kamilek Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Witam mam problem z moim 1.9 AVG, po czyszczeniu turbiny słychać gwizd, wcześniej tego nie miałem, turbo w dobrym stanie - tak mechanik stwierdził po wyczyszczeniu, wspomniał, że te geizdy mogą byc przyczyną nie wyważenia turbo, gdyz on tego nie ma jak wyważyć. Można z tym jeździć? Czyszczenie w pewnym stopniu pomogło lecz przy prędkości 170km, przełącza na tryb awaryjny - N75? proszę o poradę.
goldi Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Natomiast u mnie turbo też gwizda ale nie mam w środku katalizatora sprawdz czy czujnik na rurze dolotowej nie jest zaolejony G71 po za tym jakie błędy są na vagu
C4NC3R Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 wężyki od podciśnienia dobrze podpięte?
Bartollo Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) U mnie było to samo. Nie gwizdało łapał notlaufa,po czyszczeniu zaczęło gwizdać i od 160km/h muł. Co sie okazało zle założyłem pierścień w turbo. Po obróceniu jest ok. Ściąg wężyk z turbo i sie przejedź powinien być bardzo mułowaty jesli nie jest to turbo źle złożone Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Edytowane 15 Listopada 2014 przez Bartollo
kamilek Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) a więc tak, zdjąłem wężyk, czyc różnicę, że ma mniej mocy, poza tym od spodu pojawił sie delikatnie olej. Czeka mnie wyjmowanie turbo? Dodam jeszcze, że gadałem z mechanikiem i on twierdzi, że pierścień jest dobrze założony bo inaczej nie da rady go założyć. W czwartek rano podpinam kompa i może będę wiedział cos więcej. Lecz martwi mnie troche ten olej... Edytowane 18 Listopada 2014 przez kamilek
Mozgu Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Jezeli masz afn to w turbinie VNT15 da sie zalozyc odwrotnie bo tez tak mialem. To ze czuc roznice to normalne. Ale gdybys mial dobrze pierscien to samochod by praltycznie wg nie szedl. Podepnij vag. Gazuj na luzie z zalozonym wezykiem, turbo bedzie dmuchalo jakies 1200-1300minibar a przy zdjetym powinno stac na 1000 i nie ruszac sie. Jezeli cisnienie wzrosnie, to pierscien jest odwrotnie. Sory, doczytalem ze masz avg, ale to jest to samo
Hezen Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Ja mam AFN'a i turbo 1749V Chyba ktoś przekładał od AJM'a? W tym turbo nie da się źle założyć pierścienia [foto1,foto2], nawet korpusu nie trzeba znaczyć bo wpust musi wejść w otwór O tym turbo co pisze Mozgu, GT15? trzeba patrzeć na pierścień bo z jednej strony jest szerszy a z z drugiej węższy w miejscu "łopatki" sterującej - bardzo ładnie widac to na tym foto Gdy moje turbo się zacinało (zapchana geometria i sztanga opuszczała się na "dwa razy") to mocno gwizdało, rzekłbym że bardzo głośno... porównuje głośność do turbiny brata, z passata b4, silnik Z1 1.9, u niego turbo wydaje lekki szum ciętego powietrza. Po czyszczeniu gwiżdże ciszej i bardziej "płynnie" - gdy przygazuje i puszcze gaz to stopniowo gwizd się wycisza. Edytowane 19 Listopada 2014 przez Hezen
wesz82 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 a więc tak, zdjąłem wężyk, czyc różnicę, że ma mniej mocy, poza tym od spodu pojawił sie delikatnie olej. Czeka mnie wyjmowanie turbo? Dodam jeszcze, że gadałem z mechanikiem i on twierdzi, że pierścień jest dobrze założony bo inaczej nie da rady go założyć. W czwartek rano podpinam kompa i może będę wiedział cos więcej. Lecz martwi mnie troche ten olej... Olej jest bo pewnie mechanik sknocil cos przy wyjsciu oleju z turbo.zaopatrz sie w nowe usczelki tj wpust i wypust oleju.Najlepiej odepnij wszystkie weze obok turbo odkrec z gruchy 2 nakretki potem zdejmij zabezpieczenie ktore mocuje ciegno turbo z grucha i poruszaj tym ciegnem jak geometriq lezy to ruch bedzie maly 5mm jak jest ok to bedzieok 1cm roznica nie wielka a czuc ja. Ja bym zrobil to sam czas na spokojnie 4h potem pojechal do tego mechanika i pogadal. Miejmy nadzieje ze mechanik nie pogiol wirnika jezeli zobaczysz cos podejrzanego to porob foty. Pierscien w naszym turbo spokojnie mozna zalozyc na 2 sopsoby to nie Awx.
samekgsx550 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Słychać gwizd, czy wycie jak by jechała gdzieś karetka ? Jeśli gwizd to dobrze, byś może turbo po czyszczeniu odżyło. Jeśli to drugie to ktoś musiał ją źle rozebrać. Ja tak jeździłem 2 lata zanim kupiłem nową turbinę.
kamilek Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 Słychać gwizd, czy wycie jak by jechała gdzieś karetka ? Jeśli gwizd to dobrze, byś może turbo po czyszczeniu odżyło. Jeśli to drugie to ktoś musiał ją źle rozebrać. Ja tak jeździłem 2 lata zanim kupiłem nową turbinę. Słychać gwizd, nawet ladnie gwiżdże tak od dolu pozniej tak powyżej 1500 obr. nie słychać. Jutro jadę na kompa i wszystko mam nadzieję się wyjaśni. a więc tak, zdjąłem wężyk, czyc różnicę, że ma mniej mocy, poza tym od spodu pojawił sie delikatnie olej. Czeka mnie wyjmowanie turbo? Dodam jeszcze, że gadałem z mechanikiem i on twierdzi, że pierścień jest dobrze założony bo inaczej nie da rady go założyć. W czwartek rano podpinam kompa i może będę wiedział cos więcej. Lecz martwi mnie troche ten olej... Olej jest bo pewnie mechanik sknocil cos przy wyjsciu oleju z turbo.zaopatrz sie w nowe usczelki tj wpust i wypust oleju.Najlepiej odepnij wszystkie weze obok turbo odkrec z gruchy 2 nakretki potem zdejmij zabezpieczenie ktore mocuje ciegno turbo z grucha i poruszaj tym ciegnem jak geometriq lezy to ruch bedzie maly 5mm jak jest ok to bedzieok 1cm roznica nie wielka a czuc ja. Ja bym zrobil to sam czas na spokojnie 4h potem pojechal do tego mechanika i pogadal. Miejmy nadzieje ze mechanik nie pogiol wirnika jezeli zobaczysz cos podejrzanego to porob foty. Pierscien w naszym turbo spokojnie mozna zalozyc na 2 sopsoby to nie Awx. a co do tych uszczelek to są jakieś uniwersalne czy jak? Gdzie mogę takowe dostać?
Mozgu Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 zanim odkrecisz gruche to zaznacz sobie to miejsce jak była. bo jeżeli później dokręcisz w innym miejscu i długość sztangi się zmieni to bedziesz miał problem z regulacją bo to dość czułe i mogą ci wyjść jaja że nie bedzie miał mocy albo turbo bedzie przeładowywać
Hezen Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Ustawienie (długość) sztangi jest kontrowana nakrętką. Więc nie musi nic znaczyć tylko, sciąga zabezpieczenie przy łopatce sterującej i odkręca gruchę. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 19 Listopada 2014 przez Hezen
wesz82 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Słychać gwizd, czy wycie jak by jechała gdzieś karetka ? Jeśli gwizd to dobrze, byś może turbo po czyszczeniu odżyło. Jeśli to drugie to ktoś musiał ją źle rozebrać. Ja tak jeździłem 2 lata zanim kupiłem nową turbinę. Słychać gwizd, nawet ladnie gwiżdże tak od dolu pozniej tak powyżej 1500 obr. nie słychać. Jutro jadę na kompa i wszystko mamnadzieję się wyjaśni. a więc tak, zdjąłem wężyk, czyc różnicę, że ma mniej mocy, poza tym od spodu pojawił sie delikatnie olej. Czeka mnie wyjmowanie turbo? Dodam jeszcze, że gadałem z mechanikiem i on twierdzi, że pierścień jest dobrze założony bo inaczej nie da rady go założyć. W czwartek rano podpinam kompa i może będę wiedział cos więcej. Lecz martwi mnie troche ten olej... Olej jest bo pewnie mechanik sknocil cos przy wyjsciu oleju z turbo.zaopatrz sie w nowe usczelki tj wpust i wypust oleju.Najlepiej odepnij wszystkie weze obok turbo odkrec z gruchy 2 nakretki potem zdejmij zabezpieczenie ktore mocuje ciegno turbo z grucha i poruszaj tym ciegnem jak geometriq lezy to ruch bedzie maly 5mm jak jest ok to bedzieok 1cm roznica nie wielka a czuc ja. Ja bym zrobil to sam czas na spokojnie 4h potem pojechal do tego mechanika i pogadal. Miejmy nadzieje ze mechanik nie pogiol wirnika jezeli zobaczysz cos podejrzanego to porob foty. Pierscien w naszym turbo spokojnie mozna zalozyc na 2 sopsoby to nie Awx. a co do tych uszczelek to są jakieś uniwersalne czy jak? Gdzie mogę takowe dostać? Słychać gwizd, czy wycie jak by jechała gdzieś karetka ? Jeśli gwizd to dobrze, byś może turbo po czyszczeniu odżyło. Jeśli to drugie to ktoś musiał ją źle rozebrać. Ja tak jeździłem 2 lata zanim kupiłem nową turbinę. Słychać gwizd, nawet ladnie gwiżdże tak od dolu pozniej tak powyżej 1500 obr. nie słychać. Jutro jadę na kompa i wszystko mamnadzieję się wyjaśni. a więc tak, zdjąłem wężyk, czyc różnicę, że ma mniej mocy, poza tym od spodu pojawił sie delikatnie olej. Czeka mnie wyjmowanie turbo? Dodam jeszcze, że gadałem z mechanikiem i on twierdzi, że pierścień jest dobrze założony bo inaczej nie da rady go założyć. W czwartek rano podpinam kompa i może będę wiedział cos więcej. Lecz martwi mnie troche ten olej... Olej jest bo pewnie mechanik sknocil cos przy wyjsciu oleju z turbo.zaopatrz sie w nowe usczelki tj wpust i wypust oleju.Najlepiej odepnij wszystkie weze obok turbo odkrec z gruchy 2 nakretki potem zdejmij zabezpieczenie ktore mocuje ciegno turbo z grucha i poruszaj tym ciegnem jak geometriq lezy to ruch bedzie maly 5mm jak jest ok to bedzieok 1cm roznica nie wielka a czuc ja. Ja bym zrobil to sam czas na spokojnie 4h potem pojechal do tego mechanika i pogadal. Miejmy nadzieje ze mechanik nie pogiol wirnika jezeli zobaczysz cos podejrzanego to porob foty. Pierscien w naszym turbo spokojnie mozna zalozyc na 2 sopsoby to nie Awx. a co do tych uszczelek to są jakieś uniwersalne czy jak? Gdzie mogę takowe dostać?dolna w motoryzacyjnym a gorna jak nie bedzie w mot to aso.
Mozgu Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Sory moj blad, pomylilem ta gruche z innym modelem, zmylil mnie ten wpis o dwoch nakretkach, bo niektore sztangi sie dokreca za ciegnem a druga nakretka kontruje i w ten sposob reguluje dlugosc. Jeszcze raz sory za zamieszanie
kamilek Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Podpiąłem dziś kompa i wyskoczył błąd czujnika turbiny. Czujnik założony na próbę nowy a wraz to samo, mechanior stwierdził, ze ciśnienie jest większe o 10% lecz mówi, że to nie wpływa ten błąd. Ma posiedzieć przy niej i zajrzeć, czy może sztanga jeszcze gdzieś się przycina czy co. Sztanga podobno ustawiona tak jak wcześniej. Po wejściu na tryb awaryjny gwizdu prawie, że nie słychać. Możliwe, że jest to wina niewyregulowania sztangi? A problem z olejem się rozwiązał, Poduszka olejowa się zapociła i stąd moje podejrzenia co do nieszczelności.
wesz82 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Jak czyścił turbo to po kij ruszął sztangę,czy źle zrozumiałem?? Możliwe ze poleciało mu na poduchę i nie starł tego.sprawdź z czasem włóż ręke pod"odpływ" i będzie jasno. Nie bedzię gwizdac bo awaryjny jest po to by nie rozpierdzieliło turbo.
Mozgu Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Umnie z odwrotnie zalozonym pierscieniem mogl wejsc w tryb awaryjny gdy na 3 biegu docisnalem do odciecia lub gdy wczesniej zmienilem na 4 to przy 120 lub na 5 biegu przy 160 zakladajac ze pedal w podlodze ciagle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się