Jump to content
IGNORED

Niezidentyfikowane piszczenie. 4 mechaników- każdy inna możliwość


Ori
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Szukam opini odnośnie piszczenia wydobywającego się z komory silnika mojego Audi a4 b5.1997 rok. AVANT

Silnik 1,9TDI 110km AFN.

W linku wrzucam kody wyposażenia samochodu. Bo większość mechaników to oglądało to i wam udostępniam.

http://www.directupload.net/file/d/3754/aa5uth5t_jpg.htm

Podczas wymiany rozrządu dowiedziałem się, że Auto ma zmienione sprzęgło. Czyli automatycznie nie ma w nim dwumasy tylko jest "zwykłe".

Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Drązęk nie trzęsie. Na pedale sprzęgła nie czyć wibracji, podbijania itd.

Wymieniony jest kompletny rozrząd, wszystkie paski klinowe, napinacz alternatora, komplet filtrów i wszystkie płyny z tym związane. ( lista teori spiskowych obecnych mechaników ;) )

sytuacja 1)

Ruszamy z miejsca. Wrzucamy 1 bieg i spuszczamy nogę ze sprzęgła. Nic nie szarpie, rusza płynnie, nie brak mu mocy ale słychać to piszczenie.

sytuacja 2)

Ruszamy z miejsca POD GÓRKĘ. 1 bieg i puszczamy sprzęgło. Samochód płynnie rusza, nie dławi się, nie brakuje mu mocy. Dzwięk piszczenia jest dużo silniejszy.

Sytuacja 3)

Ruszamy Z GÓRKI. 1 bieg i puszczamy sprzęgło. Samochód płynnie rusza nic nie szarpie I NIC NIE PISZCZY.

Dzieje się tak samo również na wstecznym biegu.

http://youtu.be/zznZeOOReQA

Sytuacja na filmiku:

Auto na równym chodniku. Wrzucony 1 bieg i zaciągnięty ręczny. Piszczenie pojawia się podczas puszczania sprzęgła w momencie kiedy auto zaczyna "ciągnąć" niezależnie od ilości gazu.

Link to comment
Share on other sites

a po czym to stwierdzili że nie ma dwumasy tylko zwykłe sprzęgło co ma rozrząd do tego Powracając do tego piszczenia dziwny objaw bo i piszczy po puszczenie sprzegła jak i podczas ruszania tak jakby łożysko oporowe bez zrzucenia skrzynie to nie rozwiążesz tego problemu

Link to comment
Share on other sites

Jesli to łożysko to tak jak kolega wyżej pisze..skrzynia i sprzęgło w dol..a łożysko kosztuje grosze..

Link to comment
Share on other sites

Piszczenie występuje tylko tak jakby podczas "zasprzęglania" się sprzęgła. W momęcie kiedy jest tak zwane "pół-sprzęgło", w chwili kiedy samochód zaczyna być wprawiany w ruch. Kiedy zmieniam z 1 na 2 bieg i wyższe już w czasie poruszania się auta piszczenia nie ma. Postaram się jutro nagrać filmik w czasie jazdy.

Może i te łożysko kosztuje mało(100zł) ale jak pytałem mechanika to jego wymiana to koszt 350 zł .

Wydałem już ponad 1.000zł aby usunąć tą usterkę. Jestem już pewien, że nie jest to :

1.) Napinacz alternatora ( teoria: kiedy samochód rusza powstaje większe ładowanie na alternatorze i pasek się żle napina) WYMIENIONE

2.) Łożysko klimy (Teoria: klima chodzi nawet gdy jest wyłączona i pewnie wtedy jak ruszasz to pasek się mocniej opina na rolce i wyje) WYMIENIONE

3.) Wiatraki od chłodnicy ( teoria: wypaczyło się to koło i trzeba je wymienić) WYMIENIONE

4.) Rozrząd (teoria:To może być pasek od rozrządu i ociera o coś...) WYMIENIONE

Cały czas wygląda to jak szukanie baby w nosie przez mechaników a koszty rosną. Dlatego szukam kogoś kto już coś takiego miał i powie mi co to jest. Strzelając tak na oślep to mogę pół auta wymienić a okaże się, że to nadal nie jest to...

P.S.

Po wymianie rozrządu mieli okazję skontrolować sprzęgło i skrzynię biegów na moją prośbę ( i tak pół samochodu mieli w częściach) bo nadal nie znaleźli przyczyny piszczenia podczas ruszania. Nie wiem jak to diagnozują bo mechanikiem samochodowym nie jestem. Powiedzieli jedynie, że sprzęgło jest nowe bo patrzyli na jakieś tam okienko ocenili zurzycie tarcz i napewno jest wymienione. Niestety nie zdecydowałem się już na kolejne "strzały" odnośnie poduszek pod silnikiem i poduszek pod skrzynią biegów ( kolejne 900zł) obawiając się, że znów to tylko teoria aby wycyganić odemnie pieniądze.

Link to comment
Share on other sites

jest to piszczenie na pewno z jakiegos łozyska.a czemu wogóle tak szarpie ci silnikiem? :eusathink::eusathink:


a jeszcze tak poza tematem gdzie moge znalezc opis tych wszystkich skrutów z wlepki(tych kodów wyposarzenia)

Link to comment
Share on other sites

Też bym stawiał na jakieś łożysko.


a jeszcze tak poza tematem gdzie moge znalezc opis tych wszystkich skrutów z wlepki(tych kodów wyposarzenia)


http://www.audiklub.org/wyposazenie.html
Może tutaj coś znajdziesz ;)
Link to comment
Share on other sites

Co do skrótów to ja posiadam zdjęcie kartki od mechanika. Aby nie wstawiać tych gryzmołów to je przepisałem.

X0A = National sales program germany (krajowy program sprzeraży Niemcy

M6N = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,9 l litera kodowa

4UE = Lewo/prawo

8RN = Eight speakers (active) (osiem głośników)

B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.

GIA = 6-gang-automatikgetriebe (6 - stopniowa automatyczna skrzynia biegów)

5RG = Lusterko zewn.(wypukłe) z poszerzonym jarzmem str. prawa

C0V = Felga stalowa 6 jx15h2 et45 5/112

0JZ = Bez ustalonej klasy wagowej-oŚ tylna

5SL = Lusterko na wysięgniku (wypukłe) 1f52

0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu

1LB = Zacisk hamulca przod

G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)

1AC = System przeciwblokujący -abs-

T1R = Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny turbo 1,9 l litra kodowa

8AD = Radio gamma

3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)

H6S = Opony 195/65 r 15 v

1G2 = Koło zapasowe dojazdówka

0YZ = Bez ustalonej klasy wagowej-oŚ tylna 1f45

8GL = Alternator

J0R = Akumulator

2FG = Kierownica (drewno/skóra) 3 ramiona drzewo orzech

3S2 = Relingi dachowe

1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe


tez mi tak zapiszczy ale tylko gdy odpalam auto na zimnym

U mnie nie ma różnicy w temperaturze silnika.

Czy lato i +40 na zewnątrz i motor +90

Czy jak dziś +3 na zewnątrz i motor zimny czy ciepły .



a czemu wogóle tak szarpie ci silnikiem?

A jak wysoko może się taki silnik unosić? Nie miałem okazji porównać tego z drugim Audi z takim silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Nie powinien prawie wcale ;/ sprawdz poduszki moze byc tak ze silnik unosi sie do góry i gdzies kołem pasowym albo gdzies tam obciera? Bo na wyzszych biegach zapewne już sie tak nie unosi.

Link to comment
Share on other sites

To ładnie cie mechanik na ciągnął tych wszystkich kosztów można bylo uniknąć wystarczyło po zdejmowac paski i wykluczył byś wszystkie rzeczy które po wymieniłeś ale powracając do problemu ja bym wziął go na kanał i ruszał tak jakna filmie na pewno od spodu zlokalizujesz ten chalas

Link to comment
Share on other sites

Postaram się jutro nagrać jeszcze jeden filmik odnośnie tego unoszenia się silnika. Może to faktycznie wina poduszek pod silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Mi się nasuwają 2 możliwości:

- jak ktoś pisał powyżej silnik się unosi do góry może Ci obciera wentylator o obudowę

- łożysko oporowe raczej takich dźwięków nie daje raczej jak już to łożysko które masz nabite na wale (igiełkowe)

Link to comment
Share on other sites

ja miałem identyczny przypadek-wymiana tarczy sprzęgłowej i po problemie-poluzowane sprężyny

Link to comment
Share on other sites

Diwnie ten silnik wysoko sie podnosi a jak tu nioc to tylko w sprzegle bym cos szukal

Link to comment
Share on other sites

Jak napisał goldi:

wystarczyło po zdejmowac paski

Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom na chwile silnik. To pozwoli ci wyeliminować układ z "hałasem". U mnie tak robiła pompa wspomagania, tylko głośniej.

Link to comment
Share on other sites

Szukaj w zawieszeniu silmnika i skrzyni czyli poduszki jak to nic nie da to sprzęgło może się zrobiło delikatne szkliwo na tarczy i popiskuje tak jak czasem klocki potrafią popiszec, ewentualnie sprężyny na tarczy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...