ziomek1988 2 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 (edited) Witam serdecznie, ostatnio miałem problem z piszczeniem przy dodawaniu gazu na postoju - podjechałem do mechanika, stwierdził luzy w turbo. Turbina dziś wymieniona a piszczy dalej. Pomyślałem, że może pasek od alternatora, psiknąłem wd40 na próbę - dalej to samo. Ogólnie piszczy tylko przy dodawaniu gazu, coś jakby przez jakaś dziurkę lub uszczelkę powietrze się przedostawało przy butowaniu, jak przytrzymam go na obrotach pisk znika.Ktoś ma jakieś pomysły?? Edited October 6, 2014 by ziomek1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Q Daro 0 Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Też mam ten problem, podpinam się. Dodam, że problem tych 'pisków' powstał po wymianie starego wężyka ssacego( widac go bardzo dobrze od góry silnika), który był luźny i często spadał przez co nie było mocy. Edited September 27, 2014 by Q Daro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek1988 2 Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 Mechanik mi przez tel powiedział, żeby sprawdzić poziom zatkania dpf, bo może jest przytkany i może gdzieś spaliny są przepuszczane ale w filtr mam czysty :-/ Dzisiaj byłem u mechanika, powiedział, że pisk słychać z okolic EGRa ale nie miał czasu go rozebrać. Próbowałem sobie sprawdzić na vcds ale mam zablokowaną funkcję bloki pomiarowe (nie wiem dlaczego), natomiast mam te rozszerzone pomiary. Wszedłem w opcję: stamp EGR solenoid Valve (cokolwiek to znaczy) i pokazywało wynik w procentach ok 24%, przy wciśnięciu gazu do oporu wartość osiągała wartość blisko 100% i wówczas było słychać ten pisk. Czy to wszystko może być rzeczywiście spowodowane EGRem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frodus 4 Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 W jakim zakresie obrotów piszczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek1988 2 Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 (edited) Noo na postoju to powyżej 2,5tys go nie wkręcę ale tu nie chodzi o obroty tylko ilość dodanego gazu. Jak dodam dużo piszczy, jak powoli dodaję to nie. Na marginesie - czym może być spowodowane, że mam zablokowane bloki pomiarowe przy silniku w VCDS? W innych sterownikach działa jak należy Nowe fakty w mojej sprawie. Za co jest odpowiedzialny gumowy przewód na zdjęciu? Po jego wypięciu pisk ustaje, przy ponownym podłączeniu dalej piszczy. Czy to jest podciśnienie do zmiennej geometrii? Geometria może być uwalona czy jakiś zawód tym sterujący? Edited October 6, 2014 by ziomek1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuebk 9 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Na marginesie - czym może być spowodowane, że mam zablokowane bloki pomiarowe przy silniku w VCDS? W innych sterownikach działa jak należy Tym ze w tym silniku nie ma standardowych blokow pomiarowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek1988 2 Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 (edited) Dzięki za info, myślałem, że coś mam nietak z programem A co do zdjęcia i opisywanego wężyka, ktoś pomoże? Edited October 6, 2014 by ziomek1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrab 2 Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Podepnę sie pod temat ,u mnie przy dodaniu gazy na postoju auto sie wkręca do wysokich obrotów a nie do 2.5tys coś jest nie tak??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kodzak33 35 Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Do 2.5 tys. Ci się wkręci ale z wciśniętym sprzęgłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
koper84444 1 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Jedną z przyczyn "pisku" może być odkształocony kolektor wydechowy. Dopalanie DPFa może powodować termiczne odkształcenie kolektora wydechowego co powoduje nieszczelność skutkującą "piskami". Warto sprawdzić tą ścieżkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek1988 2 Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 (edited) A wówczas nie przedostawałyby się spaliny do komory silnika? I pisk ustawałby przy odpięciu wężyka, ze zdjęcia? Edited October 15, 2014 by ziomek1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorski3 15 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Ja co prawda mam inny silnik ale tez miałem problemy z piskiem.Pisk był identyczny jakby pasek wielorowkowy mi sie slizgał i pojawiał sie po dodaniu gazu w przedziale obrotów 1900-2500. Na postoju kolega dodawał mi gazu a ja słuchałem.Wykluczyłem pasek wielorowkowy a pisk pojawiał sie koło EGR(wiadomo mam inny niz Ty). Ogólnie byłem pewny,że mam nieszczelność w dolocie ale ciężko było to zlokalizować. Poczekałem aż silnik będzie w miarę zimny do ręki spryskiwacz po płynie do szyb w nim woda i dużo mydła.Opryskałem tą mieszaniną podejrzane elementy a kumpel dawał gazu i patrzyłem gdzie bańki się pojawią i tak znalazłem moją nieszczelność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek1988 2 Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 A gdzie była Twoja nieszczelność? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorski3 15 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 U mnie piszczał EGR. Powietrze szło z uszczelki dookoła ośki klapy gaszącej. Przy dodawaniu gazu robiły się ładne bańki mydlane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrab 2 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Do 2.5 tys. Ci się wkręci ale z wciśniętym sprzęgłem dokładnie tak jest, tylko dziwię sie czemu tylko przy wciśnięciu sprzęgła kreci sie do 2,5tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now