Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, seb-k napisał:

A przed wymianą poduch przypalenie sprzęgła też pomagało w Twoim przypadku?

Tak pomagało na jakiś czas

Opublikowano
Ja może też się wypowiem bo już kilka stron zostało napisane. Pierwszym podstawowym rozwiązaniem problemu było chwilowe przypalenie sprzęgła i to rozwiązywało problem. Jednak jak później koledzy zaczęli pisać o tych poduszkach silnika bardzo mnie to zainteresowało. Przy okazji wymiany maglownicy na servotronic oraz niższych sprężyn zdecydowałem się na wymianę obu poduszek. U mnie były z jednej i drugiej strony z czujnikami zużycia jednak żadna nie krzyczała o wymianę. I co się okazało podczas wymiany jedna była uszkodzona i olej się z jej wylał natomiast druga miała uszkodzoną obudowę czego nie było widać na samochodzie. Przejechałem około 2000 km szarpania brak.


Zalozyles ori poduchy z aso czy zamienniki? Jesli tak to jakiej firmy?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano


Zalozyles ori poduchy z aso czy zamienniki? Jesli tak to jakiej firmy?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja zalozylem ori poduchy. Starych stan byl tragiczny chociaz na samochodzie nie wygladaly zle. Jesli tylko poczuje spowrotem drgania napewno Wam napisze.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ja zalozylem ori poduchy. Starych stan byl tragiczny chociaz na samochodzie nie wygladaly zle. Jesli tylko poczuje spowrotem drgania napewno Wam napisze.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Moge zapytac o koszt nowych ori w Polsce? W Aso w UK wyszlo cos ponad 2k zl za 2 sztuki. Masakra [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano


Moge zapytac o koszt nowych ori w Polsce? W Aso w UK wyszlo cos ponad 2k zl za 2 sztuki. Masakra [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja bralem z firmy z brwinowa z czesciami oryginalnymi. Czesci sa nowe ja za sztuke 350 placilem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ja bralem z firmy z brwinowa z czesciami oryginalnymi. Czesci sa nowe ja za sztuke 350 placilem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Jesli poduchy byly wywalone to dobrze oczywiscie, ze je wymieniles. Ja mam taka teorie na to, ze nowe poduchy sa na tyle sztywne, ze potrafia jeszcze stlumic wibracje powodowane przez nie dzialajace tak jak powinno sprzeglo. Obym sie mylil ale gdy poduchy troche “zmiękna” od uzytkowania, problem znowu wyjdzie na wierzch. Poinformuj nas tutaj jesli problem powroci.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano
1 minutę temu, macieek napisał:

 


Jesli poduchy byly wywalone to dobrze oczywiscie, ze je wymieniles. Ja mam taka teorie na to, ze nowe poduchy sa na tyle sztywne, ze potrafia jeszcze stlumic wibracje powodowane przez nie dzialajace tak jak powinno sprzeglo. Obym sie mylil ale gdy poduchy troche “zmiękna” od uzytkowania, problem znowu wyjdzie na wierzch. Poinformuj nas tutaj jesli problem powroci.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Maciek powiem Ci że jak dla mnie to też nie jest w pełni rozwiązanie. Chociaż tutaj już różne rzeczy czytałem które rozwiązywały problem. Jak to się mówi pojeździmy zobaczymy :)

Opublikowano
W dniu 24.04.2018 o 19:21, dominis23 napisał:

Ja bralem z firmy z brwinowa z czesciami oryginalnymi. Czesci sa nowe ja za sztuke 350 placilem

Ja u nich płaciłem 250zl sztuka. Mają nowe 100% ori. U mnie drgannia pojawiały się po rozgrzanym tylko, wymieniłem płyn hamulcowy, troche lepiej ale nie zniwelowało to drań. Miałem też rozealone poduchy silnika, po wymianie duża poprawa, drgania prawie ustapiły ale byly jeszcze odczuwalne. Teraz mam tak że drgania mam przy każdym ruszaniu już, sprzęgło też zaczęło sie slizgać, nie wysprzegla do końca i czasem biegi wchodzą ze zgrzytem, za tydzień wymieniam komplet sprzęgło ori luk z dwumasa, mam nadzieję że to w ostateczności zniweluje mi drgania przy ruszaniu. 

Opublikowano
13 godzin temu, inhosik napisał:

Ja u nich płaciłem 250zl sztuka. Mają nowe 100% ori. U mnie drgannia pojawiały się po rozgrzanym tylko, wymieniłem płyn hamulcowy, troche lepiej ale nie zniwelowało to drań. Miałem też rozealone poduchy silnika, po wymianie duża poprawa, drgania prawie ustapiły ale byly jeszcze odczuwalne. Teraz mam tak że drgania mam przy każdym ruszaniu już, sprzęgło też zaczęło sie slizgać, nie wysprzegla do końca i czasem biegi wchodzą ze zgrzytem, za tydzień wymieniam komplet sprzęgło ori luk z dwumasa, mam nadzieję że to w ostateczności zniweluje mi drgania przy ruszaniu. 

Moze i 250 sam nie pamietam :)

Opublikowano
14 godzin temu, inhosik napisał:

Ja u nich płaciłem 250zl sztuka. Mają nowe 100% ori. U mnie drgannia pojawiały się po rozgrzanym tylko, wymieniłem płyn hamulcowy, troche lepiej ale nie zniwelowało to drań. Miałem też rozealone poduchy silnika, po wymianie duża poprawa, drgania prawie ustapiły ale byly jeszcze odczuwalne. Teraz mam tak że drgania mam przy każdym ruszaniu już, sprzęgło też zaczęło sie slizgać, nie wysprzegla do końca i czasem biegi wchodzą ze zgrzytem, za tydzień wymieniam komplet sprzęgło ori luk z dwumasa, mam nadzieję że to w ostateczności zniweluje mi drgania przy ruszaniu. 

Daj znać po wymianie sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.04.2018 o 09:22, duzy616 napisał:

Daj znać po wymianie sprzęgła.

Podam wam ciekawostkę. Zakupiłem zestaw sprzęgła:

https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-audi-0b1105266ag/61576

Odbierając osobiście sprzedawca zapewniał mnie że jest to zestaw ori LUka na 1 montaż, rzeczywiście ma on znaczki audi i numery wybite serwisowe. Na docisku mam wybity numer: 0CS141117f. Znalazłem w necie że ten docisk jest z a4 b9 2.0TDI. Czyli z b9 pasuje do b8. Zastanawiam się czy z b9 nie są już poprawione dociski i już na nich nie poszarpuje przy ruszaniu i nie wytrzymuje to więcej nm. Z tego co zauważyłem ten docick ori z tarczą ori na ebay można komplet nowy wyrwać za 105 euro. Może być dobra opcja, za ok 500zł ori docisk i tarcza.

https://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Audi-2-0-TDI-0CS141117F-0CS141031D-LUK-DEUA-DESA-CZH-clutch-kit-/152718143128

Tak jak pisałem w  poniedziałek montaż, zobaczę jak to chodzi i czy szarpanie ustało. Zobaczę jaki numer na tarczy mam jeszcze wybity. Z tego co pamiętam dostałem tarczę bez sprężyna  w b8 tarcza luka ma 4 sprężyny

Edytowane przez inhosik
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
46 minut temu, inhosik napisał:

Podam wam ciekawostkę. Zakupiłem zestaw sprzęgła:

https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-audi-0b1105266ag/61576

Odbierając osobiście sprzedawca zapewniał mnie że jest to zestaw ori LUka na 1 montaż, rzeczywiście ma on znaczki audi i numery wybite serwisowe. Na docisku mam wybity numer: 0CS141117f. Znalazłem w necie że ten docisk jest z a4 b9 2.0TDI. Czyli z b9 pasuje do b8. Zastanawiam się czy z b9 nie są już poprawione dociski i już na nich nie poszarpuje przy ruszaniu i nie wytrzymuje to więcej nm. Z tego co zauważyłem ten docick ori z tarczą ori na ebay można komplet nowy wyrwać za 105 euro.

https://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Audi-2-0-TDI-0CS141117F-0CS141031D-LUK-DEUA-DESA-CZH-clutch-kit-/152718143128

Tak jak pisałem w  poniedziałek montaż, zobaczę jak to chodzi i czy szarpanie ustało. Zobaczę jaki numer na tarczy mam jeszcze wybity.

Napisałeś bardzo ciekawą informację. Ciekawe jak to wszystko będzie hulać. 

Według etki ten docisk jest montowany w A4 B9 i to tylko z napędem na przód (ciekawe czy podszedłby do quattro)

Na tej stronie również jest podane, że pasuje tylko do A4 B9 (quattro też jest podane)

https://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Audi-2-0-TDI-0CS141117F-0CS141031D-LUK-DEUA-DESA-CZH-clutch-kit-/152718143128

Jak możesz to podaj jeszcze numer tarczy i dwumasy?

Cały czas ostatnio myślałem, żeby montować wzmocnione od Radzikowskiego. teraz już nic nie wiem co robić.

 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, duzy616 napisał:

Jak możesz to podaj jeszcze numer tarczy i dwumasy?

Jestem na wyjeździe i w poniedzialek bede miał w rękach ten zestaw co od nich kupiłem. Mam tylko fotki zrobione na szybko, zastanawiam się czemu w b9 zrezygnowali ze sprężyn na tarczy. Ja nawet nie zawracałem tym sobie głowy. Kupiłem powiedzieli że będzie pasować położyłem. Dopiero jak numery wbiłem w google coś mi zaczęło nie pasować.

IMG_20180425_111948.jpgIMG_20180425_111922.jpgIMG_20180425_111911.jpg

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

U mnie pomogło puszczanie sprzęgła bez dodawania gazu  :wink:

Opublikowano

Po montażu zestawu od sprzęgła24.pl firmy LUK dobranym przez nich pod mój vin z numerami na zestawie od a4 b9 tj. 

docisk: 0CS141117F

tarcza: 0CS141031D

na dwumasie jest naklejka z numerem: 0CS141026B

Szarpanie podczas ruszania ustapiło, zero jakichkolwiek drgań, wszystko ładnie śmiga. Wymieniłem też łożysko oporowe i tulejkę. Ciężko mi stwierdzić czy to sprzęgło jest mocniejsze od seryjnego b8 ale ten numer docisku i tarczy byl montowany w b9 2.0tdi 190ps. Po zapytaniu sprzęgła24.pl odpisali mi że jest to wersja poprawiona sprzegła. Drgania ustały podczas ruszania i to najważniejsze. Po przejechaniu kilku tys km dam znać czy coś sie zmienilo i czy to sprzęgło przenosi bez problemu 211ps i 424nm 

Opublikowano

Ja u siebie przypaliłem sprzęgło i też pomogło.

Szarpało mi tylko na rozgrzanym silniku, zwłaszcza po trasie, w ostatniej fazie puszczania sprzęgła.

Opublikowano
Po montażu zestawu od sprzęgła24.pl firmy LUK dobranym przez nich pod mój vin z numerami na zestawie od a4 b9 tj. 
docisk: 0CS141117F
tarcza: 0CS141031D
na dwumasie jest naklejka z numerem: 0CS141026B
Szarpanie podczas ruszania ustapiło, zero jakichkolwiek drgań, wszystko ładnie śmiga. Wymieniłem też łożysko oporowe i tulejkę. Ciężko mi stwierdzić czy to sprzęgło jest mocniejsze od seryjnego b8 ale ten numer docisku i tarczy byl montowany w b9 2.0tdi 190ps. Po zapytaniu sprzęgła24.pl odpisali mi że jest to wersja poprawiona sprzegła. Drgania ustały podczas ruszania i to najważniejsze. Po przejechaniu kilku tys km dam znać czy coś sie zmienilo i czy to sprzęgło przenosi bez problemu 211ps i 424nm 


Dawaj znaki jak to dziala. Ja juz wyslalem zapytanie do sprzegla24.pl


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, macieek napisał:

 


Dawaj znaki jak to dziala. Ja juz wyslalem zapytanie do sprzegla24.pl


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

macieek Daj znać jaki zestaw Ci zaproponowali?

Ja pisałem do SPRZĘGŁO24 to po nr vin dobrali mi inny zestaw niż inhosik.

Mianowicie:

dwumas: 0B1105266AG

tarcza: 0B1141031L

docisk: 0b2141117A

Widzę, że też masz quattro i taki sam silnik jak ja.

Edytowane przez duzy616
Opublikowano
macieek Daj znać jaki zestaw Ci zaproponowali?
Ja pisałem do SPRZĘGŁO24 to po nr vin dobrali mi inny zestaw niż inhosik.
Mianowicie:

dwumas: 0B1105266AG

tarcza: 0B1141031L

docisk: 0b2141117A

Widzę, że też masz quattro i taki sam silnik jak ja.




Mi odpowiedzieli tak:

„Do Pana modelu oferujemy tylko obecnie zestawy dedykowane stricte do podanego silnika oraz numeru nadwozia.

Nie mamy już zestawów do B9 na stanie i nie wiemy, kiedy się pojawią.

Kompletny zestaw sprzęgła (tarcza, docisk, koło dwumasowe, łożysko, tuleja, śruby montażowe) firmy LuK oferujemy w cenie 2269 PLN:
https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-luk-600014400/26543

Jest on dedykowany do Pana auta.”


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano

Ja po zakupie byłem zestresowany ze dali ni sprzęgło z numerami od b9. Napisałem zapytanie czemu takie mi dali i dostałem odpowiedź: 

Dziękujemy za wiadomość.

Na wstępie pragniemy Pana uspokoić - wszystko jest jak należy i części, które Pan zakupił są odpowiednie i na 100% będą pasować. Bardzo często zdarza się zmiana w numeracji oryginalnej producentów części samochodowych. Wynika to z faktu, że producenci co kilka miesięcy wprowadzają zmiany i ulepszenia w swoich produktach. W tym konkretnie przypadku sprzęgło od A4 B9 jest dokładnie takie samo i o takich samych parametrach co w B8 w Pana silniku i Audi A4 B8 o nr VIN: WAUZZZ8K59A006422. Producent w B9 zmodyfikował docisk i tarczę sprzęgła stąd też nadał im nowe numery, jednak nadal jest to sprzęgło dokładnie pasujące i stosowane również do B8. Sprzedaliśmy już ponad 100 tych sprzęgieł w ciągu ostatnich 6 miesięcy i ani razu nie było żadnego problemu. Zapewne w najbliższych miesiącach producent znów coś zmodyfikuje i części będą wyglądać trochę inaczej i otrzymają nową numerację. Na to już nic nie poradzimy, ale należy to odbierać tylko "in plus" gdyż dzięki temu wiemy, że producent dąży do perfekcji by udostępniać coraz to bardziej udoskonalone produkty. 

Podsumowując prosimy się niczym nie przejmować, tylko śmiało montować i po kilku godzinach cieszyć się nowym, bardzo dobrze działającym sprzęgłem. Zapewniamy, że sprzęgło jest dobrane prawidłowo i na 100% wszystko będzie pasować i poprawnie działać.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...