Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naped quattro o co chodzi w tym filmiku ?


bosniak_sg

Rekomendowane odpowiedzi

pytam bo sie nie znam, bedzie to pasowac do bloku 1.8T ???

jezeli dyfer jest od tego samego auta co skrzynia to nie ma problemu

a jak jest inaczej to bedzie klopot, duzy klopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanicznie bedzie pasowac ale przełożenia beda inne na osiach co spowoduje uszkodzenie torsena

tutaj masz link do tematu który jest pochodnym tego co tutaj pisze:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/294424-dluga-skrzynia-w-grupie-vag/

z tym ze Kolega nie rozumie podstaw mechaniki i brnie dalej w tej ciemnocie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to ciekawe, ale ciężkie do zrozumienia, skoro w każdej skrzyni czy to 3.0 czy 1.8T czy 4.2 wał podaje napęd na tylną oś i już.. i teoretycznie nic nie powinno się dziać..


dobra zapomniałem że z przodu też jest dyferencjał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem ale skrzynia od silnika podaje naped na wał, wał ma okreslona predkosc króra jest poprzez przelozenie przedniego i tylnego dyfra

jest przekazywana na koła, dlatego tez predkosci przednich i tylnych kól musza byc jednakowe

inaczej cos w tym ukladzie sie roz....li, nie ma innej mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, spróbuję skumać

pytanie jeszcze z ciekawości. Ile na Twoje oko jest strat mocy związanych z napędem Quattro ? Chodzi mi o czysto teoretyczne sprawy (bezwładność oraz masa wału, półosi, dyfru, skrzyni itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torsen powoduje w układzie duże opory w stosunku do zwykłego mechanizmu róznicowego

o takie sprawy zapytaj jakiegos tunera, oni widzą to na wykresach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, spróbuję skumać

pytanie jeszcze z ciekawości. Ile na Twoje oko jest strat mocy związanych z napędem Quattro ? Chodzi mi o czysto teoretyczne sprawy (bezwładność oraz masa wału, półosi, dyfru, skrzyni itp)

Jesli dobrze cie rozumiem, to postaraj sie porownac dwa takie same samochody: oske i quattro, popatrz na predkosci, spalania itp, wtedy mniej wiecej zobaczysz jaka roznica miedzy jednym a drugim, jezli chcesz matematycznych wyliczen yo tak jak DEV pisze: jedynie hamownie i wykresy z kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze pomaga

Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski

auto zupelnie inaczej sie prowadzi

A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze pomaga

Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski

auto zupelnie inaczej sie prowadzi

A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają :)

W b6 jest uniwersalne nadwozie ,w b5 inne do Q ,a inne do ośki i nie podejście quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, o to mi chodzi ;)

Nie wiem czy pomoge na szybko, ale jak popatrzysz pobieznie na dane techniczne np. z autotradera, to niby wielkiej roznicy nie ma ale jednak jest:

47f524286d24.jpg

Zobacz np na predkosc, a najwieksza roznica jest przy emisji spalania, im slabszy silnik, tym wieksza roznica.

Wiem tylko tyle: quattro potrafi miec roznice pomiedzy oska 1-3% - nie pytaj sie skad wiem, kiedys gadalem z kims na ten temat ale nie pamietam teraz skad bylo porownanie.

Nie wiem na ile zaspokoilem ciekawosc, ale szybko nie znalazlem dokladniejszego porownania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej tabeli można jedynie wywnioskować, że Q więcej spala (emisja spalin większa o ok. 10%). Różnica w prędkości max wynika z dodatkowych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze pomaga

Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski

auto zupelnie inaczej sie prowadzi

A może coś więcej wiesz na ten temat? Jaki podszedłby do mojej ośki- 1.8t AEB 96r, czego szukać, jakie trudności? Dev poradź to i inni skorzystają :)

W b6 jest uniwersalne nadwozie ,w b5 inne do Q ,a inne do ośki i nie podejście quattro

Ok, ale Dev pisał o wrzuceniu torsena do ośki("Duzo pomoże wrzucony Torsen do oski")- przynajmniej tak to zrozumiałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego szukać torsena?? Z Audi 100, V8, czy z czegoś nowszego?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P&P to tylko porsche boxter albo quaife

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quaife chyba cenowo odpada, ale na szybko poszukałem to chwalą, a z boxtera to samą szperę czy co tam dokładniej, bo trochę zielony jestem a może coś by się kiedyś trafiło. Dev podaj więcej szczegółów :) Jedynie martwi mnie bo ktoś pisał, że jak jedne koło w górze to jesteśmy uziemieni i nie pojedziemy, ale w quattro też tak jest? Czy z takiej sytuacji da się wyratować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...