rhinbac Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 U mnie też dośc mocno dymi po odapaleniu ale to wina zbierajacej sie wody i wilgoci w koncówkach wydechu, podymi podymi i przestanie mi jak ubywało płynu to przez pekniety króciec z tyłu silnika tam gdzie sa czujniki temp. pekniecie sie tworzyły po rozgrzaniu płynu, tworzyło sie cisnienie i tam waliło.
grzesiek1495 Opublikowano 25 Września 2014 Autor Opublikowano 25 Września 2014 Olej to niebieski dym. Grzesiek moze pojezdzij na benzynie tylko i sprawdz. A co do wyciekow plynu to czasami nawet tego nie widac a i tak cieknie najlepiej jak jest zimno na dworze widac gdzie paruje. problem w tym że odkąd się 'to coś' dzieje to na benzynie nie da rady chodzić, nie wchodzi na obroty i przycina sie. Dopiero jak się rozgrzeje to normalnie chodzi. Oprócz parowania wody w układzie wydechowym podczas spalania gazu powstaje między innymi para wodna. W dodatku jak masz kata to tym bardziej. Przy tej pogodzie na pewno "dymu" będzie więcej niż latem. A po za tym, nos pod wydech i można powąchać. Spalony olej wiadomo jak pachnie, płyn chłodniczy też ma specyficzny zapach. Może i więcej 'dymu' ale to jest przesada żeby aż tyle Z wydechu nie czuć płynu chłodniczego. Ojciec jeździł gdzieś do jakiegoś 'mechaniora' i mówił że może być głowica lekko pęknięta. U mnie też dośc mocno dymi po odapaleniu ale to wina zbierajacej sie wody i wilgoci w koncówkach wydechu, podymi podymi i przestanie mi jak ubywało płynu to przez pekniety króciec z tyłu silnika tam gdzie sa czujniki temp. pekniecie sie tworzyły po rozgrzaniu płynu, tworzyło sie cisnienie i tam waliło. dokładnie te uszczelki zostały wymienione a nadal jest ta sama sytuacja.
Labiel Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Ten mechanik to jakiś jasnowidz? Może być uszczelka, może być głowica a może i nawet blok. Wszystko da taki sam efekt, więc to żadna diagnoza. Jakby spalał płyn to nie ma innej opcji jak walenie kompresji w układ chłodzenia a to przecież dość łatwo zdiagnozować. Ubytki płynu, wysokie ciśnienie, zapowietrzanie się układu, zapach spalin w układzie, bomblenie w zbiorniku przy otwartym korku itp. Tu nie ma czarów. A mechanicy mają jeszcze specjalne czujniki czy też preparaty do wykrywania spalin w układzie chłodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się