Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Szarpanie przy 2000 - 2500 obr.


Mirex999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z silnikiem 1.8 otóż przy obrotach 2000 gdy wcisnę pedał gazu samochód zaczyna szarpać dość mocno aż do obrotów ok.2500. Powyżej wszystko jest ok i przyspiesza bez problemu. Nie zawsze sie to zdarza, czasami przejdzie normalnie a czasami ręce opadają (przy włączaniu sie do ruchu albo wyprzedzaniu :shocked:). Sytuacja sie zmienia kiedy delikatnie przyciskam(dosłownie głaszcze) pedał gazu samochod jedzie normalnie i płynnie przechodzi przez ten zakres 2000-3000 obr. Jednak nie mozna jezdzic caly czas jak "niedzielny kapelusznik" czasami trzeba naprawde przyspieszyc wiec prosze o pomoc. VAG zaliczony - problem z sondą lambda (coś z obwodem grzałki) Czy to moze być przyczyną??. Wymiana przepływomierza - dalej tak samo. Wymiana przepustnicy - wydaje sie troche lepiej nie szarpie tak mocno jednak problem nie znikł :kwasny: (czy przepustnice trzeba adoptowac po zmianie?? Dodam, że zimny silnik odpala ciężko. Niejednokrotnie pierwsze musi zgasnać aby potem jeszcze raz go odpalic i juz wtedy chodzi normalnie. Prosze o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o świecach nie pomyślałeś ???? wymień świece , dużo cie to nie bedzie kosztowało a może sie poprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o świecach nie pomyślałeś ???? wymień świece , dużo cie to nie bedzie kosztowało a może sie poprawic

I koniecznie filtr powietrza :przebiegly: Ludzie często go bagatelizuja a później właśnie takie efekty jak wyzej...

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy problemach z odpalaniem wystepuje falowanie obrotów (nie moze złapac 900). Ale to nie zawsze sie zdarza czesciej jest tak jak wlasnie piszesz 1100 na zimnym i za chwile spada do 900. A falowanie czesciej wystepowalo na tamtej starej przepustnicy teraz juz mniej sie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A falowanie czesciej wystepowalo na tamtej starej przepustnicy teraz juz mniej sie zdarza.

Sporadyczne zawahania sie obrotow przy odpalaniu moga wystepowac, ale jesli ogolnie ładnie odpala i trzyma obroty to dostep lewego powietrza ktore mogloby ewentualnie powodowac takie objawy raczej wykluczam...

hmm wyzej napisales ze czysciles filtr powietrza -to ze czysty nie znaczy ze nie do wymiany - byc moze jest juz zbyt wilgotny.

A kiedy wymieniany filtr paliwa ?? Na jakiej stacji tankujesz ? Spróbuj ugryźc temat z innej strony i zatankowac na innej ("lepszej") stacji.

[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 15:14_________________________________________________

(czy przepustnice trzeba adoptowac po zmianie?? Dodam, że zimny silnik odpala ciężko. Niejednokrotnie pierwsze musi zgasnać aby potem jeszcze raz go odpalic i juz wtedy chodzi normalnie. Prosze o pomoc

i wczesniej to przeoczyłem.... TAK adaptacja jest konieczna :]

zrób autoadaptacje:

- właczasz zapłon - czekasz 40 sekund - wyłączasz zapłon - odczekujesz chwile (powiedzmy 1 min) i ponownie przekrecasz zapłon i odpalasz silnik (bez użycia gazu) - zostawiasz go na wolnych az złapie temp 90* - wylaczasz silnik.

wszystkie czynnosci przeprowadzasz na wylaczonych zbednych odbiornikach pradu.

---> wczesniej (przed adaptacja) mozesz odłaczyc klemy akumulatora w celu pozbycia sie wczesniejszych danych komputera i po podlaczeniu ponownie przeprowadzic zabieg adaptacji :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje na różnych stacjach. To nie jest problem benzyny jaką leje do auta. Filtru paliwa jeszcze nie wymieniałem i w najblizszym czasie spróbuje to zrobić.[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 15:25_________________________________________________aha dzieki za wskazówki Na ile odłaczyc klemy od akumulatora zeby dane sie skasowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile odłaczyc klemy od akumulatora zeby dane sie skasowały?

Jesli nie pali Ci sie z robota to najlepiej odlacz na noc :] teoretycznie powinno wystarczyc pol godziny (chociaz pewny nie jestem czy cos nie podtrzymuje danych) wiekszosc ludkow pisze zeby odlaczac na cala noc wiec dla pewnosci mozesz tak zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź jeszcze może do jakiegoś sprawdzonego mechanika, niech Ci podmieni komputer, albo sprawdzi jak idzie do niego prąd.. U mnie był prawie identyczny objaw okazał się, że gdzieś było spięcie w kablach i źle płynął prąd do komputera..

Podpięli sprawny komputer od innego adr-a i po kilku chwilach problem powrócił.. W końcu znaleźli przebicie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam problem podobny ale mnie zlosliwy bo przyspiesza w miare normalnie (wydaje mi sie ze wczesniej robil to lepiej) ale obroty falują. Na zimnym 1100 a potem w 900 nie moze celnac przez kilka sekund, wciskam lekko gaz i znowu odapa do 700 i do 900 i tak przez kilka sekund. Wymienilem swiece, filtr paliwa, olej a na Vag'u nie ma zadnych bledow. Mechanik mowil ze moze to byc drudna przepustnica. Co o tym sadzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem juz te przygody z szarpaniem kilka razy, opisywałem nawet na forum. Jeśli powymieniałeś juz świece, kable WN, filtry itd to wymień teraz sonde, oczywiście jak masz dostep do VAGa to niech ci ja ktoś dobrze sprawdzi wcześniej czy napewno jest walnięta. Na te szarpanie to nie ma reguły, doświadczyłem na własnej skórze, za każdym razem winne było co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam problem podobny ale mnie zlosliwy bo przyspiesza w miare normalnie (wydaje mi sie ze wczesniej robil to lepiej) ale obroty falują. Na zimnym 1100 a potem w 900 nie moze celnac przez kilka sekund, wciskam lekko gaz i znowu odapa do 700 i do 900 i tak przez kilka sekund. Wymienilem swiece, filtr paliwa, olej a na Vag'u nie ma zadnych bledow. Mechanik mowil ze moze to byc drudna przepustnica. Co o tym sadzicie??

Tak może to być zabrudzona przepustnica lub dziura w dolocie do przepustnicy lub uszkodzona odma(odpowietrzanie silnika) pod kolektorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoadaptacja przepustnicy pomogła... ale dosłownie na dwa dni a potem dalej to samo :kwasny: No ale cos w tym jest jednak... Jednak znalazłem lepsze rozwiązanie... :naughty: A mianowice SPRZEDAŁEM AUTO :evil:I juz nie ma problemu :decayed: Dzieki za porady Pozdrawiam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to ci pomoze ale ja w moim drugim aucie tzn ibizie tez mialem cos takiego i wszystko wymienialem po kolei to co ty i nic to nie dalo az w koncu mechanik mi przeczyscil swiece i teraz wszystko gra...a wczesniej wymienilem sonde i silniczek krokowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...