Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szarpie, podskakuje... ? [A4 b5 1Z]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Od dłuższego czasu męczę się z moim autem.... był czas, że szarpał(jakby gasł na ułamek sekundy) sporadycznie a od jakiegoś miesiąca podskakuje na poduszkach.... ciężko to opisać... brat mojej żony(on trochę się zna, pracuje w sklepie motoryzacyjnym) jak ze mną jechał to mówił, że jakby dwumas mi padł... ale w moim raczej niema - piszę raczej bo nie wiadomo co ktoś tam wsadził przede mną (chyba, że się nie da, to nie ma tematu :D )

2 tygodnie temu jechałem do Wrocławia i ad razu wracałem czyli trasa 2x300km i jak jechałem powyżej 110/120km/h to było OK...
On właśnie szarpie jak jadę spokojnie, poniżej 2300obr/min - CZYLI PRAWIE CAŁY CZAS!!!!!!!!!! :wallbash::disgust:
Zamontowałem pompę wstępną(elektryczną) by wyczytałem w necie, że może sekcja ssąca się kończy, że powietrze i, że bardzo często to pomaga... ale nie u mnie... co prawda mam wrażenie, że jakby lepiej chodził ale główny problem jest nadal...

Błagam podpowiedzcie gdzie szukać usterki, jakie logi zrobić żeby spróbować namierzyć usterkę??

Dodam, że moc ma, przyśpiesza ładnie gdzieś do 3000/obr potem czuję, że zaczyna wolniej iść ale tak było odkąd go mam czyli jakieś 6 lat...

Help :(


Przeglądam forum i widzę, że sporo wątków o szarpaniu kończy się na wymianie sprzęgła... i faktycznie u mnie jakiś czas temu też uskuteczniał żabki podczas ruszania - ostatnio jakoś tego niema...
Od mniej więcej 3 miesięcy słychać, że docisk sprzęgła szumi...
Ale czy sprzęgło może powodować jakie objawy??

Opublikowano

Jak jest padnięty dwumas to cała budą telepie i to bardzo. Wątpię żeby od sprzęgła samochód jak to mówisz "przygasał" w trakcie jazdy. Raczej bym stawiał na układ paliwowy. Może coś z wtryskami. Jaki masz wg silnik? Jak powyżej 3000 słabnie to może masz zapieczoną geometrię i bije przymałe ciśnienie. U mnie po wyczyszczeniu to po 3000 obr idzie znacznie lepiej. Fakt że turo bije aż za dużo i czasem je przez to odcina. Ale dopiero w poniedziałek dojdę do tego czyja to wina jak pojade z reklamacja.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po pierwsze uzupełnij profil.

Jeśli masz silnik 1Z to nie masz ani zmiennej geometrii, ani dwuwasy.

To szarpanie występuje rano czy niezależnie od pory dnia czy czasu postoju?

Opublikowano (edytowane)

Witaj, wiem o tym, że mniemam zmiennej geometrii i dwumasu... Szarpie praktycznie cały czas... Tzn, szarpie to źle powiedziane... Jakby silnik chciał sie wyrwać z poduszek... Gdzieś wyczytałem, że taki objaw może dawać przegub wewnętrzny?

// Profil uzupełniam już któryś raz od założenia konta na forum... nie wiem czemu co jakiś czas znikają moje ustawienia :|


u mnie wygląda to bardzo podobnie... Edytowane przez Killer1984
Opublikowano

U mnie tak trzepalo lewarkiem i dostawal wibracji przy okreslonych predkosciach a winne okazaly sie opony

Opublikowano

A na kazdej predkości Ci tak szarpie lewarkiem? nastawnik jka brudny też bd szarpalo ale to w nizszych partiach obrotów.

Opublikowano

Cześć,

Szarpie jak jadę delikatnie powiedzmy w przedziale obrotów 1700-2200obr/min, podczas przyśpieszania czy ostrzejszej jeździe to szarpanie raczej nie występuje a przynajmniej bardzo rzadko.... dziś po południu wymienię opony bo i tak powoli czas wymieniać, sprawdzę też przegub wewnętrzny i zobaczymy....
A może też uda mi się wjechać na kanał to postawiłbym go na kołki zapodał 4 bieg i utrzymywałbym obroty ok. 2000obr/min i zobaczę czy coś się nie poluzowało...

Opublikowano

To masz do czyszczenia nastawnik pompy na 100% :)


Wypnij kostke od czujnika predkosci przy skrzyni i sie przejedz spr czy wtedy szarpie.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej stawiam że nastawnik pompy do wyczyszczenia.

Miałem identyczny problem jeszcze w pasacie b4 też z silnikiem 1Z, po wyczyszczeniu szarpanie ustało.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ech, nastawnik czyscilem że 2-3 lata temu... Możliwe, że tak szybko sie zasyfil? Czy myśleć już nad wymianą pompy? Paliwo 95%z Shella

/Edit

Wczoraj oddałem auto do mechanika który ma dobrą opinię wśród znajomych - dziś dzwonię i jego diagnoza (dwumas :o ) to mówię mu, że u mnie niema a przynajmniej nie powinno być... to stwierdził, że nie wie co może być przyczyną i mam odebrać auto :|

Faktycznie jak się lekko naciśnie na sprzęgło to czuć takie pukanie na pedale... dziś jak będę wracał od mechanika to podłączę swój komputer i sprawdzę dawkę paliwa, ewentualnie zmniejszę i zobaczę co będzie się działo...
Ech ech ech, normalnie czarna magia :|

Edytowane przez Killer1984
Opublikowano

Pompa rezcej nie ma nic do szarpania chyba zeby w niej sprezyny opekaly ale watpie dwumasy to nie ma na bank ja bym wyciągnał nastawnik i spr. Jak bd jechal na równym gazie to spr co sie bd działo z dawka podczas szarpania. A kostkę wypinałeś?

Opublikowano (edytowane)

Podpialem komputer, dawka byla ustawiona na 3,6 zmienilem na 2,8 - przejechalem sie i dalej szarpal... Zmienilem wiec na 5,0 i dalej szarpie, podczas jazdy zona ogladala wskazania dawki i podczas szarpania mowila, ze dawka nie skakala... Wiec juz sam niewiem :/ wtyczki nie odpinalem bo zadko kiedy mam dostep do kanalu... Jak patrzylem na wszystkie kanaly to jedynie wtryski sie rozjechaly (jak wlacze kompa to wrzuce zrzut ekranowy)...Bede musial wytargac w koncu ten nastawnik...

Tak wyglądają korekcje...
Beztytuup_whxexpx.png

Edytowane przez Killer1984
Opublikowano (edytowane)

Wtyczkę da się odpiąć z góry, najpierw odpinasz wtyczkę od wstecznego, pod nią masz wtyczkę czujnika prędkości. Dojście jest kiepskie ale da się muszi tylko wejść ręką od przodu pod rurą idącą do IC. U mnie też jest ostatnio problem z szarpaniem na 4 i 5 po wymianie nastawnika przez kolegę trepka niestety nie ma rezultatu. Obecnie jestem na etapie czyszczenia układu wtryskowego, jeśli to nie pomoże to albo przeguby albo dwumas ( niestety go mam w AFN )

Edytowane przez tfk83
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Jutro może uda mi się dostać na kanał to postaram się oblukać przeguby wewnętrzne jak będą OK to wypnę kostkę od impulsatora... normalnie ręce opadają od takich usterek... nie wiadomo co i dlaczego...


Wyczyscilem dzis nastawnik :) syfu bylo calkiem sporo... Po czyszczeniu wydaje sie, ze nie szarpie :D nastawnik ma juz luz, zabrudzil sie po ok. 2latach to pewnie juz i pompe bede mial niedlugo do wymiany... Ale poki co dziala super :)

EDIT //

Witajcie po dłuższej przerwie... w związku z tym, że szarpie mi cały czas to oddałem auto do mechanika i zregenerowali mi pompę wtryskową... efekt praktycznie żaden, przez jakiś czas było OK, ale po ok 2-3tyś km jest to samo... mam nadzieję, że pompa jest prawidłowo zregenerowana. Rozmawiałem już z tym mechanikiem, na pierwszy ogień stwierdził, ze to wtrysk sterujący - odpięliśmy wtyczkę i dalej szarpał, opiąłem przepływomierz- dalej szarpie, odpiąłem wężyk od EGR - dalej szarpie, wyczytałem w necie że można sprawdzić wtrysk sterujący oklepując go trzonkiem śrubokręta ale nic się nie dzieje... podczas tego szarpania mam wrażenie, że delikatnie podskakuje wskazówka od obrotomierza... teraz szarpie na każdym biegu poza jedynką i wstecznym :/ a jak jest zimny to w ogóle jest masakra na maxa, teraz gdy są chłodne noce to rano po odpaleniu obroty szaleją - 1100 - 1300 tak skacze ;/ ;/ już nie mam pomysłu i póki co kasy, więc muszę jeździć tą żabą ;/

Najlepsze jest to, że ciężko stwierdzić kiedy pojawia się to szarpanie, jadę spokojnie - szarpie, jadę agresywniej szarpie... ostatnio jechałem na drugim biegu za "L" z prędkością 30km/h i szarpał...

Edytowane przez Killer1984
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

I jak tam, kolego Killer1984, poradziłeś sobie z tym szarpaniem?

U mnie niedawno też zaczęło pojawiać się coś podobnego. Czasami delikatnie poszarpuje silnik na postoju. Wtedy też wskazówka obrotów faluje w zakresie 800-900, a czasem szarpnie na 1000, czy 1100. Nastawnik miałem czyszczony rok temu, więc to wykluczam. Dwumas dwa lata temu wymieniłem na nowy.

Czy możliwe jest, żeby na przykład pompa wspomagania miała jakiś wpływ na to? Mniej więcej 3-4 miesiące temu też mi tak silnik poszarpywał. Furkę akurat oddawałem do mechanika na regenerację alternatora. Mechanik stwierdził, że pompa wspomagania była niedokręcona i że ją dokręcił. Od tamtego czasu szarpanie ustało. Teraz znowu się pojawiło i zastanawiam się, czy to może znowu ta pompa...

Opublikowano

Witaj,

U mnie okazało się, że to był brudny nastawnik... u mnie po roku już był syf... także jak masz możliwość to sprawdź, czyściłem jakoś zimą i mam wrażenie, że już go delikatnie bierze... co prawda zrobiłem już z 10-15 tyś km... po woli będę szukał nowego bo ma luz na tej osi...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Może się przydać komuś w przyszłości: u mnie za szarpanie odpowiedzialny był napinacz paska rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...