erchi Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Mnie interesuje dlaczego tak się zachowuje jak na filmiku, a nie co powtarzają wszystkie portale odnośnie samego Torsena ("W każdym z typów Torsena zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób płynny bez udziału kierowcy ani żadnych systemów elektronicznych. Dzięki temu, że jego działanie jest czysto mechaniczne jest rozwiązaniem bardzo skutecznym i bardzo trwałym.") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Napisałem już WSPOLCZYNNIK BLOKOWANIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 właśnie czytam.. Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika. Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 A teraz doczytaj co sie dzieje gdy ten współczynnik zostanie przekroczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 czyli mechanizm nie jest w stanie się zablokować, gdy jedna z osi potrzebuje bardzo mało momentu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Nie momentu tylko ma zbyt mały opór i gdy zostanie przekroczony Torsen zachowuje sie jak normalny mechanizm różnicowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosniak_sg Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Reasumując, wyjeżdżasz przodem lub tyłem na lód i jesteś w przysłowiowej du.. no chyba ze druga połowa wyskoczy i pod pchnięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Nie momentu tylko ma zbyt mały opór i gdy zostanie przekroczony Torsen zachowuje sie jak normalny mechanizm różnicowy czyli przerzuca tam, gdzie ma lżej edit: i wtedy do gry wchodzi esp/kontrola trakcji Edytowane 10 Grudnia 2014 przez erchi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Reasumując, wyjeżdżasz przodem lub tyłem na lód i jesteś w przysłowiowej du.. no chyba ze druga połowa wyskoczy i pod pchnięcie. nic z tych rzeczy, normalnie pojedzie, sprawdzałem osobiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RumJanek Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 miałem na myśli ruszanie gdy jedna oś jest na rolkach. A teraz popatrz na ten filmik i co napiszesz teraz? https://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI To juz nie jedna a dwie osie na rolce, wiec 'teoretycznie' powinien pojechac bez problemu a tak nie jest. Jedno jest pewne: przetestujcie napęd w zaspie sniegu a wtedy podziekujecie Audi za napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 lada dzień ma sypnąć śniegiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 U nas jest juz 3 dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harry19-19 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 a tutaj pięknie rozgrzana turbina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ten filmik wraca jak Mantra. zrozumcie ze EDS to słabo oddziaływyjący system na napęd w audi. jego działanie jest odczywalne tylko na bardzo sliskiej nawierzchni i tylko po to aby wyrownac predkosci kół na poszczególnych osiach. rolki i temu podobne eksperymenty mozna sobie odpuscic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 30sek szukania w google: W przypadku utraty przyczepności jednej z osi (lub koła) mechanizm Torsen na drugą oś może przekazać odpowiednio większy moment. O tym o ile większy będzie ten moment decydują cechy ustalone już na etapie konstrukcji i produkcji konkretnego mechanizmu. Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu. Współczynnik ten dla różnych typów może wynosić: dla T1 - od 2,5:1 do 6:1 i więcej dla T2 - od 1,2:1 do 3:1 W sportowej wersji T2R zastosowano dodatkowo napięcie wstępne dociskające do siebie elementy cierne. Zabieg ten pozwala na doprowadzenie części momentu na oś, nawet gdy na drugiej jest on równy zero. Mówiąc obrazowo T2R z podniesionym jednym kołem zachowa się jak szpera cierna. Dla T3 jest podawany współczynnik blokowania który może wynosić od 20% do 30%, a zakres nominalnego podziału momentu (tzn. w warunkach dobrej przyczepności) od 65:35 do 35:65. W każdym z typów Torsena zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób płynny bez udziału kierowcy ani żadnych systemów elektronicznych. Dzięki temu, że jego działanie jest czysto mechaniczne jest rozwiązaniem bardzo skutecznym i bardzo trwałym. Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika. Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność. Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Z tym ze gdy zawisniesz jednym kolem to jesteś w czarnej d... i tutaj o wiele lepszym rozwiązaniem jest Haldex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 dev, wtedy but + hamulec i wszystko wraca do normy prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Raczej nie, Torsen to taka przewrotna macina ktora przenosi napęd na tą os ktora ma ciężej. Powiem Wam ze badałem istotę Torsena juz dawno i jest idealny w swojej prostocie pod warunkiem ze jest spelniony jeden warunek musi byc zapewniony wlasciwy wspolczynnik blokowania. fajna sprawą jest Quaife i tutaj moment dzieli się w stosunku 11:89 - 89:11 Gdzieś bylo jeszcze info o Torsenie ze 100% blokadą ale nie pamietam co gdzie kiedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 przenosi napęd na tą os ktora ma ciężej. czyli powinna przenieść napęd na oś która ma większą przyczepność. a tak nie robi gdy np stoimy przednią osią na lodzie, a tylną na asfalcie (tylna oś ma ciężej) tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się