DraKio Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) witam Mam pytanie, w które miejsce mocuje sie wahacz dolny w b5 ? otwór blizej środka auta czy zewnetrzny bo są tam dwa otwory, NIe wiem czy mam poprawnie zamontowany bo tnie mi opony od wewnatrz chodzi i to miejsce Edytowane 28 Października 2014 przez DraKio
tomaszstn Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Zobacz te aukcje: http://allegro.pl/sanki-belka-po-silnik-passat-b5-audi-a4-i4653029178.html http://allegro.pl/audi-a4-b5-sanki-kolyska-i4668280891.html Wg mnie nie ma możliwości tego inaczej poskładać, gdzie Ty chcesz to wsadzić to nie wiem. To że tnie Ci opony to masz źle ustawioną zbieżność, kąty do sprawdzenia, bo może zwrotnica krzywa, łożysko wywalone, bądź auto dostało mocnego strzała i krzywe.
misiek95 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 w ten otwór bliżej środka auta z tego co pamietam. Zbieżność do sprawdzenia. Wątpie żeby ktoś aż tak spartolił sprawe i pomylił dziury ;D pozatym to chyba nie dało by sie tak jeżdzić..
DraKio Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 aj panowie jednak się da troche za mało majsterkujecie skoro nie wiecie gdzie zmienic ustawienie waHACZA)
tomaszstn Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 To chyba trzeba nie źle mieć nawalone w głowie aby coś kombinować z zawiasem. Nie wyobrażam sobie jechać 240km/h jak coś jest tam nie tak. Po drugie ja nie widzę gdzie można by było coś tam zmienić. Przecież tam są miejsca montażowe i nie da się tego pomylić lub zmienić. Załączyłem zdjęcia sanek gdyż już nie posiadam A4 B5 i nie mogę wejść pod auto ale wyraźnie widać że nie ma opcji aby coś pomieszać.
DraKio Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 na tulei banana jest jedno wejscie ale w sankach gdzie tuleja wchodzi są dwa czy nawet trczy miejsca obok siebie i tam regulujesz kąt pochylenia koła dzis ogladalem 3 audice i w jednej byly dwa wahacze na wewnetrznych miejcach w drugiej lewa wewnetrza a prawa zawenetrzna i trzecimial po zewnetrzej jakby dziura pierwsza od koła \i teraz pytanie w ktora ma byc prawidlowo? napewno nie na wewnetrze bo tnie gume
POWER-KRIS Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Belki zawieszenia są te same dla kilku samochodów: A6, Superb ma szerszy rozstaw kół i stąd wahacze mocowane są na zewnętrznych otworach, w B5 i A4 przykręcane na wewnętrzne. Nasi mechanicy potrafią. [emoji12] I nie ma regulacji kąta z przodu wahaczami, tylko całymi saniami jeśli już. Ale proponuję nie tykac. Kuzwa zaczynam się bać jeździć z takimi po tej samej drodze. Ps. Tom nawet na twoim zdjęciu widać że są przy dolnych prostych po zewnętrznej otwory też, ale to b5 i ma przykrecone prawidłowo po wewnętrznej. Edytowane 29 Października 2014 przez POWER-KRIS
DraKio Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 no a ja ogladalem niemiecki filmik na necie jak wymieniali wahacze i w b5 mial za zewnetrznych dziurach wahacz i teraz sam nie wiem;/ ladne jaja panowie... móglibyście zerknąc z kanału w ktore wy macie przykrecone ? bo to ciekawostka każdy ma inaczej a mechanicy jak dzis pojechalem sie zapytac to sie patrzyli tylko po sobie... pewnie nie zwracaja na to uwagi a pozniej lipa wychodzi
misiek95 Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 Nie że nie zwracaja ale jak wyjmujesz śrube z jednej dziury to wkoło niej zostaje okrągły ślad i nie ma opcji coś tam popierdzielic. No chyba że ktoś wybitnie zdolny albo zamyslony. Moim zdaniem zamontowanie banana inaczej będzie skutkowalo tym że auto nie będzie skrecalo
DraKio Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 kolego zajrzyj pod spód auta i popatrz sobie na to miejsce i napisz mi czy podtrzymujesz to co napisales czy zmieniasz zdanie jak popatrzysz i pomyslisz co to moze zmienic i czy nie bedzie skrecala furka;)
POWER-KRIS Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 Dobrze ze b6 nie ma dodatkowych otworów. Tak swoją drogą krecilem się po warsztacie i akurat zjawiła się b5, mi wychodzi ze po zmianie otworu przesunie się całe koło do przodu lub tyłu i raczej będzie widać że jest źle. 1
peacenotwar Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Proszę W tą bliżej środka samochodu. Nie tnie mi gum. Edytowane 29 Października 2014 przez peacenotwar
Dobek84 Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Wysylam ci link do ksiazki masz tam fajnie rozrysowane cale zawieszenie http://chomikuj.pl/Dobek_84/Sam+Naprawiam+Audi+A4 Ja w swoim B5 mam tylko jeden otwór i wedle ksiazki tez widac ze nie ma dwóch otworow.Moze auto bylo bite i ktos wiejskim sposobem ustawial zbieznosc.Powodzenia Edytowane 29 Października 2014 przez Dobek84
ryba85 Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) tez sie zastanawiałem po co tam są 2 otwory. Edytowane 29 Października 2014 przez ryba85
misiek95 Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 kolego zajrzyj pod spód auta i popatrz sobie na to miejsce i napisz mi czy podtrzymujesz to co napisales czy zmieniasz zdanie jak popatrzysz i pomyslisz co to moze zmienic i czy nie bedzie skrecala furka;)To tak w przenośni. Jak jeden banan będzie bardziej wewnątrz auta zamocowany to wole sobie nie wyobrażać jak to auto będzie się prowadziło A może tymi otworami reguluje się kat wyprzedzenia?
peacenotwar Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Jako że te mocowanie tego banana jest ustawione względem osi samochodu pod kątem ok. 45 stopni to po założeniu na bardziej zewnętrzne mocowanie dolna część zwrotnicy będzie bardziej wysunięta na zewnątrz. Reszta wahaczy jest tak zaprojektowana, że dostosują się o ten kawałek. Ze zbieżnością również nie powinno być problemu. (oczywiście trzeba będzie ją na nowo ustawić)A ze wzgledu na to, że dół będzie bardziej wysunięty - powinien się pojawić delikatny negatyw.Wszystko w teorii i w ramach wyobraźni. Edytowane 30 Października 2014 przez peacenotwar
DraKio Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 ale nadal zdania podzielone i nikt nie umie sie wypowiedzic konkretnie na ten temat moze zapytac jakiegos niemca mechaniora?
Banan Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 W B5 miałem też dwie możliwości montażu - ale na pewno były w wewnętrznej. Teraz w A6 jest w zewnętrznej. Drakio - już wcześniej ktoś napisał , te same sanki są do Passata , Suberba , pewnie w C5 stąd dwie możliwości , posprawdzam później czy coś mądrego jest w ELSIE.
mtnb85 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Niedawno sam zmieniałem komplet wahaczy, wahacz banan zamocowany jest na otworze wewnętrznym, byłem na ustawieniu zbieżności, była lekka korekta, opony mam nowe i nic się z nimi nie dzieje.
Banan Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 ELSA ewidentnie zaznacza że - w A4 B5 montujemy wahacz "banana" na wewnętrzny otwór - w A6 C5 montujemy na zewnętrzny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się