Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie przerywa brak mocy. Aparat zapłonowy


Gutterman

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu (ok 2 mies) obserwowałem zjawisko delikatnego przerwania podczas przyspieszania ( jedno delikatne szarpniecie) Po założeniu LPG zjawiso nieznacznie narosło ale nadal nie było strasznie uciążliwe ani odczuwalne. Ostatnio podczas przejazdu Wejherowo-Poznan-Wejherowo po przejechaniu autostrady zjawisko przerywania narosło znacząco nie bylo to juz jedno delikatne przerwanie ale dosyc spore bardzo odczuwalne. Wczoraj zaczął nie równo chodzić na wolnych i strzelać w wydech. Cały czas myślałem ze wina lezy po stronie przewodów zapłonowych az do teraz. Otworzyłem maske i patrze po kablach nic nie widac , patrze za/ pod kolektor na aparat a tam sylwester !. Teraz właściwa cześć pytanie. Jakiej firmy kupić kopułkę, czy palec jest w zestawie co jeszcze bedzie potrzebne. Jak by ktos znał to poprosze o nr katologowy. Dzieki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy przepływomierza, halla, sondy lambda. Po usunieciu nie powruciły. Przepływomierz i lambda jakies pol roku temu wymieniana wiec wykluczam je. A blad czujnika halla podobno normalne ze sie pojawia.

Edytowane przez Gutterman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo ja obecnie po założeniu gazu mam podobne objawy jak Ty i pewnie też cewkę będe miał do wymiany... Bo ogólnie podczas jazdy czuć delikatne szarpania,przerywania i przy puszczaniu sprzegła również jest często szarpnięcie, ale też nie wiem czy takie szarpnięcia byłyby gdy kończy się sprzęgło lub koło dwumasowe? Dodatkowo zauważyłem że gdy jest wilgotno na dworzu to na zimnym silniku przy ruszaniu obroty spadają na 300 a nawet silnik gaśnie jak mocniej nie przygazuje i póki się nie rozgrzeje to jest trochę mułowaty... Gdy jest słonecznie tego zjawiska nie ma na zimnym.

Świece, przewody wymienione na porządne.

Na Vagu żadnych błędów...

Mam jeszcze pytanie co do wmiany w AHL tej cewki, czy od dołu łatwo podejdę do niej i nie będzie problemu z jej demontażem/montażem? Bo z góry wygląda to tragicznie nie ma gdzie ręki włożyć...

Edytowane przez maximus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowe sprzęgło tak ze to na pewno nie. Od gory tez powinno dac rady. trzeba chyba zdjąć rury powietrza do przepustnicy albo/i zbiorniczek wyrównawczy plynu chłodzacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest od dołu ale ja u siebie w ANA a to jest prawie to samo co AHL i robiłem od góry zajeło mi to może z 1,5 godziny ale miałem klucz przegubowy aby dojść do śrub. jeżeli ktoś by chciał to mam ori cewkę do własnie tych silników w 100% sprawną i nie drogo


ja u siebie zdejmowałem część dolotu i odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy ale tylko go trochę przechyliłem całego nie wyjmowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wprowadzenie w bład. Nie mam aparatu zapłonowego tylko cewke. Tylko teraz jak patrzyłem na to to iskra ucieka pomiedzy gniadem cewki a wtyczka kabla na korpus cewki. I teraz nie wiem czy to wina kabla czy cewki :facepalm:

cewka.jpg

Wymieniłem przewody na Beru bo myslalem ze moze fajki nie trzymaja i przebijaja. Na poczatku było ok po przejechaniu sie i testowaniu na roznych obrotach i biegach problem powrocil. W poniedzalek bede musiał kupic cewke i wtedy zobaczymy co dalej...... :facepalm:

Edytowane przez Gutterman
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jak jutro by ruszyła to ty byś ją miał we wtorek a najpóźniej w środę. ale to już jak sobie chcesz ona jest ori vw wyjęta była z skody octavi z silnikiem 1.6 i była w 100% sprawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowa cewke Beru ( 300zł) i teraz chodzi jak złoto . Stara cewka była dosyc mocno popękana na obudowie stad tez utrata iskry szarpanie palenie na 3 gary i inne tego typu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest spora. ale wiem co mam. Chciałem ze szrotu kupic ale nigdzie nic nie było :/ To trzeba było sie wykosztować, a nie moze po roku ja bede znowu gonil po cewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

880-910+/- Czyli norma, ciezko okresli az tak sie na to nie przygladałem. Obroty zawsze stoja praktycznie na 900 na liczniku to na Vagu specjalnie uwagi nie zwracałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam się ponieważ poszukiwałem jaka jest norma dla mojego silnika ANA i nie mogłem znaleźć a AHL to prawie to samo i u mnie jest na vagu 832-864 w tych granicach oscylują obroty jałowe


a na zegarach minimalnie widać że się rusza wskazówka od obrotów. na pewno nie stoi jak słup sztywno w jedym miejscu i szukałem czy to dobrze czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do twórcy tematu po wymianie cewki robiłeś adaptacje przepustnicy w tym AHL?Jeśli tak to jak to wygląda dla AHL bo różne są opinie o tym... Bo ja dziś wymieniłem i obroty mi sie zatrzymują na ok 1200, a na klimie na 1400...

Czy to jest odpowiednia procedura w AHL: najpierw 01 silnik, potem 10 adaptacja kanał 00 kasowanie wartości wyuczonych, następnie nastawy podstawowe - kanał 98 (czy 01 ,60?).

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez maximus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...