skorek11xn 0 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam serdecznie, 2 dni temu odebrałem auto po wymianie rozrządu z pompą wody, wymianie paska osprzętu (przy którym ponoć okazało się że jest skrzywiony jakiś wałek), napinaczy i rolek. Auto do mnie wróciło, całe ale chyba nie do końca zdrowe. Od wymiany zrobiłem trochę ponad 300km i zaobserwowałem parę rzeczy. Auto się telepie. Ale to straszliwie się trzęsie na wolnych obrotach. Wcześniej tego zjawiska nie zaobserwowałem. Druga sprawa, zachowuje się jakby nie do końca dysponowało pełną mocą. Na pierwszych trzech biegach jest w miarę ok, natomiast na 4 od 2k obrotów zaczyna zamulać i obroty falują (tak, przy przyspieszaniu), przy 5 to samo zjawisko + telepanie. Auto w garażu podłączyłem do vag'a celem sprawdzenia czy przypadkiem mechanik nie popieprzył czegoś, no i wydłubałem: Błąd 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected. Jest to jeden jedyny błąd, pomijajac błąd o niewłaściwym ładowaniu - coś nie tak z kablami, przy pełnym obciążeniu miernik wykazuje 14,3, a vag miedzy 13,98 a 14,2. Dodam, że auto sholowali mi lawetą bo pierdyknął czujnik położenia wałka rozrządu - szczęśliwie w garazu - również błąd odczytany parę dni wcześniej - nie chciał odpalić. Czy jest możliwość, że namieszali mi przy wymianie rozrządu? Dodam że przed serwisem, samochód nie wykazywał wywyższych symptomów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Na poczatek sprawdz wtyczke od czwartej pompki. G40 (halotron na wałku rozrządu) jest akurat w poblizu czwartego cylindra, wiec mozliwe, ze jak go wymieniali, to cos z wtyczka grzebali. Jak nie pomoże to podmień pompki miejscami. Wtedy bedzie wiadomo czy problem jest w pompce, czy w TCP (słaba kompresja, zgieta korba itd), ale to juz wersja bardziej pesymistyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorek11xn 0 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Auto zdechło na parkingu. Chciałem odjechać trochę od płotu żeby wejść za maskę, odpalił i zaraz zgasł. Od tej chwili można kręcić rozrusznikiem ile się chce. Auto nie zapala. Nie specjalnie wierzę w przypadki, że nagle po wymianie rozrządu przestaje palić 4 cylinder, auto ma problemy z wibracjami, przyspieszeniem a teraz kupa i stoi. Musieli coś spierdo*ić. Takiego zachowania samochód nie prezentował przed wymianą czujnika położenia wałka rozrządu i wymianą rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 A podpinałeś VAG'a teraz? Sprawdz czy nie powrocil jakis problem z G40. ECU nie widzi walka i nie wie jak wysterowac pompki. Impulsuje wtedy pompowtrysk na pierwszym cylindrze co 240* obrotu wału na podstawie czujnika G28 (predkosci obrotowej wału). Jesli nastapi zaplon (silnik zwiekszy predkosc obrotowa) ECU wysterowuje pozostale pompki, zapamietuje kolejnosc i silnik pracuje juz normalnie. Jesli zaplon nie nastapi, ECU zwieksza czestotliwosc impulsowania co 120* i do skutku probuje wyszukac analogicznie 1-szy cylinder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorek11xn 0 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Kurde, nie mam dostępu do żadnego urządzenia na USB, znajomy dysponuje tylko komputerem stacjonarnym w garażu i interfejsem na port COM. Chyba się nic nie dowiem, a zostaje mi laweta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozgu 0 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Chyba taniej ci bedzie kupic interfejs niz dzwonic po lawete Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorek11xn 0 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Auto trafiło do Piekar Śląskich, do warsztatu Auto-Danecki. Zobaczymy co się tam okaże. Interfejs oczywiście że kupie. Ale za jakiś czas Jest werdykt. Uszczelki pompowtrysków. Problem jest jednak trochę grubszy. Gniazda pompowtryskiwaczy są wypalone. Coś się z tym da zrobić, czy trzeba nabyć nową głowicę silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfk83 0 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Na przyszłośc pisz do mnie, mieszkam w Bytomiu i mam Vaga i swoja drogą to polecam ci mechanika w Kaletach http://dobrymechanik.pl/mechanicy/kalety/mechanika-pojazdowa-diesel-aleksander-mazanek.html Edytowane 17 Listopada 2014 przez tfk83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Gniazda pompowtryskiwaczy są wypalone. Coś się z tym da zrobić, czy trzeba nabyć nową głowicę silnika? Daj jakies foto. Można spróbować tulejować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorek11xn 0 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Lukasz_N jakbyś był taki uprzejmy napisać mi, lub podać jakiś link do instrukcji co targać żeby się do tych gniazd dobrać. Przy motocyklu zrobie sobie wszystko ale cholera przy aucie mam obawy. Uczelek nie będę musiał przypadkiem nowych montować potem? Czy tylko przy ruszaniu pompowtrysku? tfk83 będę pamiętał. Do gościa w Kaletach w takim razie się udam niedługo bo heble do roboty z przodku i z zadku, chociaż nie wiem czy sam tego w wolną sobotę nie ogarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Wymiana hamulców nie jest trudna do ogarnięcia, jedynie do odpowietrzania trzeba zaciągnąć drugą osobę i może to być chociażby kobieta... ba, nawet blondynka dałaby Ci radę z tym pomóc Po wyjęciu pompowtysków wypadałoby założyć nowe uszczelki pod nimi gdy będziesz je montował. Jeśli gniazda nadają się do tulejowania to musisz zrzucić całą głowicę, wtedy nowa uszczelka pod głowicę - OBOWIĄZKOWO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Jak chcesz tulejowac to niestety czapke trzeba cala zdjac i rozebrac, czyli caly komplet nowych uszszczelnien + śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfk83 0 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Tak jak koledzy piszą, hamulce spokojnie sam ogarniesz ( niedawno regenerowałem kuplowi w A6 C5 ), jeśli masz wątpliwości możemy się umówić w jakąś sobotę , chętnie pomogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorek11xn 0 Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Pogoda aktualnie nie rozpieszcza, a pod chmurką nie będę targał pokrywy silnika. Kiedy gniazda nadają się do tulejowania, a kiedy głowica do wymiany? Przyznam szczerze że po wymianie uszczelek poprawiło się mocno ale czasem obroty świrują na 3 biegu - wczesniej tylko 4 i 5. Tylko podczas przyspieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek9055 1 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 jak chcesz to mam głowicę ajm/atj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się