Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Warunki załączenia się świec do podgrzewania płynu chłodzącego


mobopx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie. Chodzi o 3 świece za blokiem silnika (AHU) do podgrzewania płynu. Wymieniłem świece bo wszystkie 3 miałem spalone i tak jakby nie widać różnicy jeśli chodzi o czas nagrzewania się płynu. Co tym steruje? Ja sprawdzić czy świece są załączone czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze kojarzę to są dwa przekaźniki, jeden odpala jedną, a drugi dwie świece. Warunki odpalenia podgrzewacza to temp zewnętrzna poniżej plus 5, temp płynu chłodniczego poniżej 70 stopni, motor musi popracować ze dwie minuty. Z jednej świecy poprowadź kabel do środka, masę np z zapalniczki, dorzuć diodę i masz lampkę kontrolną podgrzewacza.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przy tej temperaturze nie sprawdzę i tak. Ewentualnie numery przekaźników i miejsce występowania ktoś zna? Bo szukałem trochę na forum passata, ale było tyle odpowiedzi do forumowiczów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy da rade jakos podnieść temperature załaczania sie świec? Moze za pomocą VAG-a? Ktoś próbował? Moje załaczaja sie ok 0st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie to są świece ? znacie symbole ?

i szukam numeru kolanka węża gumowego którym płyn jest doprowadzany zaraz przed świecami do dogrzewania ktoś zna ?

http://wrzucaj.net/images/2014/11/11/20141111160323.jpg

http://wrzucaj.net/images/2014/11/11/20141111160312.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu wymieniałem u siebie te świece (silnik 1Z) i jak podałem nr tej świecy w sklepie to wyszło, że to zwykła świeca żarowa bodajże od golfa II 1,6TD

Bodajże taka

http://allegro.pl/swiece-zarowe-ngk-dp-2-audi-80-100-vw-1-6-td-d-i4757477394.html


Najlepiej będzie jak wyciągniesz u siebie jedną na chwilę, pomocna przy tym jest druga osoba, żebyś zaraz po wyciągnięciu świecy zatkał dziurę paluchem żeby płyn nie uciekał :D a druga osoba w tym czasie spisuje Ci numer świecy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie gdzie się znajduje przekanik od tych swiec co pdgrzewaja plyn jaki ma symbol czytałem i nie mogę znaleźć w moim przypadku jest tak ze po przejechaniu blisko 20km dopiero czuc cieple powietrze a po następnych przejechaniu km zaczyna podnosić się wskazowka na wskaźniku od temperatury i zas zatrzymie się na 87 C stopnia lecz to chyba za długo .termostat wymieniony mysle ze to może być wina tych swiec pomożecie koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz czujnik temperatury płynu. W ten sposób oszukasz komputer i bd grzał swiece nawet gdy temperatura bd wynosiła + 30 ;D i wtedy sprawdzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 KM po takim dystansie to ja mam dawno 90 st. Moze masz układ zapowietrzony? cieple powietrze dmucha mi juz po 3, 4 km od rozruchu zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj ja stawiam na zaslepiony egr ja tez przed zaslepieniem momet i mialem cieplo teraz musze przejechac z 5 km zeby poczuc cieplo a do pelnych 90 to musze przejechac conajmniej 20 km a co do tych swiec to na klimatroniku mozesz sobie sprawdzic czy dzialaja jak dosc szybko nagrzeje ci sie do 50°c to dzialaja bynajmniej tak jest u mnie ze do 50 momet i nagrzane a potem powoli sobie rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaślepieniu EGR nie zauważyłem żeby wóz gorzej się nagrzewał, po ok 3-4 leci ciepłe powietrze, przy około 0*C na zewnątrz po około 10-12 km mam 87, wskazówka w pionie.

witam mam pytanie gdzie się znajduje przekanik od tych swiec co pdgrzewaja plyn jaki ma symbol czytałem i nie mogę znaleźć w moim przypadku jest tak ze po przejechaniu blisko 20km dopiero czuc cieple powietrze a po następnych przejechaniu km zaczyna podnosić się wskazowka na wskaźniku od temperatury i zas zatrzymie się na 87 C stopnia lecz to chyba za długo .termostat wymieniony mysle ze to może być wina tych swiec pomożecie koledzy?

To, że termostat wymieniony nie oznacza, że jest sprawny. Zrób taki test: przejedź powiedzmy 7 km, wóz powinien się zagrzać, ale nie do temperatury roboczej, po tym dystansie maska w górę i sprawdź ręką węże od nagrzewnicy, są przy aku, oraz wąż górny przy samej chłodnicy, porównaj z temperaturą węży przy silniku. Węże od nagrzewnicy powinny być gorące tak jak pozostałe, natomiast przy chłodnicy powinien być zimny, ew ledwo ciepły.

Najlepiej by było jakbyś miał dostęp do VCDS, ułatwiłoby to diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze jak piszesz a jaki termostat polecacie ten co kupiłem był na 87 stopni jakiej marki będzie najlepszy

a wiec po odlaczeniu kostki na czujniku temperatury i przeczyszczeniu stykow wd40 wrocilo do normy na wskaźniku zegara jest po jakims czasie rowne 90 ale te 10km trzeba przejechać ;/ moje jeszcze jedno pytania jak sprawdzić te 3 swiece probowalem tak samo jak swiece zarowe czyli kabelek plus na akumulator i na swiece by iskrzyło a na tyvh od plynu nic -dlaczego??

Edytowane przez gradobr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie świec żarowych w podgrzewaczu i trochę sie poprawiło , co ciekawe przy 90* dolne węże od chłodnicy zimne górny troche ciepły , na klimatroniku w kanale 49 pokazuje ok 85 ale długo się nagrzewa do tej temp i na postoju temp spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś temat z tamtego roku warunkiem zalaczania świec podgrzewajacych płyn jest dac ogrzewanie na max nawiew na szybę i wentylator dmuchawy na max obroty.Jutro sprawdzę z ciekawosci wezmie miernik i zobacze w jakich okolicznościach dochodzi napięcie i napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś temat z tamtego roku warunkiem zalaczania świec podgrzewajacych płyn jest dac ogrzewanie na max nawiew na szybę i wentylator dmuchawy na max obroty.Jutro sprawdzę z ciekawosci wezmie miernik i zobacze w jakich okolicznościach dochodzi napięcie i napisze

No to czekamy na info , też jestem ciekaw ale nie mam czasu tego sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach

Ja u siebie dzisiaj rano sprawdziłem i po odpaleniu auta nie grzały , po chwili dopiero zaczęły grzać , dodam że auto stało w garażu więc temp na plusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach

Ja u siebie dzisiaj rano sprawdziłem i po odpaleniu auta nie grzały , po chwili dopiero zaczęły grzać , dodam że auto stało w garażu więc temp na plusie

Aby sprawdzić układ nie trzeba czekać do minusowych temperatur.Mając Vaga trzeba wejść w 17 instruments i wykonać test -tam gdzie jest test radia,liczników,przekażników itp. Pod koniec testu będzie J-359=jedna świeca, J360=dwie świece. tak sprawdzałem latem, gdy podłączyłem sobie diody pod świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...