Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 b7 2.0 Tdi 8v - ciężko zapala na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie +/- to kwestia szczelności cylindra.

Gdy jest nieszczelność ukł.paliwowego to paliwo jest wysysane z magistrali paliwowej silnika do zbiornika.gdy auto zaczyna kręcić to pompa paliwa nie zdąży napełnić całkowicie magistrali stąd też długie kręcenie rozrusznikiem.pompa w baku dobija paliwo do tandeówki a gdy rozrusznik kręci walek rozrządu obraca tandemem i wtedy dopiero tandemówka zaczyna budować ćiśnienie w magistrali silnika.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

SotoM, czyli rozumiem że mechanik w miarę logicznie to stwierdzi? Nieszczelność mogą np powodować uszczelniacze wtryskiwaczy?

Opublikowano

Ty masz 16v w tych silnikach zadko uszczelniacze puszczaja bo pd nie pracuje na boki bo przymocowany jest 2ma szpilkami do glowicy. W 8v problem taki wystepuje bo pd pracuje bo przymocowany jest 1ną szpilką.

Ja bym spr szczelność przy filtrze i ewent.sprawność akum.po 10h postoju-jakieś pobory prądu,napięcie...

Opublikowano

Witam!

U mnie problem rozwiązany, wymieniona końcówka pompowtrysku oraz uszczelniacze. Koszt z robozizną 500zł

Opublikowano

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, rano odpalił trochę lepiej lecz szału nie ma. Mechanik wymienił uszczelki które są na wtryskach oraz jakieś zestawy naprawcze wtrysków ( jakieś grzybki która z góry dociskają wtryski). Korekty bezpośrednio po odpaleniu bardzo dynamicznie się zmieniały lecz ich wartości były w przedziale -0,7 +0,6.
Gdy auto już troszeczkę chodziło zrobiłem zdjęcie takich wartości:
- dawka wtrysku 5,3mg/H
-wymagany czas trwania wtrysku 3,6KW
- wymagany początek wtrysku 1,7 n.OT
- kąt wyprzedzenia 0,00
- moment uruchomiania 0,0 Nm
- synchronizacja uruchomienia - 255 (wartość wymagana 0-255)
mechanik rozkłada ręce..............a ja mam dość....

Opublikowano

rosek wymien aku. jesli kreci jak ten pasek na filmie to 100% aku.

Opublikowano (edytowane)

Problem z odpalaniem nie tylko w niskich temp, ale zawsze jako pierwsze odpalenie po dłuższym postoju okazuje się, że winny bywa też czujnik położenia wału. Miałem przykład jak przy wymianie sprzęgła mechanik się nie przyłożył i problemy gotowe, a wystarczyło zwrócić uwagę na jego ustawienie przy składaniu i samochód całkiem inny.

Edytowane przez martinus
Opublikowano

odnośnie aku, kreci on trochę szybciej niż na załączonym filmie, odpalałem z dwóch akumulatorów i efekt podobny.

Czujnik położenia wału raczej by jakiś błąd ukazywał.

Analizując cała sprawę, przyczyną będzie najprawdopodobniej nieszczelność układu paliwowego. Gdzie według Was taka nieszczelność może być, czy są jakieś newralgiczne miejsce?

Opublikowano

czujnik przy złym ustawieniu nie pokazywał żadnych błędów na vcds-ie, także może być różnie.

Opublikowano

Dzisiaj passat cała noc stał na dworze gdzie było -6. Przed odpaleniem podpiąłem drugi sprawny akumulator, po około 2 minutach odpaliłem i i jest już zdecydowanie lepiej niż pierwotnie. Po odpaleniu nawet silnikiem nie rzucało. Sprawdziłem stan elektrolitu i było go około połowę wysokości akumulatora, dolałem i teraz się ładuje. Zastanawia mnie czy akumulator o pojemności 70Ah i rozruchu 600A nie jest za mały, szczególnie chodzi mi o ten rozruch 600A.

Opublikowano (edytowane)

Jak cele w aku byly puste to co się dziwić.kwas odparowuje.dlatego jest cos takiego jak spr.co jakiś czas stanu akum.poziom elektrolitu,sprawnosć pod obciążeniem... Chyba że jest akum. VRLA.to nic nie zrobisz. :-D

A tak po za tyd o akumie już ci pisałem po obejżeniu filmu ale-była olewka...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

SotoM, w żaden sposób nie było olewki, jestem bardzo Ci wdzięczny za Twoje zainteresowanie tematem. A jak myślisz, czy akumulator ma wpływ też na to że po odpaleniu nie rzucało silnikiem, czy może było to tylko przypadek. Akumulator w dalszym ciągu się ładuje..... ewentualnie przełożę akumulator o większym prądzie rozruchowym niż ten mój 600A

Akumulator ładowany około 8 godzin i odpalił po strzale, lecz przed odpaleniem wyjąłem wtyczkę od czujnika temperatury paliwa ( chyba G81) Rano zobaczę jak będzie. Zastanawia mnie ewentualny wpływ czujnika na odpalanie.....

Edytowane przez rosek11
Opublikowano

Raczej przypadek...

W moim adudi np siedzi jeszcze ori aku-moll z parametrami -

450A 95Ah DIN

760A EN/SEA

Opublikowano

SotoM, dzisiaj rano ponownie odpaliłem bez czujnika. Odpalił idealnie, silnikiem nie rzucało. Komputer nie pokazuje żadnych błędów od czujnika, ale jak widać ma on ogromny wpływ na rozruch. Jaka jest zasada działania tego czujnika, z czym on może być powiązany że tak auto poprawnie odpala po jego wypięciu.

Opublikowano

Podłącz kompa i spr jego wskazania na podłączonym może przy 0stp pokazuje +40stp do ecu i ecu wysterowuje start na zimnym silniku jakby był mocno rozgrzany...wtedy np może świec nie uruchamiać.

Opublikowano

ok. Uczynię tak

Opublikowano (edytowane)

Witam, czym może być spowodowane dziwne falowanie obrotów podczas zapalania zimnego silnika oraz głośny stukot ?

Edytowane przez Grandus18
Opublikowano

wałek rozrządu i popychacze do weryfikacji jak równiez broki zaslepiajace wałków sterujacych PD

Opublikowano (edytowane)

SoToM, na vagu wszystkie czujnik pokazuję prawidłowe wartości, i są one bardzo do siebie bardzo zbliżone. Qzwa gdzie tutaj może być rozwiązanie......dlaczego po odpięciu czujnika pali na strzał, czy problemu szukać w sterowaniu rozruchem...

Edytowane przez rosek11
Opublikowano

I co,sprawdzał ci ktoś to ppd na przejscie? Czy ktoś uznał że to nie ma nic z tym wspólnego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...