Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przymulone A4 B7 1.9 tdi 116km BRB


przemo33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Samochód wydaje się trochę przymulony nie zbiera się od dołu ,(dla porównania jechałem passatem 1.9tdi PD 101KM i lepiej się zbierał)

Przesyłam komplet logów:

Statyczne:
- 001,003,004 http://vaglog.pl/log_192364.html
- 007,013 http://vaglog.pl/log_192365.html
- 018,023 http://vaglog.pl/log_192366.html

Basic settings:
- 003 http://vaglog.pl/log_192367.html
- 011 http://vaglog.pl/log_192368.html

Dytnamiczne:
- 001,004 http://vaglog.pl/log_192369.html
- 003,011 http://vaglog.pl/log_192370.html
- 008,010 http://vaglog.pl/log_192372.html

Proszę o ocenę pod kątem mojego problemu.
Dodatkowo sprawdzałem przyspieszenie
-A4 B7 1.9tdi 116km AVANT powinno mieć 11,5s a wychodziło 15s
-Passat B5 FL 101KM Avant powinien mieć 12,8s a wychodziło 13s
Ogólnie odczucia były ,że passat lepiej się zbiera pomimo mniejszej mocy.

Szukałem jakichś nieszczelności a nie znalazłem icon_sad.gif

_______________________________________________________________________________________________________

Wczoraj zmieniłem kąt synchronizacji z -2,5 na +0,5 i silnik stał się nieci żwawszy,ale trzeba trochę dłużej kręcić przy odpalaniu.

Oraz wypaliłem DPF.

oto logi
-001,004 http://vaglog.pl/log_193145.html
-008,010 http://vaglog.pl/log_193146.html
-011 http://vaglog.pl/log_193147.html

To co zauważyłem na plus lepiej się zbiera (przyspieszenie do 100 około 13s), równiej pracuje
na minus dłużej kręci jak ciepły, większe spalanie na wolnych obrotach w vcds było 0,4 jest 0,6l/h
Zwiększyła się dawka paliwa z 5 do 6 mg

Ale dalej coś mu brakuje.

Edytowane przez przemo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprawdzałem dolot i wygląda na szczelny,

czy podtarty wałek rozrządu może mieć wpływ na słabsze pompowanie turbiny?

Podczas jazdy szczególnie w zabudowaniach przyspieszając na np.3biegu w (od 1700obr. w zwyż) słychać jakby takie ciche (rzegotanie/dzwonienie/cykanie) podobne coś jak lekko klepiące zawory w beznyniaku ,(niewiem czy to coś w turbinie czy może popychacze)

aha , dodam ,że na jedynce jedzie bo jedzie, nie czuć żeby turbina się załączała, 2,3,4,5 jest już lepiej

Pozdrawiam.

Edytowane przez przemo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na ile jest podtarty wałek rozrządu ? Pasowało by pomierzyć krzywki.

Nie zużyte mają bodajże 61,7 mm, u siebie przy zużyciu 0,6 mm na wydechowych praktycznie nie czuć jakiegokolwiek braku mocy :decayed:

2. Po wypaleniu DPF-a widać znaczną poprawę, pasowało by jeszcze sprawdzić masę popiołu zgromadzonego w cegiełce, może jest już problem z drożnością :naughty:

( nie pamiętam numeru kanału ).

3. Na żadnym logu nie widzę żeby temperatura cieczy chłodzącej chociaż zbliżyła się do 90 st.C, a powinna być coś ponad 80 st. C żeby filtr się mógł wypalać.

Złapałeś może stopień jego zapełnienia przed wypalaniem serwisowym i po jego zakończeniu ?

Najwyższą temp. jaką widzę , to ok 80 st.C, jeżeli silnik nie osiąga wyższej , to prawdopodobnie termostat do wymiany .

4. Filtr powietrza był ostatnio wymieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

DPF jest już usunięty,

Krzywki są wytarte na wierzchołkach już niema fazek jest ostra krawędź(trudno powiedzieć ile mm, bo nie mierzyłem)

Filtr powietrza ma przejechane około 5tys.

Pozdr.

Edytowane przez przemo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego czy wężyki ciśnieniowe są ok i czy taka gruszka duża plastikowa czarna owinięta srebrną folią nie jest pęknieta.... miałem taki przypadek po wymianie wszystko ustało autko zaczęło normalnie zbierać się od dołu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego czy wężyki ciśnieniowe są ok i czy taka gruszka duża plastikowa czarna owinięta srebrną folią nie jest pęknieta.... miałem taki przypadek po wymianie wszystko ustało autko zaczęło normalnie zbierać się od dołu :)

Kolega chyba ma na myśli wężyki podciśnieniowe i akumulator podciśnienia :naughty:

Ten trop też nie zaszkodzi sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z akumulatorem podciśnienia jest raczej OK, bo jak po kilkugodzinnym postoju odpiąłem wężyk to było slychać ,że powietrze schodzi.


Witam,

Podciśnienie trzyma w granicy -0.9

Po odpięciu przepływki też niema poprawy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj po stronie paliwowej.

Masz BIPy na spooorym minusie, co oznacza mało paliwa.

Sprawdź ciśnienie z tandem pompy, filtr paliwa, czy się gdzieś nie zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ciśnienie paliwa z tandem pompy

,filtr paliwa wymieniany 2tys. km temu.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach ciśnienie paliwa trochę niskie , powinno być miń. 3,5 bara, ale od 1500 obr/min jest już ponad 6 barów, czyli książkowo :)

Od takich właśnie zaczynają się użytkowe obroty , tak że nie powinno to być powodem braku mocy :naughty:

Sprawdź stopień zapopielenia DPF-u, może blokuje wydech ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej już pisałem, DPF już usunięty.

Pozdr.


Witam,

Ostatnio regeneracja turbinki i wymienione uszczelki kolektorów ,

dalej to samo.

Dodam iż slychac buczenie w filtrze powietrza.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego. Rozwiązałeś może problem z mocą swojej audi? bo mam taki sam problem tj. Jakaś słaba jest

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego. Rozwiązałeś może problem z mocą swojej audi? bo mam taki sam problem tj. Jakaś słaba jest

Logi trzeba by jakieś, 004 013, 023

Dynamiczne 003 008 011

Szczelność dolotu, drożność filtra powietrza, paliwa filtr

Opisz objawy jakieś niepokojące

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych objawów poza tym że moim zdaniem słabo się wkręca.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...