ulek Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Witem Szanownych Forumowiczów! Mam dość dziwny problem. Autko było w serwisie (wymiana zaworów na 2 i 3 cylindrze, pierścieni, robiona głowica). Po odbiorze zachowuje się dziwnie (czemu już tam nie chcę wracać - patrz http://www.a4-klub.pl/smf/all_amis_sc_fhu_warsztat_samochodowy-t46048.0.html). Na zimnym silniku chodzi sobie jak traktor. Jest problem z czwartym cylindrem (mimo, że kompresja jest ok - sprawdzone). Iskra - ok, świece - nowe. Po rozgrzaniu się przechodzi mu i chodzi jak powinien. Nie będę ukrywał, że raczkuję w dłubaniu przy samochodach, więc chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego, a nie innego zachowania. Z góry byłbym wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam, Ulek PS. Dodam tylko, że oczywistym następstwem tego jest spadek obrotów silnika na 'jałowym', oraz dławienie się silnika w okolicy do 2500obr/min.
andrzej_1970 Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Dobrze by było podłączyć vaga i jakie błędy pokaże.
ulek Opublikowano 29 Września 2008 Autor Opublikowano 29 Września 2008 No to zajrzałem i oto co ujrzałem na 4 garneczku: http://www.wrzuta.pl/obraz/7lGIe44Dah/dsc00300 Chyba znalazlem odpowiedz Dzięki mstan! Dam znać co i jak PS. Po wymianie fajki niestety nadal łazi jak traktor :/[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2008, 16:20_________________________________________________Błędy z VAG'a dotyczące silnika: 01165 - Jednostka sterująca przepustnicy (J338) 17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny 17936 - Przestawienie faz wałka rozrządu zespołół 1 (N205): przerwa w obwodzie P1528-35-10 - Sporadyczny 01251 - Zawór wtryskowy cylindra 3 (N32) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01249 - Zawór wtryskowy cylindra 1 (N30) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01252 - Zawór wtryskowy cylindra 4 (N33) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01250 - Zawór wtryskowy cylindra 2 (N31) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 16486 - Miernik masy powietrza (G70): sygnał zaniski P0102-35-10 - Sporadyczny 17924 - Zawór przełączania długości kolektora ssącego - N156: przerwa P1516-35-10 - Sporadyczny 00515 - Czujnik Halla (G40) 30-10 - Przerwa/zwarcie z plusem - Sporadyczny 17967 - Zespół przepusnicy (J338): błąd w nastawach podstawowych P1559-35-10 - Sporadyczny 17972 - Napęd przepustnicy (J338): za niskie napięcie przy nastawach podstawowych P1564-35-10 - Sporadyczny 16518 - d cylindrów 1 - sonda 1:brak aktywności P0134-35-10 - Sporadyczny Błędy zostały skasowane (cholera wie, od kiedy tam są). Na 01.10 mam ponowny odczyt - i dam znać Pozdrawiam cały A4 Klub, Ulek
zibizab Opublikowano 3 Października 2008 Opublikowano 3 Października 2008 Jedz do dobrego mechanika-PRZESTAWIONY ROZRZĄD
szogun0 Opublikowano 3 Października 2008 Opublikowano 3 Października 2008 Jedz do dobrego mechanika-PRZESTAWIONY ROZRZĄD Z czego to wyczytałeś? Bo ja nigdzie tego nie widzę.
zibizab Opublikowano 3 Października 2008 Opublikowano 3 Października 2008 Sorry-przegapilem że po rozgrzaniu przechodzi mu[br]Dopisany: 03 Październik 2008, 21:23_________________________________________________ No to zajrzałem i oto co ujrzałem na 4 garneczku: http://www.wrzuta.pl/obraz/7lGIe44Dah/dsc00300 Chyba znalazlem odpowiedz Dzięki mstan! Dam znać co i jak PS. Po wymianie fajki niestety nadal łazi jak traktor :/[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2008, 16:20_________________________________________________Błędy z VAG'a dotyczące silnika: 01165 - Jednostka sterująca przepustnicy (J338) 17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny 17936 - Przestawienie faz wałka rozrządu zespołół 1 (N205): przerwa w obwodzie P1528-35-10 - Sporadyczny 01251 - Zawór wtryskowy cylindra 3 (N32) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01249 - Zawór wtryskowy cylindra 1 (N30) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01252 - Zawór wtryskowy cylindra 4 (N33) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 01250 - Zawór wtryskowy cylindra 2 (N31) 26-10 - Wyjście otwarte - Sporadyczny 16486 - Miernik masy powietrza (G70): sygnał zaniski P0102-35-10 - Sporadyczny 17924 - Zawór przełączania długości kolektora ssącego - N156: przerwa P1516-35-10 - Sporadyczny 00515 - Czujnik Halla (G40) 30-10 - Przerwa/zwarcie z plusem - Sporadyczny 17967 - Zespół przepusnicy (J338): błąd w nastawach podstawowych P1559-35-10 - Sporadyczny 17972 - Napęd przepustnicy (J338): za niskie napięcie przy nastawach podstawowych P1564-35-10 - Sporadyczny 16518 - d cylindrów 1 - sonda 1:brak aktywności P0134-35-10 - Sporadyczny Błędy zostały skasowane (cholera wie, od kiedy tam są). Na 01.10 mam ponowny odczyt - i dam znać Pozdrawiam cały A4 Klub, Ulek
ulek Opublikowano 6 Października 2008 Autor Opublikowano 6 Października 2008 'Fachowcy' zrobili tak (jak przypuszczam, bo autko w Niemczech takiego SYFU by mieć nie mogło, poza tym pojawiło się to po 'naprawie'): Od prowadnicy ssącej powietrza do przepustnicy pewnie zgubili uszczelkę... Przykroili od nożyczek jakiś kawał gumy do uszczelnienia :wallbash: - efekt zasysa 'fałszywe' powietrze. Ale to jeszcze nic... Najprawdopodobniej podczas remontu uwalili połączenie od prowadnicy ssącej do kolektora (wąż sobie 'wesoło' wisi luźny - niepołączony z wężem od kolektora...). Efekt jak wyżej, a w dodatku do kolektora jest zasysane normalne powietrze... Niestety nie miałem części (niedziela), więc nie mogę na 100% stwierdzić czy to jest to... Ale z kim nie rozmawiam, to stwierdza że i owszem... Co Wy na to? Pozdrawiam, Ulek
ulek Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 Mstan! Dzięki za wszystko (pomoc okazana na privie jest nieoceniona!!). Termostat wymieniłem w niedziele, teraz walczę (czytaj: czekam) na części![br]Dopisany: 07 Październik 2008, 10:26_________________________________________________Witam ponownie! Oddałem auto do vass serwis (polecany przez Was w Gdyni) i... się zgarbiłem... Naprawa wyceniona na 4500. Bo nie wiedzą co jest. Nagrzewnica - 600zeta (no to akurat rozumiem - cały kokpit trzeba rozp...) Reszta - bez rozebrania nie da się powiedzieć. Muszą zdjąć głowicę, zobaczyć pierścienie i popychacze. Koleś mówi, że do wymiany jest też (nie wiem czy dobrze to zrozumiałem) pasek wałków rozrządu, wraz z napinaczem (ale niby nie rozrząd). Sęk w tym, że: - pierścienie były wymieniane, - głowica była robiona, - popychacze (tu nie wiem na pewno) chyba też. Silnik nie trzyma ciśnienia na 4 cylindrze jak jest zimny. Po rozgrzaniu jest ok. Objawy: nie pali na 4 cylinder dopóki się nie rozgrzeje (do 2500-2900 obrotów chodzi jak - nie przymierzając traktor). Vag nie wykazuje błędów. Po rozgrzaniu (i otwarciu termostatu) jest ok. Pytania: 1. Czym to może być spowodowane (to czy popychacze były wymieniane dowiem się dziś)? 2. Skoro na kompie nie ma błędów, to czy taka suma ma w ogóle sens? 3. Co może być przyczyną tego, że: zimny -> nie, ciepły -> tak. Ludzie pomóżcie, bo to już są niemałe pieniądze... Szczególnie zastanawia mnie pytanie nr 3. Bo to jest naprawdę dziwny objaw. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam, Ulek
ulek Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 Szogun0! Dzięki za sugestię (czekam na odpowiedź na privie). Uzupełnienie: 1. Zawory na 3 cylindrze - zrobione (to była pierwotna przyczyna dekompresji), 2. Pierścienie - wszystkie 3. Głowica - planowana 4. Gniazda zaworowe - wszystkie 5. Popychacze (szlanki) - ssące na 4 cylindrze wymienione - 3 sztuki Pozdrawiam, Ulek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się