Ori Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Witam serdecznie. Szukam opini odnośnie piszczenia wydobywającego się z komory silnika mojego Audi a4 b5.1997 rok. AVANT Silnik 1,9TDI 110km AFN. W linku wrzucam kody wyposażenia samochodu. Bo większość mechaników to oglądało to i wam udostępniam. http://www.directupload.net/file/d/3754/aa5uth5t_jpg.htm Podczas wymiany rozrządu dowiedziałem się, że Auto ma zmienione sprzęgło. Czyli automatycznie nie ma w nim dwumasy tylko jest "zwykłe". Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Drązęk nie trzęsie. Na pedale sprzęgła nie czyć wibracji, podbijania itd. Wymieniony jest kompletny rozrząd, wszystkie paski klinowe, napinacz alternatora, komplet filtrów i wszystkie płyny z tym związane. ( lista teori spiskowych obecnych mechaników ) sytuacja 1) Ruszamy z miejsca. Wrzucamy 1 bieg i spuszczamy nogę ze sprzęgła. Nic nie szarpie, rusza płynnie, nie brak mu mocy ale słychać to piszczenie. sytuacja 2) Ruszamy z miejsca POD GÓRKĘ. 1 bieg i puszczamy sprzęgło. Samochód płynnie rusza, nie dławi się, nie brakuje mu mocy. Dzwięk piszczenia jest dużo silniejszy. Sytuacja 3) Ruszamy Z GÓRKI. 1 bieg i puszczamy sprzęgło. Samochód płynnie rusza nic nie szarpie I NIC NIE PISZCZY. Dzieje się tak samo również na wstecznym biegu. http://youtu.be/zznZeOOReQA Sytuacja na filmiku: Auto na równym chodniku. Wrzucony 1 bieg i zaciągnięty ręczny. Piszczenie pojawia się podczas puszczania sprzęgła w momencie kiedy auto zaczyna "ciągnąć" niezależnie od ilości gazu.
goldi Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 a po czym to stwierdzili że nie ma dwumasy tylko zwykłe sprzęgło co ma rozrząd do tego Powracając do tego piszczenia dziwny objaw bo i piszczy po puszczenie sprzegła jak i podczas ruszania tak jakby łożysko oporowe bez zrzucenia skrzynie to nie rozwiążesz tego problemu
xBladex Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Jesli to łożysko to tak jak kolega wyżej pisze..skrzynia i sprzęgło w dol..a łożysko kosztuje grosze..
Ori Opublikowano 23 Września 2014 Autor Opublikowano 23 Września 2014 Piszczenie występuje tylko tak jakby podczas "zasprzęglania" się sprzęgła. W momęcie kiedy jest tak zwane "pół-sprzęgło", w chwili kiedy samochód zaczyna być wprawiany w ruch. Kiedy zmieniam z 1 na 2 bieg i wyższe już w czasie poruszania się auta piszczenia nie ma. Postaram się jutro nagrać filmik w czasie jazdy. Może i te łożysko kosztuje mało(100zł) ale jak pytałem mechanika to jego wymiana to koszt 350 zł . Wydałem już ponad 1.000zł aby usunąć tą usterkę. Jestem już pewien, że nie jest to : 1.) Napinacz alternatora ( teoria: kiedy samochód rusza powstaje większe ładowanie na alternatorze i pasek się żle napina) WYMIENIONE 2.) Łożysko klimy (Teoria: klima chodzi nawet gdy jest wyłączona i pewnie wtedy jak ruszasz to pasek się mocniej opina na rolce i wyje) WYMIENIONE 3.) Wiatraki od chłodnicy ( teoria: wypaczyło się to koło i trzeba je wymienić) WYMIENIONE 4.) Rozrząd (teoria:To może być pasek od rozrządu i ociera o coś...) WYMIENIONE Cały czas wygląda to jak szukanie baby w nosie przez mechaników a koszty rosną. Dlatego szukam kogoś kto już coś takiego miał i powie mi co to jest. Strzelając tak na oślep to mogę pół auta wymienić a okaże się, że to nadal nie jest to... P.S. Po wymianie rozrządu mieli okazję skontrolować sprzęgło i skrzynię biegów na moją prośbę ( i tak pół samochodu mieli w częściach) bo nadal nie znaleźli przyczyny piszczenia podczas ruszania. Nie wiem jak to diagnozują bo mechanikiem samochodowym nie jestem. Powiedzieli jedynie, że sprzęgło jest nowe bo patrzyli na jakieś tam okienko ocenili zurzycie tarcz i napewno jest wymienione. Niestety nie zdecydowałem się już na kolejne "strzały" odnośnie poduszek pod silnikiem i poduszek pod skrzynią biegów ( kolejne 900zł) obawiając się, że znów to tylko teoria aby wycyganić odemnie pieniądze.
diesel1210 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 tez mi tak zapiszczy ale tylko gdy odpalam auto na zimnym
ryba85 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 jest to piszczenie na pewno z jakiegos łozyska.a czemu wogóle tak szarpie ci silnikiem? a jeszcze tak poza tematem gdzie moge znalezc opis tych wszystkich skrutów z wlepki(tych kodów wyposarzenia)
TidiVelDante Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Też bym stawiał na jakieś łożysko. a jeszcze tak poza tematem gdzie moge znalezc opis tych wszystkich skrutów z wlepki(tych kodów wyposarzenia) http://www.audiklub.org/wyposazenie.htmlMoże tutaj coś znajdziesz
Ori Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Co do skrótów to ja posiadam zdjęcie kartki od mechanika. Aby nie wstawiać tych gryzmołów to je przepisałem. X0A = National sales program germany (krajowy program sprzeraży Niemcy M6N = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,9 l litera kodowa 4UE = Lewo/prawo 8RN = Eight speakers (active) (osiem głośników) B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn. GIA = 6-gang-automatikgetriebe (6 - stopniowa automatyczna skrzynia biegów) 5RG = Lusterko zewn.(wypukłe) z poszerzonym jarzmem str. prawa C0V = Felga stalowa 6 jx15h2 et45 5/112 0JZ = Bez ustalonej klasy wagowej-oŚ tylna 5SL = Lusterko na wysięgniku (wypukłe) 1f52 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu 1LB = Zacisk hamulca przod G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.) 1AC = System przeciwblokujący -abs- T1R = Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny turbo 1,9 l litra kodowa 8AD = Radio gamma 3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny) H6S = Opony 195/65 r 15 v 1G2 = Koło zapasowe dojazdówka 0YZ = Bez ustalonej klasy wagowej-oŚ tylna 1f45 8GL = Alternator J0R = Akumulator 2FG = Kierownica (drewno/skóra) 3 ramiona drzewo orzech 3S2 = Relingi dachowe 1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe tez mi tak zapiszczy ale tylko gdy odpalam auto na zimnym U mnie nie ma różnicy w temperaturze silnika. Czy lato i +40 na zewnątrz i motor +90 Czy jak dziś +3 na zewnątrz i motor zimny czy ciepły . a czemu wogóle tak szarpie ci silnikiem? A jak wysoko może się taki silnik unosić? Nie miałem okazji porównać tego z drugim Audi z takim silnikiem.
Prezes870 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Nie powinien prawie wcale ;/ sprawdz poduszki moze byc tak ze silnik unosi sie do góry i gdzies kołem pasowym albo gdzies tam obciera? Bo na wyzszych biegach zapewne już sie tak nie unosi.
goldi Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 To ładnie cie mechanik na ciągnął tych wszystkich kosztów można bylo uniknąć wystarczyło po zdejmowac paski i wykluczył byś wszystkie rzeczy które po wymieniłeś ale powracając do problemu ja bym wziął go na kanał i ruszał tak jakna filmie na pewno od spodu zlokalizujesz ten chalas
Ori Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Postaram się jutro nagrać jeszcze jeden filmik odnośnie tego unoszenia się silnika. Może to faktycznie wina poduszek pod silnikiem.
ryba85 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 sprawdz czy poduszki sie nie poodkrecały.
xree Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Mi się nasuwają 2 możliwości: - jak ktoś pisał powyżej silnik się unosi do góry może Ci obciera wentylator o obudowę - łożysko oporowe raczej takich dźwięków nie daje raczej jak już to łożysko które masz nabite na wale (igiełkowe)
Leopold27 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 ja miałem identyczny przypadek-wymiana tarczy sprzęgłowej i po problemie-poluzowane sprężyny
bozmek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Diwnie ten silnik wysoko sie podnosi a jak tu nioc to tylko w sprzegle bym cos szukal
Alfi Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jak napisał goldi: wystarczyło po zdejmowac paski Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom na chwile silnik. To pozwoli ci wyeliminować układ z "hałasem". U mnie tak robiła pompa wspomagania, tylko głośniej.
Robero321 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Szukaj w zawieszeniu silmnika i skrzyni czyli poduszki jak to nic nie da to sprzęgło może się zrobiło delikatne szkliwo na tarczy i popiskuje tak jak czasem klocki potrafią popiszec, ewentualnie sprężyny na tarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się