Bombel757 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Koledzy jest problem. Fotele sporty. W zeszłym roku nie grzało pod zadkiem. Diagnoza - pęknięty przewód pomiędzy środkiem fotela a wysuwaną częścią pod udami. W lato co jakiś czas sprawdzałem czy połączenie trzyma ustawiając grzanie na jedynkę - wyraźnie czuć było jak robi się ciepło w uda, zadek i plecy. Aktualnie pokrętło na poziomie 1,2,3 - zero reakcji. Na 4 - lekko odczuwalne, na 5 i na 6 wyraźnie cieplutko. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Termistor do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilder Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Wróżbitą nie jestem:D cały temat jest oparty na pomiarach inaczej to wymień fotele na nowe;) A jak nie to poczytaj temat i pomierz wartości w 8 pinowej kostce zamieść i zobaczymy czy pastylka od temp działa I vagiem wypadało by sprawdzić czy pokrętło w klimatroniku podnosi wartości i czy działa prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Witam. Dzisiaj miałem chwilę więc podpiąłem VAGa i takie coś mi pokazało: Pomiar na obydwu fotelach jednocześnie (kierowcy - niesprawny, pasażera - sprawny), fotele niezajęte poz. na klimatroniku kier./pas. 0/0 1/1 2/2 3/3 4/4 5/5 6/6 temp. zmierzona kier./pas. 68,8/12.0 64.0/16.8 64.8/19.2 56.0/20.0 58.4/28.8 57.6/21.6 58.4/21.6 temp. wymagana kier./pas. -99.0/-99.0 21.0/21.0 27.0/28.0 36.0/36.0 46.0/46.0 63.0/63.0 67.0/67.0 Wszystko wskazuje na uszkodzony termistor. Jest możliwość podniesienia w vagu wartości temperatury wymaganej do włączenia się grzania stołka czy trzeba wymieniać termistor?. Odrazu zaznaczę, że potencjometr w klimatroniku działa prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Vagiem nic nie zrobisz. Jeżeli chcesz iść na łatwiznę to wstaw w obwodzie termistora w szereg, potencjometr okolo 15-20kohm.,nim sobie ustawisz wartość przy której fotel zacznie grzać Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Kombinuję jeszcze w tą stronę, żeby zmierzyć na odpiętej wtyczce oporność termistora w fotelu pasażera (sprawnym) i w fotelu kierowcy. I po prostu różnicę w fotelu kierowcy wyrównać dając w szereg opornik. Robert co Ty na to? Szczerze nie chce mi się znowu rozbierać tego fotela. Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Bombel757 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Bardzo dobrze kombinujesz . Tylko opór mierz na zimno, i nie siadaj na fotelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) No wiadomo. Dzięki za szybką odpowiedź. Robert możliwe, że w wypiętej zielonej kostce fotela rezystancja pomiędzy pinem 1 i 2 wynosi w fotelu pasażera 16,70 kohm a w fotelu kierowcy 16.13 kohm. Coś dużo skoro termistor ma mieć 10 kohm. Miernik ustawiony na 20 kohm. Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Bombel757 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilder Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Bombel z tego co Robert mi mówił jak miałem problem u siebie. Cytuje "Co do czujnika temperatury to oporność jego w temperaturze -10 - 15 stopni powinna wynosić jakieś 15-17 kohm, oporność spada wraz ze wzrostem temperatury." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Potwierdzam. Bardziej zastanawia mnie zbliżony wynik pomiaru w obu fotelach. Wartości jakie podałeś wskazywały dla fotela kierowcy wskazywałyby że rezystancja powinna być dużo mniejsza niż u pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strazak990 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Panowie dziś zauważyłem że nie grzeją mi fotele tzw. kierowcy i pasażera Gdy podłączyłem vcds mam dwa błedy w klimatroniku https://get.google.com/albumarchive/101281344652526831585/album/AF1QipNIlSl6bOYMiWXPssY9mC4kNMPEascHHqMcdszI/AF1QipMzH8OQcRuESsFjfVqHOIaSIjsNy1nGnmbuQsWM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) no właśnie też mnie to zastanawia. według charakterystyki termistora ntc 10 kohm między 60-70 st C powinno być 2,47-1,74 kohm. samochód odstał swoje, fotele niezajęte, temperatura na powierzchni obu foteli powinna być taka sama i różnica 500 ohmów. Chyba się jutro wezmę za rozbiórkę stołka bo doprowadza mnie to do szewskiej pasji. Termistorki kupione. W sumie mam jeszcze taki pomysł żeby napisać maila do faurecji do grójca jakie oni montują dokładnie termistory. Chociaż maty pewnie mają gotowe komplety. W sumie mam do nich 45 minut jazdy. Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Bombel757 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 no właśnie też mnie to zastanawia. według charakterystyki termistora ntc 10 kohm między 60-70 st C powinno być 2,47-1,74 kohm. samochód odstał swoje, fotele niezajęte, temperatura na powierzchni obu foteli powinna być taka sama i różnica 500 ohmów. Chyba się jutro wezmę za rozbiórkę stołka bo doprowadza mnie to do szewskiej pasji. Termistorki kupione. W sumie mam jeszcze taki pomysł żeby napisać maila do faurecji do grójca jakie oni montują dokładnie termistory. Chociaż maty pewnie mają gotowe komplety. W sumie mam do nich 45 minut jazdy. Jak to ten sam Grójec to mam do niego 10-15 min. drogi . A może coś dzieje sie z termistorem jak się siedzi na fotelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Tak jak podawałem parę postów wyżej przy ok. 12 stC mierzy ponad 60 stC. Jak się wsiada w zimnych ubraniach to temp. lekko obniża i od poz. 4 na klimatroniku zaczyna lekko podgrzewać stołek. Robert jeżeli masz rejestrację WPI to mówimy o tym samym grójcu. Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Bombel757 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 U Ciebie problem może być podobny jak kiedyś u mnie, miałem podobne objawy, termistor był dobry tylko łapał zwarcie na kabelkach przy samych lutach. Co prawda nie mam rejestracji WPI, ale w tych rejonach mieszkam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilas Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Panowie i mnie też już dopadło brak ogrzewania siedzenia kierowcy fotele naleśniki b7 nie mierzyłem jeszcze ten kostki zielonej musze kupić miernik a błąd mam taki : Wysłane z galaxy S5 Dodam że instalacja i fotele orginal.Panowie a są dwa oddzielne bezpieczniki na lewy prawy? Czy tylko przód i tył dodam że pasażer działa i tył tez Wysłane z galaxy S5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
black_edition Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Panowie i mnie też już dopadło brak ogrzewania siedzenia kierowcy fotele naleśniki b7 nie mierzyłem jeszcze ten kostki zielonej musze kupić miernik a błąd mam taki : Wysłane z galaxy S5 Dodam że instalacja i fotele orginal.Panowie a są dwa oddzielne bezpieczniki na lewy prawy? Czy tylko przód i tył dodam że pasażer działa i tył tez Wysłane z galaxy S5 przerwana mata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilas Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Do wymiany ?czy może gdzieś przewód? Wysłane z galaxy S5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilder Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Mata jak i całe jej podłączenie to przewód;) rozbierzesz znajdziesz przerwę wstawisz przewód zlutujesz i będzie grzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
black_edition Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Przez moje ręce przeszło 5 mat i wszystkie miały przerwe a właściwie spalone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilas Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Mata jak i całe jej podłączenie to przewód;) rozbierzesz znajdziesz przerwę wstawisz przewód zlutujesz i będzie grzać Ostatnie czasy dość dużo było porozbierane :tunel środkowy, progi od strony kierowcy więc może gdzieś tam zacznę szukać instalacja gdzie idzie ?Wysłane z galaxy S5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się