stuknięcia. Teraz proszuam się poliftowym e60 i jest błoga cisza i nie wiem czy mogę oczekiwać tego również od b6..?

Link to comment
Share on other sites

Zależy od rocznika, przebiegu, tego po jakich drogach jeździło i czy było garażowane. Wiek oraz ekspozycja na mróz i słońce niszczy te tworzywa i po kilkunastu latach zaczyna się to odzywać. Najgorzej jest z elementami juz demontowanymi. Trudno po latach uniknąć demontażu niektórych elementów w celu naprawy jakichś usterek ale ponowne zamontowanie juz nie jest fabryczne i po jakimś czasie zaczyna być to słychać. Trudno dac ogólna opinie o b6 bo za dużo zmiennych.

Link to comment
Share on other sites

Gdyby te przełączniki i plastiki wykonano z jednolitego tworzywa, odpornego na zadrapania to byłoby naprawdę bardzo dobrze. Ale niezrozumiała idea pokrywania tą gumopodobną farbką jest niezrozumiała dla mnie, warstwa tej farbki jest bardzo cienka i licha co powoduje że w wielu egzemplarzach plastiki wyglądają obskurnie z powodu zaskakująco niskiej trwałości.

Link to comment
Share on other sites

Akurat idea tej "farbki" jest dość prosta. Miało wyjść cos miękkiego w dotyku (czyli odczucie lepszej jakości). Ot niestety cos niebwyszlo ja zaplanowano. popatrz na nowsE elementy- juz są szorstkie i twarde w dodatku czarny jest jakiś bardziej szary niż kiedyś.

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś doradzi jak tą "farbkę" odratować ? :D da się cokolwiek z tym zrobić?Warto się zabezpieczyć wiedzą :decayed:

Już nieważne :P Temat troszkę odkopany ale i tak przeczytałem :)

Edited by ParasoleK
Link to comment
Share on other sites

Niektórzy skrobią deliktanie tę gumowatą warstwę i zostaje sam kolor. Moim zdaniem jak już ma się wychechłane niektóre rączki itp to warto zainwestować w nowe w ASO. Efektu gumki już nie ma ale za to jest świeży kolorek, bez śladów zużycia itd. No już takiego majątku to te elementy nie kosztują. Chociaż po 7-miu latach szajba mi przeszła i grosza bym już nie dał na takie pierdołki do złomka.

Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka, że a4 b6 w środku, to jedne z najlepiej wykonanych aut w ogóle. Nawet te "gumowe" przyciski, jak ktoś nie ma 500 tyś km i więcej, to nie problem(u mnie po 300 kkm mam tylko od paznokci wytarty przełącznik świateł w jednym miejscu, reszta git), tyle, że łatwo zdrapać, idea miała być, by jakość jeszcze bardziej podwyższyć, idea się jak najbardziej sprawdzała dla pierwszego właścicela auta, który odbierał je z salonu. Ostatnie wypusty b6 i wszystkie b7 mają już, gorsze w dotyku, ale znacznie trwalsze przyciski. Ogólne spasowanie i zastosowanie materiałów jest niesamowite, b8, przy b6-b7 to już chińska zabaweczka.

Edited by Picknick
Link to comment
Share on other sites

Gdyby chodziło o jakość wykonania to ta nędzna farbka by nie schodziła za dotknięciem. Uważam że malowanie tą cienką farbką przeźroczystych przycisków, uchwytów i elementów kokpitu to tylko przejaw tandety i obniżania kosztów. W salonie miało wyglądać jakby było super jakości a po zakupie super jakość okazuje się tanim plastikiem pokrytym farbką plakatową :facepalm: Nawet w Chińskich zabawkach są trwalsze i lepiej wykonane przyciski. Wnętrze samochodu powinno być na tyle trwałe aby można go było normalnie użytkować a nie żeby się rozmazywało po mocniejszym dotknięciu palcem.

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę problemu w tym pokryciu gumą, po 300 kkm wszystkie przyciski robią bardzo miłe wrażenie, nie są w ogóle przetarte, ani na radiu, ani w przełącznikach szyb, w rozmazywanie się po dotknięciu palcem nie wierzę, bo sporo już przejechałem i nadal pomysł mi się podoba, wiele produktów "premium" ma zastosowany ten sposób i właśnie na to samo cierpi, nawet myszki komputerowe, czy pod tym pokryciem jest tani plastik to już w ogóle bym wątpił. Jak u mnie po 11 latach i 300 kkm farbka nadal nie schodzi, a mam początek 2004, więc nie poprawione, to myślę, że masz coś nie tak z autem, albo monstrualny przebieg.

Edited by Picknick
Link to comment
Share on other sites

Może więc masz 2004 poprawione. Przebieg mam w normie i jest to moje drugie B6. W jednym i drugim plastiki mam niezniszczone ale drażni mnie że pokrycie tych elementów jest tak delikatne. Nie tak sobie wyobrażałem "premium" od którego powinno się coś jednak wymagać

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę problemu w tym pokryciu gumą, po 300 kkm wszystkie przyciski robią bardzo miłe wrażenie, nie są w ogóle przetarte, ani na radiu, ani w przełącznikach szyb, w rozmazywanie się po dotknięciu palcem nie wierzę, bo sporo już przejechałem i nadal pomysł mi się podoba, wiele produktów "premium" ma zastosowany ten sposób i właśnie na to samo cierpi, nawet myszki komputerowe, czy pod tym pokryciem jest tani plastik to już w ogóle bym wątpił. Jak u mnie po 11 latach i 300 kkm farbka nadal nie schodzi, a mam początek 2004, więc nie poprawione, to myślę, że masz coś nie tak z autem, albo monstrualny przebieg.

Tyle wiesz co zjesz.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 2004 przyciski nieścieralne. Po 270 tys zero zużycia. Jedynie przełącznik świateł trochę już wytarty ale można wymienić obudowe za kilkanaście złotych. Ogólnie jakość wnętrza oceniam na bardzo dobry. Nie słychać jakiegoś wyraźnego trzeszczenia na nierównościach, no może minimalnie ale to nie nowe auto. Wcześniej miałem A3 8L i tam bardziej trzeszczało.

Link to comment
Share on other sites

Czyli jak na podłokietniku delikatnie farbka zeszła , to jedynie wymiana na nową/używkę w super stanie ?:D

Link to comment
Share on other sites

Jak ci farbka zeszła na podłokietniku w B7 to znaczy, że auto z miliona kilometrów na taryfie zrobiło, nie ma innej opcji. Niezły wałek.

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie bardzo :D Samochód od kobiety , paznokcie , nieuwaga , dużo nie trzeba , żeby od nowości uszkodzić takie rzeczy.Reszta elementów w perfekcyjnym stanie,poza małymi drobiazgami.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że wyczułeś od razu szyderę :) wiesz jak jest, większość na tym forum uważa, że audi się nie zużywają. A jak coś jest zużyte to...

Link to comment
Share on other sites

hehe :P:P Kiedy kupujemy używany samochód , trzeba się z tym liczyć że z biegiem lat jakieś elementy normalnie się ścierają :)Zależy jak poprzednik dbał ale na to już nie mamy niestety wpływu :) Nawet nowe samochodu mają różne mankamenty których przyszły nabywca nie zauważy bo jest w takiej euforii , wiem co mówię haha Nie będę się bawił z tą farbką poprostu znajdę igłe :D Swoją drogą gdyby podłokietnik po bokach obili także skórą to była by już mega profeska , ale trzeba jakoś napędzać tą machinę wymiany części :)

Link to comment
Share on other sites

Rocznik 2004. Jakość plastików oraz ich spasowanie uważam za wzorową. Na przyciskach klimatyzacji czy radia nie widać żadnych śladów zużycia, farba się nie wyciera. Włącznika świateł nie używam bo zapalają się automatycznie po rozruchu. Jedyna denerwująca mnie rzezcz to skrzypiąca na nierównościach roleta bagażnika, a właściwie mocowanie siatki oddzielającej przesiał pasażerski od bagażnika. Znalazłem już lokalizację skąd dochodzą te dźwięki, czekam na lepszą pogodę żeby się tym zająć i wyeliminować je całkowiecie. Ogólnie wnętrze wykonane bardzo dobrze i najważniejsze że po sześciu latach użytkowania wciąż mi się podoba

Link to comment
Share on other sites

Najprościej nie zwracać uwagi na te wycieralne przyciski przed zakupem, wszystkie są wymienialne :) a nawet istnieje duzo tanich zamienników które są dosyć wytrzymale. Wiec praktycznie malym kosztem można odnowic wnętrze naszych b6. Mi to pasuje :) Premium nie Premium wszystko sie zużywa.

Link to comment
Share on other sites

ja dziś ramkę wybieraka, przycisk schowka i pokrywę popielniczki przedniej wyrezałem z tej parszywej gumy i jest ładnie, czarniutko bez żadnych rys.

wystarczył zmywak kuchenny i ciepła woda.

to samo zamierzam zrobić wokół przycisków podnoszenia szyb w rączkach drzwi.

będę testował też gdzieś w mniej widocznym miejscu zrywać ta gumę z tunelu centralnego, tyle że tam powierzchnia jest z fakturą, a nie gładka. ale to ewentualnie podeprę się jakąś chemią.

Link to comment
Share on other sites

i ja własnie zdarłem na próbę troche tego czegos miekkiego z zapalniczki . powiem szczerze ze wyglada rewelacyjnie po zdarciu . zacząłem sie zastanawiac czy z całego tunelu srodkowego nie zdrapac tej miekkiej farby . robił to juz ktos ?

Link to comment
Share on other sites

Czy w latach końca produkcji materiały są lepsze u mnie nic nie jest wytarte a auto ma 230tyś tylko wyłącznik świateł był wytarty a klima i radio stan idealny rok 08/2004 widziałem wiele 2002 zmasakrowanych a z małym oryginalnym przebiegiem .

Link to comment
Share on other sites

w b7 byly lepsze plastiki, byly pokryte jakos lepiej niz te b6. wiec mniej sie scieraja. mozliwe ze 2004 dostawaly juz lepsze:) zreszta jak pojedziesz do aso po jakas czesc wnetrza tto dostaniesz nowsza :)

Link to comment
Share on other sites

no niektóre elementy jak kosztują w ASO po 20-40zł to lepiej je kupić, niż kombinować

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...