Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Na zimę większe ciśnienie w oponach?


Szati 1991

Rekomendowane odpowiedzi

W B6 przy rozmiarze 195/65/15 jest na pusto 2,3

Na co aż tyle pchasz tam powietrza ?Na nasze koślawe drogi to katorga. To wszystko przenosi się na układ kierowniczy i zawieszenie :kwasny: nie wspominając o komforcie jazdy

Zawsze pompuję tak jak wlepka nakazuje czy to lato czy to zima dla średniego obciążenia. ZIMÓWKI 195/65 R15 2.0Bar i jest elegancko.

czyli zostaje na 2.2 :) nie będziemy poprawiać fabryki :banan:

To poprawiasz fabrykę A jakie masz opony ? Na 195/65 R15 zalecane jest 2,0Bar

Edytowane przez szymek20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i 2 bar, nie chce mi się iść do auta.

Ale przy pompowaniu patrze na wlepe.

Lukne później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98ea2216b6f94e7a.gif
zapomniałem, że na zime mam 15-tki. Ładujemy 2,0 bara :D

Edytowane przez Szati 1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 2,4-2.8 bara.

Moja wlepa

9a4ef14d7ee86c42med.jpg

Całe nieporozumienie polega na tym że piszemy o różnych autach czyli B5 i B6

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie można do tego podchodzić ,że na wlepce jest tyle i tyle i tak ma być. Nie wiem jak Wy ale ja co jakis czas sprawdzam wzrokowo stan bieżnika na oponach i smiało można ocenic czy cisnienie jest ok. Zbyt małe widać,że boki opony zbiera szybciej niż środek zbyt duże analogicznie odwrotnie. Wlepka to taka ogólna informacja i samemu trzeba trochę potestować. Ja wolę dać trochę wiecej w opone niż zbierać boki bieznika.Tak samo zbyt małe cisnienie w oponie w dłuższej trasie może się zle skonczyc nawet testowali to w programie na tvn turbo K2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zapodaj.net/5f3ed308f98be.jpg.html

zapomniałem, że na zime mam 15-tki. Ładujemy 2,0 bara :D

U mnie tak samo . Tyle w zupełności wystarczy jak ktoś nie jeździ mocno obładowany .

Moim zdaniem nie można do tego podchodzić ,że na wlepce jest tyle i tyle i tak ma być.

Tu się z tobą nie zgodzę . Jest to wyliczone do masy auta optymalne ciśnienie dla danego rozmiaru gumy . Jeżeli masz dobrze dobrane ciśnienie z wlepy do obciążenia samochodu . To nie masz się co martwić że ci zacznie brać bieżnik .

Ale wiadomo jak ktoś tam chce sobie 0,1-02- bar więcej to raczej nie zaszkodzi .

Ważne żeby nie przesadzać szczególnie w przednich oponach bo wtedy to nie tylko opona dostaje po d*pie ale ta większe nie wyresorowane przez oponę drgania przenoszę się na ukł. kierowniczy i na zawias . Opony z przodu zawsze powinny być ugięte(taki "lekki kapeć") pod ciężarem silnika, chyba że ktoś ma jakieś niskoprofilówki na dużej feldze

Edytowane przez szymek20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wlepki nie traktuje jak wyroczni. Odnosnie zimówek podane cyferki są ok ale co do letnich to jest róznie zwłaszcza, ze większość z Nas ma spore koła z szerokimi oponami. Do tego jeszcze sprawa czym opone się pompuje powietrze czy azot.W zimie podczas duzych mrozów i tak trzeba sprawdzać cisnienie w oponach bo im zimniej tym ciśnienie mniejsze w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na wlepce przy oponach 205/55/16 jest 2.7 zarowno dla pustego jak i full.

Mialem 2.2 zwiekszylem do 2.6 z przodu i 2.7 z tylu , w sumie nigdy na takim duzym nie jezdzilem zobacze jaka roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobij. Opony zimowe zawsze o 0,2 więcej niż letnie. Do letnich 15 powinieneś mieć zdaje się 2,1 więc zima 2,3 bara.

Pompuje sie zawsze tyle samo.

Termodynamika sie kłania...

Instrukcja obsługi samochodu się kłania...

str. 334 w instrukcji B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare dni temu zamontowałem opon do samochodu i nie wiem czy 2.0 bara to nie mało jak na 195/65/15? dlaczego już jest taka duża różnica w ciśnieniu między 185 a 195?

a761490af281ca90.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te 185-65-15 są na tabliczce opisane jako M+S czyli zimowe i dla tego większe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejsza objętościowo powierzchnia wewnątrz opony tym większe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy mamy ciśnienie w oponie 2,2 bara w temperaturze 20 stopni Celsjusza to:

- przy temp. 0 stopni Celsjusza będzie o 0,2 bara mniejsze,

- przy temp. -10 stopni Celsjusza będzie o 0,3 bara mniejsze,

- przy temp. -20 stopni Celsjusza będzie o 0,4 bara mniejsze.

Dlatego w obecną zimę zwiększenie ciśnienia 0,1 - 0,2 bara jest jak najbadziej uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy mamy ciśnienie w oponie 2,2 bara w temperaturze 20 stopni Celsjusza to:

- przy temp. 0 stopni Celsjusza będzie o 0,2 bara mniejsze,

- przy temp. -10 stopni Celsjusza będzie o 0,3 bara mniejsze,

- przy temp. -20 stopni Celsjusza będzie o 0,4 bara mniejsze.

Dlatego w obecną zimę zwiększenie ciśnienia 0,1 - 0,2 bara jest jak najbadziej uzasadnione.

Jasne :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...