Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 1.6 ADP falujące obroty


karol0711

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem, było już wiele tematów związanych z falującymi obrotami w tym silniku, na tym forum. Niestety nic z porad wcześniejszych wątków nie pomogło. Mianowicie Audiola a4 1.6 adp zasilana benzyną i gazem. Faluje mi na obrotach na zimnym piecu, na pb jak i również na lpg. Z tym że na benzynie falowania są nieco lżejsze. Temperatura robocza czyli powyżej 80c, falowania są ale bardzo małe, widoczne w vag-u i te akurat nie przeszkadzają. Gdy samochód nie osiąga jeszcze tych 80c potrafi też zgasnąć ale rzadko. obroty na biegu jałowym wahają się od 600 rpm do 1200 na gazie, na benzynie od 700 do 1000. Mapy gazu i benzyny zgrane idealnie, ale tu błąd tkwi już na benzynie, więc najpierw trzeba wyeliminować na benzynie. Gaz pozniej. Wymieniełem: Czujnik temp ecu:wskazania prawidłowe, przepływomierz, sonda lambda sprawna, wskazania 0.4v do 1.6v. przepustnica czyszczona i adoptowana, kanał 98,po uprzednim wyzerowaniu wartości wyuczonych, brak błędów vag, niekiedy wyskoczy uboga mieszanka ale to jak stroiłem gaz. Świece nowe NGK 3 elektrody, przewody nowe ok. Paluch w aparacie zapłonowym czyszczony. Odnośnie przepustnicy: czyszczona była w środku, bez czyszczenia elektryki. Czytałem o tym aby nawiercić dziurki w obudowie plastikowej przepustnicy(później je zakleić sylikonem) i spryskać elektrykę w środku preparatem do czyszczenia gaźników. Czy to bezpieczne? Czy macie jeszcze jakieś sugestie? Bo mi już pomysły się skończyły, a do mechaników nie oddaję bo widziałem już różne patenty odnośnie falowania, nawet wkrętak w przepustnicę potrafią wkręcić. Oczywiście nie u mnie. Odnośnie logów (jeżeli będą potrzebne) to która grupa i jakie, to jutro wieczorkiem zamieszczę. pozdrawiam i życzę zimnego piwka :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś golfa 1.6 leczylem z falowania , to okazało się że wyklepalo uszczelke między kolektorem plastikowym a głowica. Takie jakby oringi.

Może silnik krokowy pada.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdejmowaniu głowicy miałem podobne problemy, u mnie akurat winowajcą były zalane wodą wtyczki pod zbiornikiem wyrównawczym (płukałem przy okazji układ musiało się wtedy dostać przez przypadek), musiało się przez to robić jakieś zwarcie ale co najlepsze VAG nie pokazywał błędów. Tą kwestię zapożyczyłem z poprzedniego auta, gdzie jak sie dostało wody na czujnik wału (tutaj właśnie zawilgocona była złączka od czujnika wału oraz czujnika spalania stukowego) i stąd wiedziałem gdzie szukać przyczyny, po oczyszczeniu odpowiednim preparatem i gruntownym wysuszeniu opalarką problem zniknął, a tak męczyłem się przez 2 tygodnie i raz lepiej raz gorzej, raz normalnie a raz cyrki. I mimo, że silnik gorący i teoretycznie powinno się to samo osuszyć po czasie to ni cholery, dopiero po rozpięciu było widać wodę w złączu. Jak ona się dostała tak głęboko też dziwne bo niby to wszystko powinno być szczelne. Jest jeszcze jedna kwestia- może być gdzieś już przepalona uszczelka między głowicą a kolektorem dolotowym, łatwo sprawdzić- na postoju gdy obroty falują psiuknąć PLAK na silnik, jeśli obroty się ustabilizują na dłuższą chwilę to może być lewe powietrze, a zwłaszcza od tej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...