Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem,że wątek był wielokrotnie przerabiany, ale nie mogę nigdzie doczytać się który kanał w moim samochodzie

a jest to Avant z 1999r na klimatroniku pokazuje prawidłową temperaturę silnika 49 czy 51?

Jedni piszą ,że mają ja na 49 a inni na 51 kanale.U mnie odczyt wskazywałby na kanał 49 ponieważ wskaźnik

temperatury na desce wskazuje około 70 i kanał 49 podobną wartość a kanał 51 wartość 90 stopni.

Zastanawia mnie czy powinienem wymienić termostat a może czujnik temperatury?

Latem wskaźnik stał na 90 stopni a teraz prawie nigdy do tej temperatury nie dochodzi.

Opublikowano

U Ciebie kanał 49 pokazuje temperature.

Podłącz VAG-a.U mnie wyrzucił błąd czujnika temperatury ale dla świętego spokoju wymieniłem też termostat i mam spokój :)

Opublikowano

Moim zdaniem termostat ja tez tak mialem ze jak cieplo bylo to 90 a jak zimno to max 70. Przy wymianie termostatu gos mi mowil ze w naszych autkach to dosc czesta usterka :confused4: Ale lepiej sprawdzic jak masz mozliwosc podlaczenia VAG-a

Opublikowano

Mam VAG-a ,

co konkretnie sprawdzić?

[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 17:27_________________________________________________Termostat już mam kupiony więc tak czy siak wymienię go i podzielę się informacją czy to termostat czy czujnik. Doczytałem się w której grupie na VAG-u sprawdzić temperaturę silnika więc też to sprawdzę.

Dziękuję za odpowiedzi.[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 20:01_________________________________________________Wiec

po wymianie termostatu temperatura na wskaźniku 90 stopni , na klimie 90-93 wiec książkowo.

Przy okazji wyczysciłem z syfu kolektor ssący - nie było aż tak tragicznie ale otwór od EGR-u

zawalony do średnicy kilku mm - prawie sam się zaślepił,wymieniłem też kilka wężyków od N75.

Szkoda że wszystko od razu zrobiłem bo teraz nie wiem co było powodem czarnych bąków których

już nie obserwuje w lusterku :good:

Opublikowano

Witam,

u mnie w tej chwili to dogrzewa na 80 stopni maksymalnie. Powiedzcie mi czy wskaźnik ma się wahać w zależności od otwarcia termostatu? u mnie po osiągnięciu 80 stopni (jak było ciepło to czasem do 90 dochodził) wygląda jakby otwierał się termostat i temperatura spada o prawie 10 stopni. I tak cały czas oscyluje, podnosi się i jak dogrzeje to sruuuut w dół. Ale w kabinie grzeje ładnie i dosyć szybko. Nie wiem podejrzewam też czujnik bo już dwa razy złapał muła na deszczu tzn turbo dziura robiła się masakryczne duża. Na gaz zero reakcji a potem wziuuut i jedzie. A po przejechaniu 100-150km wszystko przechodiz i idzie normalnie. Nie mam vaga niestety więc chyba skończy się w ASO na diagnostyce i wymianie co tam niedomaga. A tak na margiensie to jaki czujnik zamocowany jest bezpośrednio przed chłodnicą, na dole między pasem przednim a chłodnicą dokładniej...

Opublikowano

z tego co sie orientuje to na chlodnicy jest czujnik/wlacznik termiczny włączający wentylator

[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2008, 21:25_________________________________________________Może mi ktoś wytłumaczyć jakie konkretnie zadanie mają te trzy świece żarowe zamontowane

od czoła głowicy?

Z góry dziękuję .

Opublikowano
Witam,

u mnie w tej chwili to dogrzewa na 80 stopni maksymalnie. Powiedzcie mi czy wskaźnik ma się wahać w zależności od otwarcia termostatu? u mnie po osiągnięciu 80 stopni (jak było ciepło to czasem do 90 dochodził) wygląda jakby otwierał się termostat i temperatura spada o prawie 10 stopni. I tak cały czas oscyluje, podnosi się i jak dogrzeje to sruuuut w dół. Ale w kabinie grzeje ładnie i dosyć szybko. Nie wiem podejrzewam też czujnik bo już dwa razy złapał muła na deszczu tzn turbo dziura robiła się masakryczne duża. Na gaz zero reakcji a potem wziuuut i jedzie. A po przejechaniu 100-150km wszystko przechodiz i idzie normalnie. Nie mam vaga niestety więc chyba skończy się w ASO na diagnostyce i wymianie co tam niedomaga. A tak na margiensie to jaki czujnik zamocowany jest bezpośrednio przed chłodnicą, na dole między pasem przednim a chłodnicą dokładniej...

Temperatura powinna stać nieruchmo na 90.Jak to czujnik to na VAG-u powinno byc widać(u mnie wyskoczyło że to czujnik) ale termostat tez wymnieniłem żeby mieć już z tym spokój.Koszt nie duży za czujnik w ASO 81 zł zapłaciłem a jestem pewnien że silnik ma odpowiednią temp. i problem mam z głowy.

Opublikowano

czujnik przed chlodnica jest od klimatyzacji i od temperatury wyświetlanej na desce (jeżeli masz taka opcje), 3 świece żarowe za głowica sa od dogrzewania plynu chlodniczego ktory idzie bezposrednio do nagrzewnicy.

Opublikowano

czujnik przed chlodnica jest od klimatyzacji i od temperatury wyświetlanej na desce (jeżeli masz taka opcje), 3 świece żarowe za głowica sa od dogrzewania plynu chlodniczego ktory idzie bezposrednio do nagrzewnicy.

moze koledze chodzilo o czujnik od dodatkowego wentylatora [klimatyzacji]

Opublikowano

pytal sie o czujnik przed chlodnica a nie w chlodnicy, wywnioskowalem ze chodzi mu o ten co podaje odczyt temp do klimy i na deske.

Opublikowano

przed chłodnicą przed, tzn patrząc od przodu na samochód żeby jasne było. Jest tam takie ustrojstwo u dołu to sie zastanawiałem od czego to. Myślałem że może tego dziada woda zalewa albo coś i głupieje komputer i sie turbo dziura robi. Chociaż tym tokiem myślenia to ta moja okresowa dziura może mieć związek z pracą tego słynnego zderzacza hadronów....

A co do dziury i jej pojawiania się i samoistnego znikania to zacznę od wymiany filtra paliwa bo jeszcze tego niestety nie zrobiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...