MurzynDDZ Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam, Dzisiaj jadąc w trasę (30km) zauważyłem, że temperatura silnika nabrała 95 stopni i trochę mnie to zaniepokoiło bo zazwyczaj temperatura utrzymywała się przy 90 stopniach. I teraz pytanie - czy należy tym się martwić? Czy jest to odpowiednia temperatura? Dodam jeszcze, że muszę już wymienić olej (w tygodniu zamierzam to zrobić) i czy to również może być przyczyną, że olej już jest za bardzo zużyty i temperatura silnika nieco zwiększyła się? Przy okazji chciałem zapytać jaki filtr oleju muszę kupić przy jego zmianie. Czy ten jest odpowiedni? http://allegro.pl/filtr-oleju-filtron-audi-a4-b5-a6-c4-c5-1-9-tdi-i4622178147.html (Silnik 90 - konny, 1.9 TDI) Pozdrawiam oraz czekam na odpowiedzi.
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Temperatura ma być 90 i kropka. Sprawdź stan płynu, czujnik temperatury i termostat, ewentualnie problem z wentylatorem.
MurzynDDZ Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Czyli temperatura nie ma nic wspólnego z zużytym olejem silnika? Sprawdzę jeszcze pracę wentylatora.
Magicbattle Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 nie olej nie ma nic wspolnego chyba ze jest go bardzo mało. przy wymianie oleju wymien sobie plyn chlodniczy odrazu jesli dawno byl nie wymieniany jak wyleci sporo syfu to lepiej przeplucz uklad bo moze to jest powodem grzania i odrazu bedziesz mial termostat w reku to sprawdzisz czy sie otwiera prawidlowo po zagotowaniu w garnku
OLIVER Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 bedziesz mial termostat w reku to sprawdzisz czy sie otwiera prawidlowo po zagotowaniu w garnku sorry że sie wtrące .... Po zagotowaniu to już jest za późno jak sie otworzy... Jak już to termometr do wody i kontrola termostatu czy się otwiera przy temperaturze 87*C
MurzynDDZ Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! Edytowane 19 Października 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Filtrona to bym za darmo nie chciał. Mann, Knecht - Mahle, Hengst, od biedy Bosch ale marne szanse ze nie będzie China. Edytowane 19 Października 2014 przez POWER-KRIS
OLIVER Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! A jaki masz kod silnika bo w opisie masz 1b a to nie to....a w aukci też masz podane do jakich silników filtr jest dedykowany ...jeśli tam znajduje sie twój silnik to zapewne bedzie pasował ...
MurzynDDZ Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Filtrona to bym za darmo nie chciał. Mann, Knecht - Mahle, Hengst, od biedy Bosch. No dobrze ale są różne rodzaje, więc który będzie odpowiedni? http://allegro.pl/filtr-oleju-mann-audi-a4-b5-a6-c4-c5-1-9-tdi-i4625433033.html ten chyba podejdzie? Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! A jaki masz kod silnika bo w opisie masz 1b a to nie to....a w aukci też masz podane do jakich silników filtr jest dedykowany ...jeśli tam znajduje sie twój silnik to zapewne bedzie pasował ... Gdzie mogę znaleźć kod silnika?
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Kod silnika na obudowie rozrządu, pod tylnym siedzeniem, we wnece koła zapasowego, na wlepie w książce serwisowej. Np. AFN
MurzynDDZ Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Kod silnika na obudowie rozrządu, pod tylnym siedzeniem, we wnece koła zapasowego, na wlepie w książce serwisowej. Np. AFN Dzięki! Poszukam jeszcze dzisiaj przyczyn i dam znać. Sprawa rozwiązana, jednak poziom oleju był zbyt niski, dobrze, że w porę to odkryłem, temperatura wynosi już 90 stopni Kod silnika to: 1Z, więc podany powyżej filtr podejdzie Dzięki za pomoc!
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 To chyba nie było prawie oleju. [emoji12]
MurzynDDZ Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Temat można zamknąć Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać? Pozdrawiam! Edytowane 19 Października 2014 przez MurzynDDZ
OLIVER Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Temat można zamknąć Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać? Pozdrawiam! Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika .... a płyn polecam ori G12 lub G13
MurzynDDZ Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Opublikowano 1 Listopada 2014 Temat można zamknąć Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać? Pozdrawiam! Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika .... a płyn polecam ori G12 lub G13 A korek pustowy na chłodnicy?
OLIVER Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Temat można zamknąć Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać? Pozdrawiam! Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika .... a płyn polecam ori G12 lub G13 A korek pustowy na chłodnicy? korkiem spustowym przy chłodnicy o ile takowy posiadasz nie spuścisz wszystek płynu...nie zejdzie Ci z bloku silnika bo termostat trzyma o ile jest sprawny... .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się