Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17963


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy i z samochodem dopiero się zapoznaje. Zakupiłem Audi A4 B6 1.8T silnik AVJ. Wszystko ładnie pięknie, ale podczas pierwszych kilometrów, był dość głośny sykkk... z okolic Turbiny. Poczytałem troche w internecie, i pierwsze co wyczytałem to sprawdzić szczelność układu dochodzącego do Turbo... i tutaj znalazł się problem pękniety przewód gumowy, łączący Intercooler z Turbo. Problem głośności ustąpił no i samochód nie miał tzw. Turbo dziury. razy przyśpieszał a raz stał. Pojeździłem troszkę na zrobionym już przewodzie i zauważyłem że samochód jakby zaczął sie robić słabszy. Podpiełem pod Vaga a tutaj błąd 17963 - Ciśnienie doładowania, przekroczona górna granica regulacji. Oczywiście internet róznego rodzaju fora... no i wszędzie stawiano na N75, wężyki od N75 aktuator, czy gruszkę. Dzisiaj wszystko wyjąłem, przeczyściłem i.... N75 jakby drożny, zdemontowałem, przeczyściłem WD, wszystkie wężyki całe, nie popękane, opaski dobrze założone, jedynie co mnie zdziwiło to woda oraz lekka maź w aktuatorze oraz bezpośrednim wężu. wszystko wyczyściłem. Sprawdziłem gruszkę, ścięgno bez mocniejszego wysiłku poruszyło się przy użyciu ręki. Jedynie co przeczyściłem to metalowy czarny przewód bięgnący obok osłony, z lewej strony, był cały w gęstym oleju takiej gęstej mazi. Dodam że obserwuje lekkie ubytki oleju. Wszystko złożyłem do kupy przejażdżka 3 km i dalej wywala ten sam błąd. Co zrobić? gdzie jeszcze szukać? Jakieś pomysły, licze na pomoc.

Tak Tak, pewnie od logów będę musiał zacząć, uprzedzam że mam Program Polski VAG, oraz nie mam kompletnie pojęcia które kanały mam zmonitorować oraz przy jakich obrotach, temp. to sprawdzić?

Pozdrawiam i czekam na pomocne rady,

Mateusz

Opublikowano

Musisz sciągna vag 3.11 lub vcds lite w pełnej wersji i zrobić logi dynamiczne z kanałow 002+033 i 115+118 na początek.

Opublikowano

Dobra logi wrzucę jutro, jedna rzecz jeszcze zauważona gdy zmieniam bieg i przy wrzuceniu sprzęgła obroty podnoszą się do góry nie znacznie i zaraz spadają...

Opublikowano

to objaw padnietego czujnika przy pedale sprzegla

Opublikowano

Problemów jest kilka, bardzo mało wskazuje przepływka prawdopodobnie do wymiany, do tego coś zle poskładane jest sterownie turbiny czyli n75 i węzyki trzeba sprawdzić czy dobrze podpięte, bo n75 wogóle nie steruje ciśnieniem i turbina ładuje jak chce, komp przymyka przepustnice żeby nie rozwalić silnika i turbiny, daj fote jak to n75 podpiołeś.

Opublikowano

To moze wrzucie zdjecie jak poprawnie powinna być złożona, bedzie prosciej abym dwa razy nie musial skladac:)

http://www.directupload.net/file/d/3777/nmg6ps9m_jpg.htm

Dwa zdjecia:

http://www.directupload.net/file/d/3777/fphlc6zh_jpg.htm

Opublikowano

Kolego zalozony jest dobrze ale nie wiem czy dobrze widze ten wezyk srodkowy co jest podlaczony do obudowy turbiny jest chyba zalamany przy n75 tak ze nie ma przejscia tam i dlatego moze byc taki efekt.

Opublikowano

ale ten środkowy wężyk od N75 co idzie do Turbo to oryginał i on jest zagięty inaczej by nie pasował wyciągnąłem go jest cały więc raczej przechodzi tam.... chciałem założyć inny ale ciężko z dostaniem takiego w sklepach bo różne średnice są zakończeń tego wężyka. W sklepie opisując problem znajomemu wspomniał o jakieś geometrii Turbiny?! cokolwiek to znaczy.

Opublikowano

Patrzylem to fote na tel. jesli faktycznie nie jest zacusniety ten wezyk to powinno byc ok, wyjmij n75 i zobacz jak przechodzi powietrze dmuchnij w krotszy krociec powinno byc przejscie na drugi krotki a po podaniu napiecia na wszystkie krocce.

Opublikowano

Powietrze przechodzi na kazdym kroccu przy napieciu jak i bez nawet na tym dlugim

I jeszcze jedno sprezynka w srodku powinna byc na tej śrubie czy za?? Bo jak zmienilem i dalem na srube to nie ma przejscia

Zamieniłem sprezynke nalozylem na ta śrubkę i do środka. Efekt dmuchnąłem bez prądu nie ma przejścia, pod prądem nie ma przejścia między krótkim a długin kroccem. Wsiadlem przy skasowanych bledach w samochód przejazdzka 1 km po prowocie znowu blad 17963, podczas jazdy przy zmianie biegow podosily sie obroty o 200-300, slychac takze psss.

Help me...

Pytanie czy na wtyczce powinna byc masa? Czy cos zapodaje mase? Po zlaczeniu probowki z zarowka nie swieci jak polaczymy z kostka.

Opublikowano

Nie wiem ja to masz teraz poskładane spreżynka powinna być pod tłoczkiem, tak żeby bez napiecia był przejście miedzy dwoma krótszymi kroccami, we wtyczce powinno być 12v zdaje sie a mase zapodaje ecu. pokaż loga ze 115 zobaczymy jak to teraz wyglada, ale sadząc po błedzie nadal nie jest ok.

Opublikowano

Po zmienieniu tej sprezynki N75 dziala poprawnie, przy dmuchaniu w krocce nie przepuszcza, ale blad dalej wystepuje, teraz mnie ciekawi czy dziala poprawnie DV, bez cisnienia DV nie powinna puszczac u mnie puszcza... nie wiem o co kaman juz :(

Opublikowano

Kolego pisałem CI że jest kilka problemów, musisz rozwiazać wszystkie po koleji, to że n75 puszcza teraz dobrze powietrze nie musi oznacząać że jest sprawny, czemu go wogóle rozbierałeś? nie kręciłeś przypadkiem tą śrubą regulacyjna z tyłu cewki? daj loga 115+118 zobaczymy czy jest poprawa, co do dv to prosty test czy sprawna wyjmujesz wciskasz tłoczek od dołu od góry przyciskasz mały króciec i tłoczek nie powinien opadac po puszczeniu.

Opublikowano

Było krecone niestety.... loga dam jutro niestety nie mam kompa:/

Opublikowano

No jak było kręcone to już wiesz czemu jest nie tak, teraz albo wymiana n75 albo regulowanie śrubą aż zacznie normalnie ładowac, co nie bedzie teraz takie łatwe bo trzeba będzie zrobić kilka prób...

Opublikowano

Jaki najlepszy zakupić?? Bo widziałem wybór dosyć duzy na allegro? I ile dac max by nie przepłacic?

06A906283E to numer mojego N75, w internecie mało takich, ale gdzieś wyczytałem że zastąpiono je literką na końcu 06A 906 283 F będzie pasować, znacząca różnica?

Witam,

jestem po kilku naprawach związanych z tematem.

Po pierwsze wymieniłem tzw. gruszkę bo przepuszczała powietrze bokiem i nie było reakcji.

Po drugie wymieniłem zawór DV bo także był uszkodzony.

Po trzecie wyminiłem przewód od zaworku N75 do turbiny bo był już sparciały i tutaj dałem zwykły nie taki wygięty "fajkowy".

Wyniki:

1. Błąd już sie nie pojawia.

2. Wydaje mi się że samochód troszeczkę słabiej się zbiera (albo mi się wydaje i byłem przyzwyczajony do jeżdzenia tym który posiadał zbyt duże ciśnienie)

3. Nadal występuje problem przy zmianie biegów czyli raptownie zwiększają się obroty o 300-400 i opadają,

4. Dodaje dzisiejsze zrobione logi: http://vaglog.pl/log_191144.html

Dodam że nie pokazuje żadnego już błędu. A regulację sztangi ustawiłem tak jak było to przy starej. czyli :

http://i62.tinypic.com/24nlo9j.jpg

Pozdrawiam :) i czekam na podpowiedzi.

http://vaglog.pl/log_191145.html

Opublikowano (edytowane)

No czyli turbo masz ogarniete, teraz jeszcze przeplywka do wymiany.

I ten czujnik sprzegla do sprawdzenia kanal 66 bodajze przy wciskaniu sprzegla powinna sie zmieniac wartosc.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

Oki, zrobiłem na szybko statycznie grupe 066 o to wynik: http://vaglog.pl/log_191149.html << a raczej wynik: nic się nie dzieje.

Pytanie czujnik tego sprzęgła mniej więcej w której części znajduje się ?? samochodu?

Oraz co do przepływki duże znaczenie w pracy silnika/turbo ma ?

Opublikowano

Miałeś wejść w kanał 66 i nacisnąć pedał i zobaczyć czy zmieniają sie wartość - bynajmniej tak mi się wydaje.

Czujnik znajduje się "nad" pedałem sprzęgła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...