motyf1 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Witam, mam problem z olejem w moim audi bierze olej. Byłem u mechanika z tym powiedział mi, że 10w40 to zły olej i żęby wszystko było ok poradził do wymiany panew i tak teraz mam pytanie czy robić same panewy czy remont silnika? i tak mialem w planach robić remont ale to znacznie przyspieszy ten proceder ;/ Macie wieksze doświadczenia z autami niż ja poradźcie coś Pozdro!
Dev Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 A co panewki maja wspólnego z ubywajacym olejem ?
banonek Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Witam, mam problem z olejem w moim audi bierze olej. Byłem u mechanika z tym powiedział mi, że 10w40 to zły olej i żęby wszystko było ok poradził do wymiany panew i tak teraz mam pytanie czy robić same panewy czy remont silnika? i tak mialem w planach robić remont ale to znacznie przyspieszy ten proceder ;/ Macie wieksze doświadczenia z autami niż ja poradźcie coś Pozdro! Witam. Polecam stronę www.opieoils.co.uk. Podaję link do zakładki, która powinna Cię zainteresować: http://www.opieoils.co.uk/c-977-audi-engine-oil.aspx Bardziej skoncentruj się na dobraniu oleju o odpowiedniej normie, Ja u siebie leję 502.00 i wymieniam co 15.000 km lub co rok. Jeśli chcesz zastosować olej o przedłużonej zywotności ( wymiana co 30.000 km lub 24 m-c) wlej olej o normie 504.00. Proponukę zalać pełny syntetyk. Co do doboru klas lepkości to zależy w jakich warunkach będziesz eksploatował auto. Im niższa wartość przed "W" tym w nis\ej temperaturze olej zgęstnieje. Jeżeli chodzi o lepkość wysokotemperaturową masz 4 klasy: 30,40,50 i 60, im wyższa wartość tym w wyższej temperaturze olej stanie się na tyle rzadki, że rzestanie chronić silnik. Marka oleju to rzecz gustu. Ja mam Mobil1, ale najważniejsze, żeby olej który kupisz posiadał odpowiedniąnormę. Pozdrawiam!
Grzes A4 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Tylko ze pytanie było o któryś z powodów palenia oleju. Podlacze się pod temat
Dev Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 turbo, pierscienie, uszczelniacze zaworowe
kkrzysiekk555 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam. 1.8T jeśli ma już ponad ok 130tys przejechane to jest normalne, że bierze olej. Ja leje Castrol 10w40 i wymieniam co 10 tyś. więc na te 10 tys potrafi mi wziąść nawet ponad 0.7L Nie ma się co przejmować, te silniki tak mają, byłem na hamowni i wybiło mi 148km mam 1.8T ANB 150km. Jeśli nie kopci, i nie zjada płynu to wszystko w porządku. Mam przejechane 156tyś. i miałem sprawdzane panewki, turbo, pierścienie itd i wszystko ok. pozdrawiam:)
Dev Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Wlej jakiś lepszy olej Bo szajstroll nadaje się do smarowania zawiasów wrót od chlewa albo obory.
Borisem Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam. 1.8T jeśli ma już ponad ok 130tys przejechane to jest normalne, że bierze olej. Ja leje Castrol 10w40 i wymieniam co 10 tyś. więc na te 10 tys potrafi mi wziąść nawet ponad 0.7L Nie ma się co przejmować, te silniki tak mają, byłem na hamowni i wybiło mi 148km mam 1.8T ANB 150km. Jeśli nie kopci, i nie zjada płynu to wszystko w porządku. Mam przejechane 156tyś. i miałem sprawdzane panewki, turbo, pierścienie itd i wszystko ok. pozdrawiam:) Normalne ! 8 lat latałem AEB na Motul 6100 i grama nie brał ...DEV wiem zbiorę ;(
solar66 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam. 1.8T jeśli ma już ponad ok 130tys przejechane to jest normalne, że bierze olej. Ja leje Castrol 10w40 i wymieniam co 10 tyś. więc na te 10 tys potrafi mi wziąść nawet ponad 0.7L Nie ma się co przejmować, te silniki tak mają, To mój najwyraźniej jest uszkodzony,bo na 15 000 km nie dolewam.Od nowości Mobil 5W50, przebieg 220 000
motyf1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Zalany jest Mobil. Pojade z nim jutro na sprawdzenie cisnienia w cylindrach. Wycieków brak, tzn są małe wycieki ale to i tak ubywa za duzo oleju i kopci Co mogę sprawdzić jeszcze żeby znaleźć przyczynę? Czytałem, że można posprawdzać jakieś przewody od turbo czy nie zbiera sie w środku olej. Co posprawdzać? Pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2014 przez motyf1
Łukasz13 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Kopci na jaki kolor? w jakich warunkach? zimny nagrzany? na postoju w czasie jazdy?
motyf1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 Kopci na bialo jak zimny, jak sie rozgrzeje to nic nie kopci. Jak go przykatuje obrotami podczas jazdy zapala mi sie kontrolka olejowa mimo, ze olej jest. To może być coś z ciśnieniem oleju?
Łukasz13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 No znany temat, najlepiej jak sprawdzisz cisnienie oleju na nagrzanym, ale pewnie miska do zdjęcia i czyszczenie smoka olejowego.
motyf1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 No znany temat, najlepiej jak sprawdzisz cisnienie oleju na nagrzanym, ale pewnie miska do zdjęcia i czyszczenie smoka olejowego. No ale przez to nie ubywa oleju?
Łukasz13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 No znany temat, najlepiej jak sprawdzisz cisnienie oleju na nagrzanym, ale pewnie miska do zdjęcia i czyszczenie smoka olejowego. No ale przez to nie ubywa oleju? No przez to nie ubywa, po objawach nie mozna jednoznacznie stwierdzic gdzie bierze olej, pytanie ile tego oleju ubywa bo jak nie duze ilosci to nie będze zauważalnego kopcenia itd.
fiziek Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Ja proponuje profilaktycznie wymienic uszczelniacze. W moim AWT z 2000r. i przebiegiem 170 tys. gumki uszczelniaczy byly twarde jak kamien. Objaw byl taki, ze na wolnych obrotach szedl niebieski dym z wydechu. Wymiana uszczelniaczy bez sciagania glowicy jest jak najbardziej mozliwa i mozna zrobic samemu.Mi to zajelo 3 dni poswiecajac po 2 godziny dziennie a koszt 60 zl.Od wymiany uszczelniaczy przejechalem 12 tys. i dolalem tylko 100 ml ojeju, a jezdze na 5W40 Midland z dedykacja dla serwisow VW.Warto to zrobic majac na wzgledzie katalizator. 1
motyf1 Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Właśnie dostałem cynk, że z ciśnienie w cylindrach jest ok Więc zostaje mi albo turbo albo uszczelniacze zaworowe. Z tym ciśnieniem to może być zapchany smok ale co z pompą?
soul87 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) To ze cisnienie jest ok oznacza tyloo tyle ze sprawna jest wspolpraca pierscieni kompresyjnych z gladzia cylindra i nie mowi nam to nic o stanie pierscieni zgarniajacych olej... takze w zasadzie nic nowego... moje 1.8t palilo olej pierscieniami a kompresja byla igla... mimo malego przebiegu. Wszystko zalezy od tego kto jak wczesniej traktowal auto. Edytowane 21 Listopada 2014 przez soul87
motyf1 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Przy sprawdzaniu ciśnienia robi się próbę olejowa chyba właśnie po to żeby to sprawdzić, czyż nie? Niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli źle mi sie wydaje
soul87 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Już spieszę z wyjaśnieniami próba olejowa z nazwy może troche wprowadzać w błąd... próba ta determinuje czy para współpracująca tzn. pierścień uszczelniający(kompresyjn) i gładz cylindra uszczelnia się po dodaniu oleju do komory spalania. Jeżeli tak, to mamy pewność że pierścienie kompresyjne lub gladz cylindra jest zużyta poniewaz gesty olej na jakąś chwile uszczelnia nam ubytki w pierścieniu lub gładzi podwyższająć kompresje często powyżej nominalną silnika, jeżeli kompresja nie zmienia się (lub zmienia się w małym stopniu) po dodaniu oleju daje to nam pewność że para pierścień kompresyjny i gladz cylindra sa szczelne, i wlany olej nie ma dodatkowo co uszczelniać. Jednak w dalszym ciągu nie mówi nam to nic o stanie najniższych (trzecich z kolei) pierścieni w tłoku któe nie biorą udziału w kompresji mieszanki paliwowo powietrznej , nazwane one są pierścieniami zgarniającymi (olejowymi) , próba olejowa nie mówi nam o tym czy te pierścienie nie są zaklejone w swoich rowkach , czy otwory odpływowe w rowkach pierscieni olejowych tłoka nie są zatkane przez nagar , ostatecznie czy pierscienie stracily swoja sprezystosc przez utworzenie sie nagaru na "sprezynce" ktora rozpreza i doszczelnia pierscien olejowy do gladzi cylindra, lub ewentualnie poprostu pierscienie te (olejowe, zgarniajaće ktore jak mowilem nie maja nic do kompresji) sie starły przedwczesnie w porownaniu do pierscieni kompresyjnych .... takze niestety próba olejowa dalej nie odpowiada nam czy silnik ciagnie olej pierscieniami czy nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się