ggrreeggoorr Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Witam. chciał bym wymienić jutro płyn chłodniczy w Audi i mam takie pytanie, jak już spuszczę stary płyn i naleje nowego to muszę odpowietrzyć układ w jakiś specjalny sposób? są jakieś odpowietrzniki czy coś? czy po prostu ogrzewanie na maxa korek od zbiornika wyrównawczego odkręcony i trzymać na obrotach? za podpowiedź dziękuję i pozdrawiam
Figo1474 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Witam serdecznie nan takie pytanie.Posiadam Audi A4 B5 z silnikiem 1.9TDI o mocy 90km.Dodam jeszcze ze to moj pierwszy Diesel. Pytanie brzmi po jakim czasie auto powinno osignac 90 stopni przy panujacych teraz temp.Wzkazowka stoi w pionie dopiero po około 15-17 Km. Wiatrak działa cały czas czy zi,my lub ciepły
mat994 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 To normalne szczególnie zimą . One tak już mają. To nie benzyna... Benzyna spala sie w większych temperaturach i dlatego też szybciej nagrzewa. Wiatrak kręci się cały czas,bo jest on na wisko. To takie sprzęgło na które wpływa temperatura. Im większa tym szybciej się kręci. Sprawdź sobie czy nie jest zapieczone to sprzęgło. Najbardziej bezpiecznie byłoby spróbować zakręcić wiatrakiem na wyłączonym silniku jeżeli jest możliwy obrót wiatraka to wszystko ok. Pozdrawiam;D
mat994 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 W 1.9 tdi są dwa rodzaje termostatu: otwarty przy 82 i przy 87. Miałem 82 to tak jak opisałeś, co by się nie działo na blacie 82. Teraz mam 87 od roku i dochodzi do 87 i stoi. Nie prawdą jest to co mówisz kolego. Kupiłeś walnięty termostat
Bedzial Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam, jak na zlosc przed swietami trzeba wymienic termostat a nie chce kupywac jakichs za 20-30zl, jest zima i chce zeby silnik dogrzewalo jak powinno. W aso zawolali ode mnie az 120zl (Nawet za uszczelke osobno 5zl wolaja) wiec zeby przed swietami zaoszczedzic jak najwiecej znalazlem na allegro takie cus: http://allegro.pl/termostat-oryginal-audi-a3-a4-a6-1-9-2-0b-tdi-i4827845213.html Niby oryginal ale wytloczone ma tylko VW a mysle ze powinno miec VW i AUDI. Kosztuje polowe ceny tylko nie wiem czy warto zaryzykowac. Przewaznie kupuje dobrej jakosci sprzet i cena jest kwestia drugoplanowa ale 60zl to na prawde duzo dla mnie w tym miesiacu Jesli ktos bylby w stanie pomoc w temacie tej aukcji to byloby super.
Bedzial Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Nie sadze ze dzial jest zly bo pytanie moim zdaniem nie pasuje do dzialu technicznego, nie mniej jednak zalozylem tez temat jeszcze tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/298546-termostat/ Najlepiej zeby jakis mod zdecydowal i ewentualnie usunal ktorys. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez Bedzial
siwy26 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika
Mesiah Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 W Twoim wypadku tylko wymiana naprawa albo wymiana licznika. Jak nie masz pełnego fisa masz okazje żeby założyć Chociaż nie wiem czy czasem wszystkie 1.8t go nie miały.
fazi777 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika U mnie też miałem problem temperaturą w 1,9 TDI, po rozgrzaniu 90 i nagle w ciągu kilku sekund wzrastało do 110 i po pewnym czasie wracało do 90. Problem występował notorycznie. U mechanika wymieniłem wtedy termostat i czujnik. Po wymianie czujnika jest już lepiej, nie wyskakuje ponad 90 ale bardzo rzadko ma odchyły- na zimnym silniku momentalnie rośnie do 90 i potem spada. Diagnoza mechanika- wina licznika. Ten czujnik temperatury ma w sobie 2 czujniki i jeden sygnał (idący chyba normalnie do ecu) przez VAGa pokazywał normalną temp a drugi (idący do licznika, przetwarzany i wyrzucany m.in na tablicy, klimatroniku i VAGu) pokazywał zawyżone wartoście wiem czy to jest w 100% trafna diagnoza bo ostatecznie nie wymieniałem licznika i problemy po wymianie czujnika występują dużo rzadziej.
tomciozcch Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Witam od nie dawna jestem posiadaczem audi a4 b5 1.9 tdi. Zauważyłem dziwny problem z temp silnika. Jak jadę autostradą te 140 km\h to ładnie dogrzewa do 90 stopni i trzyma ale wystarczy że zatrzymam się i momentalnie temp silnika spada i to różnie raz o 2 kreski raz o 1 czasem nawet więcej. Jak jadę tak 100 km\h to nie dogrzewa do 90 tylko kreskę przed jest albo 2 . Czy to termostat czy jakiś czujnik ? @up termostat wymieniony teraz nagrzewa się szybko i trzyma temp aż miło !
marcin120383 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Witam koledzy wczoraj podczas podrózy nagle temperatura spadła dojechałem do parkingu i zapaliła się kontrolka od cieczy maska do góry i płynu w zbiorniku brak wycieków pod silnikiem brak tylko pod korkiem wlewu jest taki cypel i tam małe plamy jakby tam wleciał płyn i w górnym wężu brak płynu i tak co 20 30 km dolewałem wody przez 140 km i w czasie tej jazdy temperatura skakała raz 90 raz 0 I moje pytanie co mogło się stać i czy po wymianie płynu termostatu trza odpowietrzać układ z góry dziękuje i proszę o POMOC bo jestem na obczyźnie a trzeba wracać do domu pomocy zauważyłem że nie ma uszczelki na korku od zbiorniczka to może być przyczyną wyrzucana płynu
tomciozcch Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Ukł odpowietrzy się sam, będziesz musiał za jakiś czas dolać płyn. Byle nie na gorącym silniku XD
fazi777 Opublikowano 15 Września 2015 Opublikowano 15 Września 2015 ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika ja u siebie mam znowu tak ze po odpaleniu zimnego auta odrazu pokazuje mi wskaznik ponad 60c a jak się nagrzeje to mam 110 i tak juz jezdrze ponad 2lata ale jak kupiłem auto to był zmieniany czujnik,termostat,płyn i nic... wina wskaznika U mnie też miałem problem temperaturą w 1,9 TDI, po rozgrzaniu 90 i nagle w ciągu kilku sekund wzrastało do 110 i po pewnym czasie wracało do 90. Problem występował notorycznie. U mechanika wymieniłem wtedy termostat i czujnik. Po wymianie czujnika jest już lepiej, nie wyskakuje ponad 90 ale bardzo rzadko ma odchyły- na zimnym silniku momentalnie rośnie do 90 i potem spada. Diagnoza mechanika- wina licznika. Ten czujnik temperatury ma w sobie 2 czujniki i jeden sygnał (idący chyba normalnie do ecu) przez VAGa pokazywał normalną temp a drugi (idący do licznika, przetwarzany i wyrzucany m.in na tablicy, klimatroniku i VAGu) pokazywał zawyżone wartoście wiem czy to jest w 100% trafna diagnoza bo ostatecznie nie wymieniałem licznika i problemy po wymianie czujnika występują dużo rzadziej. Potwierdzone- błędne wskazania, typu odpalenie na zimnym i za minutę 90 stopni albo 90 i nagle temp rosnie do 120 to była wina licznika. Generalnie tak jak mowil mechanik to co jest na climatroniku pokazywane idzie z licznika a nie bezpośrednio z czujnika temp.
greg1 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Przed wymiana czujnika temperatury,proponuje sprawdzić wtyczke od czujnika ,wyczyscic styki i sprawdzic kabelki czy się nieprzerwaly.U mnie tez wskazania temp. wariowly i po wyczyszczeniu wtyczki wszystko działa jak dawniej i to na starym orginalnym czujniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się