Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 19.08.2021 o 22:09, RST napisał:

Czołem! Czy ktoś w Poznaniu i okolicach jest w stanie pomóc i programowo zablokować klapy w pozycji otwartej (2.0 TDI CAGA w Exeo)? Ogranicznik nie pomógł i błąd cały czas wyskakuje. 

Wyślij do wyzyk

Opublikowano
W dniu 2.09.2020 o 22:13, corradoowner napisał:

Będzie się zapalał i gasł aż któregoś dnia nie zgaśnie. Możesz kupić ogrniacznik na allegro ale masz 50% szans że załatwi sprawę. Z drugiej strony kosztuje około 30zl więc nie ryzykujesz zbyt wiele. Jeśli nie pomoże to zostaje wymiana nastawnika na nowy, używany bądź regenerowany. 

Wejdź na facebook i napisz do wyżyk wyzyk i on ci to ogarnie musisz mu wysłać nastawnik klap jak masz plastikowy kolektor to tak się go ogarnia.

 

Opublikowano

u mnie był ten błąd i został wymieniony moduł pozdrawiam

258467822_1743066129220120_4552764031761473730_n.jpg

258739101_1010043599843117_3365648631000413156_n.jpg

Opublikowano
W dniu 18.11.2021 o 01:03, Kamil12315 napisał:

u mnie był ten błąd i został wymieniony moduł pozdrawiam

258467822_1743066129220120_4552764031761473730_n.jpg

258739101_1010043599843117_3365648631000413156_n.jpg

a ile cię ta przyjemnośc kosztowała??? bo naprawa tego to koszt 50 zł.

 

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, mrarturko napisał:

a ile cię ta przyjemnośc kosztowała??? bo naprawa tego to koszt 50 zł.

 

koszt wymiany i nastawienia klap to 48 zł a moduł kosztował mnie  500 zł

Edytowane przez Kamil12315
Opublikowano

Witam 

Pacjent A4B8 Avant (8K5) 2011r. 2.0 TDI  CAHA  quattro 170KM 

Plastikowy kolektor  OE: 03L129711AG 

Ja to już załamuję ręce. 5 raz właśnie na reklamację jadę i dalej to samo P201500. Niby zrobili, błędy skasowali. Człowiek wyjedzie z warsztatu, tak jak np. 2 dni temu. Bez świecącego się chack engine. Przejechałem z 40km. Stanąłem pod sklepem, szybkie zakupy wracam odpalam. I Ku zdziwieniu wszystko ok, nie zapaliła się kontrolka. 

Człowiek pomyślał ... qw... wreszcie :) Pojechałem do domu. Auto postało może z godzinkę. Wsiadam i baammm mamy to z powrotem :( Porażka. Kupę kasy włożone, a u mnie mechaniki nie tanie 900SEK za godzinę pracy , nie wspomnę o częściach. 

Wcześniej oprócz błędu P201500, były jeszcze inne błędy, ale po wyczyszczeniu kolektora, wymianie nastawnika, bo stwierdzili, że stary padnięty. Włożony został nowy  ori nastawnik VDO, jak książka nakazuje (za bagatela 4718SEK ). 

I dalej wywalało błąd. Poczytałem trochę , zamówiłem z PL zestaw naprawczy z -aluminiowym ogranicznikiem nastawnika, wspornikiem łączącym, śrubą montażową, sprężynką, cięgnem i kulką z łożyskiem. 

Byłem nawet 2 dni temu przy montażu tego, od razu jak tylko to zamontowali to klapy stanęły idealnie w pionie. Nawet mechanik się zdziwił. 

No i niestety dalej to samo. P201500. Dodatkowo zauważyłem w trakcie gaszenia auta. Że jak wyłączam silnik. Nagle on zaczyna sam pracować. Czy tak powinno być??

Tak jak na załączonym filmiku

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam,

U mnie 2 dni temu zapaliła się kontrolka check engine, trybu awaryjnego nie zauważyłem, dynamiczne się zbierał. Po przejechaniu ok 20km zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka silnika zgasła. Po podłączeniu vcds pojawił się błąd:

Adres 01: Silnik (J623-CAGA)

7859 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 1)
P2015 00 [040] - niezrozumiały sygnał
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 16
Przebieg: 341357 km
Data: 2021.12.08
Czas: 15:52:59
Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 10 °C
Temperatura powietrza zasysanego: -3 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.140 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Wartość rzeczywista masy powietrza: 0.0 mg/stroke
Klapa w kolekt.ssącym sterow.strum.powietrza: sterowanie: 100.00 %
Klapa w kolekt.ssącym sterow.strum.powietrza: inform.zwrotna: 100.22 %
V Sw Vlv r Drft Clsd mp: 4.52 %
V Sw Vlv r Drft Opn mp: 11.89 %
V Sw Vlv st Mon-Bits 0-7: 0
V Sw Vlv st Mon-Bits 0-7: 0
V Sw Vlv st Mon-Bits 0-7: 2
V Sw Vlv st Mon-Bits 0-7: 55
V Sw Vlv u Raw: 0.0 mV

4986 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P0673 00 [109] - usterka elektryczna w obwodzie
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 340534 km
Data: 2021.11.02
Czas: 06:47:17


Kontrolka ślinika obecnie się nie świeci, błąd na razie nie powrócił.

Świece do wymiany.

Szykować się na wymianę, naprawę tego ustrojstwa?

Jakie najlepsze rozwiązanie?

Może być to związane ze słabym już akumulatorem?

Dodatkowo poniżej załączam pozostałe błędy jakie wyskoczyły po przeskanowaniu:

Adres 03: ABS/hamulce (J104)

00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 118
Przebieg: 341332 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2021.12.06
Czas: 15:13:44
Ramka zamrożona:
Wartość Hex: 0x0040
Wartość Hex: 0x0096
Wartość Hex: 0x1003
Wartość Hex: 0x1681
Wartość Hex: 0x00FF

Adres 19: CAN Gateway (J533)

03041 - Zarządzanie energią aktywne
000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 9
Wew.licznik błędów: 115
Przebieg: 338317 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2021.09.21
Czas: 14:50:00
Ramka zamrożona:
Bity binarnie: 00000
Napięcie: 12.50 V
Zliczanie: 17

Adres 69: Przyczepa (J345)

02563 - Żarówki (M61) prawego światła pozyzycyjnego przyczepy
010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10101010
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 86
Przebieg: 339935 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2021.10.24
Czas: 06:48:31

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Edytowane przez mazur1990
Opublikowano

plastik czy alu kolektor ?

Opublikowano
14 godzin temu, Dev napisał:

plastik czy alu kolektor ?

Plastik zdjecia poniżej. Dodatkowo EGR lekko spocony. 

20211212_133744.jpg

20211212_133724.jpg

20211212_133717.jpg

Opublikowano

Minął już jakiś czas od mojego problemu bład do dzisiaj się nie pojawił.

7859 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 1)
P2015 00 [040] - niezrozumiały sygnał

Ktoś może pomoże w naprowadzeniu co można sprawdzić, wyczyścić lub wymienić? Wolę za wczasu zapobiegać :) Obecnie silnik dynamiczy jedyny błąd zwiazany jest ze swiecą żarową. Mechanik po niedzieli ma mi się zabrać za świeczki. Może przy okazji warto wyczyścić kolektor, egr, odma? Przebieg ponad 340tys. 

Opublikowano

Witam czy jest ktoś w Poznaniu okolicy co usówa błąd klapek kolektora 

Pacjent audi a4b8 2011 silnik caga

Opublikowano

Witam, u mnie ten sam problem 2.0 CAGB plastikowy kolektor. Błąd P2015 nastawnik wymieniony na nowy 4 godziny roboty błąd wrócił. Kolektor  wyczyszczony ciegno jest sztywne .Zamówiłem ogranicznik aluminiowy 2godziny roboty błąd wraca po odpaleniu i już nie mam więcej pomysłów. Czy ktoś ma jakieś rady? Nie wiem czy wymieniać cały kolektor? Czy pokusić się jeszcze o adaptację nowego nastawnika klap? Może ktoś wie gdzie jest adaptacja nastawnika klap w VCDS? Dzięki za każdą informację bo ja już nie mam pomysłów :hi:

Opublikowano

Mi problem usunął wyrzyk i jest ok 

Mam teraz inny problem brak błędu A obroty falują bo nierówne dozowanie paliwa 

Opublikowano
Godzinę temu, Rafi075 napisał:

Mi problem usunął wyrzyk i jest ok 

Mam teraz inny problem brak błędu A obroty falują bo nierówne dozowanie paliwa 

Ale widać to po korektach na wtryskach ?

Opublikowano

Ja zrobiłem jeszcze adaptację nastawnika VCDSem zakończona pomyślnie. Ale błąd nadal wyskakuje po odpaleniu.

Opublikowano
2 godziny temu, Rafi075 napisał:

Mi problem usunął wyrzyk i jest ok 

Mam teraz inny problem brak błędu A obroty falują bo nierówne dozowanie paliwa 

Co miałeś robione, że błąd 2015 już się nie pokazuje?

Jak obroty falują to sprawdź zawór regulacji ciśnienia.

Opublikowano

Wyrzyk mi coś wykonał przy kolektoże i jest ok 

Odezwij się do niego na Messenger wyrzyk wyrzyk on może zadziała

Mechanik sprawdzał ten zawór podobno jestvok

Opublikowano

Na wykresie widać te skoki 

Niedokonca się znam

Opublikowano

 Dzieki za info napisałem już do niego PW.  

Spróbuj jeszcze podpiąć VCDS i wyzeruj wartości wyuczone na zoworze regulacji ciśnienia. 

Poniżej filmik. Daj znać czy pomogło :)

 

Opublikowano

Jutro podjadę z tym do mechanika 

Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...