sector Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Na wstępie chciałem serdecznie podziękować Griffe , to dzięki jego osobie i pracach jakie pokazał zakręciłem się pozytywnie w świecie detailingu. Griffe twój profesjonalizm jest godny polecenia , Dziękuje ci za pomoc w moich pierwszych krokach w świecie mi nieznanym , za to że wykazałeś się cierpliwością i życzliwością . Można powiedzieć że prace Griffe są dla ludzi o mocnych nerwach . Ja pooglądałem 2,3 projekty Griffe-go i zaraz wyciągłem auto z garażu i heja za mycie. Myję myję -wycieram do sucha - i LIPA ! Załamka - Szok ! Teraz zrozumiałem ,że to szczur zapuszczony a nie piękna A4. 1 myśl - po cholerę znowu na forum wchodziłem ,po co mi to było . Teraz chodziłem zły . 2 myśl - dam auto do profi firmy - niech je ogarną i zrobią jak należy , no i kolega przyjechał A6 , mówi że zapłacił w firmie X - 1K i jest kibel . 3 myśl - no to nic innego jak zabrać się za robotę samemu Wykonałem więc ruch "tel do przyjaciela " do Griffe - bo to w końcu przez niego wszystko się zaczęło. Ustaliliśmy zasady współpracy i pomocy . No i się zaczęło. I skończyła się pierwsza A4 , jak wyszła oceńcie sami Ja jestem zadowolony z efektu choć wiem gdzie popełniłem błędy ,ale nauka kosztuje . ____________________________________________________________________________________________ Pierwsze zakupy - potem drugie,trzecie ... itd. Kilkanaście dni studiowałem nazwy -slogany - kolejności działań Poznawałem kosmetyki samochodowe który do czego i jak stosować . Masakra dla zielonego jak Ja. No ale nie należę do ludzi którzy się poddają łatwo. No i jak się zaczęło to trzeba skończyć . Więc Pianowanie Piana z profi pianownicy - brak fotki (zabrałem się ochoczo i zapomniałem pyknąć) Płukanie i Chemia poszła w ruch Płukanie i Mycie na dwa wiadra szampon - Dodo juice Born to Be Mild Osuszanie Glinka czyli smerfowy zestaw na kika godzn pracy Inspekcja kilka zdjęć bo w dalszym etapie relacji będą pozostałe fotki porównacze , w wersji "przed i po" Mycie szyb Mycie to słabo powiedziane , musiałem spolerować szybę przednią jak i tylnią Praca zajęła mi -ok 4 h AG - dał radę + płukanie IPĄ z dodatkiem wody destylowanej i kilka kropel Megsy. Szyby miałem zbrudzone tak jak całe auto , starymi zaciekami z piany, nawet nie chcę fotek pokazywać bo aż wstyd jak to wyglądało. Parownica Przy pomocy pary + wyrzut wody pod ciśnieniem pozbyłem się resztek płynu do mycia szyb oraz pozostałych ustrojstw z zakamarków Na zdjęciu widoczna rysa , która wymagała interwencji lakiernika Lakierowanie Rysa była tak głęboka że aż do blachy , więc tutaj musiałem poprosić fachowca ze sprzętem ponieważ żadna korekta nie dała by rady to opanować. Polerowanie Lamp Wiadomo lampy mają swoje lata , dziurki po kamyczkach -rysy no i syf z piany zmusił mnie do pracy nad reflektorami . Udało mi się kupić za 109zł maszynkę ocylacyjną w praktikerze , wiem nie jest to profi sprzęt ale dał radę doskonale. Do tego papiery trajzaki 800/1200/1500/2000 i 3000 polerka na 2 korki + zestaw Spray Max - tutaj lampy wyciągłem całkiem z auta . po lakierze po polerce Felgi Mycie - Tenzi Prix ,T Alux , ValetPro B.G.W.C ,ValetPro B.S.W.C Wosk- SV Autobahn od zew Wosk - Finish Kare 1000P HI od wew. Opony - Endurance Tire Gel lato no i Zima Pranie wnętrza dywaniki + półskóry Odkurzanie 1-wstępne Pistolet - ze sprężonym powietrzem cale wnętrze + dywaniki Odkurzanie 2 Parownica - sama para bez wody Chemia - ze zraszacza ValetPro Heavy DCC Szczotka + wiertarka - polecam wszystkim tą szczotkę jest super pomocna !! Odkurzanie 3 - po tej szczotce okazało się że jednak 2 odkurzania to było mało Chemia - do Odkurzacza piorącego nareszcie lux wew. - a dywaniki na dworze się suszą Deska i plastiki - M Ultimat Protectant Skóra - zestaw Gliptone GT15 + GT11 Uszczelki - Endurance Tire Gel jeszcze musze ogarnąć podsufitówkę -szkoda że od tego nie zacząłem ,ale ten czas leci ... Mycie silnika Chemia - APC Wosk - Finish Kare 1000P HI Korekta czas pracy ok 45h Pasty -3M HDC Zymol SV - Crystal Rock no to wjazd do garażu i jazda na 3 korki przelało się tych litrów 50:50 maska da dach po korkcie -przed woskowaniem No to jazda z pachnidłem woskiem na drugi dzień - poszła druga warstwa NARESZCZCIE Efekt prac widoczny oko moje cieszy Jak wyjechałem z garażu sąsiad się mnie spytał czy auto malowałem Są oczywiście jeszcze rysy na aucie -ale tutaj tylko lakierowanie i to już na przyszły rok zostawiam Musiałem poświęcić mnóstwo czasu na maskę , ponieważ po korekcie miałem Niebo Gwiaździste na masce i wykałaczki poszły w ruch + ponowna korekta- ahh było co robić. zdjęcia robione fonem- przed i po no i takie fotki oceńcie sami Edytowane 5 Marca 2017 przez sector
Griffe Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Przede wszystkim dziękuję za tak ciepłe słowa - nie powiem miło się to czyta. Co zaskakuje? Z pewnością podejście właściciela do tematu i pełne zaangażowanie. Duże zgłębienie tematu detailingu w zakresie pracy jak i samych środków oraz sprzętu. Robią wrażenie użyte materiały - w końcu ile aut ma na sobie wosk stworzony przez Paula Daltona - Crystal Rock. Zdjęcia pokazują piękny efekt. Jedno za co nie pochwalę - to sama relacja - trzeba popracować nad zdjęciami a przede wszystkim nad ich podaniem. Ogólnie bravo - jak na pierwszy raz EVER to GRUBO i z PRZYTUPEM.
sector Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Dzięki Griffe , nad zdjęciami będę pracował bo jest konkret lustrzanka dostępna tylko szwagier musi się sprężyć z tym aparatem. Nie będe ukrywał że miałem chwile załamania jak zaczynałem drugą stronę auta , ale kryzys minął i poszłem dalej z tym koxem.
myrmex Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 Piękna robota Życzę wytrwałości i oczywiście czekam na kolejne relacje
gregor2208 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Efekt niesamowity i tyle poświęconego czasu... podziwiam!!!
sector Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Dziękuję za opinie, następny będzie R.Espace czyli kolejne wyzwanie z większym autem .
Griffe Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Pójdzie Ci jeszcze lepiej francuzy mają fajny lakier do obróbki - chyba jeden z przyjemnieszych. Nie tak twardy jak Audi więc dobrze się tnie i nie tak miękki jak jak japończyki więc ładnie i bezstresowo się go wykańcza.
DamianIno Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Szacun sam coraz bardziej wciągam się w temat detalingu.Niestety teraz ogranicza się to tylko do mycia i dbania o lakier,ale w przyszłości kto wie...
sector Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Szacun sam coraz bardziej wciągam się w temat detalingu.Niestety teraz ogranicza się to tylko do mycia i dbania o lakier,ale w przyszłości kto wie... Damianlno , nie taki diabeł straszny jak go malują . Najwazniejsze to wyczuć maszynę polerską jak pracuje , Przy pierwszym podejściu to polerowałem gdzie ona chciała - ha ha , wyszły mi holsy a Griffe mnie pocieszył że super mi wyszły - he he . Człowiek na błędach się uczy. Wczorajszy zachód słońca Edytowane 19 Października 2014 przez sector
DamianIno Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Na razie nie bardzo mam czas,a i autko dosyć ogarnięte bo w zaszłym roku oddałem do fachowców na korekte.Póki co jestem na etapie lektury i myślę o zakupie starej maski co by na czymś "poćwiczyć",no ale to jeszcze odległe plany.A tak z ciekawości jakiej maszyny używałeś??
sector Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 .A tak z ciekawości jakiej maszyny używałeś?? Makita 9227CB
MaciekW. Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 sector - jednym słowem: SZACUN Początki są zawsze trudne; wymagają poświęcenia sporej ilości czasu na zdobycie wiedzy i doświadczenia oraz sporej cierpliwości, często zniechęcają ze względu na potknięcia, ale tylko Ci najwytrwalsi staja na podium Czytając to co piszesz, oglądając fotki i patrząc na wypowiedź Griffe'go wierzę, że dojdziesz do perfekcji
sector Opublikowano 22 Października 2014 Autor Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) Tu można zobaczyć jaką robote wykonuje SV Crystal Rock https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2r9jQoa1fl0 http://youtu.be/2r9jQoa1fl0 Edytowane 22 Października 2014 przez sector
sector Opublikowano 22 Października 2014 Autor Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) A tutaj jak działa NW - Jestem zadowolony - przy 60-70Km rewelka ogólnie wycierczka mechaniczna również łatwiej zbiera No i ten bajer - woda (kropelki) leci w górę https://www.youtube.com/watch?v=Olv4INWaIoI&feature=youtu.be http://youtu.be/Olv4INWaIoI Edytowane 22 Października 2014 przez sector
Animal Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Rewelacja! Też myślę, że Griffe w tym temacie jest niemal bogiem ale muszę przyznać, że jak na pierwszy raz i twardy lakier Audi wyszło Ci to genialnie. Sam od dawna interesuję się detailingiem, czytam, oglądam prace różnych ludzi ale niestety trochę brak mi odwagi, żeby ćwiczyć na swoim aucie
sector Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Zapowiedź grubszej roboty Chyba 1-minivan na forum
sector Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Więc jedziemy z Vanem Renaul Grand Espace przy takim aucie należy przyjąć wzór : Duże auto = Dużo roboty Zadania do wykonania : Wew. - FULL Zew. - FULL Wykonano : Wew. - 90% (tapicerka góra do prania ,ale to już na wiosnę ,ponieważ elektr. Espaca b.nie lubi wilgoci , no a już chłodno na dworze ) Zew. - 90% ( maska idzie do fachmana w ten wekeend - gradobicie do wyciągnięcia - potem JA ją przemagluję i będzie 100% ) Espace służy mi do pracy na codzień , kupiłem go 6-mcy temu . Ciężko znaleźć 1,9dci i to jeszcze Grand - 1/2 roku szukałem i znalazlem w b.dobrej cenie + koszta remontu = nie ma tragedi ------------------ Na tydzień przed planowanym detailingiem , Świnowóz poszedł do mechanika na wymiane silnika Miesiąc szukania - i trafił się fajny używany nowszy poprawiony silnik - 1,9 dci z 2006r. -105tyś . teraz już mi olej nie łyka Wczesniej : Oczywiście -pakiet startowy poszedł do wymiany + rozrząd kpl Zleciłem -naprawę komputera pokładowego Ogarnięta - klima Regeneracja- Turbiny No i w końcu przyszła pora na SPA --------------------------------------------------------------- Na pierwszy ogień zabrałem sie za środek Czyszczenie - kokpitu parownicą Pranie i mycie - foteli z wyciągnieciem z auta Odkurzanie i pranie - dużej podłogi jak to w autobusie - itd. Tutaj użyłem środków firmy - INNOTEC Innotec cleaner - świetnie sobie daje radę z brudem na PCV psikasz - a on pracuje wycierasz - i gotowe Potem - IPA i Innotec protector - na wszystkie plastiki b. wydajny - zapach - bryzy morskiej pozostawia - matowy efekt - ale podkreśla kolor pcv Innotec Spray Shine Polish - na wew. lakier drzwi Tapicerka i podłoga -była prana po zakupie ,ale proszek Karchera się nie spisał użyłem więc jak wczesniej: ValetPro HDCC efekt: na zabezpieczenie poszła nano powłoka fotka ze sklepu; mogę śmiało powiedzieć że osłona działa jak należy - deszcz - nie wsiąka w tapicerkę i nie pozostawia plam brud -łatwo sie zmywa - tzn. przeciera mokrofibrą . stosunek ceny do jakości - OK no i gotowe wew ! Oczywiście wszystko napisane w 3 zdaniach - ale godz. pracy to zajęło. No i pora na część zew. nie ma co brudasa pokazywać do mycia z nim pozbywam się zanieczyszczeń: a- organicznych b-nieorganiczny no i widać co go boli dach ach ten metalik , ach te rysy jeszcze ostatnia inspekcja lampą wew. glinka do podstawa jakby to ująć delikatnie - Swiniowóz był brudny jak świnia - he he Na pierwszy ogień -polerka szyb : AutoGlym IPA Płyn Megsa no i nałożenie -G5 Fotki pomijam Oczywiście do polerki użyłem : zestaw 3 x 3M Pomijam fotki 1/2 itd czas pracy ok.36h - Ten lakier to nie twardziel-Audi ,ale powierzchnia większa, dla przykładu dach to dobre=4m2 Pod klamkami pominołem zielony korek ,bałem się aby nie narobić bałaganu na miekki lakierze użyłem więc tylko - żółty korek + żółty pad na wiertarce - i niebieski k -pad j.w. efekt - już po żółtym był rewelka No i finalne fotki Na lakier poszedł HDC cleaner Zymol 1-warstwa SV C Rock 2-warstwa SV Mirage nałożone po 24H Na plastiki Ultimate Protectant z Megsy Na gumy Endurance Tire Gel Na alu kołpaki FK 1000 BÓL - brak słońca na dworze tu już coś widać Ta rysa na klapie całkiem nie znikła , można ją zobaczyć tylko z bliska ,ale to już jest pikuś. Jak maskę skończę i słońce się pojawi to wstawie ładniejsze zdjęcia . Mój Sąsiad już się nie nabrał że auto malowałem - tylko stwierdził że świeci się jak Audi i dodał że nowe auta tak niewyglądają . Przeze mnie zaczął oglądać swoje auto i znalazł pełno rys które go teraz denerwują , he he takie życie . Ogólnie jestem b. zadowolony z efektu , różnica między maską a resztą świata jest niesamowita , ale nie potrafię to ująć na zdjęciu moim fonem przy tej pogodzie . Muszę pomyśleć nad jakąś lustrzanką nareszcie pojawiło się słońce Można się golić Edytowane 22 Listopada 2014 przez sector
myrmex Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 kolejna piękna robota mógłbym oglądać i oglądać takie dzieła bez końca mam pytanie odnośnie alk izopropylowego. W jakim celu się go stosuje? żeby zmyć pastę polerską przed kolejnym etapem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się