Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy Multifunkcji na S3 RS6 C6 R8 TT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ten co sie zna jest na urlopie i bedzie dopiero za 2tydnie,co to ma byc zeby nie moc sobie z tym poradzic?Moze skopiuje z forum procedurę i go przyucze troche hehe

Opublikowano

:no: mam vaga na kompie ale nie mam kabla

[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 16:41_________________________________________________co ciekawe w tym serwisie sa ledy do a6 avanta po 25ejedna strona

Opublikowano

możliwe błędy napotkane przy wymianie kiery z tasma to:

ESP - swieci i po kilkuset metrach do kilku metrow bedzie swiecic bo nowy modul sie musi zaadaptowac (zeby odrazu przestala swiecic trzeba autem rzucic/wprowadzic w poslizg tak zeby przy normalnym dzialaniu zadzialalo ESP) i wowczas wszystko dziala (glownie chodzi o ESP), ale nowy modul i tak trzeba bedzie zaadaptowac w vagu bo bedzie wywalal bledy bo tasma jest z samochodu o innym VIN

AIR BAG jesli nie wymieniamy kiery na przynajmniej wylaczonym zaplonie i wyciagnietym kluczyku, a najbezpieczniej odpiac kleme, no i wszystko co nowe (funkcje) trzba niestety vagowac :(

Opublikowano

ale musisz go zaprogramować. Tzn dać mu znać że już macie kierownice muftifunkcyjną :> :> :>

Opublikowano

Mam pare pytań do fachowców.

Posiadam u siebie w B7 kierownice czteroramienna bez multi i chce założyć taką z Multi. Trafila mi sie kiera od A6 o symbolu 4F0 419 091 z przyciskami multi 4F0 951 527A i teraz czy bedzie ona pasowala do A4 w ten sposob aby poducha była ta sama?

Jeśli tak to idąc dalej mam wg. etki takie części u siebie:

- moduł 8E0 953 549 R

- taśma 4E0 953 541 B

- kierownica 8P0 419 091 BF

- kabelek do poduszki 4E0 971 589 B

- poduszka 8E0 880 201 CS 6PS

Zakładając, że części w środku będą takie jak mówi Etka to czy będę mógł przełożyć kierę na zasadzie PP czy będą potrzebne dodatkowe komponenty. Czy kierownica będzie współgrała z modułem? Z góry dzięki za info.

Opublikowano

każda kiera ma taki symbol więc napisz czy jest ona 4 czy 3 ramienna.

Jeżeli 4 ramienna to poducha bedzie pasic jezeli 3 ramienna to musisz zmienić poduche.

Jeśli masz taki moduł to będzie Ci działać muftifunkcja. Moduly z końcówką Q i R obsługują tempomat i multifunkcje.

Po tym co napisaleś wnioskuje że masz prawdopodobnie tempomat, bo jeśli byś go nie miał to nie widze sensu dlaczego audi dawałoby Ci moduł obsługujący tempomat i multifunkcje. Jeśli nie masz to od razu dokup sobie manetke do tempomatu, widziałem ostatnio na allego za 80zł i będzie też działać. Trzeba będzie tylko dodatkowo zmienić dolną obudowe kolumny kierowniczej (chyba że wytniesz w niej otwór- pare osób tak zrobiło)

Musisz wymienić prawdopodobnie taśme na taką z wtyczką 12 pinową (prawdopodobnie masz 6 pinową) i kabelek od poduszki (kosztuje w ASO chyba 70 zł).

Tyle.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki Siemian za info.

Kiere mam czteroramienna no i jak słusznie wydedukowałeś z tempomatem :) Dzięki temu zaoszczedze na module :good:

Mam też wiązkę o symbolu 4F0 971 589A, ktora byla podpieta do kiery z A6. Pytanie tylko czy ona podpasi. Ma 12 pinów na wejsciu do tasmy. Ciekawe też jaką mam taśme u siebie.

Mam jeszcze jedno pytanko do was. Czy kierownica przylega u was dokładnie do kulmny? To znaczy czy między tyłem kierownicy a płaszczyzną przednią kolumny jest duża szpara? Taka że widać ślizg? U mnie coś takiego zauważyłem i zstanawiam się z czego to się może brać. Wcześniej w A6 tego nie zauważyłem.

Opublikowano

szpara jest ale dość nieduża. najlepiej wrzuć fotke to ocenimy czy to normalne.

Wiązka będzi pasować na 100%.

Czyli potrzebujesz tylko taśme pod kierownice z wtyczką 12 pinową.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiązka będzi pasować na 100%.

Czyli potrzebujesz tylko taśme pod kierownice z wtyczką 12 pinową.

Odkreciłem swoją kiere i mam wtyczkę w taśmie z 6 pinami :( Będę musiał poszukać innej. Tylko czy szukać taśmy z literką A czy B na końcu? U siebie wg Etki mam z literką B ale coś nie che mi sie w to wierzyć. Póki co czekam na klucz i nie mogę odkrecić kiery żeby sprawdzic dokładnie nr. kat.

Mam jeszcze jedno pytanko prośbę. Ponieważ w wiązce, którą mam wypadły 3 kabelki z głównej wtyczki to czy ma ktoś może schemat połączeń tej wiązki. Ewentualnie schemat pinów z taśmy tak aby dopasować kabelki wchodzące we wtyczce.

pozdr.

Opublikowano

Wiązka będzi pasować na 100%.

Czyli potrzebujesz tylko taśme pod kierownice z wtyczką 12 pinową.

Odkreciłem swoją kiere i mam wtyczkę w taśmie z 6 pinami :( Będę musiał poszukać innej. Tylko czy szukać taśmy z literką A czy B na końcu? U siebie wg Etki mam z literką B ale coś nie che mi sie w to wierzyć. Póki co czekam na klucz i nie mogę odkrecić kiery żeby sprawdzic dokładnie nr. kat.

Mam jeszcze jedno pytanko prośbę. Ponieważ w wiązce, którą mam wypadły 3 kabelki z głównej wtyczki to czy ma ktoś może schemat połączeń tej wiązki. Ewentualnie schemat pinów z taśmy tak aby dopasować kabelki wchodzące we wtyczce.

pozdr.

jeśli chodzi o wiązke poduszki to raczej szukaj 4F0 971 589 B lub 4F0 971 589 C

co do taśmy to 4E0 953 541 B choć z literką A też powinna być dobra

Opublikowano

musisz poprostu patrzeć jaka jest wtyczka. Ma być 12 pinowa

Opublikowano

Jak przedstawia się sprawa z dołożeniem łopatek do zmiany biegów w kierownicy? Chyba pozostaje tylko wymiana kierownicy ponieważ nie istnieje możliwość dołożenia samych łopatek.... (mam kierę w swojej A4 multi tylko bez łopatek i czy wymiana kiery na "identyczną" z łopatkami sprawi dużo trudności by to jakoś zakodować pod Tiptronica i zmieniać biegi łopatkami?)

Może ktoś temat przerabiał to proszę o info (z góry bardzo dziękuję). :wink4:

Opublikowano

zmieniaj na kiere z łopatkami , kodowanie i wszystko śmiga :)

Opublikowano

woow jaka szybka odpowiedź... nie wiedziałem, że to tylko wymiana kierownicy + kodowanie i po temacie... Na co muszę zwrócić przy szukaniu kierownicy (co by te wszystkie kable, taśmy, śrubki itp pasowały)?

Mam A4 jak w opisie... kierownica multi, trzy ramienna (w poprzednich postach ktoś zwracał na to uwagę) wersja USA auta (może to ma jakieś znaczenie więc na wszelki wypadek napiszę).

Zakładam, że szukam kierownicy 3 ramiennej i czy te kierownice są ok:

1. http://allegro.pl/s6-a6-audi-4f0-kierownica-dsg-lopatki-multifunkcja-i1380967582.html (do A6 ale z wyglądu identyczna + łopatki)

2. http://allegro.pl/kierownica-audi-a4-a6-8e-4f-s-line-s6-multifunkcja-i1399572689.html

3. http://allegro.pl/audi-a6-05-09-r-kierownica-z-lopatkami-igla-i1397233829.html

Mam pytanie bo widzę, że jest dużo kierownic z łopatkami do A6/S6 - będzie taka kierownica pasowała. :mysli:

Opublikowano

Bardzo dziękuję. :notworthy::good:

Opublikowano

Orientuje sie ktos czy kierownice plaskie z dolu wystepowaly w kolorze szarym czy tylko czarny (soul)?

Opublikowano

Mam pytanko .Jak wyglada sprawa z poduszka od R8/TT .Poniewaz jedyne co mnie wstrzymuje od jej zamontowania to czy ona zadziala (jest to juz pewne ze w B7 bedzie normalnie funkcjonowac? )

Opublikowano

Orientuje sie ktos czy kierownice plaskie z dolu wystepowaly w kolorze szarym czy tylko czarny (soul)?

tylko czarna skora kolor soul :)

Mam pytanko .Jak wyglada sprawa z poduszka od R8/TT .Poniewaz jedyne co mnie wstrzymuje od jej zamontowania to czy ona zadziala (jest to juz pewne ze w B7 bedzie normalnie funkcjonowac? )

jak wszystko dobrze podlaczysz to bedzie dzialac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...