salierimt Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Witam. Wczoraj pojawił mi się problem z metalicznym dźwiękiem dochodzącym od silnika. Dźwięk pojawia się tak ok. 2 sekundy od odpalenia samochodu i tak już zostaje. Nie dochodzi on raczej od wlewu oleju, raczej stawiam na okolice alternatora. Zastanawia mnie to, dlaczego ten dźwięk jest tak głośny i wyraźny. Wstępne poszukiwania w Internecie sugerują ściągniecie paska od alternatora i sprawdzanie czy problem będzie nadal występował. Bardzo proszę o rzucenie okiem na filmik i jakieś sugestie czy ktoś się z tym spotkał i czy moja wstępna diagnoza może być słuszna. Film: http://youtu.be/0LHicfdUzy8
POWER-KRIS Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 (edytowane) A wentylator / visco nie wali o coś? Jak zwiekszysz obroty to przyspiesza, zmienia czestotliwosc? Edytowane 28 Września 2014 przez POWER-KRIS
Mesiah Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Albo filmik przekłamuje albo to coś z przodu od strony rozrządu.
salierimt Opublikowano 28 Września 2014 Autor Opublikowano 28 Września 2014 A wentylator / visco nie wali o coś? Jak zwiekszysz obroty to przyspiesza, zmienia czestotliwosc? Wentylator w nic nie uderza, bo w ogóle się nie włączy (dopiero po włączeniu klimy). Sprawdziłem obroty. Jak tylko dodam minimalnie gazu, to dźwięk kompletnie ustaje. Przy wyższych obrotach również nie słychać.
POWER-KRIS Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Zdejmij gore osłony rozrządu może coś wpadlo. Co startuje po 2 sekundach?, agregat klimatyzacji, wspomaganie bo osiaga cisnienie, pompa wody to samo, [emoji19]
salierimt Opublikowano 28 Września 2014 Autor Opublikowano 28 Września 2014 Jutro sprawdzę czy coś jest pod obudową. Dodałem filmik co się dzieję jak dodaje gazu: http://youtu.be/3c1gnLkBGDs
SotoM Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Niestresuj sie kwestia wymiany rolki napinacza paska kl. Łożysko zatarte lub też może być zatarte kóło pasowe alternatora... Ostatnio u gościa to robiłem miał wysypane obie części.koszt 220zł.
salierimt Opublikowano 29 Września 2014 Autor Opublikowano 29 Września 2014 Dzisiaj trochę pogrzebałem i tak: - zrzuciłem pasek i stuków nie ma, silnik chodzi jak należy, - sprawdzałem sprzęgło alternatora zgodnie z znalezioną instrukcją. Wydaje mi się, że może lekko szumi (nie wiem czy to normalne), ale przy zablokowaniu łopatek kręci się w jedną stronę - czyli chyba tak jak powinno. Także wydaje mi się, że to jednak albo sprzęgło alternatora, ew. łożyska jakieś w alternatorze??? Są tam dalej jakieś łożyska, bo wydaje mi się, że dźwięk dochodzi od tyłu alternatora. Co by się potwierdzało, bo przy odpalaniu, po 2 sek się rozsprzęgla i zaczyna stukać. Ew. zaczyna stukać bo obroty spadają (przy dodaniu obrotów już nie stuka). Alternator pewnie zdemontuję, zakupię klucz odpowiedni i może profilaktycznie wymienię sprzęgło i łożyska.
Ali89 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 zdejmij pasek to się wyjaśni, pokręć kółkami alternatora i napinacza luzem
SikoraEłk Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 W moim miałem takie same objawy i okazało się że sprzęgło alternatora zakończyło żywot po wymianie cisza
BEX4 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 kiedyś miałem podobny problem okazało sie ze to rozrząd
salierimt Opublikowano 29 Września 2014 Autor Opublikowano 29 Września 2014 Rozrząd odrzucam raczej, ze względu na to że po zrzuceniu paska wielorowkowego (brak napędu na alternator, pompę wspomagania i klimę) dźwięku w ogóle nie słychać. Zdecydowałem się obecnie na wymianę własnoręcznie sprzęgła alternatora, jak nie zadziała to wymienię łożyska jak się do nich dogrzebię. Dam znać jak poszło i czy pomogło.
SotoM Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 A kręciłeś rolką napinacza paska-sprawdzałeś ją czy łożysko nie zaciara sie..?
salierimt Opublikowano 29 Września 2014 Autor Opublikowano 29 Września 2014 Wydaje mi się, że wszystko było ok, ale jutro sprawdzę jeszcze raz tą rolkę napinacza. Wymieniana była ona dość niedawno, znaczy 40k km temu.
SotoM Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 http://m.youtube.com/watch?v=GiO1TljcmLk Tak było u kolegi z 4um.
serg77 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Niedawno miałem podobnie w moim awx, dźwięk był taki jakby co najmniej jakaś rolka się rozleciała. Zdjąłem więc osłonę rozrządu i na odpalonym silniku popryskałem wodą na pasek rozrządu i zrobiła się na chwilę cisza, a za chwilę znowu dziwny dźwięk i tak parę razy... Okazało się że za mocno był napięty pasek - widać było na napinaczu-i to pasek takie dźwięki wydawał. Zrób taki test z paskiem napędu osprzętu - polej wodą i posłuchaj, jak nie pomoże to zrób taki test też z paskiem rozrządu, u mnie mimo że dźwięk pochodził od paska rozrządu to zmieniał się jak włączałem klime.. Oczywiście polej podczas pracy silnika i na stronę zębatą pasków Edytowane 2 Października 2014 przez serg77
salierimt Opublikowano 4 Października 2014 Autor Opublikowano 4 Października 2014 Problem został rozwiązany - wadliwe było sprzęgło alternatora. Sprzęgło zakupiłem nowe INA. Wymontowałem alternator i zawiozłem do mechanika w celu wymiany sprzęgła na nowe. Mechanik stwierdził "czemu zamieniam, przecież sprzęgło jest sprawne i ładnie chodzi?" Po wymianie na nowe sprzęgło i zamontowaniu alternatora stuki się nie pojawiają. Podsumowując: Uszkodzone: sprzęgło alternatora. Koszt: 114 zł za sprzęgło INA Koszt zamiany: 10 zł za przekręcenie u mechanika. Dziękuję wszystkim za udzielone rady
Chyzyyy Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Witam Was, Też mam problem z metalicznym dźwiękiem z tym, że u mnie pojawia się tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu. Zakres 1500-2200 obrotów. Ma się wrażenie jakby dźwięk pochodził ze środkowych kratek nawiewu. Czy to jakieś początki problemów z turbiną?
Zymek1989 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Witam, Od kilku dni denerwują mnie takie odgłosy jak na filmiku: Objawy pojawiają się jak jest wyłączona klimatyzacja, jak ją załączę to ustaje jak na filmie. Napinacz kupie dopiero we wtorek bo w sobotę sklep był czynny do 14 i nie zdążyłem. Chociaż ten co jest jest racze sprawny, jest minimalny luz na łożysku. jak pokręcę ręką to nic nie słychać, ale obawiam się, że jak dostaje obciążenia to wtedy może piszczeć.Druga sprawa to może być sprężarka i stąd pytanie do was. Czy ktoś miał podobne objawy do moich?Może łożysko? Luz nie był wyczuwany na kole pasowym kompresora.Ewentualnie pasek lecz był rok temu wymieniany razem z rozrządem i paskiem osprzętu - raczej bym tego nie obstawiał, mocniejsze naciągnięcie nie pomaga.Dźwięk dochodzi z osprzętu klimy (pasek , napinacz lub sprężarka) po ściągnięciu paska była cisza. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się