Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

duzo ludzi pisze że robiło test nastawnika ale nik nie chce powiedziec jak ten test robił, szukałem nawet na youtube bo czasem i tam sa takie rzeczy ale tez niestety nie ma. wyczytałem tez że w pomiarach w bloki 142 robi sie ten test ale co niektórzy mówią że to jest test ale do przepustnicy a jak mimo wszystko ja chciqłem to zrobić u siebie to i tak wyskoczył komunikat error

To pisz do nich :) przy klonie nie wiem ktory kanał trzeba odznaczyc

znalazłem jakis tam opis wymiany ====> http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=4151189&postcount=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarna magia z tym moim nastawnikiem, nie mam zadnego znajomego z cr-ka żebym mógł odpiąć na chwile kostke i zobaczyć czy wskoczą błędy, albo zobaczyć wizualnie czy nastawnik po właczeniu zapłonu lub odpaleniu robi jakiś ruch, albo nawet podpiąć pod kostke na chwile jeden z moich nastawników i sprawdzić czy oba sa walnięte


witam ponownie, problem z nastawnikiem objawia sie błedem p2015, a u mnie takiego błedu nie ma i nie było, wiec wnoskuje że ustrojstwo wywalone w ECU u mnie cyklicznie co półtora tyg pojawiają się błędy p2004 i p2006, zo to są za błedy i czym mogą być spowodowane oprócz tego nastawnika, może ktos pomuc?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych błedów opis masz taki :

P2004

Możliwe objawy: Możliwe przyczyny:
  • Klapka nieprawidłowe kolektora dolotowego
Możliwe rozwiązania:
  • Sprawdź klapkę kolektora dolotowego
  • Test Output zrobić
  • Wprowadź ustawienia Podstawowe off (wyłączyć zapłon między Test wyjść i ustawienia podstawowe)
Możliwe objawy:
  • Lampka ERROR (MIL) świeci
  • Zmniejszona moc przy wyższych prędkościach obrotowych silnika
Możliwe przyczyny:
  • Wyciek próżniowe
  • Uszkodzony zmienna przepływu powietrza dolotowego poprzez kolektora dolotowego, czujnik 1 (G336)
  • Zmienna podaż powietrza dolotowego poprzez zaciski w kolektorze dolotowym
Możliwe rozwiązania:
  • Wymienić przewód podciśnieniowy
  • Sprawdzić zmiany przepływu powietrza zasysanego przez kolektor dolotowy czujnik 1 (G336) i z okablowaniem



P2006


Możliwe objawy:
  • Lampka ERROR (MIL) świeci
  • Zmniejszona moc przy wyższych prędkościach obrotowych silnika
Możliwe przyczyny:
  • Wyciek próżniowe
  • Uszkodzony zmienna przepływu powietrza dolotowego poprzez kolektora dolotowego, czujnik 1 (G336)
  • Zmienna podaż powietrza dolotowego poprzez zaciski w kolektorze dolotowym
Możliwe rozwiązania:
  • Wymienić przewód podciśnieniowy
  • Sprawdzić zmiany przepływu powietrza zasysanego przez kolektor dolotowy czujnik 1 (G336) i z okablowaniem



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic mi ten opis nie mówi, znalazłem to samo na ros tech ale nie bardzo rozumie o co może chodzić, moze ktoś powie to po chłopsku tak aby mozna zrozumieć, bardzo prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz cos przybliżyć temat, słyszałem ze jest zestaw naprawczy ale do 2,7 i 3,0 tdi natomiast do 2.0 podobno nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po przeprowadzonej diagnostyce wiem że muszę wymienić tylko cięgno łączące. Niestety nie ma podobno zestawów naprawczych takich jak do 2.7 i 3.0.

A może ma ktoś w garażu uszkodzony kolektor od którego mógłby mi sprzedać samo cięgno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam błąd 2004 czyli prawdopodobnie zacięta klapka, czy da się klapke wyczyścić i nasmarować żeby się nie zacinała? czy lepiej szukać nowego kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, troszeczke odgrzeje temat. z nastawnikiem dałem sobie spokój bo te błędy to raczej nie jego wina skoro mam to wszystko w eku wywalone. bardziej sensownie podchodze teraz że te dwa błędy mogą być spowodowane klapą gaszącą i TU WŁASNIE MAM PYTANIE DO ZNAJĄCYCH TEMAT - CZY DOBRZE MYSLE??, czy klapa może powodowac takie coś jak u mnie. wnioskuje tak poniewaz cały tydzień jeżdze i nic sie nie dzieje, sprawdzam codziennie i żadnego błędu jeźdząc ślimaczo a nastepnego dnia bardzo agresywnie nie ma (dla testu czy błędy wskoczą oczywiście)a ósmego dnia nagle chek i te dwa błedy. chek i blędy wyskakuja tylko wtedy kiedy zgasze auto np pod sklepem i ponownie odpale , wtedy odrazu zaświeca sie chek, nigdy podczas jazdy.

DOBRZE KOMBINUJE CZY NIE?? KTOŚ POMOŻE?? nie chce kupować przepustnicy w ciemno, jakbym wiedzial ze pomoze i to jest własnie to, to bym kupil niezastanawiając sie nawet a tak to pare stowek szkoda na testy

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten problem z klapą gaszącą i błąd zawsze siepojawiał podczas gaszenia odpalania, ale to chyba oczywiste bo klapa uruchmia się przy wyłączaniu silnika, zamyka kanał i silnik szybko sie wygasa ( nie trzęsie się cały swobodnie zatrzymując obroty ).

Teraz dopadła mnie niestety klątwa klap w kolektorze ssącym, przebieg około 15000, zastanawiam się nad wywaleniem tego dziadostwa, trochę mnie boli że coś ma nie działać jak powinno bo przeważnie to coś dokładam żeby było ciekawiej a tu trzeba było by odjąć, no ale skoro nie ma to miec wpływu na pracę silnika, zużycie paliwa i osiągi to chyba nie będę tego diabelstwa reperował.

Przepustnice jak mi polecił znajomy wywalić, ośkę zostawić, sam się za to zabiorę, kiedys już to czyscilem profilaktycznie, ale jak widać nie pomogło więc teraz poleca klapeczki w kosmos.


To teoretycznie u mnie też taka akcja powinna byc przeprowazona ciekawe jak ja wymusic w ASO

Ja mam auto od 2009 i byłem zapraszany na akcje ale tego nie kojarzę żeby robili.


No a co do samych akcji to każda ma jakiś okres ważności, jak się do pewnego czasu nie zjawimy w ASO to przepada. Znam to z własnego doswiadczenia, w październiku któregoś roku dzwonili i zapraszali na wymianę aku na większy - za free oczywiscie, ale nie miałem czasu więc ustaliłem ze wymienię pod koniec roku jak przyjade na przegląd. Niestety nie dałem rady i na przegląd zlądowalem w styczniu, niestety akcja wygasła i żadne tłumaczenia nie pomogły, szkoda że Pan z dzialu obsługi klienta nie uprzedził ze jest określony czas.

A mój znajomy magik zaproponował usuniecie obsługi sterownika za 150 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko własnie przeglądając wszelakie fora i ogólnie wójku google pomóż, nie znalazlem zadnego wątku że te dwa moje nr błedów odpowiadają za przepustnice i żeby chociaż ktokolwiej miał taki przypadek i chodź jeden przypadek był z takimi własnie samymi kodami błedów, niestety też nie


jaki kolektor mozna zastosowac do tego silnika cbbb, oczywiście bez klapek i pewnie jakiś aluminiowy zamiast tego co mam 03L129711AG, czy wie ktoś??

kupiłem tą przepustnice jednak, jutro wymieniami bedę testował , jak nie pomoże i znowu po paru dniach wywali bład to jeszcze kolektor mi zostanie do wymiany i dlatego chce wiedziec jaki kupić, a ze nastawnik mam już wyprogramowany chce i musze nawet kupić bez klapek aby znowu po paru tysiach nie wywalily sie te klapki. oczywiscie kolektor używka mnie interesuje

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nastawnik masz wyprogramowany to nie powinno pokazywać Ci błędów klapek. Więc niema sensu kupować kolektora tylko usunąć z niego klapiki i go zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wląsnie nie wiem co powoduje błedy. zacząłem od nastawnika, wtedy jarnolem sie ze go nie mam w systemie, jutro wymieniam przepustnice, mam nadzieje że to jej wina bo troche drogo mnie kosztuje szukanie co powoduje te błedy. oby nie ale jesli i to nie pomoze trzeba zastanowić sie jedynie juz tylko nad kolektorem, w aso 1720 plus wymiana i tyle napewno nie dam,ale jakies rozwiązanie musze znaleźc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci kolektor jak nastawnik nie steruje Ci klapkami w nim. Co innego gdyby nastawnik był na ON i klapki się przycinały wtedy jest sens wymieniać kolektor. Jezeli masz wylaczony nastawnik programowo to na pewno nie wali bledow ze klapki sie nie domykają. Może to przepustnica badz EGR ? chyba ze EGR tez masz wylaczony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kolektor pytam profilaktycznie, egr działa, przynajmniej w blokach pomiarowych, przepustnice wymieniłem ale bez zmian, wywala te same błedy p2006 i p2004, rece juz mi opadają, jeździłem wczoraj pół dnia z laptopem i zauwazyłem że podczas jazdy błedow napewno bra, nawet dpf sie zaczął wypalac i błedow po nim tez nie było, nagle zgasilem auto i blad ale tylko jeden, bodajrze p2004. wykasowałem wlaczyłem sam zaplon i znowu błąd ale tym razem p2006 i nie dało sie go wykasować, dopiero po odpaleniu wykasowałem go. skasowałem i do dzis spokój, dziś rano tylko przy gaszeniu znowu wyskoczył jeden bład p2006

no rece mi opadaja, juz nie mam pomsłów co to może być, żeby dwie przepustnice były tak samo walniete, raczej nie...


czy po takiej wymianie trzeba zrobić adaptacje takiej przepustnicy?? patrząc na opic adaptacji mi ani w bloku 060 ani 098 ani 121 nie da się tego zrobić, wyskakuje error, moze wina że kabel jakiś chiński klon, ale interesuje mnie czy istnieje taka potrzeba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kolektor pytam profilaktycznie, egr działa, przynajmniej w blokach pomiarowych, przepustnice wymieniłem ale bez zmian, wywala te same błedy p2006 i p2004, rece juz mi opadają, jeździłem wczoraj pół dnia z laptopem i zauwazyłem że podczas jazdy błedow napewno bra, nawet dpf sie zaczął wypalac i błedow po nim tez nie było, nagle zgasilem auto i blad ale tylko jeden, bodajrze p2004. wykasowałem wlaczyłem sam zaplon i znowu błąd ale tym razem p2006 i nie dało sie go wykasować, dopiero po odpaleniu wykasowałem go. skasowałem i do dzis spokój, dziś rano tylko przy gaszeniu znowu wyskoczył jeden bład p2006

no rece mi opadaja, juz nie mam pomsłów co to może być, żeby dwie przepustnice były tak samo walniete, raczej nie...

czy po takiej wymianie trzeba zrobić adaptacje takiej przepustnicy?? patrząc na opic adaptacji mi ani w bloku 060 ani 098 ani 121 nie da się tego zrobić, wyskakuje error, moze wina że kabel jakiś chiński klon, ale interesuje mnie czy istnieje taka potrzeba??

Spróbuj odłączyć wtyczke od nastawnika i sprawdź czy ci wywali te same błędy jeśli będą inne to znaczy że nie masz wyłączonego nastawnika ja tak zrobiłem i w rezultacie kupiłem nowy kolektor w aso i nie mam już błędów a też miałem P2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o czym mowisz zrobiłem na samym początku, po kupieniu innego nastawnika który też nie zadziałał odłączyłem wtyczke i jeździłem pół dnia i błędów żadnych, po tym wlasnie stwierdziłem że nastawnik musi być wyprogramowany. błedy wskakują mimo ze auto nie odpalone, tak jak napisałem wczesniej i wczoraj zaobserwowałem. auto stoi w miejscu , bieg jałowy, żadnego błędu, gasze go i jest juz jeden, kasuje go odpalam, albo nawet włączam sam zapłon a tu drugi czyli coś jest innego. zastanawia mnie czy po wymianie przepustnicy trzeba ja adoptowć bo dziwne troche by zacinała się tak samo jak moja, tymbardziej że jest pewna, czyściutka, tryby idealne, zero oleju w niej, no nie mam pomysłu. nastawnik napewno odpada, błąd nastawnika wpadalby podczas jazdy. tak samo tebłędy co mi wskakują są raz na 20 odpaleń, nie za każdym razem. 7 dni jezdze, odpalam ,gasze i nic a nagle za którymś razem wskakuja i zaswieca chek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o czym mowisz zrobiłem na samym początku, po kupieniu innego nastawnika który też nie zadziałał odłączyłem wtyczke i jeździłem pół dnia i błędów żadnych, po tym wlasnie stwierdziłem że nastawnik musi być wyprogramowany. błedy wskakują mimo ze auto nie odpalone, tak jak napisałem wczesniej i wczoraj zaobserwowałem. auto stoi w miejscu , bieg jałowy, żadnego błędu, gasze go i jest juz jeden, kasuje go odpalam, albo nawet włączam sam zapłon a tu drugi czyli coś jest innego. zastanawia mnie czy po wymianie przepustnicy trzeba ja adoptowć bo dziwne troche by zacinała się tak samo jak moja, tymbardziej że jest pewna, czyściutka, tryby idealne, zero oleju w niej, no nie mam pomysłu. nastawnik napewno odpada, błąd nastawnika wpadalby podczas jazdy. tak samo tebłędy co mi wskakują są raz na 20 odpaleń, nie za każdym razem. 7 dni jezdze, odpalam ,gasze i nic a nagle za którymś razem wskakuja i zaswieca chek

a spróbuj jeszcze w basic settings zrobić test klapek, cały czas obstawiam że to te klapki. Jak ja robiłem test to wyszło system no ok. Jeżeli chodzi o przepustnice to pewnie trzeba zrobić adaptacje ale ja nie mam pojęcia jak się to robi :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz powiedzieć w którym kanale ten test sie robi i jak?? robiłem jakis itake monifold flap ale nie wiem czy to te klapki czy przepustnica ale i tak wyszlo error

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz powiedzieć w którym kanale ten test?? robiłem jakis itake monifold flap ale nie wiem czy to te klapki czy przepustnica ale i tak wyszlo error

tak robiłeś test klapek kolektora ssącego zrobisz tylko na odpalonym silniku. spróbuj pare razy robić test w końcu zaskoczy i będziesz miał wskazówki co naciskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...