etines8 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Witam. Mam Multitronika 8 biegów z 2009. Przebieg 227 tyś. Większość z Was opisuje szarpanie. U mnie to wygląda nieco inaczej. Po zwolnieniu hamulca zaczyna pełzać ale po pewnym czasie , nie od razu. Jeśli jest wzniesienie muszę dłużej poczekać, czasem nawet 3-4 sek (zaczynają na mnie trąbić). Na ostrych wzniesieniach w ogóle nie chce ruszyć a czasem nawet zaczyna się staczać do tyłu. Jeśli na dużym wzniesieniu puszczę hamulec i nie ma reakcji po 3-4 sekundach to dodaję gazu. Wtedy obroty rosną a auto nie jedzie albo rusza ale jak by miało tira ciągnąć. Po chwili szarpnie i pojedzie. To szarpnięcie wygląda tak jakby ktoś mający manuala puścił za szybko sprzęgło. Przy jeździe do tyłu prawie ten problem nie występuje. Skręcenie kół nawet na niewielkich wzniesieniach bardzo pogarsza sytuację. Wymieniłem olej metodą dynamiczną. Przed tym skrzynia została umyta detergentem. Został wymieniony filtr i zrobiona adaptacja. 1500PLN, i gówno to pomogło. Możecie coś doradzić ????????????????? P.S. Jeśli nie będę odpisywał tzn że nie mam dostępu do neta. Nie ma mnie teraz w kraju i to może potrwać nawet kilka miesięcy. Nie myślcie że zlekceważyłem temat.Czy ktoś sprawdził stary olej?Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
gdajaca Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 4 minuty temu, etines8 napisał: Czy ktoś sprawdził stary olej? Raczej nie, w każdym razie nie informowano mnie o tym. Zresztą oni to robili maszyną, która pod ciśnieniem przepłukiwała skrzynie detergentem i potem tak samo zalała ją nowym olejem, więc nawet nie wiem czy mieli by dostęp do starego oleju nie zanieczyszczonego detergentem.
etines8 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Przed remontem sprawdzić trzeba olej czy nie ma w nim opiłków. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
etines8 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Inaczej zrobili ci olej, a jeśli miałeś zużyte talerze albo łańcuch to dalej jest to do zrobienia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tomasz Krajewski Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 12 godzin temu, gdajaca napisał: Po zwolnieniu hamulca zaczyna pełzać ale po pewnym czasie , nie od razu. Jeśli jest wzniesienie muszę dłużej poczekać, czasem nawet 3-4 sek (zaczynają na mnie trąbić). Na ostrych wzniesieniach w ogóle nie chce ruszyć a czasem nawet zaczyna się staczać do tyłu. Jeśli na dużym wzniesieniu puszczę hamulec i nie ma reakcji po 3-4 sekundach to dodaję gazu. Wtedy obroty rosną a auto nie jedzie albo rusza ale jak by miało tira ciągnąć. Po chwili szarpnie i pojedzie. To szarpnięcie wygląda tak jakby ktoś mający manuala puścił za szybko sprzęgło U mnie to wyglądało w zasadzie identycznie. Jak się skończyło - widać powyżej w wątku. Przykro mi.
urbanOKP Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 witam, aby nie zakładać nowego tematy piszę tutaj bo podobny problem. Nie dawno zakupiłem audi a4b8 2.0tdi 143km multitrinic. Nie wiem dlaczego tego nie zauwazyłem podczas zakupu, ale już wyjaśniam. Podczas wrzucania R po ok sekundzie cała buda szarpie, auto rusza normalnie i sprawnie, i podczas przeskoku na n też szarpie. Na D i S nic takiego nie wystpępuje tylko R i N. Szarpnięcie jest na wcisniętym hamulcu po ok 1/2 sec po wrzuceniu biegu R.
TomekOstrzeszów Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 witam, aby nie zakładać nowego tematy piszę tutaj bo podobny problem. Nie dawno zakupiłem audi a4b8 2.0tdi 143km multitrinic. Nie wiem dlaczego tego nie zauwazyłem podczas zakupu, ale już wyjaśniam. Podczas wrzucania R po ok sekundzie cała buda szarpie, auto rusza normalnie i sprawnie, i podczas przeskoku na n też szarpie. Na D i S nic takiego nie wystpępuje tylko R i N. Szarpnięcie jest na wcisniętym hamulcu po ok 1/2 sec po wrzuceniu biegu R. normalna reakcja,każdy multi szarpnie po wrzuceniu R,najmocniej rano,jak olej w skrzyni jest nierozgrzany. Jeśli wszystko inne działa normalnie,wielu przyjemnych kilometrów życzę.
bigpawel Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Witam jetsem posiadaczem audi a4b8 multitronic 240tys km nalotu. Problem w tym ze Gdzy zmienialem opony auto bylo na podnosniku zjechalem ruszylem do tyłu i wszystko OK. Wciskajac D i lekko gaz zaczela tj, podskakiwac 2-3 s i dopiero ruszyla. Jezdzac teraz mam uczucie ze autko mi delikatnie podskakuje. W czym problem ? Opony czy cos ze skrzynia ? Dodam ze taki przeskok 1 raz.
gdajaca Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Witam. Wybacz ale opisałeś Swój problem po artystycznemu a nie po technicznemu. Rozumiem że chodzi Ci o szarpanie a nie podskakiwanie. Czy to się dzieje tylko przy ruszaniu czy podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością również?? Tak czy siak z oponami to nie ma nic wspólnego. Gdyby któraś z opon była uszkodzona czułbyś wibracje przez cały czas i to nasilające się wraz ze wzrostem prędkości.
gdajaca Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Witam ponownie. Postanowiłem nie zostawiać tak mojego problemu ze skrzynią bez finałowego rozwiązania. Z drugiej jednak strony nie mam żadnych konkretnych informacji dla Szanownych Kolegów. Tak dla przypomnienia A4 B8 2009rok, 2.0 TDI skrzynia CVT. 8 biegów. Przebieg 228 000 km. Odwiedziłem ponownie warsztat , w którym byłem w lutym i Pan mechanik jeździł ze mną ponad godzinę, potem ja jeździłem i wygląda na to, że wszystko wróciło do normy. Z tego co zauważyłem Mechanik ruszał dodając więcej gazu niż ja to robiłem. Agresywniej, ale potem ja jeździłem po swojemu i po mechanikowemu również i wszystko jest ok. Oczywiście przy wzniesieniach bardzo stromych po zwolnieniu hamulca auto zaczyna się staczać do tyłu ale po 3-4 sekundach, nie od razu. Jeśli puszczę hamulec i mniej więcej powiedzmy po sekundzie dodam gazu rusza bez szarpania normalnie aczkolwiek jest taki moment jakby jechało na pół sprzęgle. Jeżdżąc manualem robimy tak samo. Przecież nigdy nie puszcza się sprzęgła jednym ruchem, zawsze robimy przystanek na ułamek sekundy w momencie kiedy dochodzi do zasprzęglenia. A przy ruszaniu pod strome górki dajemy więcej gazu i ten przystanek jest troszkę dłuższy. Wspólnymi siłami ustaliliśmy, że prawdopodobnie po wymianie oleju kiedy również była robiona adaptacja jeździłem samochodem za krótko. I to by się zgadzało bo pod koniec lutego wyjechałem za granicę auto stało do końca czerwca. Więc adaptacja nie zdążyła się w pełni zaadoptować mówiąc pół żartem pół serio. Nie jest może idealnie bo do jazdy do tyłu sprawuje się lepiej, ale jest o niebo lepiej niż było wcześniej. Póki co testuję auto 3 dni od wizyty u mechanika. Jeśli się coś zmieni, pogorszy to dam znać. To mój pierwszy w życiu automat, całe życie jeździłem manualami może w tym też szczegół tkwi. Mechanik powiedział mi jeszcze że te skrzynie Multitronik zachowują się trochę inaczej niż np. DSG i ktoś kto wcześniej jeździł na DSG a przesiądzie się na Multitronika i to jeszcze nie nowego też może się zastanawiać czy coś jest nie halo. Pozdrawiam.
Hohe Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Skrzynie CVT zachowują się kompletnie inaczej niż reszta. Z resztą DSG też jest zupełnie inna niż "zwykłe" hydrokinetyczne Tipy. Multi to skrzynia bezstopniowa i nie można powiedzieć, że masz np. 8 biegów.
gdajaca Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) No tak tak , to bardziej biegi wirtualne a raczej pozycje dla danych przełożeń zapisane w sterowniku. Fajna sprawa. Sama idea jest super. Powoli sobie przyśpieszam, prędkośc rośnie a silnik trzyma stałe obroty ok.1600. I tak do 90 km, później już obroty rosną. Magia Edytowane 5 Lipca 2018 przez gdajaca
TomekOstrzeszów Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) To ile biegów ,skoro komputer pokazuje jazdę na 8 biegu? Edytowane 5 Lipca 2018 przez TomekOstrzeszów
Hohe Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 7 minut temu, TomekOstrzeszów napisał: To ile biegów ,skoro komputer pokazuje jazdę na 8 biegu? Komputer. Ja na moim laptoku dzisiaj widziałem co Morawiecki opowiadał w Strasburgu i co, też miałem uwierzyć?
Hohe Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 A tak serio, to tych przełożeń jest nieskończenie wiele. Poszukaj na YT jak działa skrzynia CVT.
Hohe Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) Edytowane 5 Lipca 2018 przez Hohe Sorry za offtop.
TomekOstrzeszów Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) Tak na serio,to Wy macie jakiekolwiek pojęcie ? żenada ,to forum zeszło na psy Edytowane 5 Lipca 2018 przez TomekOstrzeszów
Hohe Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 23 minuty temu, TomekOstrzeszów napisał: Tak na serio,to Wy macie jakiekolwiek pojęcie ? żenada ,to forum zeszło na psy No to dawaj, tłumacz.
gdajaca Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Halo, halo. Panowie, spokojnie. 1. Nie mieszajmy polityki do naszych zainteresowań technicznych. 2. To forum jest stworzone z myślą by sobie pomagać i wymieniać się doświadczeniami a nie utrzymywać poziom profesorsko - doktorski. Z tego co ja się orientuję przełożenia są zmieniane płynnie w trybie automatycznym czyli D i S. Trzeba sobie wyobrazić stożek po którym wędruję łańcuch przenoszący napęd. Nie ma kół zębatych. U podstawy stożka średnica jest największa więc przełożenie będzie małe np. odpowiadające biegowi pierwszemu. Natomiast u góry stożka przełożenie (stosunek napędowej części do napędzanej) jest duży, czyli mamy jakiś bieg 10, 15 nieważne - szybki w każdym razie. Dla pracy w trybie manualnym sterownik ma zapamiętane 8 pozycji i przestawia łańcuch na odpowiednią pozycje czyli przełożenie jakie wybrał kierowca. W trybie auto odbywa się to płynnie w zależności od różnych czynników np. takich jak prędkość, obciążenie silnika, pozycja pedału gazu itd. Ja osobiście nie mogę sobie wyobrazić jak to jest możliwe że tam nie ma kół zębatych skoro do przeniesienia napędu wykorzystywany jest łańcuch. Mechanik który naprawia te skrzynie wyjaśnił mi że ten łańcuch ślizga się po stożku i że w ogóle to stożki są dwa. Trzeba by było zobaczyć taką skrzynkę rozebraną żeby dobrze pokumać jak to wszystko trybi. Pozdrawiam. Edytowane 6 Lipca 2018 przez gdajaca
Hohe Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 Ładnie to napisałeś. Miałem kiedyś Multi w C6 i trochę się temu przyglądałem. Na YT jest masa filmików pokazujących jak to działa np tu: Spoiler A koledze z żenadą i schodzeniem na psy, to naprawdę nie wiem o co chodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się